Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

silnik D16Z6 dławi się, gaśnie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • silnik D16Z6 dławi się, gaśnie

    Witam.
    Mam problem ze swoją hanią ,rocznik 93 silnik D16Z6 VTEC.
    Na zimnym silniku czasami z małymi oporami, ale odpala raczej bez problemu, silnik chodzi ładnie, w pedał i "rura".
    Po rozgrzaniu silnika niestety zaczynają się schody.
    Zaczęło się od "krztuszenia" przy zmianie biegów lub ruszaniu. Gdy silnik był na wolnych obrotach, wciskałem gaz i nie zawsze ale czasami, potem coraz częściej silnik się zakrztusił, jakby wypadał mu jeden czy dwa zapłony, szarpnęło , ale poszła dalej.
    W tej chwili po rozgrzaniu się silnika, jak silnik jest na wolnych obrotach wciśnięcie mocniej pedału gazu powoduje zdławienie silnika i silnik gaśnie. Dodając minimalnie gazu silnik wchodzi na obroty i wciskając powoli gaz rozkręca się do wysokich obrotów. Mogę ruszyć po przekroczeniu jakiś 2.5-3 tyś obrotów,wtedy ciągnie elegancko, mogę wdepnąć gaz do deski i dochodzi do wysokich obrotów, aż do zmiany biegu. Przy zmianie biegu jest taki sam problem, po wciśnięciu gazu silnik przestaje pracować i hamuje, samochód, zwalnia puki trzymam wciśnięty gaz. Jak puszczę gaz, zapłon na ogół powraca, silnik pracuje na wolnych obrotach, próba przyśpieszenia i znowu to samo. Muszę znowu delikatnie go " rozkręcić" do 2.5-3 tyś obrotów zanim puszcze sprzęgło i dalej już idzie normalnie.
    Zdarza się ,że przy tym silnik zgaśnie całkowicie i wówczas są duże problemy z jego uruchomieniem

    Sprawdzałem przekaźnik pompy, profilaktycznie przelutowałem go, ale on działa prawidłowo.
    Zapłon chyba też jest OK skoro na wolnych i wysokich obrotach działa.
    Nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny.
    Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

  • #2
    mam podobnie, auto jak sie rozgrzeje do 90 stopni na luzie samoczynnie mi gaśnie!!! czego to moze byc przyczyna ?

    Comment


    • #3
      ja mam dokładnie to samo tak do 3 tys jest taka muląca i nie wiem co z tym......a potem idzie elegancko.poprostu tak do 3 tys musze tak delikatnie bo jak wcisne gaz to silnik wyje i nic nie przyspiesza......moj silnik to d15b7 moze ktoś juz tak miał doradzcie

      Comment


      • #4
        robertosad gdy cimny lub chlodny dostaje za duzo paliwa , sprawdz czujnik temperatury , potem sprawdziłbym przepustnice ( jaki przebieg ma twoja Honda ) sprawdzałes rozrzad na znakach ?moze za luzny masz pasek i zaplon na wolnych ucieka?? mialem w swojej pasek przestawiony o zabek i dopiero jechala od 3000/min

        Comment


        • #5
          Mam, identycznie jak ty ja mam d15b2. I zaczeło sie też identycznie najpierw troche czasem jakby garnek mu wyłączało potem po dzwonie myslałem ze to od tego przy nagłym wcisnieciu gazu gasł przy powolnym gitara jeszcze nie probowałem jechac wiec nie wiem jak ze zmiana biegów, ale to te same objawy.Narazie to olałem, bo musze np maske zmienic i pas przedni naciagnąc, ale kumpel mechanik podpowiedział mi ze moze byc, wyprzedzenie zapłonu trafione. W, aparacie zapłonowym sie to znajduje i przy gwałtownym, wcisnieciu zapłon nie nadaza za paliwem i, zalewa. Powiedział też ze czasem wystarczy troche zapłon przestawic i bedzie gitara ale ja sie, tym zajme, dopiero za 2 tyg najszybciej jak blacharke, porobie.

          Comment


          • #6
            Posprawdzaj układ paliwowy i powietrzny, zaplon, sondy. A moze wystarczy komputer zresetowac bo moze podawac za duzą dawke paliwową, najlepiej to sprawdz jakie ci blędy wyskakujo

            Comment


            • #7
              Problem rozwiązany
              Winowajcą okazał się moduł zapłonowy.

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez panadol20 Zobacz posta
                [...] ale kumpel mechanik podpowiedział mi ze moze byc, wyprzedzenie zapłonu trafione. W, aparacie zapłonowym sie to znajduje i przy gwałtownym, wcisnieciu zapłon nie nadaza za paliwem i, zalewa.
                We wszystkich silnikach na wtrysku wyprzedzenie zapłonu jest realizowane z ECU, w aparacie zapłonowym nie ma żadnego urządzenia do sterowania wyprzedzeniem, więc ten problem odpada.

                Comment

                Working...
                X