Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Nagły brak mocy podczas wyprzedzania ( DTC P0420)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Definicja P420 Układ katalizatora spalin poniżej progu efektywności.

    • Przed rozpoczęciem usuwania usterek, zapisać wszystkie dane zatrzymane i dane obrazu zapisane w module oraz zapoznać się z ogólnymi informacjami dotyczącymi usuwania usterek.
    • Jeśli niektóre z poniższych kodów DTC wskazywane są jednocześnie z DTC P0420, usunąć w pierwszej kolejności usterki wskazywane przez te kody, a następnie ponownie sprawdzić występowanie DTC P0420.
      P0137, P0138: Drugi HO2S (czujnik 2)
      P0141: Grzałka drugiego HO2S (czujnik 2)
    • Ten DTC (P0420) może być spowodowany niską jakością paliwa.



    Nie można mówić o awarii sondy gdy System diagnostyki nie komunikuje takiej awarii.
    Emulator tu nie pomaga.
    Ja bym założył oryginalną sondę.
    Jeśli problem się nie rozwiąże udaj się do ASO.

    ASO może zasugerować wymianą Kata za 100 milinów $, się nie przejmuj, przemyśl zakup używanego kata do swojego modelu. (ja sobie nie przypominam aby komuś przy 90tys km przebiegu popsuł się katalizator. tak że szansa kupienia używki sprawnego kata z 2014 jest bardzo duża)

    zobacz ile rzeczy może wpływać na tą sytuację, przeczytaj ten artykuł: http://fault-code.com/p0420/

    tu masz podobny temat i niestety koledzy nie napisali czy pomogło i co zrobili nie odezwali się już na forum, a temat jak widać jest popularny
    Check Engine ,bład sondy lambda
    Last edited by rambo7; 05-05-2020, 14:08.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #62
      Tak przy okazji ile to jest w przeliczeniu na PLN 100 milinów $? Tzn gdyby to faktycznie był katalizator to ile bierze za wymianę ASO i jaka jest normalna cena poza ASO? Mówimy oczywiście o nowym katalizatorze

      Comment


      • #63
        nawet o tym nie myśl, ... niczego nie kupuj a tym bardziej nie wymieniaj, dopóki ktoś (np. ASO i inny warsztat) nie potwierdzą z całą pewnością że to katalizator. (W moim przekonaniu nie jest winny katalizator).
        Dopóki nie masz diagnozy na piśmie takiej że ktoś bierze za nią odpowiedzialność to nawet nie myśl o wydawaniu kasy.
        Kierownik Działu Diesla

        Comment


        • #64
          Pytałem ASO o cenę i wymianę nowego kata. Wyszło coś koło 4000zl ale dokładnie nie pamietam. Powiedzieli, ze kiedyś dokonali wymiany a klient nadal miał błędy. Odpuść sobie. Co ile km wywala Ci ten błąd?

          Comment


          • #65
            Ja nie słyszałem aby w tak młodym aucie 8 letnie rok 2012 z przebiegiem 90tys km popsuł się katalizator. Chyba że on ma 190tys? z czego 100 tys na lpg. (ale masz go z SAO więc to raczej pewne auto).
            Wydasz 4000zł okaże się że nadal jest problem i co... będziesz miał 2 katalizatory po 4000 tysi .. po co Ci to?
            Kierownik Działu Diesla

            Comment


            • #66
              Kiedy w samochodzie były wymieniane świece? Wypadający zapłon i paliwo z niepracującego cylindra, trafiające do kata mogło w teorii wywołać takie błędy.
              Last edited by MakuKRK; 03-06-2020, 21:18.

              Comment


              • #67
                Cześć, długo to trwało ale dziś sprawa w końcu doczekała się swojego (szczęśliwego mam nadzieję) zakończenia. Ale po kolei.
                Złożyłem oficjalna reklamację w salonie w którym kupiłem auto. Po ściągnięciu katalizatora połowa wkladu "się wysypała" co kolwiek to miało by znaczyć. Jako, że podobno w tak "młodych" autach takie rzeczy się nie zdarzają potrzebne były dodatkowe testy i pogłębioną diagnostyka która miała dać odpowiedź czemu padł katalizator po 95 tys km. Odpowiedzią okazała się zbyt wysoka temperatura spalin. Co wygenerowało automatycznie pytanie dlaczego tak się dzieje? Po dalszej diagnostyce wyszło, że winne jest mikro pęknięcie w głowicy które podczas pracy na rozgrzanym silniku zgodnie z zasadą rozszerzalności cieplnej przestawalo być mikro i działy się niezrozumiałe dla mnie rzeczy które doprowadziły katalizator i moje nerwy do rozsypki. Żeby nie przedłużać wymieniono silnik (używany z zadeklarowanym przebiegiem 30 tys km), katalizator (nowy), i układ wydechowy oraz czujniki (na nie wiem jeszcze jakie ) uszczelki i plyny. Czemu auto z przebiegiem poniżej 100 tys km miało takie niedomagania nie wiem i dla spokoju ducha nie chce wiedzieć.I tyle w temacie na dzień dzisiejszy. Dziękuję wszystkim za rady i wskazówki. Mam nadzieję, że mój przypadek nikomu w praktyce się nie przyda.

                Comment

                Working...
                X