Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przekładka z d16y8 na d16z6

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Przekładka z d16y8 na d16z6

    Na początek witam wszystkich, jestem na forum ponieważ nie znalazłem takiego tematu a będę potrzebował informacji od początku do końca, a mam nadzieje ze nie dużo będzie mi potrzebne, i jeszcze mam prośbę, jeżeli coś nie tak z moim postem proszę o informacje Wiec do rzeczy, kupiłem pierwszą honde z silnikiem d16y8 troszkę zbyt szybko uciekał olej po czym okazało się że ucieka do płynku chłodniczego a potem gdzieś z nim również ucieka Postanowiłem zrzucić głowice i wymienić uszczelkę, dałem głowice do sprawdzenia i okazało sie że głowica do generalnego remontu, przy okazji sprawdziłem panewki i pierścienie, i niestety, muszę szukać silnika, ciężko dostać ten sam silnik, ale znalazłem okazyjnie d16z6 chodzi przełożenie samego bloku z wałem tłokami i samą głowice bez kolektora ponieważ te mam z mojego d16y8, wiem tyle ze jest inny komp, ale co i jak będzie trzeba zrobić przy przekładnie nie wiem, pomożecie co i jak przy takiej przekładce? Z góry dzieki za pomoc
    Lekka poprawka ale to co wcześniej pisałem zostawiem, znalazłęm post w którym jest napisane że blok jest ten sam, i teraz moje pytanie czy mogę przełożyć blok i głowice bez zmiany kompa i elektryki? Bo kolektor zostałby ten sam, zastanawiam sie tylko jak ze sterowanie vtec
    Last edited by fryc; 05-10-2016, 21:20.

  • #2
    Zamieszczone przez fryc Zobacz posta
    jest napisane że blok jest ten sam
    Nie jest ten sam i nigdy nie był. Blok ma inaczej wiercone otwory pod mocowanie wydechu od dołu,inne jest mocowanie podpory kolektora dolotowego,inaczej mocowana jest puszka odmy,inne są tłoki.Istnieją jeszcze inne pomniejsze różnice dzielące te dwa bloki,nic jednak nie stoi na przeszkodzie aby to zamontować na Twoim aucie.
    Wszystko da się poskładać w sensowną całość ,a przy odrobinie rzeźby będzie wyglądało jak oryginał.Tyle o bloku,gorzej jest z głowicą.
    Pierwsze pytanie,to jaki tam jest komputer,bo że inny to wiemy,bo od tego zależy co będzie trzeba zrobić.
    Niektore wersje d16y8 miały chyłodzone wtryskiwacze,natomiast żaden d16z6 nie miał takiego rozwiązania,w związku z tym pierwsze na co trzeba zwrócić uwagę po zdjęciu kolektora to to,czy są w nim otwory.

    Jeśli są,to trzeba nagwintować i powkręcać tam śruby bez łbów,albo znaleźć gotowe wkrętki M6
    14e568e15eb787c3d77b2a509e6b4f85.jpg
    D16y8 ma też inną głowicę
    7856d1129239885-d16z6-head-vs-d16y8-head-d16headcomparison.jpg
    Inny wałek i o ile dobrze pamiętam ,to jest dość spore przesunięcie na aparacie,ale to też jest do przejścia.
    Zamieszczone przez fryc Zobacz posta
    zastanawiam sie tylko jak ze sterowanie vtec
    A co Cię zastanawia?

    Comment


    • #3
      Raczej zastanawiało bo myślałem że więcej rzeczy będzie się zgadzało, z powodu że po przeczytaniu czyjegoś posta doszłam do wniosku że jedyną różnica będzie sterowanie vteca, no ale różnic sporo więcej więc nie było tematu, jutro sprawdzę jak z tym kolektorem, i powiedz mi jeszcze jak sprawdzić jaki mam komputer?

      Comment


      • #4
        Otworzyć szmaty i przeczytać.Dla przykładu ten jest p1J


        Nie poddawaj się ,nie ma tragedii z tą robotą,a na dodatek jest dalece prawdopodobne że masz komp obd1,a to już dużo.

        EDIT

        "Raczej zastanawiało bo myślałem" >>>> "przeczytaniu czyjegoś posta doszłam"

        Mam problem z określeniem płci,nie wiem jak mam się zwracać
        Last edited by m26; 05-10-2016, 23:06.

        Comment


        • #5
          Sorki za nie odpisanie, ale strasznie zawalony z czasem byłem i nawet nie myślałem o tym. Zastanawiało w sensie ze pytanie, a reszta to chyba wynik autopoprawiania, będę tego pilnował Kolektor bez tych dziórek, komputer powiem szczerze nie wiem gdzie jest bo to moja pierwsza honda, ale raczej jest już to nie ważne bo mam zaklepany silnik w Dortmund, j jak dobrze pójdzie to będę go miał na szczęście taki sam bo d16y8 z przebiegiem 90kkm więc elegancko, a powiedzcie mi może być jakiś problem jeżeli ten silnik jest od Anglika? Przepraszam że troszkę odeszło o wątku, ale nie chce otwierać nowego

          Comment


          • #6
            Tylko przekładasz wiązkę silnikową i nic nie robisz więcej.
            Podobno wersje na Nową Zelandię miały inaczej sterowany EVAP,ale sam tego nie widziałem.
            Więcej o różnicach w tych silnikach nic nie wiewiem.

            Comment


            • #7
              Czyli generalnie sam słupek z głowica potrzebuje, żadnego okablowania nie muszę dokupić co nie? A jeszcze trochę wrócę bo znalazłem 15 km odemnie d16z6 ale z skrzynia automatyczna, ale normalna też podejdzie co nie? No bo jeżeli tak to może jeszcze się zastanowię nad tym d16z6. Wiem wiem strasznie dużo myślę, ale tak wynikło z godziny na godzinę heh

              Comment


              • #8
                Zamieszczone przez fryc Zobacz posta
                Czyli generalnie sam słupek z głowica potrzebuje, żadnego okablowania nie muszę dokupić co nie?
                Niczego nie musisz kupować.
                Zamieszczone przez fryc Zobacz posta
                d16z6 ale z skrzynia automatyczna, ale normalna też podejdzie co nie?
                Bez problemu.

                Comment


                • #9
                  No to teraz czekam bo jeszcze do końca nwm który będę miał, więc jeszcze trochę, jakieś rady na coś uważać przy wyciągnaniu silnika?

                  Comment


                  • #10
                    Jak zawsze - na wszystko Przy montażu silnik ma wejść rękami,nie śrubami,bo skrzynia od razu leci.

                    Comment


                    • #11
                      Nie rozumie, śrubami czy rękami? A co do skrzyni właśnie wyciągać razem czy osobno?

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez fryc Zobacz posta
                        Nie rozumie, śrubami czy rękami?
                        Jak źle ustawisz tarczę sprzęgła,albo nie wcelujesz wieloklinem ,to jest problem z połączeniem.
                        Nie wolno dopciagać śrubami,tylko ustawić tarczę jeszcze raz,ewentualnie kręcic wałem i dopychać,ale rękami,aż nie bedzie szczeliny.
                        Jek dociagniesz coś takiego na siłę,to od razu uszkodzisz najdroższe łożysko w skrzyni.

                        Comment


                        • #13
                          A no to wiadomo sprawa ale dzięki każde przypomnienie się liczy, teraz czekać na silnik to lecimy z tematem, ciekawy jestem ile czasu to zajmie w 2 osoby, i silnik już zapakowany d16y8

                          Comment

                          Working...
                          X