Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15B2, gaśnie, kuleje, szarpie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o wtryskiwacze, u mnie jest PGM-FI Dual Point
    Czyli masz taki dziwny wynalazek gaźnikopodobny. Może ten temat Ci trochę pomoże.
    Witajcie. Od niedawna jestem posiadaczem Civica V generacji o silniku 1.5 16v. Tak jak w temacie. Mam problem z obrotami a mianowicie broty dochodzą tylko do niecałych 6 tys. I dalej już niechce honda kręcić. Wyglada to tak jak by nie dostawał dobrej dawki paliwa i po prostu się dusi. Po krótkim czasie od kupna okazało się ze jest uszkodzona uszczelka i mechanik powiedział mi ze to jest tego wina. Wymieniłem uszczelkę i dalej jest to samo. Nw gdzie szukać przyczyny tego ze nie kręci i nie



    Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
    Jak dla mnie to chyba całkiem inne świece, mam winowajcę?
    Te które masz mają 0,9mm, a dedykowane 1,1mm przerwy na elektrodzie, raczej wątpie żeby one były problemem, no chyba, że od razu po ich wymianie, zaczęły się problemy

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
      no chyba, że od razu po ich wymianie, zaczęły się problemy
      Po ich wymianie bardzo się pogorszyło

      Comment


      • #18
        No to myślę, że warto wsadzić takie jakie powinny być

        Comment


        • #19
          Po wymianie świec na właściwe jest troche lepiej, auto ma więcej mocy jak sie je wkreci na wysze obroty. Problem został z tym że przy ruszaniu z miejsca muszę wciskać gaz do oporu i czekać aż auto ruszy, prawdopodobnie go zalewa, podobnie jadąc na biegu i chcąc przyspieszyć auto najpierw ma "dziurę" a po chwili dostale kopa.
          Wyrzuciło mi też błąd nr 1 czyli sonda, jest całkiem nowa. Wracając z trasy honda cały czas mi gasła i szarpała możliwe że przez to wywaliła błąd?
          Do sprawdzenia na pewno będę miał przepustnice i wtryskiwacze o których pisałeś, świece które wyjąłem były całkowicie czarne czyli za bogata mieszanka?

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
            świece które wyjąłem były całkowicie czarne czyli za bogata mieszanka?
            Tak, wszystko na to wskazuje że któryś z wtrysków zalewa Ci silnik.

            Sprawdź jeszcze raz map sensor tym razem przy samym komputerze tak jak jest napisane w tym temacie który Ci podlinkowałem wyżej w poście 16.

            Masz 2 wtryski, jeden główny a drugi pomocniczy. Ten pomocniczy chodzi cały czas, a główny tylko przy odpalaniu i pod dużym obciążeniem, ale potrzebuje właśnie mieć dobry sygnał z mapsensora.

            https://www.ej9.ru/civic/book/chpt_21.pdf Tu masz dużo napisane na ten temat jak to działa i gdzie jaki wtrysk jest. (brązowa, i zielona wtyczka).

            Tu jakie powinny mieć rezystancję:

            Main Injector (Top): 0.6-1.6 ohms
            Auxiliary Injector (Bottom): 6-10 ohms

            Więc zmierz je.

            Najlepiej je też wyjąć i zobaczyć jak psikają/wyczyścić. Tu masz wskazówki
            Chce wyjac wtryski z d15b2. Wyjalem zlacza (brazowe i zielone), odkrecilem po 2 srubki po bokach i zdjalem blasczke. Teraz juz jest dobry dostep do samych wtryskiwaczy, ale prbuje je wyciagnac i nic.. Jakies rady?


            A tutaj jakbyś potrzebował zdjąć całą przepustnice:



            Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
            Wyrzuciło mi też błąd nr 1 czyli sonda, jest całkiem nowa. Wracając z trasy honda cały czas mi gasła i szarpała możliwe że przez to wywaliła błąd?
            Raczej tak, zalewało go, była nieprawidłowa mieszanka z którą sonda nie mogła sobie poradzić, to wywaliło błąd. Zawsze możesz też zmierzyć napięcie sondy na wolnych obrotach i zobaczyć czy prawidłowo faluje.

            Comment


            • #21
              Założyłem filtr paliwa przepływowy przeźroczysty, paliwo które leci do silnika wygląda na mega czyste- nie tego się spodziewałem hah.
              Wymieniłem też czujnik ECT czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten pod aparatem zapłonowym, zamówiłem go jakiś czas temu, czytałem na forach, że niby też może mieć coś wspólnego z taką pracą silnika jak u mnie, po wymianie jakby lepiej ale nie do końca.

              Otworzyłem pokrywkę od przepustnicy, porządnie wypsikałem zmywaczem uniwersalnym. Nie szarpie go ani przy ruszaniu ani na biegu, pewnie była winna przepustnica która się przycinała.

              Zmierzyłem rezystancję na wtryskach wyszło:
              Top 1.5ohm
              Bottom 8.3ohm
              Więc chyba okej, jeszcze ich nie wyciągałem, żeby wyczyścić ale wydaje mi się że różnego rodzaju dodatki do paliwa zrobiły swoje.
              Odpala bez większego problemu, od strzała bym powiedział, ale zrzuca mu od razu obroty do 800rpm przy -5 na dworze ( zazwyczaj na "ssaniu'' miał 1400-1500rpm) i zapala check engine.
              Samodiagnostyka pokazuje znowu kod 5 czyli MAP, chyba wymienię go na inny.
              Do tego trzyma niskie obroty jałowe rzędu 600rpm. Podczas jazdy śmiga fajnie, ma dużo mocy, pewnie kwestia bogatej mieszanki, no i strzela z wydechu.
              Wymiana MAP, załatwi problem z obrotami na ''luzie'', czy może regulować je jakoś? No i też ta mieszanka za bogata, byłoby fajnie gdyby nie brała 15l/100km

              Comment


              • #22
                Kończą mi się pomysły co może nawalać. Rozebrałem krokowy, wyczyściłem (był dosyć brudny), po założeniu zrobiłem reset ECU i przeprowadziłem naukę obrotów biegu jałowego i albo coś zrobiłem źle albo coś nadal nie działa.
                Auto odpala słabo, jak odpali łapie ok. 500rpm i NIE załącza ssania. Obroty falują. Na wyższych obrotach jest okej. Ma moc, rusza z miejsca na spokojnie, zdarzy się że go zadławi jak chce się przyspieszyć. Gaśnie na światłach i po wciśnięciu sprzęgła.
                Czujnik MAP wymieniony na nowy, jest na 100% sprawny. Check się nie zapala, samodiagnostyka nic nie pokazuje. Chyba czas poszukać jakiegoś majstra w okolicach trójmiasta albo wystawiać na popularny serwis z ogłoszeniami bo już naprawdę nie mam siły ...
                Last edited by dk_eg4; 22-12-2022, 19:04.

                Comment


                • #23
                  Rozgrzej silnik i ustaw wolne obroty odpinając wtyczkę od krokowego i kręcąc śrubą przy przepustnicy.
                  Tu masz link z pomocą: http://civicklub.pl/forum/showthread...ak-wyregulowac

                  Zanim rozgrzejesz, zmierz napięcię jakie dochodzi do krokowego na zimnym silniku. Czasami wyczyszczenie nie pomaga jak krokowy jest padnięty.

                  Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
                  Wymieniłem też czujnik ECT czyli czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten pod aparatem zapłonowym
                  Idą do niego 2 kable, czy jeden, do tego czujnika który wymieniłeś? Bo tam są dwa czujniki temperatury pod aparatem zapłonowym. Zmierz napięcie jakie dochodzi do czujnika ect, i przy okazji jego oporność.
                  Last edited by thirdman; 22-12-2022, 23:42.

                  Comment


                  • #24
                    Chyba nie umiem tego sam ustawić. Próbuje i nie daje to efektu. Pojawił się błąd 7 od TPS. Po świętach jedzie na serwis, niestety brak czasu i garażu żeby przy niej grzebać

                    Comment

                    Working...
                    X