Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[Automat] Kickdown w trybie D a kickdown w trybie S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • [Automat] Kickdown w trybie D a kickdown w trybie S

    Pytanie w skrócie: czy jest różnica między kickdown'em w trybie D a kickdown'em w trybie S?

    To samo pytanie trochę bardziej rozbudowane: czy po wciśnięciu w trybie D pedału przyspieszenia na maksa, aż "pyknie" - tzw. kickdown , zakładając, że cały czas go trzymam w podłodze, skrzynia zachowuje się tak samo jak w trybie S, tzn. zrzuci do możliwie najniższego biegu i będzie ciągnąć prawie do odcinki i zmieniać bieg na wyższy przy tych samych obrotach, co w trybie S?

    Oczywiście pytanie dotyczy sytuacji bez włączania trybu sekwencyjnego (czyli bez dotykania łopatek przy kierownicy).

  • #2
    Na D przy pedale w podłodze zmieniało mi na wyższe przy ok 6.2 - specjalnie się patrzyłem. Potem niestety musiałem gaz odpuścić bo mi autko osiągnęło 120 km/h (75 mph) a przy tej szybkości pobłażliwość szkockiej policji drogowej się kończy (dopuszczalna maksymalna to 112 km/h - 70 mph).

    Comment


    • #3
      Jak sie jedzie na D i wcisnies z kickdownem na maksa i tak bedzies trzymal to automat zmieni na minimalny bieg i prawie przy odcince wbije kolejny. Jesli natomiast wcisniesz do maksa z kickdownem i odpuscisz kickdown ale dalej bedziesz mial prawie w podlodze to chyba skrzynia wbije kolejny bieg troche wczesniej niz w pierwszej sytuacji. 4 bieg automat wbija przy ponad 170 a piatki nigdy jesli jest gaz w podlodze xd.

      Comment


      • #4
        Dziś sprawdziłem tak na szybko, bo nie było za bardzo warunków i na D zmienił bieg na wyższy raz przy ok. 6300, drugi raz bardziej przy 6400, w trybie S było to też 6400 ale to są wyniki tak plus minus, bo to nie były warunki do dokładnych pomiarów. Na tej podstawie jednak stwierdzam, odpowiadając sobie na pytanie z pierwszego posta, że raczej nie ma różnicy.
        I to ma sens, bo szczególnie w sytuacji nagłej, gdy potrzebujemy maksimum przyspieszenia, wystarczy tylko kickdown i wiemy, że idzie na maksa, a nie np. tracimy czas na przerzucanie na S, bo tam pójdzie lepiej.
        Oczywiście tryb S ma swoje zalety, można się np. przygotować do wyprzedzania na niższym biegu i nie ma straty czasu na zrzucanie biegów, a z manetkami to już w ogóle bajka Ale w sytuacji nagłej - niezależnie od trybu skrzyni, but w podłogę i tyle.

        Comment


        • #5
          Czy ktos sie kiedys zastanawial dlaczego w Civicu nie ma automatu 6 biegowego?? Ten ktory my mamy w naszych autkach jest ok ale przez to ze roznica przelozenia miedzy jednym a drugim biegiem jest tak ogromna nawet podczas przyspieszania czuc zadyszke. Nie wynika to z silnika ale z przelozen. Maja one oczywiscie zalete. Jest ciszej na autostradzie ale nie wiem czy projektanci jak robili to auto stawiali na pierwszym miejscu jazde po autostradzie. Byla 6 biegowa skrzynia w accordach byla zla ?? wadliwa ?? ze nie zastosowano jest w civicu ?

          Comment


          • #6
            A nie była to czasem skrzynia typu CVT? Tam to biegów możesz mieć „ile dusza zapragnie”.

            Comment


            • #7
              Nieee. Accord mial 6 biegowa. Chyba. Sam juz nie wiem.

              Comment

              Working...
              X