Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Mam problem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Mam problem

    Witam, mam honde civic 1.5 16v D15B2 czasami pierwszy bieg nie chce mi wejsc, jest bardzo duzy opor i trzeba uzyc troche sily, zdaza sie tez ze podczas wlaczania wstecznego cos zgrzytnie, to z jedynka naprawde czasami utrudnia zycie. Jesli wiecie co to moze byc to prosze o pomoc, a moze to mozna jakos wyregulowac jesli tak to napiszcie jak sie do tego dobrac. Jeszcze cos, jak sprawdzic olej w skrzyni biegow?? Z gory dzieki za pomoc

  • #2
    Wejdż w mój profil i odszukaj post na temat sprawdzenia oleju w skrzyni.

    Jakie masz sprżęgło-hydrauliczne czy mechaniczne?
    ビートル ジョン

    Comment


    • #3
      tu jest hydrauliczne

      Comment


      • #4
        A więc sprawdż poziom płynu w zbiorniczku.Jeśli ok to odpowietrz i sprawdż poziom oleju w skrzyni.Zmieniałeś tam olej?
        ビートル ジョン

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rucz88 Zobacz posta
          Witam, mam honde civic 1.5 16v D15B2 czasami pierwszy bieg nie chce mi wejsc, jest bardzo duzy opor i trzeba uzyc troche sily, zdaza sie tez ze podczas wlaczania wstecznego cos zgrzytnie, to z jedynka naprawde czasami utrudnia zycie. Jesli wiecie co to moze byc to prosze o pomoc, a moze to mozna jakos wyregulowac jesli tak to napiszcie jak sie do tego dobrac. Jeszcze cos, jak sprawdzic olej w skrzyni biegow?? Z gory dzieki za pomoc
          Mialem juz z hondzie 2 skrzynie i powiem,ze z tym wstecznym to normalka kazda zgrzytala. zmieniales olej mw skrzyni biegow?? bo jesli tak i zly zalales to dla tego tak ciezko moze wchodzic,ja tak mialem. albo poprostu masz koncowke sprzegla.

          Comment


          • #6
            nie oleju w skrzyni nie zmieniałem, poziom w zbiorniczku jest ok. A jaki olej lac? A i to ze ciezko wchodzi to nie za kazdym razem tylko co jakis czas

            Comment


            • #7
              Zaleca się oruginalny olej Honda MTF-pojemność skrzyni 1,8 litra.Tymczasowo można zastosować olej silnikowy SAE 10W30 lub 10W40 o klasie API SG lub SH,ale przy twoim problemie może być jeszcze gorzej.Koszt oryginała w aso-ok.60-70 zł/litr.
              ビートル ジョン

              Comment


              • #8
                Kiedys mi powiedzial mechanik z serwisu hondy,ze do tego modelu wlasnie mozna smialo lac olej silnikowy 10w40 i to najlepiej mobila. wymienia sie go co 40 tys. za MTF zaplacilem za 1l 70zl i wymienia sie go co 80 tys. kupilem 2 skrzynie i co sie okazalo,ze lozyska strasznie wyja, a gwarancja 1 tyg przepadla. 350zl w plecy, ahhhh. narazie sie jezdzi

                Comment


                • #9
                  Nie wchodzi ??????? puść sprzęgło wciśnij raz jeszcze odczekaj 2-3 sekundy i nie ma bata by nie wszedł czy to jedynka czy wsteczny ALEMI SIĘ PIWEK UZBIERA poważnie działa też mam to samo czasem
                  <--- (Avatar)to tak pokrótce dla mechanika wrazie...

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez Sławex.dom Zobacz posta
                    Nie wchodzi ??????? puść sprzęgło wciśnij raz jeszcze odczekaj 2-3 sekundy i nie ma bata by nie wszedł czy to jedynka czy wsteczny ALEMI SIĘ PIWEK UZBIERA poważnie działa też mam to samo czasem
                    kiedys takim STAREM jechałem, ale kierowca miał podobny patent, żeby bieg zmienić musiał 3 albo 4 razy pompować sprzęgło przed każdą zmianą biegów. smiałem się trochę z niego ale widzę ze nawet rady dajecie ze to rozwiązanie :P

                    Comment


                    • #11
                      Jestem tego samego zdania co Sławex.dom i to bardzo prawdopodobne o czym mówił w/w kolega

                      Comment


                      • #12
                        Zmień płyn w całym układzie sprzęgła i odpowietrz!!! w zbiorniczku może być czysty płyn ale w układzie zapewne będzie brudny i wypracowany!!!!!powinno być z jedynka ok!!!! A wsteczny to standard ale pomaga dociskanie lewarka w prawo z lekka siłą przy wkładaniu wstecznego!!!!

                        Comment


                        • #13
                          z tym puszczeniem sprzegla i jeszcze raz wcisnieciem to prawda. dodatkowo jest jeszcze dobry patent, ze jak R nie chce wejsc to wrzuć 4, a wtedy R wejdzie jak w masło.

                          Tez mi mozecie browarki postawic bo dobrze pisze, cenna wskazowka a ja juz duzo browarow postawilem a mi nikt

                          Chyba kolego nie do końca rozumiesz idee stawiania browarków ... Ale ok.
                          Last edited by Gość; 26-05-2009, 22:11. Powód: regulamin

                          Comment


                          • #14
                            a postawie Ci bo mi Cie szkoda

                            Comment


                            • #15
                              Według mnie nie musisz sie spieszyć z ta wymianą oleju w przekład. Jedynka i wsteczny to powszechna rzecz w naszych haniach. Najlepszy sposób to jak koledzy wyżej pisali. Jak nie chce wejść to trzeba puścić sprzegło i ponownie je wcisnąć. Poza tym zwiększone zgrzytanie oznacza tylko tyle ze powoli będziesz miał sprzęgło do wymiany. U mnie przed wymianą też miałem takie oznaki i dodatkowo czasem 3 lubiła zgrzytnąć przy redukcji z 4. Po wymianie sprzęgła problem zniknął na dobre. Dodam iż przed sprzęgłem wymieniłem siłownik hydrauliczny bo znajomy stwierdził ze to może być od tego więc najpierw odpowietrzałem układ i nic nie pomogło, zmieniłem siłownik na nowy i też nic.
                              Komplet sprzęgła do cifa z tego co pamiętam to od 300 do 400 zeta zależy od firmy. Czasami warto złożyć osobno łożysko, tarcze i docisk i trochę się zaoszczędzi kasy, bo bywa że za komplet wbrew pozorom trzeba przepłacić. pozdro
                              HONDA CIVIC D13B2

                              Comment

                              Working...
                              X