Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wieksza moc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez twizzter Zobacz posta
    OBD0 ECU Stuff

    Tu jest trochę informacji na ten temat
    wielkie dzieki za info, ale mam prozbe do Was czy ktos w skrucie moze mi napisac czy jest taka mozliwosc czy nie (sciagnac ograniczenik obrotów albo pchnac go w góre) ten link co zostal zapodany nie za bardzo kumam gdyz moja anglezczyzna jest mizerna i nie za bardzo kumam o co tam chodzi.
    PS. chodzi mi o silnik D15B2

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez grzegorz82 Zobacz posta
      sciagnac ograniczenik obrotów albo pchnac go w góre
      pytanie tylko jak sobie glowica z wiekszymi obrotami poradzi

      Comment


      • #18
        Kondzi ma racje, na seryjnej głowicy nie przesuwałbym cutoffa. Przebieg momentu/mocy przy wysokich obrotach w serii jest nieciekawy - po prostu nie ma sensu bezsensownie piłować. Czyli inna główka+dostrojenie ECU - wtedy to inna bajka :]

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez kondzi_ECC Zobacz posta
          pytanie tylko jak sobie glowica z wiekszymi obrotami poradzi
          Głowica pewnie wytrzyma, mi nie chodzi pilowanie silnika do 9tys ale te 7.5 by styknelo.


          twizzter co masz na mysli ze przebieg momentu/mocy w seri jest nieciekawy i jak mozna dostroic ECU i ile % wzrasta mi moc i moment dzieki takiemu zabiegowi. wedlug moich załozen zwiekszenie obrotów o 500-1000 dalo by mi przewage na starcie i mogbym E30(316) brac bez problemu a tak nie zawsze wychodzi :P

          Comment


          • #20
            Seryjny cutoff w D15B2 to 7200 rpm. Przy tych obrotach moc już nie rośnie, a moment zaczyna zauważalnie spadać.
            Co do strojenia, to najlepiej byłoby gdybyś zaopatrzył się w sterownik OBD1->czyli bebechy od B7. Całe strojenie to żmudna robota typu "zrób, zamontuj,przetestuj, popraw, znów zamontuj" - modyfikuje się mapy zapłonu i paliwa, punkt załączania VTECa (jeśli jest) najlepiej byłoby analizować logi i założyć szerokopasmową sondę. No i hamownia.. Do edycji tych parametrów jest odpowiednie oprogramowanie, np Crome, zmodyfikowane dumpy wrzucasz do pamięci a następnie montujemy do ECU.

            Jest też możliwość kupienia gotowych zaprogramowanych eepromów, ale wg mnie to nie jest zbyt dobre rozwiązanie - każda ingerencja w dolot/wydech wymaga indywidualnego "dopieszczenia".

            Comment


            • #21
              A czy mozesz napisac jak zrobic "cutoff" te 7200rpm swobodnie mi wystarczy

              Comment


              • #22
                W tym linku, co podałem wcześniej znajdziesz wszystko. Przede wszystkim sprawdź, czy ECU nada się do modowania, będzie trzeba rozkręcić i porównać płytki ze zdjęciami z tamtej strony. Do tego potrzebny będzie programator, edytor romów, np BRE - też jest na stronie.

                Comment


                • #23
                  Myslałem ze to prostrza sprawa, liczylem ze wystarczy jakas zworke czy rezystor wmontowac/wymontowac ze pomorze ale jak mam programowac czy edytowac romy to wole sie nie dotykac bo w tej dzieedzinie nie mam pojecia. Ale wielkie dzieki za takie info

                  Comment

                  Working...
                  X