Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

dziwny klekot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • dziwny klekot

    Witam tu civicgut mam takie pytanie czy dziwny klekot na zimnym silniku przy dodaniu lekko gazu morze być spowodowane niewyregulowanymi zaworami

    Honda civic V 1.3 16V

  • #2
    Tak zawory, ale jak wyregulujesz to nie mysl ze na zimnym silniku ich nie uslyszysz

    Comment


    • #3
      mozna by cos poradzic zeby na zimnym nie klekotało?

      Comment


      • #4
        Jak wyregulujesz to napewno bedzie mniej slychac klekot. jak bedzie cieplo to mozesz go nie uslyszec ale przy temperaturach minusowych bedzie go slychac dotad az silnik sie nie rozgrzeje. to normalne wiec nic sie nie przejmuj.

        Comment


        • #5
          Witam podepnę się pod temat gdyż mam to samo ja już od dłuższego casu słyszę taki klekot u siebie na zimnym silniku. Czy da się coś zrobic żeby do nie było słychac wcale?
          Civic V gen 1.5 16V D15B7

          Comment


          • #6
            wcale to nie bo na zimnym i tak będzie trochę słychać no a żeby mniej to regulacja zaworów została

            Comment


            • #7
              Witam Serdecznie.
              To i ja sie podłącze.... :P miałem to samo...tzn klekot ale niestety po rozgrzaniu nie zmienia się nic.... klekocze jak traktor :/ zawory wyregulowałem dziś i bez zmian !!! co może byc przyczyną? przed regulacja zaworów odczekałem ok 2h az silnik ostygnie. pozdrawiam

              Comment


              • #8
                2h to raczej troszke za mało,,, zostaw lepiej na noc i wtedy sie za to zabierz...

                Comment


                • #9
                  Ludzie-o czym Wy tu piszecie?
                  Jak chcecie całkiem zniwelować luz zaworowy?Jeden sie dziwi,ze mu klekoce na zimnym drugi,ze mu klekoce całkiem.............



                  jeden-to klekotanie jest naturalnym objawem i nic nie wskórasz dopóki metal sie nie rozgrzeje (rozszerzanie materiału=mniejsze szczeliny)
                  drugi-wyreguluj sobie zawory
                  ビートル ジョン

                  Comment


                  • #10
                    luz zaworowy jest potrzebny! powiedzmy na zaworach ssących około 0,2mm, na wydechowych okolo 0,25mm. chyba - w fotoporadniku tak jest.

                    z fizycznego punktu widzenia material metalowy bedzie sie rozrzeszal, wiec im cieplejszy silnik tym ten luz mniejszy.

                    technicznie wiec lepiej miec ten luz za duzy niz nie miec go wcale! jesli luzu nie bedzie, to w momencie kiedy silnik sie rozgrzeje i "rozciągnie" to mechanizmy silnika beda pracowac pod ogromnym naprezniem, a jak wam sie pozniej odksztalci cos? zawory do wymiany wtedy...
                    nie wiem czy dobrze mysle ale jak zawory zaczelyby tluc z powodu braku luzu to material na goraco sie wykuje i zahartuje i zrobia sie kruche czyli mniej podatne na uszkodzenia mechaniczne?
                    luz sam sie niweluje jak sie silnik rozgrzewa. pewne watrosci luzu sa potrzebne, dopóki technologia wymaga uzywania materialow rozszerzających sie pod wplywem ciepla- czyli patrzac na to oczami fizyka: ZAWSZE WSZYSTKO SIE ROZSZERZA wynika to z chaotycznego ruchu cząsteczek, ktory zwieksza sie wraz ze wzrotem temp.
                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Z powodu braku luzu zawory nie będą tłukły, dźwigienki pracują uderzeniowo właśnie gdy tzw luz zaworowy jest zbyt duży. Brak właściwego luzu miedzy dźwigienką a zaworem powoduje niedomykanie się zaworu i znaczny wzrost jego temperatury.

                      Comment


                      • #12
                        A luz nawet jak jest dobrze ustawiony to i tak bedzie troche za duży bo metal sie kurczy w niskiej temp
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          Zgadza się, wszelkie naprawy i regulacje należy wykonywać w temp 20-25 stopni.

                          Comment


                          • #14
                            rider143: wszędzie podają, że silnik ma mieć po prostu poniżej 40 stopni - czyli tak aby bez niczego dało się go ręką dotknąć (nie mówię o kolektorze wydechowym).

                            A czemu klekocze? Poczytajcie

                            Dla dociekliwych
                            Dlaczego stosuje sie luz zaworowy, nie powinno byc tam 0,00mm ?
                            NIE, poniewaz silnik sie nagrzewa i po uzyskaniu optymalnej temperatury elementy ulegaja rozszerzeniu i w tym momencie luz jest skasowany, wynosi w okolicach 0mm.

                            Czy luz na zaworach ssacych i wydechowych nie powinien byc taki sam?
                            NIE, poniewaz powietrze zasysane obok zaworow ma temperature okolo 20 stopni a wiec chlodzi te zawory, ich trzonki itd. Natomiast spaliny maja bardzo wysoka temperature przez co zawory wydechowe sa mocniej nagrzewane a wiec tym samym wiecej sie rozszerzaja w zwiazku z czym i luz musi byc na nich wiekszy.

                            Co sie dzieje jak luz jest zbyt maly?
                            Po nagrzaniu silnika zawory nie sa domykane przez co jest ciagle otwarty kanal ssacy lub wydechowy. Wplywa to niekorzystnie na sprezanie, poniewaz komora jest niezamknieta. Mieszanka nie ulega spaleniu calkowitemu lub wcale.

                            Co sie dzieje jak luz jest zbyt duzy?
                            Po nagrzaniu silnika zawory sa domykane ale zbyt pozno otwierane. Powoduje to pogorszenie napelnienia i oproznienia komory spalania przez co osiagi silnika spadaja. Objawia sie to klekotaniem Mimo to sytuacja zbyt duzego luzu jest korzystniejsza od zbyt malego luzu.

                            Co spowoduje dlugotrwala jazda ze zbyt duzym luzem zaworowym?
                            Wieksze zuzycie paliwa, szybsze zuzywanie sie czesci wspolpracujach rozrzadu typu drzwigienka, trzonek zaworu oraz krzywka - nastepuja uderzenia co jest niekorzystne.

                            Prawidlowo ustawiony rozrzad zapewnia kulture pracy silnika zimke i cieplego.
                            ź: fotoporadnik.prv.pl
                            Pozdrawiam wszystkich cieplutko!
                            Jakby jakiś link przeze mnie zamieszczony nie działał (z moich wstawek) proszę o prywatną wiadomość. Wrzucę ponownie.

                            Comment


                            • #15
                              Minus 20 również jest poniżej 40 stopni

                              Comment

                              Working...
                              X