Witam,
ostatnio będąc w ASO Hondy na poczekaniu rozmawiałem ze sprzedawcą na temat IX gen. i powiedział mi, że ta generacja w wersji 1.8 w manualu potrafiła mieć system rev hang (podtrzymanie obrotów po wysprzęgleniu pomiędzy zmianami biegów). Bardzo mnie to zaintrygowało stąd poczytałem w sieci o tym temacie i jedyne co udało mi się wyszukać, to to że posiadała to głównie wersja Civic IX SI (Sedan 2.4 na USA). Sprzedawca twierdził, że dzięki temu systemowi można zmieniać biegi "bez dodawania gazu" w trakcie włączania sprzęgła, bo przepustnica zostaje przez chwilę uchylona (tak jakby auto samo trzymało lekko uchyloną przepustnicę).
Mam wersję sedan 1.8 z 2012 i u mnie czegoś takiego nie ma, przejście z 1 w 2 bieg wymaga muśniecia minimalnie pedału gazu w końcowej fazie brania sprzęgła żeby było płynnie. A jak jest w waszych egzemplarzach? Czy musicie minimalnie dodać gazu (uchylić przepustnicę) w trakcie wrzucania biegu w górę żeby było płynnie? Czy macie może system rev hang (i dzieje się to automatycznie)?
Będę wdzięczny za każde podzielenie się doświadczeniem i wiedzą, jeśli jestem w błędzie to również będę wdzięczny za wyprowadzenie z niego.
Pozdrawiam,
Malefic.
ostatnio będąc w ASO Hondy na poczekaniu rozmawiałem ze sprzedawcą na temat IX gen. i powiedział mi, że ta generacja w wersji 1.8 w manualu potrafiła mieć system rev hang (podtrzymanie obrotów po wysprzęgleniu pomiędzy zmianami biegów). Bardzo mnie to zaintrygowało stąd poczytałem w sieci o tym temacie i jedyne co udało mi się wyszukać, to to że posiadała to głównie wersja Civic IX SI (Sedan 2.4 na USA). Sprzedawca twierdził, że dzięki temu systemowi można zmieniać biegi "bez dodawania gazu" w trakcie włączania sprzęgła, bo przepustnica zostaje przez chwilę uchylona (tak jakby auto samo trzymało lekko uchyloną przepustnicę).
Mam wersję sedan 1.8 z 2012 i u mnie czegoś takiego nie ma, przejście z 1 w 2 bieg wymaga muśniecia minimalnie pedału gazu w końcowej fazie brania sprzęgła żeby było płynnie. A jak jest w waszych egzemplarzach? Czy musicie minimalnie dodać gazu (uchylić przepustnicę) w trakcie wrzucania biegu w górę żeby było płynnie? Czy macie może system rev hang (i dzieje się to automatycznie)?
Będę wdzięczny za każde podzielenie się doświadczeniem i wiedzą, jeśli jestem w błędzie to również będę wdzięczny za wyprowadzenie z niego.
Pozdrawiam,
Malefic.
Comment