Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spalanie vtec-e (90kM)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Spalanie vtec-e (90kM)

    Witam. Chciałbym spytać jakie spalanie jest w tym silniku. Bo mi wychodzi minimum 10l a nawet i więcej przy spokojnej jeździe w cyklu mieszanym. Czy jest to normalne, a jeżeli nie to czego może to być wina? Bo skoro jest to vtec-e to chyba powinno być niższe spalanie

  • #2
    w okolicach 6 litrów powinien palić ten silnik był on nagradzany nagrodami w roku swojej świetności w kategorii najbardziej ekonomy silnik w swojej klasie i pojemności.

    Comment


    • #3
      Dzięki. W takim razie coś jest nie tak, bo naprawdę staram się nie żyłować go. A w czym może tkwić w takim razie problem, czy to sonda lambda trzaśnięta a może jakieś inne przyczyny mogą istnieć?

      Comment


      • #4
        Wiele rzeczy może mieć wpływ na podwyższone spalanie, stan filtra powietrza, świec, kabli zapłonowych, kopułki, palca rozdzielacza lub walnięta sonda lambda.

        Jeśli odpala bez problemów nie przerywa i nie szapie, filtr powietrza jest o.k. to skupiłbym się na sondzie, tym bardziej że nie zawsze jak jest uszkodzona wyskakuje błąd.
        Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

        http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

        Comment


        • #5
          Z odpalaniem czy szarpaniem nie ma żadnych problemów. A co do błędu to nie mogę sprawdzić czy wyskakuje bo nie mam kontrolki check engine bo jak wymieniałem licznik to zmieniłem na taki model w którym nie ma tej kontrolki więc teraz nawet nie mogę zrobić samokontroli, chyba że znacie jak ją zrobić bez kontrolki. Jak macie jakiś pomysł to chętnie posłucham i spróbuję...bo jakoś nie chce mi się przepłacać za paliwo

          Comment


          • #6
            A gdzie znajduje się ta sonda w tym modelu? A czy na spalanie i na sondę ma wpływ paliwo jakie leje 95 czy 98?

            Comment


            • #7
              Nie ma znaczenia czy 95 czy 98. sondę masz wkręconą w kolektor wydechowy.
              Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

              http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

              Comment


              • #8
                Jak otworzysz maskę i zobaczysz kolektor to z lewej strony trochę niżej jest wkręcona sonda:

                Comment


                • #9
                  a czy możliwe jest by sonda miała 5 kabelków. Bo u mnie ma, a wszyscy piszą maksymalnie o 4?

                  Comment


                  • #10
                    Są pięcioprzewodowe. Na przykład ---> https://moto.allegro.pl/sonda-lambda...363364738.html
                    Last edited by Tomo1; 03-01-2011, 19:26.
                    Honda Civic MB2 2000r. liftback 5D. D16W4

                    http://www.civicforum.pl/showthread.php?t=20077

                    Comment


                    • #11
                      Od kiedy masz ten samochód??

                      Sondę masz 5 przewodową, niestety najdroższa z możliwych :/
                      Ubrania z motoryzacyjną pasją:

                      Comment


                      • #12
                        Już ponad 2 m-ce. I muszę się za nią zabrać, bo jak tak dłużej pójdzie to ją zmienię na jakąś inną, a tego nie chce.

                        Comment


                        • #13
                          To zabieraj się za sprawdzenie tej sondy, a co do tego paliwa to jak lejemy 98 a samochód jest przystosowany do 95 to spali więcej ale nie aż tyle.

                          Comment


                          • #14
                            Proponuje sprawdzić termostat... (najprościej odpal auto po nocy i przytrzymaj dłonią dolny wąż od chłodnicy, jeżeli zacznie się rozgrzewać w krótkim czasie, oznacza to ze termostat zaniemógł...
                            Ubrania z motoryzacyjną pasją:

                            Comment


                            • #15
                              termostat jest w porządku bo jakiś czas temu sprawdzałem. Myślałem że jest kopnięty bo dolny przewód był zimny a chłodnica już gorąca ale po jakimś czasie normalnie się nagrzewał. Był tylko walnięty termo wyłącznik w termostacie - więc go wymieniłem i teraz wiatrak się normalnie załącza. Ale jutro raz jeszcze sprawdzę termostat, tak jak mówisz

                              Comment

                              Working...
                              X