Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Problem honda civic 1.5 16v pomocy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Problem honda civic 1.5 16v pomocy

    Witam mam maly problem moja nazyczona postanowila kupic samochod i jej brat zalatwil jej honde civic V generacji z 1992 roku. samochod mocno zadbany nie ma rdzy wszystko pracuje jak nalezy. silnik pracuje cichutko i rowno i ma niesamowitego powera. zmienilismy wszystkie filtry (olej paliwo powietrze) oraz zmienilismy calkiem olej. samochod ma najechane 250 tysiecy km. niestety niebardzo wiem jaki byl w nim olej niby na karteczce pod maska byl keager 15w40 ale jak jest naprawde to nie wiem, zalelismy lotosem 10w40 ale po przejechaniu 300 kolejnych km widze ze na bagnecie stan olej z max spadl prawie o polowe na wskazniku. samochod nie daje czarnych spalin z wydechu sa jakie stakie niby biale niby takie przezroczyste zalezy jak przygazowac (ale nie czarne). czy ktos mial problem z olejem??? jak moge sobie pomoc??? czy uszczelniacze moga zalatwic sprawe (widac niewielki wyciek kolo uszczelniacza ale neiwielki)?

    honda cicic 1,5 litra 16V 90 km mocy. dwu puntktowy wtrysk


    prosze o jakies opinie czy cos jeszcze z niego bedzie bez pchania sie w duze koszta czy lepiej dac juz spobi spokoj. z gory dziekuje pozdrawiam

  • #2
    z tego co piszesz to autko było zalane olejem mineralnym a wlałeś połsyntetyk o tym juz ktoś pisał ma forum nie znam sie ale tak sie chyba nie robi i nie wiem czy to dobrze dla silnika zapytaj w tym temacie https://www.civicforum.pl/v-1991-199...aki-olejz.html
    Last edited by Gość; 31-08-2008, 22:05.

    Comment


    • #3
      Wróć na mineralny dobrej marki i to pieronem A temat olejów, był już poruszany wiele razy - nie zamienia się gorszego na lepszy (wg. klasy).
      BTW. Kager to syf straszny i absolutnie nie polecam tej marki. Warto też sprawdzić, czy filtr oleju był dobrze dokręcony przy wymianie.

      Comment


      • #4
        wiem ze zmiana byl an aolej polsyntetyk niestety to zrobilem nei ja i ne wiedzialem ze wlal polsyntetyczny 10w40 dowiedzialem sie po fakcie. filtr oleju jest nowka wiec czy tez go teraz wymieniac???czy odkrecic wylac olej i zalac 15w40

        Comment


        • #5
          max stan to był po zalaniu oleju i przed odpaleniem silnika czy juz po odpaleniu..trzeba pamietac ze filtr tez ma swoja objetosc i po odpaleniu silnika z nowo zalanym olejem zaciagnie go do układu i poziom spadnie rzecz normalna...a co do oleju napewno było rozsadniej go zmienic na minerał choc 1/2syntetyk nie powinien narobic zadnej szkody.
          www.monsterz-tt.de LIFES TOO SHORT TO DRIVE SHITTY CARS!!!

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez beti Zobacz posta
            max stan to był po zalaniu oleju i przed odpaleniem silnika czy juz po odpaleniu..trzeba pamietac ze filtr tez ma swoja objetosc i po odpaleniu silnika z nowo zalanym olejem zaciagnie go do układu i poziom spadnie rzecz normalna...a co do oleju napewno było rozsadniej go zmienic na minerał choc 1/2syntetyk nie powinien narobic zadnej szkody.
            Filtr zawsze wciągnie, ale z reguły mechanicy wiedzą, że później dolewa się jeszcze trochę oleju. A dwa, z reguły przyjmuje się, że odległość między kreskami na bagnecie, to litr, więc ok. pół litra na 300km to sporo.
            I trzy, kwestia jak długo jeździło się wcześniej na mineralnym... bo jeśli długo, to półsyntetyk może narobić jaj.
            A o filtr pytałem dlatego, że mogła "zginąć" miedziana podkładka, lub po prostu źle go dokręcili.

            Comment


            • #7
              Na razie zalej dobrym minerałem np. Elf Sporti 15W40 - sporo zmniejsza zużycie oleju.

              Żeby za dużo nie dokładać możesz się zastanowić nad wymianą samych uszczelniaczy zaworowych - tylko oryginalne! (przy tym przebiegu gumek już pewnie nie ma , można je wymienić bez ściągania głowicy.

              Oryginalne uszczelniacze znajdziesz np. w dziale "Sprzedam"

              Comment


              • #8
                zmienilem uszczelniacze i olej na mineralny mam nadzieje ze bedzie dobrze jesi natomiast nie to juz po zawodach. zastanawiam sie czy jesli bedzie bral nadal to nie dolac tego dodatku do oleju (uszczelniacza)moze to cos da?? czekam na opinie.szkoda i tego auta bo poza tym prowadzi sie fenomenalnie nic nie stuka praca rowna i wogole jest wspanialem. na starym oleju przjechal 10 tys wiec juz go zmienilem na mineralny.

                Comment


                • #9
                  dlaczego wielu ludzi upiera sie przy stosowaniu wiecznie rzadszych olei? Samochód ma 250tys więc trzeba wlac mineralny żeby bez problemu przejechal jeszcze raz tyle. Wlej kolego mineralny costrola 15W40 czy cos innego dobrego bedzie ci troche brała nie przejmuj sie przyjdzie czas na druga wymiane wlejesz ten sam olej i juz przestanie. Mineralny olej może jest gorszy ale to starego autka jest lepszy od połsyntetyka i pozwoli tej hondzie zrobic drugie 250tys. pozdrawiam

                  Comment


                  • #10
                    Kupiłem 2 miesiące temu civica '94 1.5 16V i od razu zmieniłem olej na mineralny elf 15w40 ponieważ do starszego typu silników najlepszy jest właśnie olej mineralny

                    Comment


                    • #11
                      Oczywiście...... Do starszych aut i o takim przebiegu zawsze się leje olej mineralny. Pamietajcie o tym , że jak wymieniacie olej to razem tez filtr oleju zmiencie. To jest koszt ok. 30 zł - cena filtra. Nie zbiedniejecie a silnik będzie żył i żył- zwłaszcza hondy

                      Comment

                      Working...
                      X