Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana płynu w układzie sterowania sprzęgła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ciężej,a w zime zostanie. Korozja,większy skok jałowy i wycieki z powodu wżerów .
    Praca pompy "skokami" /brak płynnego wysprzęglania.

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
      Ciężej,a w zime zostanie. Korozja,większy skok jałowy i wycieki z powodu wżerów .
      Praca pompy "skokami" /brak płynnego wysprzęglania.
      To po 10-sięciu latach niezmieniania płynu
      Moja łódka Civic..
      Mój "klekocik" Ceed..
      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
      Coś na temat olejów..

      Comment


      • #33
        No w moim nie był wymieniany ponad 7 lat.
        Tak pytałem bo kiedyś to znacznie lżej pracował pedał sprzęgła. Co prawda obawiam się raczej o sprzęgło w ogóle ale nie zawadzi wymienić płynu, fakt.
        W weekend pewnie to zrobię.

        Ma płyn DOT4, mam odpowiedni wężyk, chęci, czas ale miejsca żeby dostać się do kranika nie ma w moim aucie.
        Tam jest strasznie ciasno, trudno go nawet dojrzeć.
        Chyba powinienem rozmontować parę klamotów pod maską.
        Pewnie w UFO jest jakoś łatwiej niż w sedanie.
        Last edited by Lukas; 13-05-2018, 11:47. Powód: Połączenie postów.

        Comment


        • #34
          kranika tam nie ma, jest kalamitka, (odpowietrznik) widać go z góry, węże gumowe obiegu cieczy możesz mocno rozchylić, będzie widać siłownik sprzęgła i wystającą kalamitkę, da się to zrobić od góry nic nie trzeba demontować.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #35
            Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
            kranika tam nie ma, jest kalamitka
            Panie Prezes, ,,kalamitka'' to była np. w Fiacie 126p przy zwrotnicy, i służy ona do smarowania. Kalamitka i odpowietrznik to nie to samo

            Comment


            • #36
              (a nie napisałem że odpowietrznik?) ... baczność!, tak jest! potwierdzam, przyjąłem .
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Cisnę dalej, jak widać można sobie nie poradzić z prostymi rzeczami.
                Na poniższym rysunku widać, że są dwa cosie. Jeden z wężykiem ze zbiorniczka, drugi z rurką do układu.
                No a gdzie ten odpowietrznik?

                Przechwytywanie1.PNG

                Comment


                • #38
                  Pewnie na wysprzęgliku

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez eror Zobacz posta
                    No a gdzie ten odpowietrznik?
                    Robiłem to u siebie sam, może mój opis ci pomoże: https://www.civicforum.pl/showthread...Honda-Civic-IX
                    Odpowietrznik pokazuje wręcz dokładnie ta czarna strzała z opisem "clutch master cylinder", w moim temacie masz fotkę gdzie po lewej widać dokładnie odpowietrznik z czarnym kapturkiem.
                    Moja łódka Civic..
                    Mój "klekocik" Ceed..
                    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                    Coś na temat olejów..

                    Comment


                    • #40
                      Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                      Odpowietrznik pokazuje wręcz dokładnie ta czarna strzała z opisem "clutch master cylinder"
                      Oj...
                      Na tym rysunku co podał Kolega eror-(zbiorniczek ,pompka i pedał) nie ma odpowietrznika,ponieważ znajduje się on na wysprzęgliku przy skrzyni biegów, tak jak opisałeś w podanym przez Ciebie linku

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez eror Zobacz posta
                        Cisnę dalej, jak widać można sobie nie poradzić z prostymi rzeczami.
                        ..a bo to z tego powodu że nie czytasz wątku, wracamy do wpisu #21 tego Wątku ... jest napisane? widać Wymiana płynu hamulcowego i wspomagania sprzęgła w IX
                        w PDF jest Instrukcja wymiany pokazane gdzie jest siłownik i gdzie jest odpowietrznik.
                        Kierownik Działu Diesla

                        Comment


                        • #42
                          A bo czytam i czytam ale nikt nie napisał o oczywistej oczywistości. Mianowicie, żeby nie szukać odpowietrznika tam gdzie logika nakazuje czyli w pobliżu pedału sprzęgła, na ścianie grodziowej :-)))
                          Jak bym wiedział, że zbiorniczek, i to jedno coś czego wcześniej wkleiłem schemat, są na podszybiu a odpowietrznik po drugiej stronie silnika to bym to dawno miał zrobione.
                          Ale to przykład na to, że jak się tłumaczy to nie powinno się pomijać mało istotnych i wszystkim znanych szczegółów.
                          Dzięki pomagaczom za wytrwałość.
                          A to wyleciało

                          IMG_20180518_203015521.jpg

                          Comment


                          • #43
                            W kwestii formalnej. Czy administracja lub moderacja może zmienić treść tematu? Układ ten, to nie jest wspomaganie sprzęgła, ale hydrauliczny uklad sterowania sprzęgła. Obecnie treść tematu wprowadza w błąd.
                            Układ wspomagania sprzęgła stosowało się dawno temu w samochodach ciężarowych, działało to na zasadzie siły odśrodkowej - czym większe obroty sprzęgła tym większa siła dociskająca tarczę do koła zamachowego.

                            MOD: zrobione
                            Last edited by Lukas; 27-05-2018, 08:32.

                            Comment


                            • #44
                              podczas jazdy mój pedał sprzęgła różnie się zachowuje. otóż czasem wystarczy go lekko docisnąć, a czasami pozwala się wcisnąć "do dechy" [można wówczas zrzucić bieg przy niepełnym wcisnięcu pedalu sprzegła, ale jakos zawsze wolałem zmieniać biegi przy pełnym możliwym jego dociśnięciu, a to wówczas wymaga dodatkowego ruchu nogi i jest męczące]. nie zauważyłem luzu przy podnoszeniu podczas ruszania, jedynie czasem "skrzypi". czy myślicie, że wymiana płynu hydraulicznego byłoby rozwiazaniem tego problemu, czy też raczej jest za to odpowiedzialna inna usterka. ktoś miał coś podobnego?
                              edit: same biegi wchodzą płynnie [no, poza wstecznym który wymaga wprawy. tak samo jak przerzucanie z wstecznego na 1.];

                              Comment


                              • #45
                                Póki nie wymienisz, nie przekonasz się, wymiana trwa 10min. tak więc ja bym od tego zaczął, sprawdź przy okazji czy nie ma nigdzie wycieków.
                                Moja łódka Civic..
                                Mój "klekocik" Ceed..
                                New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                                Coś na temat olejów..

                                Comment

                                Working...
                                X