Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

falujący wskaźnik temperatury problem z odpalaniem !!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • falujący wskaźnik temperatury problem z odpalaniem !!!!

    Witam specjalistów opiszę problem bo nie potrafię go rozwiązać ... zaczęło się od pęknięcia przewodu wody. podczas jazdy na A4 silnik się zagotował na maksa... Ale nic. wąż zrobiony nowa chłodnica nowy płyn chłodzący... było ok. po tygodniu zaczęły się problemy z odpalaniem więc pierwsza myśl układ zapłonowy, więc cały został wymieniony ( kable świece itp ) problem znikł na 2 dni ... więc kolejna myśl akum stary więc został wymieniony na porządny zWarty ... Było ok 2 dni ... Pojawił się problem z grzaniem więc najlpeszym sposobem jest właczenie cepłego powietrza i tak też zrobiłem i okazało się że temperatura spadała przy właczonym nawiewie. Wymieniłem termostat ... było dobrze 2 dni ... i co znów problem z odpalaniem ... pojechałem na stacje zalałem 98 i kupiłem środek do przeczyszania. Było ok 2 dni... Teraz kolejny problem bo wskaźnik temperatury szaleje jak głupi... Nie mogę dokładnie sprecyzować o co biega... tzn nie raz stojąc na światłach podnosci sie pod czerwone pole ... jak rusze kręcąc silnik do 4-5 tyś temperatura spada... za chwile przy takich obrotach się grzeje a jak spuszam z gazu i samochód zwalnia temperatura maleje... ;( więc pytam o co kama ? kto pomoże mi to rozkminić ??

  • #2
    Jakie są węże układu chłodzenia? Chodzi mi jak jest nagrzany czy wszystkie są ciepłe, czy któryś letni/zimny. Możesz podmienić czujnik temperatury cieczy chłodzącej i sprawdzić reakcje. Na wolnych obrotach spod maski nic nie szumi, skrzypi?

    Comment


    • #3
      Cześć.
      Dużo zmian, sporo kasy wydane a jest źle. Pierwsze zasadnicze pytanie to silnik zagotował po padł wąż czy wąż padł po przegrzaniu ? Podejrzenie czujnika temperatury, pompy wody. Spadek temperatury po włączeniu nawiewu. Podejrzany termostat albo pompa wody. Termostat wymieniony. Szaleją wskazania temperatury. Czujnik temperatury albo pompa wody. Zacznij może od sprawdzenia czujnika temperatury. Może oszukuje i stąd problem z odpalaniem. Mieszanka ma skład nieadekwatny do warunków. Nie ubywa Ci teraz płynu ? Przegrzanie na maksa mogło zaszkodzić UPG i teraz siorbie płyn i to w ilościach utrudniających zapłon mieszanki. Tak można jeszcze kilka pomysłów podrzucić i każdy może być chybiony.
      Natomiast nic nie zaszkodzi a zawsze może pomóc samodiagnostyka. Nic to nie kosztuje a może znajdziesz odpowiedź bez zbędnego gdybania.
      Pzdr.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez syriuszteam Zobacz posta
        Cześć.
        Dużo zmian, sporo kasy wydane a jest źle. Pierwsze zasadnicze pytanie to silnik zagotował po padł wąż czy wąż padł po przegrzaniu ? Podejrzenie czujnika temperatury, pompy wody. Spadek temperatury po włączeniu nawiewu. Podejrzany termostat albo pompa wody. Termostat wymieniony. Szaleją wskazania temperatury. Czujnik temperatury albo pompa wody. Zacznij może od sprawdzenia czujnika temperatury. Może oszukuje i stąd problem z odpalaniem. Mieszanka ma skład nieadekwatny do warunków. Nie ubywa Ci teraz płynu ? Przegrzanie na maksa mogło zaszkodzić UPG i teraz siorbie płyn i to w ilościach utrudniających zapłon mieszanki. Tak można jeszcze kilka pomysłów podrzucić i każdy może być chybiony.
        Natomiast nic nie zaszkodzi a zawsze może pomóc samodiagnostyka. Nic to nie kosztuje a może znajdziesz odpowiedź bez zbędnego gdybania.
        Pzdr.
        Dokładnie jak piszesz ... siorbie płyn chodzący ... dziś dolałem 1,5 litra i temperatura była cały czas jadąc po mieście nie wyższa niż 90 stopni... dopiero jadąc po A4 i przekraczając obroty powyżej 4 tyś podskoczyła nieznacznie do 95 stopni ... a silnik się przegrzał bo przewód pękł ze starości chyba. I chyba z tego co piszesz to właśnie może być problem z odpalaniem te ubytki płynu. Odpalanie wygląda tak że krece normalnie słuchać jak załapie ale tylko na ułamiki sekundy przy drugim odpalaniu kręce jakieś 5-10 sek wciskając pedał gazu do dechy innaczej ni chu chuu nie odpali ...
        Last edited by matdaw; 20-08-2013, 00:02.

        Comment


        • #5
          dokładnie, z tego wynika że przecieka płyn chłodniczy do komór cylindrów a taka mieszanka nie odpali! - płyn chłodniczy się nie pali! ubywa płynu - to wskazówka która nieco podpowiada co się dzieje.
          Problem z odpaleniem jest przypuszczam po dłuższym lub całonocnym staniu, po krótkim jako tako pali dobrze, przypuszczam że problem tylko jest po dłuższym staniu, jeśli tak no to już wiesz co się stało.
          Nie zalewaj do tego silnika PB98 i daj luz ze środkami do czyszczenia.
          Co do opisu to napisałeś prawdę , tłumaczę... na wolnych obrotach wydatek pompy wody jest mały i silnik się grzeje bo w części obiegu już brakuje płynu i nie ma obiegu, jak przygazujesz wydatek pompy jest duży i przepcha płyn w dalszej części układu (także poprzez czujnik temp) i wtedy czujnik otrzymuje nieco schłodzony płyn i wskazówka opada.
          Jeździsz przecież rozpędzając stając cały czas warunki się zmieniają i czujnik przekazuje te info na tablicę - moim zdaniem działa bardzo dobrze. Jak by przy tak zmieniających się dynamicznie warunkach w układzie chłodzenia nic nie pokazywał no to uszkodzony ale w tym wypadku jak piszesz, faluje - to bdb informacja - on działa!
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            dokładnie, z tego wynika że przecieka płyn chłodniczy do komór cylindrów a taka mieszanka nie odpali! - płyn chłodniczy się nie pali! ubywa płynu - to wskazówka która nieco podpowiada co się dzieje.
            Problem z odpaleniem jest przypuszczam po dłuższym lub całonocnym staniu, po krótkim jako tako pali dobrze, przypuszczam że problem tylko jest po dłuższym staniu, jeśli tak no to już wiesz co się stało.
            Nie zalewaj do tego silnika PB98 i daj luz ze środkami do czyszczenia.
            Co do opisu to napisałeś prawdę , tłumaczę... na wolnych obrotach wydatek pompy wody jest mały i silnik się grzeje bo w części obiegu już brakuje płynu i nie ma obiegu, jak przygazujesz wydatek pompy jest duży i przepcha płyn w dalszej części układu (także poprzez czujnik temp) i wtedy czujnik otrzymuje nieco schłodzony płyn i wskazówka opada.
            Jeździsz przecież rozpędzając stając cały czas warunki się zmieniają i czujnik przekazuje te info na tablicę - moim zdaniem działa bardzo dobrze. Jak by przy tak zmieniających się dynamicznie warunkach w układzie chłodzenia nic nie pokazywał no to uszkodzony ale w tym wypadku jak piszesz, faluje - to bdb informacja - on działa!
            nie ma znaczenia czy odpalam po długim czy krótkim staniu... kolejny problem ... po odpalaniu zaczyna strasznie kopcić z tłumika jakby, ktoś palił liście o zapachu palonego ,,płynu ?? ,, ....

            Comment

            Working...
            X