Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Sprawdzenie cylindrów

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprawdzenie cylindrów

    Witma. Powiedźcie mi - czy da się samodzielnie sprawdzić, czy silnik pali na wszystkie cylindry??

  • #2
    Ja jak miałem trafione 2 swiece ( o dziwo odpalał ), doszedłem do tego metoda prób i błedów . Na pracujacym silniku odczepialem kabel WN od swiecy - jesli pali na tym cylindrze - bedzie odczuwalny chwilowy spadek obrotow

    Comment


    • #3
      Żeby sprawdzić to w prosty sposób musisz - jak nie masz odkrytego kolektora wydechowego to musisz go odslonić ( osłonka termiczna)
      potem zagrzać dobrze silnik aby kolektory sie nagrzaly i polej lekko wodą kazdy kolektor osobno tak dojdziesz do tego który jest zimny- czyli na ten cylinder nie pali.
      Powodzenia

      Comment


      • #4
        Kurcze niestety mam osłone A kable WN wyciagać z głowicy, czy aparatu zapłonowego??

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez rutkose Zobacz posta
          Kurcze niestety mam osłone A kable WN wyciagać z głowicy, czy aparatu zapłonowego??
          A duży problem ją zdjąć ? Myślę że kable lepiej wyciągnąć z głowicy niż aparatu

          Comment


          • #6
            zawsze sie sprawdza kable przy swiecach bo jest łatwiej,jak którys gar nie pali i trafisz na niego akurat to silnik nie zmieni obrotów,zreszta bedzie róznica w pracy silnika

            Comment


            • #7
              dokładnie tak jak samuraj prawi!bez zadnego bezsensownego odkrecania,grzania kolektora;/
              rutki wyciagaj kable od WN i jak jest spadek obrotow tzn ze gar jest ok!
              jak nie ma zadnej roznicy tzn ze nie idzie dobrze na ten gar.pozatym jak kuleje na jakis gar to silnik kuleje..tzn dziwnie chodzi

              Comment


              • #8
                Wybaczcie ale wyciąganie kabli WN wiąże się z możliwością spalenia cewki (na 3sek ja wyciągnąłem i cewka natychmiast padła), natomiast polewanie kolektora z jego pęknięciem (jest on z żeliwa).

                Najlepiej sprawdzić na słuch (słychać nierówną prace) lub się przejechać (jak pali na 3 jest odczuwalny spadek mocy).

                Najlepiej jakbyś ukradł ze sklepu lub koledze 1 świece, następnie rozgrzał silnik i go wyłączył. Odłącz kabel WN od świecy i podłącz go do wcześniej gwizdniętej a ją natomiast przyłóż do masy, trzymasz tak świece a ktoś odpala silnik jeżeli będzie iskra na tej świecy znaczy że kabel jest ok... Analogicznie robisz przy 2 3 i 4 świecy...
                Ubrania z motoryzacyjną pasją:

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez jarosz Zobacz posta
                  natomiast polewanie kolektora z jego pęknięciem (jest on z żeliwa).
                  tu nie chodzi o polewanie niewiadomo jaką ilością wody kolektora tylko o pare kropelek które albo spłyną albo sie zagotują i wyparują.

                  Comment


                  • #10
                    Możecie równie dobrze pożyczyć skądś ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie sprężania na każdym z cylindrów. Tam gdzie będzie niższa znaczy, że coś jest nie tak. Jak nie ma skąd pożyczyć to podjechać pod zaprzyjaźniony warsztat i poprosić o sprawdzenie.
                    Napijmy się piwka
                    Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                    Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                    Sprzedam części z EJ9

                    Comment


                    • #11
                      @nytmare rutkowi chyba nie chodzi o kompresje na cylindrach tylko na jakiej świecy nie ma iskry

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez nytmare Zobacz posta
                        Możecie równie dobrze pożyczyć skądś ciśnieniomierz i sprawdzić ciśnienie sprężania na każdym z cylindrów. Tam gdzie będzie niższa znaczy, że coś jest nie tak. Jak nie ma skąd pożyczyć to podjechać pod zaprzyjaźniony warsztat i poprosić o sprawdzenie.

                        A przeczytałeś dobrze pytanie??


                        filipb92 w sumie dobrze gadasz....
                        Ubrania z motoryzacyjną pasją:

                        Comment


                        • #13
                          Słuchajcie bo kwestia jest taka, że od jakiegoś pół roku (na tej samej benzynie czyt. źródła) chodzi różnie. Np. wczoraj latał jak szatan, a dziś już przymula. Prawda jest taka, że od zakupu (październik 2008) nie wymieniałem ani świec, ani kabli bo miałem głowicę od D16Z6 wsadzać. Nie wiem, czy przyczyna może siedzieć w powyższej kwestii? Komputer nie pokazuje błędów.

                          Comment


                          • #14
                            Ok. Mea culpa
                            Napijmy się piwka
                            Strony www flash - przykłady, kontakt -> PW
                            Honda Civic '97 1.4 (D14A3+) EJ9 Hatchback
                            Sprzedam części z EJ9

                            Comment


                            • #15
                              Rutkose a może pożyczysz od kogoś z łodzi przewody wn i świece i załozysz do siebie. Bedziesz miał pewność czy to to czy coś innego.

                              Comment

                              Working...
                              X