Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmieniłem ojej z 15W40 na 10W40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zmieniłem ojej z 15W40 na 10W40

    Witam
    Mam Hondzie od roku i przyszła pora na 2 wymiane oleju.Auto miało zalane 15W40 castrol magnatec i na nim zrobione było około 20 000km.Historia auta pokazuje ze zanim auto przyjechało do Polski to jezdziło na pół syntetyku, dopiero w Polsce poprzedni właściciel zalał minerala.
    Pojechałem więc do mechanika.Mechanik stwierdził że silnik mam w nienagannym stanie i polecił zalanie 10W40. No i zalałem pół syntetyk.Wymieniłem też filtr oleju, benzyny i powietrza.
    Efekt - silnik chodzi ciszej, ciut lepiej sie wkręca, dodam że brała mi olej a po wymianie bierze troche mniej.
    Za 2 tyg. jade na wymiane uszczelniaczy bo czasem przy redukcji puści chmurke dymu
    Zobaczymy jak bedzie po wymianie.
    Ogólnie jestem zadowolony ze zmiany oleju.Polecam taki zabieg na zdrowych silnikach.
    Last edited by Gość; 28-08-2009, 10:44.

  • #2
    Gratuluje, 20000 km na jednym oleju...

    Silnik w nienagannym stanie - bierze olej i do roboty uszczelniacze? Nie kompromituj się.
    Last edited by przemo_wb; 28-08-2009, 09:49.
    Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

    Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



    TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

    PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

    OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

    Comment


    • #3
      20000 na mineralnym?masakra.nic dziwnego ze wiecej Ci go brał, po takim przebiegu to musiał być zaj... rzadki. ja na półsyntetyku max 8 tysięcy bo szkoda mi go

      Comment


      • #4
        20 tys na oleju... niechlubny rekord... Ja wymieniam co 10 tys i nie wyobrazam sobie wymieniać rzadzej
        Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

        Comment


        • #5
          Panowie nie chodziło mi o to że na jednej wymianie oleju zrobiłem 20tys.20tys. zrobione jest ogolnie na oleju mineranym przezemnie i poprzedniego właściciela, gdyż wcześniej był pół syntetyk. Do ostatniej wymiany miałem zrobione około 13tys. także wymiana na ojej 10W zrobiłem po około 13 tys a nie po 20tys.
          Przy 131tys przebiegu zalany był 10W, przy 139tyś już był mineral zalany prze poprzedniego właściciela. Ja pierwszy raz wymieniałem olej przy przebiegu 142tyś na mineral a teraz przy przebiegu 154tys z kawałkiem zalałem 10W40

          Comment


          • #6
            13 tysięcy to wg mnie i tak za dużo ale zwracam honor castrola 10w40 zalałeś?

            Comment


            • #7
              slavo19 no to fajnie zrobiles teraz tylko bedziesz wiecej placil za olej ;-) po pierwsze pewnie ktos zalal mineralny bo zaczal brac olej i zrobil tak zeby bylo taniej, po drugie nic dziwnego ze mniej bierze pol syntetyka to normalne, tez kiedys tak mialem i jedyne co pomoglo to wymiana pierscieni u uszczelniaczy wtedy smialo lejesz pol syntetyk i jedziesz, same uszczelniacze nic CI nie dadza! Fajnego masz mechanika tylko pozazdrościć ;-) jak stwierdzil ze silnik jest w super stanie?? sprawdzal kompresje? wiesz ze olej uszczelnia i dlatego kompresja jest lepsza ale za to go pali bo pierscienie przepuszczaja!! powodzenia i radze zmienic mechanika

              Comment


              • #8
                Zalałem castrola magnatec 10W40.Cena oleju jest taka sama jak 15W40.Z tego co sie oriętuje to pomiedzy tymi olejami castrola wielkij różnicy nie ma.Sprężanie mam książkowe. Doskonale wiem że 10W40 jest rzadszy i może byc gorzej niż bylo.Co do uszczelniaczy to slyszalem wiele opini ze sama ich wymiana niewiele daje i jest to strata pieniedzy.Na temat różnicy miedzy 10W a 15W też czytałem wiele opini, ale według mnie wielkiej różnicy w eksploatacji nie zauważyłem. Ogólnie auto jeżdzi tak samo jak przed zmianą oleju z tą różnicą że częściej kontroluje olej.

                Comment


                • #9
                  ja Ci powiem tak jezeli chcesz jezdzic tym autem dluzej to albo wymien caly silnik albo w tym zmien pierscienie i uszczelniacze, napewno bedzie wtedy wszystko dobrze i nie bedziesz musial co chwile dolewac oleju. POzdrawiam i powodzenia

                  Comment


                  • #10
                    Panowie to jest honda, skoro Slavo19 mówi, że jest ok silniczek pracuje elegancko to po co kombinować z wymianami silnika, pchać na to kasę itp ? tez myślę, że nie opłaca Ci się bawić z uszczelniaczami bo to trochę bez sensu, kontroluj olej, dolewaj, staraj się nie kręcić zbytnio a spokojnie zdążysz się nim najeździć i sprzedać kiedyś Honda to Honda

                    Comment


                    • #11
                      Zamieszczone przez tomgn Zobacz posta
                      Panowie to jest honda, skoro Slavo19 mówi, że jest ok silniczek pracuje elegancko to po co kombinować z wymianami silnika, pchać na to kasę itp ? tez myślę, że nie opłaca Ci się bawić z uszczelniaczami bo to trochę bez sensu, kontroluj olej, dolewaj, staraj się nie kręcić zbytnio a spokojnie zdążysz się nim najeździć i sprzedać kiedyś Honda to Honda
                      Dzięki za poparcie.Oleju aż tak dużo nie bierze więc da sie przeżyć.Silnik ładnie pracuje.W przyszłości planowałem remont,ale teraz nie wiem czy jest sens inwestowac znaczne pieniadze w wymiane pierścieni i uszczelniaczy.Będzie kasa to bede myślał.
                      pozdrawiam

                      Comment


                      • #12
                        No dzieki wielkie

                        Comment


                        • #13
                          ja leje co 9500 valvoline max life 10000. co o nim sądzicie?

                          Comment


                          • #14
                            Panowie spalanie oleju w normie(znaczy tyle co brał bierze nadal) i nic sie z silnikiem nie dzieje ale juz mam dosc tego ciaglego sprawdzania i dolewania oleju.Przymierzam sie do malego remontu.Dam znac jak mi to wyjdzie

                            Comment


                            • #15
                              Ja tam wymieniam olej co 8 tyś castrol edge sport 5w/40. A przy tym wszystkie filtry.

                              Comment

                              Working...
                              X