Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Halogeny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Lord_Nikkon No i teraz przez twoją wypowiedź stoję w kropce :/ Na innym forum użytkownik który ma takie halogeny mówił że jak chce to tylko takie bo są przeciwmgłowe a tych z czystym szkłem żebym nie kupował bo to są drogowe a polskie prawo na to nie pozwala(chyba). A teraz sprawa tych ksenonów w Polsce raczej nie są dostępne 25W tylko standardowo 35W. Szukałem, ale nie znalazłem Na ebayu też nie ma więc nie wiem skąd ty wziąłeś te 25W. Może w Japoni są, ale w Polsce ich nie ma. I nie będę ich ściągał z Japoni bo to nie opłacalne. Więc chyba sobie odpuszczę te xenony tylko wezmę halogeny i jakieś lepsze żarówki.

    Comment


    • #17
      Ok. Zacznijmy od początku.

      Do czego chcesz wykorzystać te światła:
      1. Jeśli przeciwmgłowe - to szkło dowolne dla halogenowej żarówki, dla HID'a szkło czyste. Dlaczego? Ano dlatego że matówka z tymi kształtkami na szkle powoduje straszne rozbicie wiązki która oślepia wszystko do okoła. Sam na pewno widziałeś debili (tak jestem świadom tego słowa) którzy ładują HID'y do zwykłych reflektorów.
      2. Drogowe - pełna dowolność
      3. Dzienne - LED/SED lub halogen z odpowiednim kształtem lustra.

      OK. Załóżmy że chcesz przeciwmgłowe. Najważniejsze żeby miały atest (czyli dopuszczenie do ruchu w danym przeznaczeniu). To jest najważniejsze i już tłumaczę dlaczego. Tak naprawdę nie jest ważne czy włożysz w nie halogen czy HID'a ważny jest kształt luster lub soczewki.

      Tutaj mała poglądówka:


      Tak więc nie ważne jest czy zastosujesz Halogen H3, H1, czy nawet H4 lub ich odpowiedniki HID'owe. Ważny jest kształt lustra odbijającego wiązkę a nie żarówka. Tak więc tą sprawę mamy wytłumaczoną.

      Teraz kolej na geniusza z innego forum. No to coś nowego bo ja w swojej polskiej Skodzie FabiiII mam orginalne białe/przeźroczyste klosze. Czy to oznacza że mam światła drogowe? Raczej wątpie. Dlaczego owe światła czasami mają klosze z owymi karbowaniami a czasami nie. Wszystko jest uzależnione od odbłyśników (luster) i owe karbowania mają dodatkowo ukierunkowywać światło. Problem się jednak zaczyna wtedy jak montujesz HID'a. To co ma kierunkować światło dla zwykłej H3 niekoniecznie będzie kierunkować światło dla HID'a, który zazwyczaj ma żąrnik umieszczony trochę dalej niż w normalnej żarówce. Jednak z doświadczenia wiem, że lepiej stosować białe szkło. Powód pierwszy już znasz, drugi to nagrzewanie się takiego szkła, które w jakimś stopniu stopuje światło.

      Kolejna sprawa. Ukierunkowanie światła w przecwmgielnych światłach jest inne niż w drogowych (kształt klosza). Uważam że jeśli założysz HID'y o temp w granicach 4700-6000K to będzie ok i nikogo nie będziesz oślepiał, pod warunkiem że nie będziesz jeździł z tymi światłąmi w dobrą pogodę jak większość japończyków. Tutaj to nawet halogeny oślepiają, no ale na debilizm genetyczny nic się nie poradzi. Na przeglądzie nigdy mi nie sprawdzali przeciwmgielnych świateł i wątpie aby tobie sprawdzali. wg mnie można montwać 35 W ale przy zachowaniu zdrowego rozsądku z temp światła Max 6000 K i urzywania oczywiście.


      Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
      http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

      Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
      http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

      Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

      Tęsknota za Hanką jest ciągła.

      Comment


      • #18
        Mam zamiar kupić te halogeny które podałem: https://sklep.wesem.pl/photo/pl/p_280_hm4_hr.jpg Jeśli miałbym zakładać xenony to 6000k. I teraz tak jak mówiłeś tych halogenów używałbym wyłącznie w nocy ponieważ jeżdżę przez odcinek ok. 20 km w kompletnej ciemności a poza tym tą drogą rzadko jeżdżą ludzie więc dlatego chciałem xenony, ale nie chciałem montować ich w reflektorach. Czyli to tych halogenów które podałem spokojnie mogę zamontować Hid'y 35W?

        Comment


        • #19
          Poczekaj sekundę. Właśnie się dobrałem do tej strony (szukałem oznaczeń żarówki) i z tego co widzę to to światła z matówkami są oznaczone jako przeciwmgielne a czyste jako drogowe co mnie dziwi bo już na dole strony jest inny produkt z czytym szkłem i oznaczony jako przeciwmgielny/drogowy. Dokładny cytat to "Halogeny samochodowe przeciwmgielne, drogowe typu HO4". Więc albo ja wariuje albo oni mają tak pokichane opisy. Na moje oko to są wszystko światła przeciwmgielne (mówie o tym co mi pokazałeś) i wg mnie nie masz absolutnie czego się obawiać ale jeśli masz wątpliwości możesz do nich zadzwonić.

          Cała sprawa jest o tyle zagmatwana że na obu kloszach są dokładnie te same oznaczenia a homologacja jest wydawana na przeznaczenie (czyli drogowe mają inny nr homologacji a przeciwmgielne inny). Wydaje mi się że jest to pewien wybieg mający na celu zachęcenie potencjalnych klientów bo jakby nie patrzeć to światła przewmgielne zapalone w czasie dobrej pogody sprawiają wrażenie drogowych.

          W owych oprawkach wchodzą żarówki H3 więc nie ma problemu. Ja osobiście mam prztwornice i żarniki w fabii II z tej firmy: https://allegro.pl/hid-xenon-h3-4300...695264654.html. Działają po dziś dzień (mam je założone do głównych szoczewek plus spryskiwacze i układ samopoziomujący) i nie ma problemu z przedwczesnym wypalaniem.

          Cżęstą przypadłością ksenonów za 100 zł jest marna jakość żarników. Za szybko się wypalają (tzw różowienie żarnika - powinno wystąpić po około 5 latach użytkowania) do tego stopnia że czasami już po trzech dniach jeden żarnik świci inaczej niż drugi. Jeśli jesteś z okolic Krakowa to możesz do nich podjechać i wszystko załatwić. Dają roczną gwarancję i naprawdę jej przestrzegają a i montaż robią zasadniczo w cenie zakupu. To ważne bo kolega kupował do Punto gdzie indziej i szczelił mu starter i przetwornica na jednej lampie. Ogólnie kasa poszła w błoto i kupił od tych gości co ja. Jednak ja polecam ci żebyś najpierw zamontował sobie normalne żarówki na próbę a później jakbyć był niezadowolony wsadził sobie HID.

          Mały edit.

          Z tego co właśnie przeglądam kartę produktu to pisze że owe światła z czystym szkłem są przeznaczone do jazdy drogowej ale mają homologację wieć możesz ich używać, w normalnym ruchu. Właśnie przeglądałem forum japońskie na ten temat i goście piszą że można użyć szkieł z karbowaniami pod jednym warunkiem - owe karbowania muszą iść z dołu do góry (orientacja pionowa) aby wiązka nieszła do góry ale na boki. Mówiąc szczerze ma to sens. Myślę że jeśli zamontujesz sobie przeźroczyste klosze to będziesz miał naprawdę długie światła a jeśli z karbowanego szkła śwaitło pójdzie na boki. Więc pytanie który efekt bardziej cię interesuje.

          Wybacz ale po prostu byłem pewien że opis jest szczelony ale z tego co widzę po prostu poszli na łatwiznę i na lustrach tylko ustabilizowali wiązkę światłą żeby szła do przodu a dopiero na szkle ją załamali na boki. Marne rozwiązanie ale cóż. Przepraszam.
          Last edited by Lord_Nikkon; 14-07-2011, 17:01.


          Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
          http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

          Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
          http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

          Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

          Tęsknota za Hanką jest ciągła.

          Comment


          • #20
            Miałem zamiar tak zrobić że najpierw pojeżdżę ze zwykłymi żarówkami a dopiero później zobaczę czy warto kupować ksenony. I druga sprawa te ksenony które ty podałeś są fajne tylko że trochę drogie. Na ksenony chciałbym wydać max 200zł albo może mniej i pojeździł bym trochę a dopiero później kupił porządny zestaw. I tak jak pisałeś wolałbym aby były z czystym szkłem żeby światło oświetlało do przodu a nie na boki.
            Ps. jestem z Lublina

            Comment


            • #21
              Wiesz ale czy warto wydawać dwa razy. Pojezdzij na halogenach i przyciułaj trochę pieniędzy i kup pewny zestaw żebyś później się nie wściekał.


              Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

              Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
              http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

              Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

              Tęsknota za Hanką jest ciągła.

              Comment


              • #22
                lampy ksenonowe powinny mieć gładki klosz , soczewkę ,spryskiwacze i samopoziomowanie oraz oczywiście homologację . jesli tego nie ma to stosowanie palników ksenonowych w lampach jest zabronione ... i dobrze ! nie wiem jak u ciebie Lord_Nikkon ale u nas za przeproszeniem "wieśniaki" wkładają najtańsze palniki z allegro do byle lampy i często oślepiają wszystich z naprzeciwka, łącznie z pieszymi.
                halogeny przeciwmgielne niby świecą niżej i bardziej na boki, można tam wsadzić te palniki jak ktos sie juz tak uparł. tylko klosz powinien być koniecznie gładki.
                Civic VTi B18C4 182 HP

                Comment


                • #23
                  Avenger85 Przeczytaj mój post na 2 stronie! Mówiłem że jeżdżę ok 20km po nie oświetlonej drodze na dodatek mało kto nią jeździ i dlatego zdecydowałem się na xenony w halogenach a nie w reflektorach głównych.

                  Comment


                  • #24
                    Dokłądnie. Jestem ostatnią osobą, która by polecała montaż HID'ów do zwykłych lamp bez wcześniejszego, odpowiedniego przygotowania auta. Rozmowa jest o świtałach dodatkowych które nie będą używane do normalnej jazdy ale jako doświetlenie drogi na tym odcinku o którym pisze marcin i tylko do tego (inne zastosowania mogą podejść pod kategorię wieśniactwa), więc zanim zabierzesz głos, przeczytaj najpierw kilka poprzednich postów i wtedy pisz, bo jak na razie wyszło że nie czytając całej dyskusji się trochę ośmieszyłeś. Gdybyś poczytał moje wcześniejsze posty to byś wiedział, że sam stwierdziłem że po montażu HID'ów należy je wyłaczać jak ktoś będzie jechał z naprzeciwka, dokładnie tak samo jak światła drogowe (czyt długie, czy nawet przeciwmgielne).

                    Gwoli wyjaśnienia. Samochód nie musi mieć soczewki (choć to rozwiązanie jest najlepsze) aby mieć ksenony. Przyjżyj się Fiatu stilo abarth (sam takie miałem) - miał ksenony na odbłyśnikach w standardzie, homologację i wszystko było ok. Jakbyś też przeczytał wcześniejsze posty to bys też wiedział że w Skodzie mam ksenony i orginalnie zamontowane spryskiwacze i dołożony układ samopoziomujący a granicę światło-cień lepszą niż przy normalnych żarówkach, więc zanim zaczniesz próbowąć obkładać kogoś inwektywami pomyśl. Sam uważam że ładowanie najtańszych żarników do każdej lampy jest popie... ale co innego jak się to zrobi z głową i z pomysłem aby to było wygodne i dla kierowcy i dla wszystkich innych.


                    Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                    Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                    http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                    Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                    Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                    Comment


                    • #25
                      ależ panowie czytałem powyższe posty i jedynie wyraziłem swoje zdanie na temat zakładania ksenonów do normalnych lamp. również pisałem, że zastosowanie owych palników do świateł przeciwmgielnych ujdzie o ile klosze będą gładkie. po prostu ja strasznie nie na widzę prowizorki w jakiejkolwiek formie i zgadzam się z pomysłami robionymi z głową. jednak miewam wątpliwości co do takiej sytuacji. miliony ludzi śmiga na światłach dziennych + halogenach do doświetlenia pobocza ( w razie kiepskich warunków ) i na prawdę bez obrazy ale jesli komuś to za mało to ma problemy ze wzrokiem lub na siłe kombinuję, żeby poprawić coś co dobrze działa. a przeważnie takie "przedobrzenie się źle kończy"
                      Civic VTi B18C4 182 HP

                      Comment


                      • #26
                        Dlatego stwierdziłem w dwóch poprzednich postach, że światła uważane za dodatkowe (przeciwmgielne, drogowe, ewentulanie terenowe) powinny być właczane tylko i wyłacznie kiedy zaistnieją do tego warunki określone przepisami lub warunkami na drodze (właczenie przeciwmgielnych w czasie mocnych opadów deszczu). Za ciężkie warunki uważam też czarną noc i jazdę w bezksiężycową noc przez lasy i pola. Sarny i inny inwentarz znacznie łątwiej zobaczyś jak się ma mocno doświetloną drogę. Wiem bo sam jeżdżę przez takie tereny (park narodowy) i kika razy byłem już w sytuacji podbramkowej i brakowało mi świateł przeciwmgielnych z silnymi żarówkami. Na nieszczęście moja wersja (EK2) nie pozwala na założenie halogenów - po prostu nie mam na to miejsca.

                        Po drugie. Wszyscy wiemy że ludzie przerabiają w ten czy inny sposób auto i często dla takich celów istnieje takie forum jak to, żeby się zaptać i poradzić. Chwilę temu był temat o HID'ach w autach i byłem głównym oponętem tego pomysłu, bo uważam że montaż HID'ów do zwykłych luster (bez ich przeróbki - ale kto to potrafi w domy?) jest nie tylko niedozwolone ale wywołuje u mnie i zapewne u wielu kierowców instynkty mordercze. Jeśli ksenony to tylko na soczewkach i z regulacją granicy światło-cień w profesjonalnym zakładzie i wcale nie mam pretensji do ludzi że nie dają spryskiwaczy czy samopoziomowania. NIe oszukujmy się spryskiwacze nie usuną za pomocą strumienia wody owadów i brudu, co najwyżej go rozmiękczą (zwłaszcza że tak jak u mnie właczają się co trzeci raz). Jeszcze gorzej jest z samopoziomowaniem, nie służy ono do rgulacji na muldach i dziurach, poziomu świtła a jedynie na początku kiedy się zapala światła, a łatwo stwierdzić że oślepienie następuje w momencie "wpadnięcia" w taką niespodziankę i tego żaden system nie skoryguje. Te dwa systemy to dla mnie bajer i zbędny dodatek. Mam to zamontowane bo chciałem mieć spokój z policją i diagnostyką (wczoraj moja matka bez problemowo przeszła przegląd rejestracyjny), ci którzy tego nie mają ładują się w potencjalne kłopoty, ale jeśli mają dobrze wszystko wyregulowane to ja do nich nic nie mam.

                        Ostatnia sprawa. Kto mówił o prowizorce? Zarówno ja jak i Marcin stwierdziliśmy, że najpierw będzie testował na zwykłych halogenach a jeśli okaże się że to nie wystarczy to dopiero wtedy będzie montaż HID'ów i to nie tych niebieskich wieśniaków ale max 6000K czyli o zimnym białym światle (osobiście zawsze wolałem 4700K). Co do pozostałych ludzi to jest ich spawa że ładują na przewmgielnych ale i tak im daleko do debili z japonii ktorzy non stop walą na przewmgielnych i nie ma znaczenia czy mają halogeny czy HID'y - jednakowo oślepiają tylko na różne kolory. Jeżeli Marcin będzie używał świateł tak jak pisał do jazdy przez naprawdę ciemne okolice gdzie nikogo nie ma to wg mnie nie ma problemu, nikomu nie zrobi krzywdy. Zresztą połączenie lamp głównych o temp 2700K (zwykłe H4) plus HID'y powiedzmy 6000K będzię średnio wyglądać i raczej będzie na ulicach wywoływać uśmiechy na twarzy a nie podziw. Oczywiście sposób montażu musi być bez zarzutu i albo podłaczymy przez przekaźnik (najlepsze rozwiązanie) z zabezpieczeniem bezpiecznikiem (chyba 10A wystarczy ale) albo na zwykłym przełaczniku (plus bezpiecznik) co jest relatywnie bardzo złym rozwiazaniem.

                        Jeszcze na sam koniec. Typ szkła jaki powinien być w HID'ach. Oczywiście powinien byc czysty ale w światłach głownych z połaczeniu z soczewkami ( nie postkałem się z innymi rozwiązaniami) i się z tym zgadzam. W oświetleniu dodatkowym zasadniczo to nie ma znaczenia. Czyste szkło da światło mocno idące do przodu i z relatywnie wązką wiązką światła. Szkło perforowane da dość krótki zasięg ale doświetli w sposób wymierny pobocza (czyli normalne światła przeciwmgielne). Mówię tu o rozwiązaniach jakie przedstawił marcin, bo wiadomo co firma to inne rozwiazanie. Pytanie jest co MArcin bardziej preferuje i w wypadku świateł które chce zamontować typ szkła jest mało istotny a jedynie ma służyć do osiągnięcia zamierzonego efektu.
                        Last edited by Lord_Nikkon; 17-07-2011, 03:21.


                        Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                        Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                        http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                        Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                        Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                        Comment


                        • #27
                          Bardziej zależy mi żeby halogeny doświetlały bardziej przód niż pobocze. Teraz mam w reflektorach Philipsy X-treme vision, ale to i tak nic nie daje ponieważ mam już dość brudne w środku i trochę żółte reflektory i dlatego brakuję mi światła.
                          Ps. Światła ustawiałem jakieś 2 tygodnie temu więc jest wszystko ok.
                          Ps2. Lord_Nikkon wiem że jesteś przeciwny tym tanim Hidom, ale czy są jakieś dobre w rozsądnej cenie poniżej 200zł? Wiem że chce na siłę to zrobić ale raczej później nie będę miał kasy bo muszę bardzo dużo rzeczy zrobić przy samochodzie.

                          Comment


                          • #28
                            Ok więc raczej w twoim wypadku powinieneś wziąść halogeny z białym szkłem bo są opisane na stronie jako "drogowe". Wiesz rozmawiamy o światłach w zderzaku więc głowne światła to szczegół.

                            Nie jestem przeciwny tanim HID'om, bardziej jestem przeciwny przesadnemu oszczędzaniu bo jeśli masz kupić o stówkę tańsze HID'y i potem mieć problemy i cuda z przetwornicami i żarnikami to chyba mnie rozumiesz, że taka oszczędność jest dość niefortunna. Nie testowałem innych HID'ów, oprócz tych które ci pokazałem wcześniej. Jak dla mnie są one sprawdzone. Wiadomo wszystko jest Made in China ale ważna jest gwarancja. te Hid'y mają ową gwarancję (papierową). Po drugie - żarniki H3 nie są zbyt popularne i są mniejsze od H3 a więc ich produkcja jest droższa. Kolejną sprawą jest przetwornica. Musi być absolutnie wodoodporna i z metalu. Większość dzidostwa na allegro to plstiki które ledwo wytrzymują wilgoć. Przetwornicę które ci pokazałem po pierwsze są w wersji slim (mały rozmiar), po drugie na sto procent są wodoodporne. Goście przy mnie wrzucili prztwornicę do miski z wodą i właczyli żarnik i nikogo nie zabiło. To o czymś świadczy. Twoje przetowrnice będą w dość newralgicznym miejscu bo blisko zderzaka (kable od przetwornicy do żarnika są dość krótkie) więc nie wiem czy warto ryzykować z taniochą i spalić instalację.


                            Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                            http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                            Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                            http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                            Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                            Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                            Comment


                            • #29
                              Ok. Dzięki za porady. Na razie i tak nie kupie xenonów tylko zamontuje halogeny z normalnymi żarówkami i zobaczę wtedy może nie będę odczuwał potrzeby montowania Hidów.
                              Ps. https://moto.allegro.pl/zestaw-hid-x...704623902.html Tak tylko dla przykładu
                              https://moto.allegro.pl/xenon-slim-h...702312447.html Te wydają się dobre mają gwarancje przetwornice slim tylko ciekawe czy nie są plastikowe
                              Last edited by MarcinE66; 17-07-2011, 14:20.

                              Comment


                              • #30
                                te pierwsze wyglądają dobrze ale nie będą pasowały do twoich lamp bo to są H7 a ty potrzebujesz H3. Mają na pewno alumioniowe obudowy, tylko nic nie napisali o filtrach przeciw zakłuceniowych (żarniki są wrażliwe na wachania napięcia i w ekstremalnych przypadkach mogą się spalić)

                                Drugi zesta wygląda dość słabo. Wtyczki mają odsłonięte kable (powinny być zagumowane) a filtry na 90% są plastikowe.


                                Moja była Honda Civic EK2 JDM D13B4
                                http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=24172

                                Mój felieton "Samochodem przez Japonię."
                                http://www.civicforum.pl/showthread....535#post158535

                                Był Seat Leon 5F 1,4 TSI 125KM w kiju - jest Seat Leon 5F 2.0 TSI (190KM) z DSG

                                Tęsknota za Hanką jest ciągła.

                                Comment

                                Working...
                                X