Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Horrendalnie wysokie i nielogiczne spalanie w mojej Hondzie...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Horrendalnie wysokie i nielogiczne spalanie w mojej Hondzie...

    Witajcie,

    mam civica z 1994 o pojemności 1,3. To co się u mnie dzieje jest dla mnie dosyć kuriozalne ale.. opiszę pokrótce:

    Samochód kupiłem niedawno, w celu sprawdzenia spalania zatankowałem samochód do pełna (45litrów), przejechałem 100 km i dotankowałem- weszło 7 litrów, co mnie satysfakcjonowało.. Na pełnym baku przy spalaniu 8 litrów (łatwiejsze w obliczeniach) powinienem przejechać 500km i jeszcze powinno zostać 5 litrów. Przejechałem 400km i coś mnie natchnęło, żeby zatankować, weszło 43 litry...O.o Czyli luźno licząc gdzieś mi uciekło 11 litrów..
    Zatankowałem znów do pełna, przejechałem 100 km i znów dotankowałem, tym razem weszło 8 litrów, nadal dobrze.. Przejechałem 200 km i kolejny raz dotankowałem do pełna, weszło... 25 litrów..O.o

    Podsumowując, samochód był dwukrotnie sprawdzany i pierwsze 100 km przejeżdżał na 7-8 litrach. Po tej magicznej setce spalanie skacze do góry do aż 17 litrów/100km...

    Nie ma różnic przed i po przejechaniu 100 km. Moc ta sama, samochód reaguje identycznie, pali dobrze, nie krztusi się, ogółem żadnych zmian... Poza faktem, że podziałka paliwa nagle zaczyna spadać geometrycznie w dół..

    Jadę do mechanika na dniach ale może macie jakieś własne doświadczenia z podobnym problemem? Wątpię, żeby to była sonda lambda, bo wtedy spalanie byłoby duże cały czas.

    Widziałem kilka problemów z wysokim spalaniem w hondach ale w tamtych przypadkach wysokie oznaczało 11-12 litrów, a nie 17l no i było spowodowane, z tego co wyczytałem, złą regulacją po zwiększeniu mocy.

    Pomożecie?

  • #2
    Nikt nie ma pomysłu na podany tutaj problem? \

    Comment


    • #3
      Zrób samodiagnostykę. To brzmi jak mantra ale bez określenia obszaru dysfunkcji trudno "strzelać". Z tego co opisujesz paliwo najzwyczajnie wlewa się jak Niagara.
      Ktoś mógł kombinować z gaźnikiem i przesadził. Odblokowana na stałe druga przepustnica, usunięte sitko też nie powinny dawać aż takiego spalania.
      Zobacz też, czy nie masz najzwyczajniej dziurawego baku na jakimś zgrzewie. Czy nie jest gdzieś wilgotny. Wlewasz full i jeśli sprawdzasz stosunkowo szybko ubytek, to jest on w granicach rozsądku. Im dłuższy czas mija tym ubytek większy. Bo 17 litrów w 1.3 to już faktycznie horrendalny ubytek paliwa, aż śmię wątpić w takie spalanie. Samochód powinien się dławić nadmiarem paliwa. Może też skorodowły przewody paliwowe i w trakcie jazdy paliwo wycieka zamiast docierać do gaźnika.
      Pzdr.

      Comment


      • #4
        Mam tez 1.3 po modyfikacjach i spalanie rzędu 7-8 l a jak dam gazu to max 10l. Przy takich ilościach paliwa auto by się po prostu krztusiło. Jak juz napisał kolega wyżej stawiam na wycieki. Czy nie czuć benzyny dookoła auta i w środku? Bo również ciężko mi uwierzyć w takie spalanie
        sigpic
        Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
        Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

        Comment


        • #5
          Dziękuję za odpowiedzi Ale informacje mam niestety nieciekawe...;(

          Wycieków nie ma żadnych, samochód był gruntownie sprawdzony podczas innych napraw i zapewniam, że od spodu jest suchutki. Zdiagnozowany problem to gaźnik, który był kompletnie rozregulowany. W civicach gaźnik jest sterowany elektronicznie i podobno przysparza to bardzo wielu problemów, dlatego mój mechanik odesłał mnie do "znawcy" zamiast kombinować coś samemu. "Znawca" już na początku stwierdził, że "Paaanie, to stary gaźnik jest, tutaj naprawa będzie kosztowała więcej niż cały samochód".. Pomarudził pomarudził ale w koncu powiedział, że podreguluje. Problem jest taki, że po regulacji emisji spalin jest mniej (jeśli ktoś się zna to wcześniej było ich powyżej 6, a teraz jest ok. 1 ale nie wiem co ten znacznik oznacza) i palić też podobno powinien mniej ale nie miałem okazji tego jeszcze sprawdzić, bo silnik gaśnie... w dzień, jak jest ciepło to jakoś idzie (choć zdarza mu się przytykać i gubić moc)ale pod wieczór lub z rana, tragedia, nie wkręca się powyżej 1,5 tys. obrotów, gaśnie przy każdym odpuszczeniu gazu, a więc jazda wygląda tak: 20km/h i odpalanie silnika z rozpędu, bo obroty zdążyły spaść do zera przez sekundę jak przyhamowywałem...-.- Pojechałem do "znawcy" jeszcze raz, stwierdził, że pewnie coś się przytkało więc da trochę więcej mieszanki ale nie za dużo, bo znów wrócimy do stanu jaki był początkowo, czyli duże spalanie.. I nie zgadniecie.. znów to samo! Silnik gaśnie, nie wkręca się w obroty, a też nie mam gwarancji, że pali mniej, choć pewnie tak, skoro prawie w ogóle paliwa nie dostaje...^^

          Jutro do niego jadę, mam zamiar odebrać pieniądze i jak najszybciej o tym człowieku zapomnieć.

          Problem niestety pozostaje, albo wysokie spalanie albo gasnący silnik na każdym kroku... Czy ktoś z Was może mi polecić dobrego mechanika w Warszawie/okolicach, który mi zrobi ten gaźnik?

          Ja rozumiem, że samochód ma swoje lata, że to gaźnik, a nie wtrysk, że elektroniczny, że wiele zmiennych i czujników etc. ale błagam... podejście, że "Paaaanie, to stare jest, zawsze coś się będzie psuło" jest słabe.

          Comment


          • #6
            https://www.psgarage.cba.pl/psgarage/kontakt.html Zadzwoń, powołaj Się na Forum i zapytaj o możliwość pomocy w Twojej sytuacji.

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
              https://www.psgarage.cba.pl/psgarage/kontakt.html Zadzwoń, powołaj Się na Forum i zapytaj o możliwość pomocy w Twojej sytuacji.
              PSG mu nie pomoże, niestety
              Umów się kolego z człowiekiem z linku poniżej. Zna się facet na rzeczy jak mało kto a w dodatku pracuje na sprzęcie komputerowym i jest w stanie dokładnie wszystko posprawdzać za rozsądne pieniądze.

              Pozdrawiam

              Comment


              • #8
                Wiecie można regulować szukać a może cały gaźnik jest do Dupy może wymiany wymaga cały...
                sigpic
                Moja piękna - http://www.civicforum.pl/showthread....stia-EG3-D13B2
                Custom Buggy 126p - http://www.civicforum.pl/showthread....t=custom+buggy

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez m_isie_k Zobacz posta
                  może wymiany wymaga cały..
                  Może wymaga a może nie. Zwykle kombinacja elektroniki i pneumatyki wymaga sporej wiedzy. Kiedyś takie cuda przerabiali też posiadacze cc700 z gaźnikami Aisan. ASO na gwarancji wymieniały je pasjami, bo nie potrafiły go wyregulować. Ten kto "posiadł wiedzę tajemną" w tym zakresie, uważany był za rodzaj szamana. Stopień wzajemnych zależności jest naprawdę spory i najzwyczajniej trzeba go poznać i zrozumieć.
                  Jeśli Karl1985 poleca magika, tzn. że jest to taki właśnie znawca tematu. Wymienić można wszystko, tylko trzeba mieć uzasadnienie do podjęcia takiej decyzji.

                  Comment

                  Working...
                  X