Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wysokie obroty civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wysokie obroty civic

    WITAM.
    Mam Hondę z silnikiem D13B2 z odblokowaną drugą przepustnicą. Problem polega na tym że Hania ma wysokie obroty,jak się na grzeje to spadają ale gdy wentylator się włącza to obroty znowu się zwiększają .Obroty to mniej więcej 3000-3500 nie wiem bo nie mam obrotomierza.zrobiłem jeden myk żeby zmniejszyć obroty ,jest wężyk który jest doprowadzony do obudowy filtra ,który ssie powietrze .Wężyk znajduje się pod obudową i jest podłączony do rurki w obudowie filtra.Zatkałem go i jest super Hania ma wolne obroty,ale gdy Hania jest zimna i odpalam to też ma wolne obroty tak jak by była już nagrzana.
    Moje pytanie jest takie: w czym tkwi problem,czy taki zabieg jak wykonałem z wężykiem jest ok.
    proszę was o info.

  • #2
    U mnie jest to samo. Ten sam problem. Jak się nagrzeje to jest okej już choć czasem nawet jak nagrzana to potrrfi złapać wysokie obroty. Męczace to jest. Przy zmianie biegów gdy wciska sie pedał sprzęgła obroty podbijają do 3,5-4tys wrzucam bieg i śmigam dalej ale gdy znowu chce wrzucici bieg i wciskam pedał sprzęgła to obroptki szaleją.
    Ponoc coś z gaźnikiem może być. Czyli czyszczenie i regulacja gaźnika i sprawdzić czy wszystko z podciśnieniem okej.
    Last edited by JapkoDre; 20-03-2012, 09:19.

    Comment


    • #3
      Nawiązując do tematu który poruszyłem (wysokie obroty) .po zaślepieniu wężyka który jest podłączony pod spodem w obudowie filtra Hania nareszcie ma normalne obroty ,
      przejechałem 1200 km ,spalanie spadło w trasie do 5,6666 litra na 100km. przy jeździe 90-140 km/h (czyli trasa) w mieście przy ciężkim bucie 8 litra .
      Tak że panowie jeżeli ma ktoś d13b2 gażnik i ma problem z wysokimi obrotami duże spalanie proponuje wykonanie tej czynności jak opisałem wj.

      Comment


      • #4
        Witajcie.
        Przeglądając Forum natrafiłem i na ten wątek. Zaślepianie jakichkolwiek wężyków to półśrodek a nie rozwiązanie problemu. Nie są one montowane dla ozdoby. Nie znam tego silnika, ale prawdopodobnie to wężyk prowadzący do MAP sensora. Zaślepienie powoduje pracę silnika w trybie serwisowym wg. zaprogramowanych uśrednionych danych. Stąd wg mnie równa praca zaraz po odpaleniu silnika cyt.:"gdy Hania jest zimna i odpalam to też ma wolne obroty tak jak by była już nagrzana". Albo wężyk jest gdzieś uszkodzony albo wtyczka przy sensorze zaśniedziała po zimie i daje popalić. Z tego co się orientuję, w Waszych samochodach jest możliwość przeprowadzenia procedury samodiagnostyki. To pokaże kod błęu. Jeśli nie, to najprostszym potwierdzeniem powinno być odblokowanie wężyka i odpięcie wtyczki od MAP-a. Jeżeli praca silnika z zaślepionym wężykiem i podpiętą wtyczką i ta po odblokowaniu wężyka i odpięciu wtyczki będzie niezmieniona, to macie winowajcę prawie pewnego. Wtedy dokładnie sprawdzić stan wężyka i sprawdzić wtyczkę i jej przewody. Przeczyszczenie styków wtyczki przede wszystkim.
        Pzdr.

        Comment


        • #5
          Tewrmostat do wymiany i regulator wolnych obrotów. Dziś Hani do warsztatu była zawieziona i to stwierdził mechanik.....

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez JapkoDre Zobacz posta
            Tewrmostat do wymiany i regulator wolnych obrotów. Dziś Hani do warsztatu była zawieziona i to stwierdził mechanik.....
            Mechanikiem nie jestem aczkolwiek zamiast wymiany polecę Ci czyszczenie

            Comment

            Working...
            X