Witam,
mam problem w Civicu Coupe z 97r. z silnikiem D16Y7 (105KM). Elektromechanik stwierdził brak zasilania na przewodzie odpowiadającym za zasilanie jednej z grzałek w sondzie lambda. Zasilanie komputera jest OK, tak twierdzi. W jego mniemaniu uszkodzony jest zatem komputer i w tej sprawie zgłaszam się o pomoc. Czy ktoś wie gdzie można dostać używkę i jaki to mniej więcej koszt? Trzeba programować na nowo immobiliser, czy można to jakoś obejść? Sonda lambda o której wspomniałem jest nowa - wymieniłem starą, bo inny mechanik stwierdził że jest uszkodzona, co jak się okazało nie było prawdą, bo to prawdopodobnie właśnie komputer. Generalnie planuje w najbliższym czasie sprzedać to auto, bo chcę zmienić na nowsze, więc nie wiem, czy mi się opłaca, tym bardziej że dopiero co robiłem remont silnika. Autem można jeździć, ale po rozgrzaniu silnik potrafi nagle zgasnąć lub szarpać przez chwilę, po czym przechodzi w stan pracy serwisowy i działa dalej normalnie.
Z góry dzięki!
mam problem w Civicu Coupe z 97r. z silnikiem D16Y7 (105KM). Elektromechanik stwierdził brak zasilania na przewodzie odpowiadającym za zasilanie jednej z grzałek w sondzie lambda. Zasilanie komputera jest OK, tak twierdzi. W jego mniemaniu uszkodzony jest zatem komputer i w tej sprawie zgłaszam się o pomoc. Czy ktoś wie gdzie można dostać używkę i jaki to mniej więcej koszt? Trzeba programować na nowo immobiliser, czy można to jakoś obejść? Sonda lambda o której wspomniałem jest nowa - wymieniłem starą, bo inny mechanik stwierdził że jest uszkodzona, co jak się okazało nie było prawdą, bo to prawdopodobnie właśnie komputer. Generalnie planuje w najbliższym czasie sprzedać to auto, bo chcę zmienić na nowsze, więc nie wiem, czy mi się opłaca, tym bardziej że dopiero co robiłem remont silnika. Autem można jeździć, ale po rozgrzaniu silnik potrafi nagle zgasnąć lub szarpać przez chwilę, po czym przechodzi w stan pracy serwisowy i działa dalej normalnie.
Z góry dzięki!
Comment