Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

zapala się błąd po nagrzaniu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • zapala się błąd po nagrzaniu

    witam wszystkich forumowiczów mam taki problem z moim autkiem po nagrzaniu się silnika zapala mi się błąd i traci na mocy maksymalnie miał 3,5tyś obrotów, ciężej odpala silnik mam 1,5L 16v EG4 94 konie mechaniczne już kiedyś mi się tak stało ale jak ostygł to potem długi czas było wszystko ok wczoraj znowu mi się tak przytrafiło i nie mam pojęcia od czego tak się dzieje aż strach wyjechać gdzieś dalej :/

  • #3
    Zamieszczone przez przemo_wb Zobacz posta
    A może zczytasz błąd? To nie będziemy wróżyć z fusów

    kolego wiem że najprościej było by jechać do mechanika który ma komputer do sczytania błędów zapłacić za to może nawet za naprawę ale jak mam jeździć do mechaników za każdym razem jak coś się stanie to po co mi to forum ? Lubie popracować sam przy swoim aucie ale jak nie wiem co jest grane to pisze na tym właśnie forum o tym problemie i poproszę o pomoc

    a co do mojej hondziszki to zauważyłem że po odpaleniu auta błąd się nie zapala tylko jak dodam gazu i słyszę po przekręceniu kluczyka w stacyjce że pompka od paliwa jak bym tak pstrykła głośniej wcześniej tak nie robiła

    Comment


    • #4
      Zamieszczone przez Golik26 Zobacz posta
      Lubie popracować sam przy swoim aucie ale jak nie wiem co jest grane
      no to masz okazję popracować sam, to sugeruje Ci nasz Skarbnik! lepszej rekomendacji nie mogłeś dostać
      ale nikt a już na pewno przemo_wb nie każe Ci jechać do mechanika! dokładnie po to jest Forum by to zrobić samemu .
      Wiec powtórzę za poprzednikiem wróżek nie ma i sie nie nerwujsa tylko zczytaj błąd - pisze jak to zrobić ( to chyba umiesz, to masz darmo ) i sam sprawdź i wypowiedz sie co szwankuje, i poradzimy dostaniesz pewną instrukcję co naprawić ...wszystko darmo i sam żadnych mechaników.

      No bo przeczytaj co napisałeś.... sądzisz że po takim opisie to co... jakieś jasnowidze się udzielają? ...uuu...ni ma!
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #5
        Dokładnie tak Nie napisałem jedź do mechanika tylko zczytaj błąd (da radę samemu). Poszukaj na forum (bo po to jest) hasła samodiagnostyka.
        Moja była: Honda CRX del Sol VTi B16A2

        Moja była: Honda Civic '92 EG8 1.5 (D15B7) automat (V gen) sedan 4D wer. USA



        TPGarage - MECHANIKA - DIAGNOSTYKA - KLIMATYZACJA - WULKANIZACJA - SPAWANIE TIG/MIG - SPAWANIE PLASTIKÓW - PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH

        PRANIE TAPICEREK SAMOCHODOWYCH - WARSZAWA I OKOLICE

        OGLĘDZINY SAMOCHODÓW PRZEZ ZAKUPEM - WARSZAWA I WOJ. MAZOWIECKIE

        Comment


        • #6
          nie wiem czy dobrze kojarzę błąd mogę sczytać od strony pasażera z jakieś małej skrzyneczki na której jest dioda i po ilości jej błyśnięć będę wiedział jaki to jest błąd ? PRZEMO_WB sorki że tak napisałem wcześniej o tym mechaniku ale nie wiedziałem że można sczytać błąd samemu bez komputera w hondziszce :P

          Comment


          • #7
            Ano w Hondzie mozna zczytać samemu oszczędzając parę groszy.
            Dasz kod błędu-damy poradę...............
            ビートル ジョン

            Comment


            • #8
              w prawym rogu za schowkiem masz schowaną wtyczkę z dwoma przewodzikami .... musisz jakimś drucikiem czy czymś innym zewrzeć te kabelki we wtyczce. następnie przekręcasz kluczyk w stacyjce ( nie odpalasz ) tylko przekręcasz aż zapalą się kontrolki i zaczynasz liczyć ilość mignięć pomarańczowej kontroli check engine. ( parę mignięć, przerwa i znowu parę mignięć ) jak już to policzysz to wróć na forum i podaj ilość mignięć
              Civic VTi B18C4 182 HP

              Comment


              • #9
                sczytałem ten błąd tylko nie wiem jak go odczytać bo jest jedno dłuższe zapalenie się diody i 6 krótkich po czym znowu jedno dłuższe i 6 krótkich i tak dalej... czy to oznacza że są dwa błędy ?

                Comment


                • #10
                  nie odrobiłeś zadania domowego, idziesz na łatwiznę! zadaj sobie trudu nieco na Forum jest opisane są nawet odnośniki do instrukcji jak odczytywać błędy raz przeczytasz i wiedzę będziesz posiadał na zawsze, to jest łatwe , ... sie nie chce ? no jak sie nie chce jechać do mechanika to trzeba samemu - tyle to właśnie kosztuje! najpierw czytać po to jest Forum jak słusznie zauważyłeś i zastosować użytkową wiedzę, a pytań odnośnie "nie wiem jak odczytać" to ja już widziałem jakieś 120, Twoje jest kolejne... normalnie za rączkę...


                  odrobię zadanie za Ciebie (czyli jak tata odrabia lekcje za syna):
                  to jest dział do którego zagładzasz i korzystasz - po to jest forum: https://www.civicforum.pl/showthread...s-temat%C3%B3w
                  to jest miejsce gdzie szukamy tematu samodiagnostyki: https://www.civicforum.pl/showthread...amodiagnostyka
                  no i odrabiamy zadanie: https://www.kapquadproject.yoyo.pl/f...iagnostyka.htm

                  dodatkowo mała podpowiedź, tematy z zasobów Forum:

                  witam. po zmianie silnika w mojej hani civic coupe EJ6 1998r. D16Y7 (zmienilem silnik na D16B2 czyli taki sam lecz ma tylko inne oznaczenie) wyskoczylo mi 6 błędów: 16 - Fuel Injector System Defective cicuit or unplugged/defective fuel injectorb (ten błąd wystepuje w civicach do 95 roku) 18 - ?? nie ma takiego kodu w tabeli 37 - ?? nie ma takiego kodu w tabeli 41- Primary Oxygen Sensor: Heater Circuit Malfunction


                  ...i nie chce słyszeć pomóżcie czytać ... od tej pory rozmawiamy merytorycznie na poziomie opisujesz przedstawiasz problem a nie ....tatuśku ratuj bo furmanka podupadła
                  Last edited by rambo7; 23-03-2012, 08:00.
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • #11
                    czyli jak miałem jedno dłuższe i 6 krótkich błyśnięć to oznacza błąd nr 16 wtryskiwacz paliwa... dzięki za pomoc z tą samodiagnostyką

                    Comment


                    • #12
                      zgadza się i jak...? czujesz sie Fachowcem ? ....pytanie retoryczne odpowiedź jest oczywista.
                      Teraz wiesz czego sie tknąć bez improwizacji, ale nie oznacza to że kompletnie sie obejdzie bez mechanika, w kazdym razie żadnego pytać o to, co jest grane nie musisz, dostałeś darmo .
                      Kierownik Działu Diesla

                      Comment


                      • #13
                        z tego co zauważyłem to mój błąd silnika ma numer 16 co oznacza ze coś jest nie tak z wtryskami... tego jeszcze nie robiłem :P więc może ktoś da jakąś dobrą rade lub podpowiedź od czego zacząć i tak dalej xD

                        Comment


                        • #14
                          no,... i od tego momentu zaczyna się dopiero wyższa szkoła grzebania, dobrze by było mieć Procedure testów-sprawdzeń, (tego nie mam) może tu koś coś grzebał i coś mądrego napisze, podpowie.
                          Na 100% wiemy że DTC: 16 to: Fuel Injector Circuit. (obwód wtryskiwacza paliwa) generalnie przyczepiłbym się do części elektrycznej któregoś z elementów układu.

                          Sądząc po tym jak sobie poradziłeś z samodiagnostyką, dlasza operacja może okazać się dośc trudna z uwagi np. na posiadanie wiedzy i sprzętu, sprawdziłbym jak dziają (jak radzą sobie) wtryski w skrócie wyglądało by to tak:

                          uruchomić silnik:
                          1. Rozłączyć osobno (spr. każdą po kolei) wszystkie złączki wtryskiwaczy.

                          Jeśli spadek obrotów jałowych jest mniej więcej taki sam dla każdego z cylindrów, wtryskiwacze paliwa funkcjonują normalnie.

                          Jeśli obroty jałowe lub ich jakość pozostają niezmienione po odłączeniu jednego z wtryskiwaczy, nie ma reakcji - to na 99% padł wtryskiwacz wymienić/ podmienić z innym dobrym) i sprawdzić ponownie.

                          2. Używając stetoskopu, sprawdzić odgłos klikania każdego z wtryskiwaczy podczas przechodzenia silnika na obroty jałowe.


                          Jeśli któryś z wtryskiwaczy nie wydaje charakterystycznego odgłosu klikania, sprawdzić odgłosy ponownie po dokonaniu wymiany/ (zamiany na inny sprawny) wtryskiwacza.

                          Jeśli odgłos klikania nadal nie jest słyszalny, sprawdzić:

                          Czy nie ma przerwy lub słabego styku przewodu (chyba kolory YEL/BLK) między przekaźnikiem głównym PGM-FI a złączką połączeniową.

                          Czy złączka połączeniowa ma przerwę lub jest skorodowana.

                          Czy nie ma przerwy lub słabego styku przewodu (zakładam kolory YEL/BLK) między złączką połączeniową a wtryskiwaczem.

                          Czy nie ma zwarcia, przerwy lub słabego styku przewodu między wtryskiwaczem a ECM/PCM.

                          Jeśli wszystkie elementy są sprawne, to taki test garażowy (jesli potrafisz to zrobić) został zakończony.

                          jeśli to zrobisz i dalej nic z tego noo to kolego niestety ... tylko mechanik .
                          Last edited by rambo7; 24-03-2012, 20:50.
                          Kierownik Działu Diesla

                          Comment


                          • #15
                            Witam udało mi się zrobić ten wtrysk ogólnie nic trudnego wykręciłem go i okazało się że jakieś zabrudzenie się tam dostało z paliwa wystarczyło wszystko przeczyścić i jest wszystko okej dziękuję wszystkim za pomoc bardzo mi się ona przydała pozdrawiam

                            Comment

                            Working...
                            X