Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

D15B2, gaśnie, kuleje, szarpie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • D15B2, gaśnie, kuleje, szarpie

    Hej,

    Pacjentem jest Honda Civic 5-gen dokładniej EG4, z silnikiem d15b2, z 1994r. Benzynka.
    Problem zaczął się już jakiś czas temu może dwa trzy miesiące, zaczęło się od szarpania podczas ruszania z miejsca, następnie pojawiła się dziura podczas zmiany biegów i dodawania gazu (silnik dopiero po chwili reagował lub trzeba było dać pedał gazu do ‘’dechy’’), następnie podczas jazdy potrafił zgasnąć, potrafił też mieć dobre dni i działać bez zarzutu, trzymać moc itd. Po to by następnie efektownie zgasnąć przy najbliższym zatrzymaniu się na światłach i mieć problem z odpaleniem. Falowanie na wolnych obrotach/ bardzo niskie obroty na biegu jałowym okolice 500rpm lub gaśnie całkiem/ czasem brzmiał jakby palił na trzy cylindry. Była zrobiona diagnostyka niejednokrotnie, pokazywało sondę, MAP sensor. Z rzeczy które wymieniłem po przesiedzeniu kilkunastu godzin na internetach + to co pokazała samodiagnostyka:
    1. Sonda Lambda
    2. MAP Sensor
    3. Kopułka rozdzielacza zapłonu
    4. Palec rozdzielacza zapłonu
    5. Cewka zapłonowa
    6. Moduł zapłonowy
    7. Wymieniony jeden z wężyków podciśnienia tuż przy przepustnicy (stary był pęknięty i spadał)
    8. Świece na nowe NGK
    Kable zapłonowe mają około roku od firmy NGK.
    Filtr powietrza wymieniony ~1500km temu
    Filtr paliwa wymieniony ~2500km temu
    Dodam że po każdej wymianie części z tych powyższych auto miało jakby lepszy humor i od razu wszystko działało po to żeby na następny dzień znowu umrzeć.
    Na chwilę obecną auto czasami odpala, czasami tylko na kilka sekund i gaśnie, jak doda się mu gazu przez dłuższą chwilę to nie gaśnie ale trzyma bardzo niskie obroty, nawet na zimnym silniku.
    Jak już odpali i nie zgaśnie, chodzi dość kulawo, rusza z miejsca raczej bez problemu, reaguje na gaz z opóźnieniem ( ale to też nie jest reguła). Na wyższych obrotach raczej dobrze przyspiesza i tak jakby ma moc, natomiast podczas parkowania obroty spadają tak nisko że światła przygasają a kierownica praktycznie traci wspomaganie.
    Z góry dziękuję za każdy komentarz. Każda rada się przyda ????

  • #2
    A czujniki położenia wałka i wału ?
    Honda Hybrid 3,4L/100km
    sigpic
    https://www.civicforum.pl/showthread...979#post323979

    Comment


    • #3
      Wtryskiwacze, podobnie ake nie gaśnie i nie spadają obroty ma hrv 1,5 .
      Wlej do baku kleen flo ten czarny by pozbyć sie wody, a polem do czyszczenia wtrysków Liqui Molly i wyjezdzij .
      A nastepnie Archoil 9600P- Max . U mnie po 2 baku przestał szarpać, ale zimny to jeszcze trochę mu się chce mnie wkorfić.

      ASO twierdzi że to wadliwe wtryskiwacze.
      Mieli taki przypadek i po wymianie , wszysko wróciło do normy.
      Mówią , ze sie przycinaja, Archoil 9600 to nanoboranowy modyfikator tarcia .
      Wiec jeśli lżej pracują to jest poprawa , ale nie do końca.

      Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        Nie wymieniałem, jak sprawdzić czy kwalifikuje się do wymiany? Gdzie się znajduje?

        Comment


        • #5
          Jest jakaś możliwość przetestowania czy czujnik działa?

          Comment


          • #6
            Czujnik położenia wałka i wału masz w aparacie zapłonowym, więc dobrze jakbyś miał cały na podmianę

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
              Czujnik położenia wałka i wału masz w aparacie zapłonowym, więc dobrze jakbyś miał cały na podmianę
              A jeżeli nie mam drugiego na podmianę? Jest tam jakaś kostka od tego czujnika?

              Comment


              • #8
                Możesz zmierzyć rezystancje czujnika wałka i wału. Tu masz z manuala od d15b7, i d16z6, więc nie jestem pewien czy kolory przewodów oraz ich miejsca w kostkach ecu i przy aparacie są takie same jak u Ciebie. Ale masz tam tylko 3 lub 4 pary przewodów w tej kostce więc sam znajdziesz. I dla każdego z 3 czujników, (bo jest tam jeszcze czujnik położenia 1 cylindra) rezystancja powinna być 350-700 Om. Zmierz najpierw przy kostce, a potem przy ecu, żeby wykluczyć uszkodzone przewody. Najlepiej na zimnym i ciepłym silniku.

                Przechwytywanie.JPGPrzechwytywanie2.JPG
                Last edited by thirdman; 09-12-2022, 19:13.

                Comment


                • #9
                  Jutro zamierzam pomierzyć rezystancje w kostkach od czujników wałka i wału. Dzisiaj natomiast odpaliłem Hanie, odpaliła nie najgorzej, chodziła trochę kulawo i na zimnym trzymała niecały 1000rpm. Wyskoczył CHECK, zrobiłem samodiagnostykę: kody 5 i 16. Kod 5 to na pewno czujnik MAP który wymieniałem może 1,5 miesiąca temu, sprawdzę jutro też o co z nim chodzi bo jest w sumie nowy, ale jakość niektórych zamienników pozostawia wiele do życzenia więc się nie zdziwię jeżeli będzie kaput. Jeżeli tak to to chyba jest winowajca, bo po wymianie MAP'a wszystko było elegancko, może znowu się zjeb*ł ;/

                  Comment


                  • #10
                    Odłącz kostkę od map sensora i tak pojeździj, wtedy komputer powinien czytać jego uśrednione wartości z zapisanych map, więc jeśli on jest problemem wtedy silnik powinien chodzić ok. Kod 16 to to błąd układu zasilania paliwem, więc zmierz oporność wtrysków, sprawdź dokładnie ich wiązkę i napięcie do nich dochodzące. Dobrze by było je też wyczyścić, jak nie bezpośrednio, to chociaż jakimś preparatem do baku. Jak silnik zaczyna kuleć to otwieraj maskę i odłączaj wtryski po kolei i sprawdzaj jego reakcje.
                    Tu masz wartości i gdzie mierzyć:

                    wtrysk1.jpgwtrysk2.jpg

                    A tu masz link do całego manuala:
                    Plik Honda Civic Factory Service Manual (92 95).pdf na koncie użytkownika molekss • folder Civic 5gen • Data dodania: 19 paź 2013
                    Last edited by thirdman; 10-12-2022, 01:23.

                    Comment


                    • #11
                      Wróciłem właśnie z dłuższej przejażdżki, po odłączeniu MAP sensora silnik chodzi równiej, natomiast po odpaleniu dzisiaj na 3 sekundy wszedl jakby na normalne obroty ok 1500 na ssaniu po czym spadł do około 600-700 zapalając przy tym check. Podczas stania na światłach obroty to około 500-600. Plus taki ze juz nie szarpie podczas samej jazdy. Samodiagnostyka pokazała następny błąd nr 10 - IAT Sensor (Intake Air Temperature) defective circuit or unplugged / defective sensor
                      Czy jest możliwe że to winowajca? Na obrotach wyższych niż 2000 jedzie elegancko

                      Comment


                      • #12
                        Coś Ci strasznie sypie błędami to auto, sprawdź czy dobrze masz podpięte kostki do ecu i nic tam nie jest zabrudzone.

                        Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
                        Czy jest możliwe że to winowajca?
                        IAT też ma wpływ na dawkę paliwa więc jest to możliwe. To zwykły termistor, zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury więc możesz to zmierzyć czy jest prawidłowo, oraz napięcia. Dokładne wartości strona 256 manual który Ci podałem na poprzedniej stronie. Do dzieła

                        Comment


                        • #13
                          Spędziłem dzisiaj trochę czasu przy civie i mały update.
                          Wymienione wężyki podciśnienia, chyba prawie wszystkie, stare po prostu zaczęły spadać.
                          Wartości na MAP sensorze wszystko git, przeczyszczona kostka, lepiej dociśnięta póki co działa nie wywala błędu.
                          Wartości na IAT wszystko w normie, podobnie jak z MAP.
                          Silnik w końcu na zimnym ma ssanie, 1500rpm później schodzi do okolo 800-900 na biegu jałowym. Czasami schodzi niżej np. podczas kręcenia kierownicą w miejscu podczas parkowania.
                          Jeżeli chodzi o czujniki wałka, mam przy aparacie zapłonowym dwie kostki.
                          Do 1. bliżej jakby kierowcy, wchodzą tylko dwa przewody rezystancja w tej kostce/czujniku to 2kΩ.
                          Do 2. bliżej przodu samochodu, wchodzi 5 przewodów, są jakby dwie pary i jeden w sumie nie wiem po co. Pary mają po 380.
                          Aktualnie auto jeździ jako tako. Dziwny problem jakby z pedałem gazu, jest jakby twardszy/sztywniejszy, wrażenie jakby czasami się przycinał.
                          Podczas jazdy, ruszanie z jedynki trzeba gaz dodawać niekiedy pulsacyjnie żeby nie zgasł, przy zmianie biegów następuje szarpanie i trzeba naprawdę kilka razy wręcz uderzyć w pedał gazu żeby samochód chciał się odblokować i jechać,
                          widać to też na obrotomierzu że np. dodaję gazu i idzie płynnie do 2k obrotów na chwile się zatrzymuje po czym niechętnie rusza dalej. Dziwna sprawa, nie wiem czy chodzi o linkę czy o paliwo, może te wtryskiwacze?
                          Samodiagnostyka, właściwie nie wiem czy coś pokazuje czy nie, na pewno nie pokazuje konkretnego błędu, kontrolka miga BARDZO szybko, prawie jakby paliła się cały czas ale migocze.
                          Jakieś pomysły ?

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
                            bliżej jakby kierowcy, wchodzą tylko dwa przewody
                            Ok bo ty masz inny aparat chyba td40u bez czujnika cyp. Tą mniejszą kostką idzie sygnał obrotów i zasilanie, to Cię nie interesuje.

                            Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
                            bliżej przodu samochodu, wchodzi 5 przewodów, są jakby dwie pary i jeden w sumie nie wiem po co. Pary mają po 380.
                            Czyli masz prawidłową rezystancję na czujniku wałka i wału. Ten 5 przewód bez pary to sygnał od modułu zapłonowego.

                            Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
                            ziwny problem jakby z pedałem gazu, jest jakby twardszy/sztywniejszy, wrażenie jakby czasami się przycinał.
                            No to masz problem z linką, pancerzem, ewentualnie zasyfioną przepustnicą i się przycina.

                            Zamieszczone przez dk_eg4 Zobacz posta
                            Samodiagnostyka, właściwie nie wiem czy coś pokazuje czy nie, na pewno nie pokazuje konkretnego błędu, kontrolka miga BARDZO szybko, prawie jakby paliła się cały czas ale migocze.
                            To znaczy, nie wyświetla się żaden błąd jak zrobisz samodiagnostyke? Jak Ci tak szybko miga kiedy silnik nie chce jechać to na moje pokazuje Ci wypadanie zapłonów.

                            Mierzyłeś oporność na tych wtryskiwaczach? Trzeba by je przeczyścić tym bardziej że wcześniej wywaliły błąd, nie demontuje się je trudno.

                            Comment


                            • #15
                              update
                              Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                              No to masz problem z linką, pancerzem, ewentualnie zasyfioną przepustnicą i się przycina.
                              Potraktowałem linkę wd40, póki co jest lepiej jeżeli chodzi o pedał gazu, chodzi leciutko.
                              Jeżeli chodzi o pracę silnika no to właściwie bez zmian, doszło szarpanie, przygasanie nawet podczas jazdy prosto bez jakiegoś przyspieszania, tak jakby brakowało mu paliwa (ewentualnie go zalewało)

                              Zamieszczone przez thirdman Zobacz posta
                              Mierzyłeś oporność na tych wtryskiwaczach? Trzeba by je przeczyścić tym bardziej że wcześniej wywaliły błąd, nie demontuje się je trudno.
                              Jeżeli chodzi o wtryskiwacze, u mnie jest PGM-FI Dual Point, wygląda to trochę inaczej niż na tym filmiku co podesłałeś i nie mogłem się połapać więc nie zmierzyłem ani nie czyściłem manualnie ich.
                              Wlałem mu dodatek do paliwa, który miałby wtryskiwacze przeczyścić i usunąć wodę ze zbiornika, którą też podejrzewam.
                              Jak na razie bez zmian.
                              Chcę też wymienić filtr paliwa/ zamontować przeźroczysty przepływowy za starym filtrem i zobaczyć jakie paliwo płynie do silnika, może jest dużo syfu etc.

                              Do wymiany lecą chyba też świece. Panowie z hurtowni dobrali mi je po VIN-ie, ale teraz widzę że mają inne parametry niż te co polecają do tego silnika.
                              Aktualnie założone NGK V-Line 17 BCP6E 6237
                              Parametry:
                              nieodkłócony
                              1 elektroda masowa
                              z płaskim gniazdem uszczelki
                              Elektorda środkowa niklowa
                              odkręcane złącze SAE
                              Gwint zewnętrzny [mm] : 14,0
                              Rozmiar klucza : 16 mm
                              Długość gwintu [mm] : 19,0
                              Położenie elektrod [mm] : 3,0

                              A z tego co znalazłem honda powinna jeździć na tych
                              NGK 6465 BKR6E-11 V-LINE 14
                              Parametry:
                              odkłócony, 5 kOhm
                              1 elektroda masowa
                              z płaskim gniazdem uszczelki
                              Elektorda środkowa niklowa
                              Połączenie trwałe SAE
                              Gwint zewnętrzny [mm] : 14,0
                              Rozmiar klucza : 16 mm
                              Długość gwintu [mm] : 19,0
                              Położenie elektrod [mm] : 3,0

                              Jak dla mnie to chyba całkiem inne świece, mam winowajcę?

                              Comment

                              Working...
                              X