Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

V-tec... zalety

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • V-tec... zalety

    Jak w temacie zastanawiam się nad różnicą między silnikiem D15B2 a D15Z1 jak wiadomo mają praktycznie tą samą moc. Chciałbym się dowiedzieć jakie są zalety posiadania V-tec-a czy silnik jest bardziej elastyczny, bardziej dynamiczny, oszczędniejszy.... chodzi mi głównie o odczucia w jeździe

  • #2
    Jest ekonomiczny też z pewnego punktu widzenia, chcesz jechać spokojnie ? jedziesz na 2-3 tysiącach, musisz szybko wyprzedzić ? 4.5 - 7 rpm wgniata Cię w fotel, wyprzedzasz i znowu kontynuujesz spokojną jazdę

    Comment


    • #3
      a tak z ciekawości podejdzie do silnika d15B2 głowica z Z1 ? bo to chyba też dual point?

      Comment


      • #4
        Dla ścisłości d15Z1 to VTEC-E , czyli silnik pod ekonomie. Mozliwe ze głowica podejdzie ale moga wyjsc nieoczekiwane problemy (np. kompresja silnika ).

        Chyba nikt nie bawil sie w takie mody

        Comment


        • #5
          podejść podejdzie to taka sama głowica jak każda inna z sohc vtec różni się klawiaturą wałkiem i kółkiem od np. czapki z6
          Ubrania z motoryzacyjną pasją:

          Comment


          • #6
            tylko zasada działania VTEC-E jest zupełnie inna niż normalnego VTEC

            Comment


            • #7
              vtec e to krok w tył :P
              Ubrania z motoryzacyjną pasją:

              Comment


              • #8
                Vtec to cos pieknego , zreszta co tu duzo pisac , suruwa napisal wszystko w jednym poscie ale jeszcze zalezy na jakim biegu , Vtec na 1 i 2 to miazga
                http://www.civicforum.pl/showthread....22552&p=133160 <-- moja nyska
                www.wmmc.pl

                Warmińsko Mazurski Moto Club

                Comment


                • #9
                  odpowiadając na pytanie z 1wszego posta:

                  d51b2 bedzie wiecej palił
                  d51b2 będzie łatwiej modyfikowalny pod względem mocy - mimo, iż nie jest "najłatwieszy" bo wiazke trzeba pruć

                  d15z1 bedzie palił sporo mniej - sprawny silnik+znający go kierownik=4.5-5l na trasie bez problemów
                  d15z1 jeżeli chodzi o moc i jej podnoszenie jest najtrudniej modyfikowalny - trzeba zmieniać tłoki, bloki itd - jasne wszystko się da zrobić ale nakład finansów i pracy jest dużoooo większy


                  złotą alternatywą pod względem mocy jest d15b7 które ze okoo 3,5tys zł można ze 105KM zrobić na 130-140KM i do tego to auto z taka mocą może nie przekraczać przy sprawnej jeździe(do 150km/h ) 7l na 100km na trasie


                  d15b7 w 3d było tylko w canada wersjach
                  d15b7 w 4 d było tylko usa wersjach
                  +
                  i d51b7 było w wersjach 2d qp 5gen oraz crx do 91 roku w wersji na stany






                  ps. i jeszcze jedno - niema czegoś takiego jak V-tec w hondzie
                  jest VTEC
                  albo VTEC-E
                  w nowszych iVTEC
                  ale nigdy nie było V-Tec
                  Last edited by kondzi; 10-12-2009, 22:57.

                  Comment

                  Working...
                  X