Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Szarpanie silnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Szarpanie silnika

    Witam. mam problem z moja hania, mianowicie jak odpale auto na zimnym silniku jest wszystko ok działa gładko równo i bez problemowo, ale jak sie nagrzeje zgasze go i odpale ponownie (np. po zatankowaniu) to zaczynaja dziwnie dzialac obroty przy ruszaniu, wciskam gaz mam ok 3k rpm i jak popuszczam sprzegło (gaz wcisniety lekko tak jak zwykle) to obroty spadaja do ~1k rpm i znowu skacza do 3k przezco silnik szarpie, w czasie jazdy jak mam ok 2k rpm i wcisne delikatnie gaz to czuje jak silnik traci obroty mimo wcisnietego gazu tak jakby bylo martwe pole... i zaczyna szarpac... oczywiscie jak stane i zgasze go na 5-10minut to wszystko jest znowu ok i nic nie szarpie, dodam ze przepustnica czasami tak jakby sie zapiekała i nie chce delikatnie sie otworzyc tylko tak jakby sie zaklinowala i dopiero przy mocniejszym nacisnieciu odblokowywuje sie co skutkuje nagłym wcisnieciem pedała conajmniej do polowy. prosiłbym o pomoc bo to moje 1 auto i nie jestem super obeznany, silnik to D16Z6 w civicu V HB. z góry dziękuje za pomoc

    P.S. w która strone powinien wiać wentylator na chłodnicy? bo moj wieje w komore silnika i mnie sie wydaje ze powinien wiac w 2 strone

    Szarmi, zacznij proszę od pkt. 2 Regulaminu.
    Last edited by syriuszteam; 03-01-2014, 13:08.

  • #2
    Podziwiam Twój upór aby zlekceważyć Regulamin Forum. Zadajesz pytania, szukasz pomocy, ale przywitać Się z nami zgodnie z Regulaminem nie uznajesz za stosowne. Możesz to w jakiś sposób uzasadnić ? Czy może uważasz, że to zbędny eksces i szukanie "dziury w całym" ? Pytasz tu, pytasz na sb i zapewne zdumiewa Cię nasz brak woli niesienia pomocy ?
    https://www.civicforum.pl/forumdispl...w-si%C4%99-%21 czeka.
    Z nutką uszczypliwości zacytuję: Jak Kuba Bogu tak Bóg Kubańczykom.
    Last edited by syriuszteam; 03-01-2014, 14:55.

    Comment


    • #3
      Syriuszteam masz racje, nie napisałem pierw tematu z przywitaniem... czy moge to uzasadnic owszem mogę zwarzajac ze mialem niewiele czasu piszac posta odnosnie problemu zbagatelizowalem przywitanie sie, ale juz to naprawilem i sie przywitalem i przepraszam za to ze tego nie uczynilem... zapytalem na sb o ten wentylator bo uznalem to za szybkie pytanie na ktore mozna uzyskac szybko odpowiedz (i ja uzyskalem), a nie wypytywalem o wszystko co tutaj jest zamieszczone... nie zdumiewa mnie brak woli niesienia pomocy, i ciezko mi to zaargumentowac ale poprostu nie zdumiewa mam nadizeje ze teraz nasze relacje beda tylko szly w dobra strone

      dobra wracajac do problemu z szarpaniem silnika, studiowalem troche forum w strone prędkosciomierza który nie działa mi ( dodam ze to moje 1 auto) i zauważyłem ze nie działą check engine wogole nie zapala sie kontrolka przy zapalaniu nic 0, dodatkowo niezawsze swieci pelne oswietlenie zegarów (czasami lewa strona predkosciomierza i obrotomierza zapala sie na chwile) dodam ze mam chyba zmienione diody gdyz mam niebieskie podswietlenie a przy czerwonym polu jest czerwone, obroty mam dziwnie stale w sensie odpalam zimny silnik i mam 1,5k do 2k rpm ale jak przejade nim do pracy (silnik sie juz rozgrzeje) to pod praca mam czasami ponad 2k rpm, co mnie bardzo martwi czasami ma dziwne akcje ze obroty po odpaleniu (cieplego silnika) wynosza ledwo ~500 rpm i silnik mimo ze dziala stabilnie to mam wrazenie ze dziala na dolnym pułapie mozliwosci (wiem ze to zamalo jak na bieg jałowy) co do modyfikacji w nim to mam cale audio w bagazniku (wstawione przez poprzedniego wlasciciela) mianowicie wzmacniacz kondesator skrzynia basowa i półka z głosnikami, do tego poswietlenie podnóża na niebiesko na włacznik, pod autem bylem raz jak stal u mechanika na kanale jak pol os wymienialem i nie mam katalizatora tylko czysty przelot + chyba strumienica, predkosciomierz nie dzialal od poczatku a z obrotami to w sumie zaczelo sie chyba po powrocie od mechanika (auto kupilem w pazdzierniku i oska wysypala sie dzien pozniej poczym stalo 2 tygodnie u mechanika no niestety wybralem zly warsztat) czasami mam normalnie ze obroty sa ok ~600-800 ale tylko na cieplym silniku reszta objawów tak jak w 1 poscie, dodam ze mam stożek w sumie do auta nic sam jeszcze nie wkładałem bo pierw chce je całe ogarnac technicznie, od paru dni posiadam problem z akumulatorem bo nie moge odpalic wieczorami (po 23 jak wychodze z roboty po 11H) i musze go na popych odpalac, 2 razy mi braklo pradu przy hamowaniu, dojezdzalem do skrzyzowania hamuje i nagle silnik gasnie (nie zdławilem go do zgaszenia poprostu zgasł) i juz nie chciał odpalic, jutro wezme akumulator do ładowania do domu i bede czekac na wasza odpowiedz

      P.S. mechanicy byli chyba nie do konca kompetenti bo nie wiedzieli jak bagaznik otworzyć i zeby naprawic predkosciomierz chcieli mi skrzynie zrzucac mowiac ze jest tam linka... teraz wiem ze dobrze zrobilem nie pozwalajac im na to....

      domyślam sie ze trafilem na niezła mine z tym autem ale juz je pokochałem wkoncu to honda
      Last edited by login; 13-01-2014, 08:53.

      Comment


      • #4
        Szarmi... po pierwsze masz sporo cierpliwości do swojej furmanki ..jak i do Admina , nooo i Admin do Ciebie, ale to się chwali
        kilka uwag,
        z opisu w #1 piszesz o dodawaniu gazu, występuje zacięcie, to może wynikać z uszkodzenia linki gazu na naciągu tuż przy przepustnicy; linka może mieć przetarty 1 splot linki i to haczy o rowek naciągu - na schemacie zaznaczyłem czerwoną strzałką gdzie należy szukać przetartej linki.
        Nie posiadasz katalizatora tylko "przelotkę" to generuje problemy z falowaniem obrotów, brakiem stabilnej pracy w określonych warunkach, i niewłaściwym zachowaniem silnika przy hamowaniu - nisko spadające obroty itd. z tego powodu auto pali ci dużo za dużo, co z tym zrobić? - możę zapoznaj sie z wątkiem: https://www.civicforum.pl/showthread...problem%C3%B3w
        oraz wątkiem: https://www.civicforum.pl/showthread...-prawie-gasnie
        do tego brak kontrolki Check Engine - to jest podstawa, wiec rozbierz zegary - sprawdź dlaczego CE się nie świeci? koniecznie napraw to! - jestem przekonany ze sprzedający ukrył to specjalnie bo by się świecił bardzo często z powodu takiej pracy silnika jak w tym twoim silniku.
        Wentylator, pomyśl logicznie.... w którą stronę powinien dmuchać? ... jedziesz w "nos" wiele pęd powietrza, w którą będzie dmuchał wentylator? - pod wiatr? ...w życiu naroda! ..musi zasysać powietrze chłodne z zewnątrz i dmuchać na silnik by schłodzić płyny ustrojowe, bo te głównie chłodzą silnik, więc ma wiać w komorę silnika .
        Skrzynia, nie wyjmujemy jej dla sprawdzenia czemu nie działa prędkościomierz ... sprawdź najpierw co z tymi zegarami - nie wiem czy tam jest linka napędowa licznika i wskazówki czy układ elektroniczny?
        Jak linka to w grodzi silnika pod maską zobacz gdzie wychodzi z grodzi i palcem przeleć dokąd leci linka. Jeśli elektronika to być może bezpiecznik masz spalony. Tu by musiał się wypowiedzieć ktoś kto miał V-kę z D16Z6.

        Widać że w aucie grzebał (wcześniej) amator i nie poradził sobie w prawidłową modyfikacją w zasadzie to czegokolwiek sie dotknął to spieprzył, miał dość i sprzedał auto . Masz trochę roboty, ale masz za mało wiedzy by od ręki to naprawić, musisz jeszcze zgłębić wiedzę, lub podjechać do jakiegoś z dobrą opinia mechanika, niestety będzie to kosztować ale jak nie zrobisz tego dobrze to będziesz się z tym dyliżansem męczył.
        Załączone pliki
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #5
          nie ma linki predkosciomierze ostatnio sciagalem zegary, i w sumie zapomnialem sprawdzic czy to dioda sie spalila czy cos innego, ale dzis sprawdze to, co do spalania to ciezko okreslic ile pali bo predkosciomierz nie działa i przez co przebiegu tez nie sprawdze, jedyne co ze nie bierze oleju ale co do spalania to zalewam ok 7,5 litra to przejade trase bieslko-skoczow skoczow-bielsko i po bielsku czyli ok 85km na tym tankowaniu (dodam ze na ekspresowce to ja sie nie oszczedzam i predkosci dochodza do 185km/h wiem to po obrotach ) wiec sadze ze spalanie nie jest jakies wygorowane zwarzajac ze trasy bb stryszow i powrotna łacznie 110km robie za 50zl ale tam jezdze spokojniej bo nie ma gdzie pedzic i jak, no coz... tak to juz jest z 1 autami ze zazwyczaj to sa miny no ale trudno jak juz mam to to ogarne sobie,

          Comment


          • #6
            jeżeli możesz to podaj numer VIN co byśmy wiedzieli czy to D16Z6 tam siedziało oryginalnie, czy to jakiś swap
            co do prędkościomierza to padnięte zegary albo czujnik VSS w skrzyni
            sigpic

            Comment


            • #7
              sprawdź https://www.civicforum.pl/showthread...i+speedosensor

              rzuć okiem tez tu: https://www.civicforum.pl/showthread...C5%9Bciomierza czujnik powinien być gdzieś w podobnym miejscu co tu wpis #6.
              sprawdź.
              Last edited by rambo7; 13-01-2014, 10:05.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                dobra check engine dziala dioda byla przekrecona, silnika odalic nie moge bo aku za slaby niestety a naladuje go dopiero w nocy :/ nie mam kogo na popych odpalic bo bym wiecej wiedzial, ale tak przekrecam kluczyk zaplon pompka pracuje check sie zapala ale gasnie, tamte tematy juz czytalem i nie wiem czy zrobic samodiagnostyke teraz, na nr VIN siedzi D16Z6 wiec zaden swap, z tego co czytam na innych forach to D16Z6 ma jedna sonde lambda (nie jestem pewien na 100%) wiec zobaczymy co dalej ogolnie ciesze sie ze udalo sie ta jakże wazna kontrolke postawic na nogi, posprawdzam odrazu reszte diod wiec roboty puki co mam troche, ogolnie z tym autem zaczely sie dziac dziwne rzeczy po powrocie od rzeczonych "mechaników" co nie wiedzieli jak otworzyc bagażnik w nim, dodam ze mam w nim gaz II generacji ale byl zle zrobiony (nie jezdze na nim i podobno poprzedni wlasciciel tez nie jezdzil po rzekomej kapitalce silnika, w sumie gaz jest w stanie nie uzywalnym wiec to chyba nie ma nic do rzeczy ale wolalem o tym wspomniec) w sumie ci "mechanicy" skasowali mnie 450zl wymienili wiecej niz chcialem i gaz dalej nie dziala, w sensie dzialal ale tylko na wolnych dlawilo go przy dodawaniu gazu, ale to nie ten temat, wiec reasumujac chceck dziala, auto nie odpala bo aku za slaby, moze jak sie troche ociepli to uda sie odpalic, i teraz pytania, czy check odrazu powinien sie swiecic caly czas czy dopiero po rozruchu, i pytanie 2 czy robic teraz samodiagnostyke czy narazie z tym poczekac?

                EDIT: VIN zgadza sie z silnikiem i buda wiec tutaj jest ok

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Szarmi Zobacz posta
                  przekrecam kluczyk zaplon pompka pracuje check sie zapala ale gasnie,
                  to wzorowo!

                  Kontrolka CE zaświeca się przy przekręceniu kluczyka i po 1-2 sek gaśnie i tak ma być! wtedy zostaje tylko kontrolka olejowa i aku.
                  Po uruchomieniu silnika CE nie może świecić, jeśli się zaświeci i świeci - to źle, to masz błędy które należy odczytać.
                  Samodiagnostykę robimy zawsze jak się zaświeci CE dla pewności spisujemy kody na kartkę - pomyłka o 1 nr gmatwa cały obraz sytuacji.
                  Samodiagnostyka to podpowiedź dla ciebie ...gdzie grzebać i to jest najważniejsze - wiec dokonaj analizy już jeśli się da.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #10
                    no wiec tak wykonalem diagnostyke według instrukcji co znalazlem, złaczka juz byla widac przygotowana do diagnostyki bo byla wyciagnieta z tej zielonej obudowy, no ale przystapilem do diagnostyki i i i CE swieci sie nie mruga nic tylko swieci, a to oznacza 0 błedów z tego co wyczytałem nie wierze w to, ale to poprawilo mi humor, wiec w sumie puki co moge wykrecic VSS i zobaczyc wizualnie ew czy niejest nic tam hmm, źle xD czytalem ze w VI gen jest diagnostyka zegarów czy w V tez to jest? jeżeli tak to jak to mozna zrobic szukałem tematów ale nic nie znalazlem :/ bo to pomoglo by wykluczyc awarie zegarów i wtedy winowajca bylby prawie jasny
                    Last edited by Szarmi; 13-01-2014, 11:07.

                    Comment


                    • #11
                      sprawdź speedo-sensor - tu by było dobrze podmienić na inny - może ten co jest jest uszkodzony? z drugiej str nie wiem czy w V- gen nie odpowiada za to jakiś bezpiecznik ..coś mi się wydaje że to także może być bezpiecznik, podjedź do jakiego ASO i niech ktoś zajrzy i Ci powie czy bezpiecznik?
                      Co do samodiagnostyki - jeśli się świeci non top to problem jest na poziomie komunikacji ECU, może to świadczyć że jakieś swapy robiono byc może wymieniono kompa itd. na odległość trudniej tu pomóc.
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #12
                        świeci sie non stop w czasie diagnostyki, kozystalem z tego tematu https://forum.samnaprawiam.com/elekt...-gen-vt641.htm i tutaj pisze ze jak sie żaży to 0 błedów wiec nie wiem, no podjade do ASO jak naładuje akumulator wiec to bedzie raczej jutro, wykrece jeszcze ten VSS i sprawdze go i składam do kupy deske wtedy, dzieki za pomoc i rady jakby ktoś jeszcze cos wiedział ew mogł doradzic to będe wdzieczny

                        Comment


                        • #13
                          No i jest problem, aku naladowany odpalam autko no i jazda 2,2k rpm sprawdzam weze czy sie równo grzeja, no i obieg mały sie grzeje duży zimny, no ale wiadomo przejazdzka, no sobie jade (oczywiscie na postoju zdazyl sie rozgrzac) no i troche przycislem, pierwsze ze mam wrazenie ze jak takie duze obroty sa to auto ma lekki zamul, a po chwili kochany CE wyskoczyl, wracam pod dom CE się świeci, no to zgasiłem silnik, poczekalem chwile i ponownie odpalam, CE nie świeci i sie nie zapalil puki stałem, obroty w tym czasie po odpaleniu dalej 2,2k ale probowaly dropnac nizej, droply do 1,2k i odrazu podbily do 2,2k CE wogole sie nie zapalil (ale nie robilem znowu przejazdzki) no to zgasilem go i zabralem sie za samodiagnostyke, ale jak wczesniej zadnego bledu nie wywalil tylko sie żaży CE, wiec ja juz sie pogubiłem w tym :/

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez Szarmi Zobacz posta
                            a po chwili kochany CE wyskoczyl,
                            i zaraz potem
                            Zamieszczone przez Szarmi Zobacz posta
                            ale jak wczesniej zadnego bledu nie wywalil tylko sie żaży CE
                            Pisał o tym wcześniej Rambo7, a ja powtórzę. W Twojej sytuacji nie obejdzie się bez wizyty u dobrego mechanika, bo nikt z nas, pomimo najlepszych chęci nie ma punktu zaczepienia. Zauważ jak działa system samodiagnostyki. Komputer zbiera dane, porównuje z zapisanym wzorcem i sygnalizuje anomalia zapaleniem CE. Jednocześnie zapisuje w pamięci który obszar jest dotknięty dysfunkcjąi. Samodiagnostyka pozwala odczytać kod błędu i rozpocząć poszukiwania w danym obszarze. Ty masz sytuację anormalną. Komp wyrzuca bład bo zapala się CE, ale samodiagnostyka tego nie potwierdza. Tak jakby komp niczego anormalnego nie zarejestrował. On natomiast tylko nie zapisał jaki błąd był sygnalizowany. Może to prowadzić w prostej linii do wniosku, że to komp jest zepsuty.
                            Natomiast tak naprawdę u Ciebie nie wiadomo co jest przyczyną a co skutkiem. Było dużo manewrów "okołoprądowych", CA w bagażniku, zmiana podświetlenia zegarów, które działa albo nie działa, dodatkowe podświetlenie na wyłącznik, wywalony katalizator i kilka innych przeróbek. Pada Ci aku więc albo jest uszkodzony albo jest gdzieś zwarcie i pobór prądu na postoju.
                            W normalnej sytuacji pomaga OBD ( on-board diagnostics ) ale u Ciebie mamy sytuację OCB ( o co biega ). Można wymienić w samochodzie 99% osprzętu i niczego nie poprawić.
                            Jedyne co ma sens to dokładne sprawdzenie instalacji elektrycznej, ustalenie stanu aku, ładowania i przywrócenie funkcjonalności samodiagnostyce. W przeciwnym wypadku będziemy wodzić Cie w różnych kierunkach, z których każdy może się okazać przysłowiowym manowcem.
                            Wbrew pozorom w Twojej sytuacji oszczędnością może się okazać płatna usługa u specjalisty, który zobaczy OCB, a nie będzie gdybał. Nam zaś tylko gdybanie pozostaje.
                            Pzdr.

                            Comment


                            • #15
                              no i chyba tak bede musial zrobic :/ w sumie przeglad zbliza sie i troche innych spraw z tym autem jest no ale ok, tylko ze nie wiem gdzie w Bielsku lub w okolicach jest godny polecenia mechanik, jezeli ktos wie to prosze o namiary na pw

                              Comment

                              Working...
                              X