Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Podtrzymanie obrotów - rev hang - czy nasze IX 1.8 to mają?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Podtrzymanie obrotów - rev hang - czy nasze IX 1.8 to mają?

    Witam,

    ostatnio będąc w ASO Hondy na poczekaniu rozmawiałem ze sprzedawcą na temat IX gen. i powiedział mi, że ta generacja w wersji 1.8 w manualu potrafiła mieć system rev hang (podtrzymanie obrotów po wysprzęgleniu pomiędzy zmianami biegów). Bardzo mnie to zaintrygowało stąd poczytałem w sieci o tym temacie i jedyne co udało mi się wyszukać, to to że posiadała to głównie wersja Civic IX SI (Sedan 2.4 na USA). Sprzedawca twierdził, że dzięki temu systemowi można zmieniać biegi "bez dodawania gazu" w trakcie włączania sprzęgła, bo przepustnica zostaje przez chwilę uchylona (tak jakby auto samo trzymało lekko uchyloną przepustnicę).

    Mam wersję sedan 1.8 z 2012 i u mnie czegoś takiego nie ma, przejście z 1 w 2 bieg wymaga muśniecia minimalnie pedału gazu w końcowej fazie brania sprzęgła żeby było płynnie. A jak jest w waszych egzemplarzach? Czy musicie minimalnie dodać gazu (uchylić przepustnicę) w trakcie wrzucania biegu w górę żeby było płynnie? Czy macie może system rev hang (i dzieje się to automatycznie)?

    Będę wdzięczny za każde podzielenie się doświadczeniem i wiedzą, jeśli jestem w błędzie to również będę wdzięczny za wyprowadzenie z niego.

    Pozdrawiam,
    Malefic.

  • #2
    Szczerze mówiąc, to pierwsze słyszę, raczej 1.8 IX nic takiego nie ma, co do płynnej zmiany biegów, to też nie trzeba muskać delikatnie gazu, tak jak to opisałeś.. przecież to by było męczące dla przeciętnego kierowcy.. tutaj trochę piszesz tak jak by był to motocykl.. a to jest zwykłe auto, ze skrzynią która ma synchronizatory służące właśnie po to aby przełączać przełożenia bez haczeń.. Jeśli zaś masz haczenia, to znaczy, że albo synchro jest zużyte, albo wysprzęglik źle działa.. trzeba w jego układzie hydraulicznym, tak co 2 lata wymienić płyn, można nawet co rok.. no i jeszcze warto zmienić olej w skrzyni, czasem takie zabiegi mogą delikatnie pomóc.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Dziękuję za odpowiedź, poproszę mechanika o zmianę oleju w skrzyni przy najbliższej wymianie oleju w silniku i filtrów.

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez Malefic Zobacz posta
        Dziękuję za odpowiedź, poproszę mechanika o zmianę oleju w skrzyni przy najbliższej wymianie oleju w silniku i filtrów.
        Niech też wymieni płyn w układzie hydraulicznym wysprzęglika, może też trochę pomóc, a robota na 10min.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          Niech też wymieni płyn w układzie hydraulicznym wysprzęglika, może też trochę pomóc, a robota na 10min.
          Po wymianie oleju w skrzyni biegów i płynu układu hydraulicznego sterowania sprzęgłem ustąpiły wymienione przez mnie problemy. Dodatkowo przestał haczyć bieg wsteczny, teraz wchodzi gładko jak nigdy.

          Dziękuję za pomoc i pozdrawiam serdecznie!

          Comment

          Working...
          X