Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

brak rozruchu silnika i błędy - P 0102 (przepływka)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • brak rozruchu silnika i błędy - P 0102 (przepływka)

    W moim aucie pojawił się problem z brakiem reakcji rozrusznika oraz pojawieniem się kontrolek awaryjnych
    Po przekręceniu kluczyka na zapłon, na wyświetlaczu pojawiła informacja z rysunkiem pedału sprzęgła oraz
    kluczyka, po wciśnięciu sprzęgła oraz próby uruchomienia samochodu pojawiły się kolejne błędy: check engine, tempomat, trakcja, ABS.
    ale rozrusznik nie zareagował. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki które okazały się sprawne, następnie sprawdziłem dwa z trzech czujników zamontowanych
    na sprzęgle i oba po naciśnięciu pedału sprzęgła pokazały na mierniku zwarcie. trzeciego który znajduję się powyżej obu sprawdzonych nie sprawdziłem ponieważ
    posiada on trzy przewody i nie mam schematu ani opisu przewodów. Masa silnika również okazała się poprawna, akumulator 12,3V. Niestety nie posiadam interfejsu, aby dokładnie
    sprawdzić kody błędów. Proszę o sugestie, może spotkaliście się takim problemem.

  • #2
    Udało mi się podłączyć prosty interfejs i wyskoczył na nim P 0102 (przepływka) kupiłem wprawdzie używaną sprawną i nadal nie mogę usunąć problemu.
    jakieś dziwne jest zachowanie samochodu, po nagrzaniu na wolnych obrotach pracuje poprawnie, przejechanie ok 30 min nie generuje błędu innym razem wystarczy ok 10 min jazdy po nagrzaniu auta
    potrafi wyłączyć silnik. I oczywiście pełna choinka świecą kontrolki (ABS, kontrola trakcji, brak ciśnienia w ogumieniu, tempomat) nie mam już pomysłu co powoduje ten błąd.
    Jeżeli możecie zasugerować co jeszcze można sprawdzić to proszę piszcie.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Piter_63 Zobacz posta
      na sprzęgle i oba po naciśnięciu pedału sprzęgła pokazały na mierniku zwarcie
      co to są "oba"?

      Zamieszczone przez TRAFO Zobacz posta
      najszybszym i najtańszym sposobem naprawy uszkodzonego czujnika położenia pedału sprzęgła jest zmostkowanie styków w dochodzącej do niego wtyczce.
      Mam pytanie: nie wiem czemu ale nie potrafię włączyc tempomatu i nie wiem czy jest to spowodowane tym że poprostu nie umiem czy może coś jest nie tak bo wydaje mi się że w konsoli komputerka gdy przełączam brakuje jednej zakładki własnie z tempomatem Jeśli ktoś mógłby mnie poinstruować jak działa był bym bardzo wdzięczny Pozdro

      czytaj wpis #51



      Zamieszczone przez Piter_63 Zobacz posta
      po naciśnięciu pedału sprzęgła pokazały na mierniku zwarcie.
      sprawdź czy on działa:
      - wciśnięty - ma być zwarcie (przejście)
      - wyciśnięty - nie ma być przejścia. (gdy pedał jest puszczony to odbojnik pedału musi wcisnąć czujnik - wystający trzpień musi się schować.
      Zamieszczone przez Piter_63 Zobacz posta
      pojawił się problem z brakiem reakcji rozrusznika
      jak czujnik nie działa - to nie odpalisz.


      Wpis #5"



      Wpis #27:
      Dzień dobry Panowie. W moim Civie IX wywaliło mi już po raz drugi taki komunikat. Za pierwszym razem było to ok 2-3 tygodnie temu i zniknął, gdy auto trochę postało. Od siebie dodam, że może to zbieg okoliczności, ale w obu przypadkach auto postawiłem na max. 2 godziny na parkingu, stało w słońcu i po załączeniu samochodu, wyskakiwał ten komunikat. Teraz wyskoczył przedwczoraj, utrzymuje się do tej pory. Jest to ikonka systemu start-stop i wykrzyknik. Z reguły pojawiała się jeszcze




      Czy w ostatnim czasie lub w ogóle czy były jakieś naprawy auta w tym obszarze?
      dobrze by było, skasować kod usterki, i zobaczyć czy ponownie taki sam się wygeneruje?
      Last edited by rambo7; 31-03-2022, 12:22.
      Kierownik Działu Diesla

      Comment


      • #4
        Czujniki sprzęgła po naciśnięciu przewodzą - czyli są sprawne, jedyny błąd który się to P 0102 czyli przepływka.
        Jak już pisałem po podmianie na inną (używaną) nadal interfejs zgłasza ten sam błąd. w dniu jutrzejszym jestem umówiony
        w warsztacie. Zobaczę co mi powiedzą.

        Comment


        • #5
          rzadko się zdarza by nagle przepływomierz przestał działać, jakieś kable przetarte przy wtyczce? albo sama wtyczka?
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Dziś byłem w sewisie adoptowali przepływkę. Przejechałem ok 10 km i problem ponownie powrócił. Podczas postoju na światłach zauważyłem nowe zjawisko polegające na nagłym chwilowym spadku obrotów. Nie mam już pomysłu w poniedziałek ponownie odstawiam auto do warsztatu może coś znajdą.

            Comment


            • #7
              czy nadal jest Check Engine i kod P0102 ?
              spróbuj coś sam, bez warsztatu. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2444358.html
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #8
                Auto nadal jest w warsztacie, elektryk stwierdził że przepływka jest, ok ale jest problem z jej zasilaniem. Zastanawiam się czy może inny podzespół szwankuje i wpływa to na pracę przepływki. Na interfejsie jest tylko błąd P0102.

                Comment


                • #9
                  auto zostało naprawione, okazało się że powodem zamieszania był zimny lut na sterowniku. Taką informację uzyskałem od elektryka

                  Comment


                  • #10
                    diagnoza i naprawa jak w programie "będzie pan zadowolony" jak jest ok, to ok. ja to bym dociekał by mi pokazał ten lut .
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Niestety elektryk nie był zbyt rozmowny na ten temat. Jedynie co udało mi się z niego wyciągnąć to informacja że po nagrzaniu pojawiał się zanik napięcia którym zasilana jest przepływka.
                      Niestety nie mam dostępu do schematów aby przeanalizować obwód.

                      Comment


                      • #12
                        Zamieszczone przez Piter_63 Zobacz posta
                        Niestety elektryk nie był zbyt rozmowny na ten temat.
                        nie był rozmowny bo pewnie była jakaś błahostka a facet ściemniać nie umie, ub nie chce, bo pewnie jak byś sam doszedł do rozwiązania to byś mu zarzucił że cię skroił .
                        Ważne że działa .
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment

                        Working...
                        X