Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zmieniłem ojej z 15W40 na 10W40

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Za 2 tyg. jade na wymiane uszczelniaczy bo czasem przy redukcji puści chmurke dymu

    Jezeli dymi Ci na starcie nawet nie musi byc to rozgrzany silnik to bierze Ci olej litrami bo ta pierscienie , uszczelaniacze , uszczelak pod glowica mam to samo zamulony na zimnym szarpie go itp zbieram na 2silnik a tego oszdzedzaj nie dawaj mu w piz***

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez dex_cs Zobacz posta
      Za 2 tyg. jade na wymiane uszczelniaczy bo czasem przy redukcji puści chmurke dymu

      Jezeli dymi Ci na starcie nawet nie musi byc to rozgrzany silnik to bierze Ci olej litrami bo ta pierscienie , uszczelaniacze , uszczelak pod glowica mam to samo zamulony na zimnym szarpie go itp zbieram na 2silnik a tego oszdzedzaj nie dawaj mu w piz***
      No powiem ci ze u mnie przy redukcji pusci chmurke dymku a czasem na rozgrzanym silniku przy ruszaniu.
      Wyczytalem na forum ze nie ma bardzo sensu wymieniac samych uszczelniaczy.Sam juz nie wiem.Wczoraj sprawdzalem stan oleju i jakby troche mniej bral.
      W sumie to nie piluje silnika jezdze tak w przedziale 2.5tys do 3.5tys obrotów
      Last edited by Gość; 14-09-2009, 08:04.

      Comment


      • #18
        no to dobrze sprawdz , zapal silnik daj mu w oborty do 5tys jak bd chmura za Toba to znaczy ze pierscienie jak Ci bierze to nie warto sie bawic w regeneracje ... kazdy silnik dostal kiedys po dupie nie wierze w to ze nie i nitk ze nie dawal go do odcinki sa to wysokoobrotowe silniki wiec wiesz. . kup 2silnik najlepiej z niemiec bo w polsce to all zajechane 1 na 1000 przypadkow db silnik

        Comment


        • #19
          Jeżeli do silnika był zalany olej mineralny to normalny mechanik- podkreślam normalny, nie zaleciłby wymiany go na półsyntetyk. Jest taka zasada, że olej można zmieniać (jeżeli chodzi o klasy) tylko w dół tzn. z syntetyku na pół syntetyk a dalej tylko na mineralny. Nie powinno sie tego robić w odwrotnym kierunku. Grozi to "wypłukaniem" nagaru z silnika przez "lepszy" olej i gwarantuje nieszczelności silnika. Znam przypadek kiedy olej zstał zmieniony z mineralnego na syntetyk ( trochę po maxie ) ) i silnik zaczął chodzic jak sieczkarnia po 200 km od wymiany, a po 500 poszedł wałek rozrządu - zrobiły sie takie luzy na panewkach, że się roz.... Nie wspomnę, że z silnika zrobił się durszlak i gubił ogromne ilości oleju czym tylko sie dało. Także nie polecam wymiany na "lepszy". Należy wymieniać oleje w tej samej klasie (ewentualnie na lepszy jakościowo).

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Krispi Zobacz posta
            Jeżeli do silnika był zalany olej mineralny to normalny mechanik- podkreślam normalny, nie zaleciłby wymiany go na półsyntetyk. Jest taka zasada, że olej można zmieniać (jeżeli chodzi o klasy) tylko w dół tzn. z syntetyku na pół syntetyk a dalej tylko na mineralny. Nie powinno sie tego robić w odwrotnym kierunku. Grozi to "wypłukaniem" nagaru z silnika przez "lepszy" olej i gwarantuje nieszczelności silnika. Znam przypadek kiedy olej zstał zmieniony z mineralnego na syntetyk ( trochę po maxie ) ) i silnik zaczął chodzic jak sieczkarnia po 200 km od wymiany, a po 500 poszedł wałek rozrządu - zrobiły sie takie luzy na panewkach, że się roz.... Nie wspomnę, że z silnika zrobił się durszlak i gubił ogromne ilości oleju czym tylko sie dało. Także nie polecam wymiany na "lepszy". Należy wymieniać oleje w tej samej klasie (ewentualnie na lepszy jakościowo).
            Ja przejechalem juz od zmiany na polsyntetyk 900km i nic sie nie dzieje.czasami przycisne i idzie ladnie nie kopci.Na postoju przy rozgrzanym silniku kopci powyzej 5tys obr.Podczas jazdy bardziej widoczne kopcenie objawia sie przy zchodzeniu z wysokich obrotow badz przy redukcji ale tez nie zawsze.
            Z tego co sie orietuje to oleje castrol magnatek 10w i15w maja podobne parametry.Głownie roznica jest w gestosci oleju zimnego.Gdy oba oleje zlapia swoja temp.robocza maja ta sama gestość.
            Ogolnie mowiac nieodczulem roznicy jezdzac na obu olejach.Cena ta sama, parametry oleju zblizone,silnik chodzi tak samo, jednak ze jak pisalem wczesniej jade do znajomego mechanika i bedziemy myslec nad malym remntem.Dodam ze stopien sprezania mam ksiazkowy.

            Comment


            • #21
              Z tego co sie orietuje to oleje castrol magnatek 10w i15w maja podobne parametry.Głownie roznica jest w gestosci oleju zimnego.
              Parametry mają może podobne (nie sprawdzałem), ale skład chemiczny inny, ponieważ inna jest technologia ich produkcji.

              Comment


              • #22
                W tych olejach sa te same molekuły

                Comment


                • #23
                  Wczoraj oddalem hanie do znajomego mechanika.Bedą robione pierscinki, uszczelniacze zaworowe,uszczelki,planowanie glowicy,wymiana oleju w skrzyni i pewnie olej w silniku.
                  Mam nadzieje ze moj problem z braniem oleju po remoncie bedzie przeszloscia.

                  Comment


                  • #24
                    mi też Hanka brała olej i kopciła jak lokomotywa, ale po wymianie pierścieni, uszczelniaczy i uszczelki pod glowica (praktycznie kapitalka silnika-bez wymiany panewek) nie bierze ani grama fakt, że wszystko kosztowało mnie 1300 zł ale mysle ze bylo warto, bo samochod jezdzi nienagannie i wydaje mi sie, ze jest nawet zrywszy
                    sigpic

                    Comment


                    • #25
                      to cieszy mnie ze sie poprawilo u ciebie.ja rowniez licze ze bedzie zdeczka zrywniejsza.a koszt tez mnie wyjdzie okolo 1300zl

                      Comment


                      • #26
                        mechanik ktory robi mi hanke powiedzial ze przy silniku bylo wczesniej grzebane i prawdopodobnie ktoś źle poskładał silnik. Na szczeście silnik jest w miare dobrym stanie.Wymienia mi pierscionki, uszczelniacze i niestety dojda koszta zwiazane z wymiana panewek.
                        Nigdy bym sie nie spodziewal ze moja hondzinka byla niezle katowana w przeszlości.
                        Cieszy fakt ze teraz bedzie dobrze zrobiona i bedzie cieszyc oko i dusze.

                        Comment

                        Working...
                        X