Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana płynu w układzie sterowania sprzęgła

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wymiana płynu w układzie sterowania sprzęgła

    Wymienialiście płyn w układzie wspomagania sprzęgła ?
    Dzisiaj na przeglądzie w Autowitolin dowiedziałem się że nie wymienia się płynu w układzie sprzęgła bo instrukcja tego nie przewiduje Wymieniali mi płyn hamulcowy po 3 latach i chciałem żeby wymienili w sprzęgle powiedzieli że się tego nie robi i na moje ryzyko mogą wymienić ....

  • #2
    Jak słyszę, że czegoś się nie wymienia to śmiech mnie ogarnia.
    Płyny nie są wieczne a w przypadku płynu wspomagania czyli DOT4, jego właściwości kończą się po 2-3 latach i z pięknego słomkowo-żółtego płynu pozostaje już wodnista herbata i płyn do wymiany, koszt śmiesznie niski i należy wymieniać tak samo jak i płyn hamulcowy który często jest zaniedbywany.
    Kolego te zapewnienia mechaników to ich niechęć do śmiesznie łatwego i zbyt małego zarobku,
    Wymieniaj i ciesz się sprawnym bezpiecznym autem.
    Wymiana to nie więcej niż 20 minut roboty w tempie żółwim.
    Najlepiej 2 osoby do tej operacji. Jedna pompuje ręką pedał sprzęgła a druga odpowietrza układ siłownikiem sprzęgła.(klucz oczkowy 8)
    Last edited by rat4; 21-07-2016, 20:17.
    4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
    Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
    https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

    Comment


    • #3
      Wymień sam. Odkreć odpowietrznik a "siły natury" zrobią swojeJak juz w zbiorniczku prawie nie bedzie starego płynu,to zacznij lać nowy a odpowietrznik zakreć dopiero jak ten wylatujacy będzie czysty.

      Comment


      • #4
        Panowie, zabieram się za wymianę płynu wspomagania sprzęgła, jeszcze tego w Hondzie nie robiłem, w teorii niby wiem co mam robić, ale jeszcze napiszę procedurę jaką zamierzam przeprowadzić, proszę o radę, czy tak ma być.
        - wyciągam strzykawką stary płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, dolewam nowego,
        - zakładam wężyk fi 5 na odpowietrznik, drugi koniec wkładam np. do pustego słoika, który stoi wyżej niż wysprzęglik,
        - luzuję odpowietrznik -klucz 8,
        - idę do pedału sprzęgła i pompuję dół -góra, dół- góra, dół - góra,
        - dolewam płynu do zbiorniczka i znowu góra-dół,
        - aż pojawi się czysty płyn w wężyku, zakręcam odpowietrznik.
        Czy te czynności są ok? Zastanawia mnie jeszcze to, czy przy pompowaniu pedałem -ciągnąc do góry- nie zassie się powietrze przez odpowietrznik jak będzie cały czas odkręcony ? Czy po prostu pompa zasysa płyn tylko ze zbiorniczka ciągnąc pedał do góry, a z odpowietrznika leci płyn tylko wtedy jak pedał sprzęgła wędruje w dół ?
        Last edited by Grzechu; 21-10-2017, 21:49.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          - wyciągam strzykawką stary płyn ze zbiorniczka wyrównawczego
          Nie. Traktujesz to co masz w zbiorniku jako płukankę i przepuszczasz to przez układ zamiast odsysać i wylewać.

          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          drugi koniec wkładam np. do pustego słoika, który stoi wyżej niż wysprzęglik,
          To jest bez znaczenia,chyba że przelewasz grawitacyjnie,wtedy dajesz długi wężyk i stawiasz nawet w kanale,im niżej tym lepiej.

          Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
          - luzuję odpowietrznik -klucz 8,
          - idę do pedału sprzęgła i pompuję dół -góra, dół- góra, dół - góra,
          Pedał puszczasz przy zakręconym odpowietrzniku bo wciągnie powietrze.
          Tłoczek w pompie jest skonstruowany tak jak w pompce od roweru i nie ma tam zaworków jak w pompie hamulcowej,musisz zrobić podciśnienie żeby zaciągnął płyn,chyba ze pedał jest puszczony,wtedy tłok odsłania kanał ze zebiornika i jest wolny przelot.

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez m26 Zobacz posta
            Pedał puszczasz przy zakręconym odpowietrzniku bo wciągnie powietrze.
            No właśnie tego się obawiałem, czyli prawidłowo, to odpowietrznik odkręcam jak będę wciskał pedał sprzęgła w podłogę.. a gdy będę go ciągnął do góry to musi być już zakręcony, żeby pompka nabrała płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. I powtarzam tak ten cykl aż przeleci cały płyn? A czy pedał będzie sam mi odbijał jak będę robił wymianę płynu ? Czy odbija wtedy gdy zrobi się już ciśnienie w układzie ? Wysprzęglik powoduje wędrówkę pedału do góry?
            Last edited by Grzechu; 22-10-2017, 10:18.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #7
              Pewnie masz jak wszędzie,sprężyna powrotna wpycha pedal na doł albo do góry w zależności od pozycji,ale tylko pedal bo pompa musi cofnąć się sama.
              Nie musisz
              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
              gdy będę go ciągnął do góry to musi być już zakręcony, żeby pompka nabrała płynu ze zbiorniczka wyrównawczego.
              Tak, ewentualnie możesz odkręcić odpowietrznik i spróbować bez dotykania pedału,często udaje się przepuścić w traki sposób całość.

              Comment


              • #8
                ja mam uwagi takie a przy okazji powiem jak ja to robię od 15 lat.
                Procedura - wpis #4 jest ok z tym że jak już napisano nie dłubiemy tam strzykawką!
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                wyciągam strzykawką stary płyn ze zbiorniczka wyrównawczego, dolewam nowego,
                tego nie robimy, płyn wyleci sam jak będziesz pracował pedałem sprzęgła. Kluczowe jest to aby nie zeszło 0,6cm poniżej dna, bo wtedy jest ryzyko siorbnięcia powietrza. ale i to nie jest problem bo po dolewaniu DOT nieco dłużej i tak powietrze wyleci.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                czy przy pompowaniu pedałem -ciągnąc do góry- nie zassie się powietrze przez odpowietrznik jak będzie cały czas odkręcony
                przez 15 lat nie udało mi się zaciągnąć powietrza w żadnym samochodzie nie tylko w Hondzie.
                W Hondzie pedał nie ma sprężyny trzeba unosić i wciskać. W Toyotach jest spręzyna sam wraca.
                Wymianę robię sam i nie ma problemu z zapowietrzeniem. Po prostu nie ma takiej możliwości.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Czy po prostu pompa zasysa płyn tylko ze zbiorniczka ciągnąc pedał do góry, a z odpowietrznika leci płyn tylko wtedy jak pedał sprzęgła wędruje w dół ?
                dokładnie tak, ale ... ale zawsze wężyk który zakładam na kalamitkę jest wywinięty do butelki w górę i jest go co najmniej 40cm czyli jest na wysokości co najmniej 20-30cm nad kalamitką czyli płyn pompuję do góry zanim wpadnie do butelki 1,5L.
                Czyli płyn stoi zawsze w wężyku on nie cofnie się przy pompowaniu pedałem - jeszcze mi się nie zdarzyło.
                Jeśli ktoś od razu z kalamitki wylewa w dół ...to tak, tego nie polecam, zatem wężyk w górę jak syfon i nie ma mowy o żadnym zapowietrzeniu.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                gdy będę go ciągnął do góry to musi być już zakręcony,
                gy wylewasz z kalamitki w kanał - to tak.
                Jak będziesz miał wężyk który idzie w górę 20-30cm to nie musisz zakręcać. Zaletą tej opcji jest to że: robisz sam i niczego nie zapowietrzysz.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                I powtarzam tak ten cykl aż przeleci cały płyn?
                dokładnie tak.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                A czy pedał będzie sam mi odbijał jak będę robił wymianę płynu ?
                jeśli zrobisz jak opisuję /czyli odpowietrznik - kalamitka będzie odkręcona i węzyk idzie do góry/ to nie będzie odpijał, będzie kapeć i w górę i w dół.
                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Wysprzęglik powoduje wędrówkę pedału do góry?
                nie on w ogóle nie bierze udziału w wymianie, jego praca jest do niczego nie potrzebna.

                Zamieszczone przez hiro77 Zobacz posta
                Autowitolin dowiedziałem się że nie wymienia się płynu w układzie sprzęgła bo instrukcja tego nie przewiduje
                pokaż mi tabelę okresowych wymian.
                Last edited by rambo7; 22-10-2017, 20:11.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                  W Hondzie pedał nie ma sprężyny trzeba unosić i wciskać.
                  Ależ jest ,w mojej (19)

                  W Twojej (16)
                  29cde2f1485fc1e37babdd642ae0fe2e-1056x527.jpg
                  No komu jak komu,ale prezesowi nie wypada
                  W każdym aucie jest,u Grzecha też,tylko że nie działa tak jak się tego spodziewasz,ale tak jak opisałem.
                  Trzymanie wężyka do góry niczego nie zmienia.
                  W każdym razie ilość powtórzeń dowolna,metody również,bo niczego nie zepsujesz ,najwyżej będziesz kombinował aż będzie dobrze.

                  Comment


                  • #10
                    (przystoi czy toi nie ma znaczenia, wiem co mówię.) sprężyny nie ma i nie zawsze jest, w 7 gen się nie unosi jak się odkręci kalamitkę i jak jest otwarta to pedał nie wraca w żadną stronę - jest jak kapeć trzeba ręcznie pedałem machać Sprzegło wysoko bierze
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      To nic, czy jest ta sprężyna czy nie ma to w sumie nie ma dla mnie aż takiego znaczenia, najlepiej by było, żebym sam sobie poradził, bo nie chcę żony ciągnąć do garażu Ale zrobię tak jak Rambo radzisz, czyli dam wężyk do góry w butelkę to pierwsze pchnięcie pedałem powinno wypchnąć w wężyk płyn i mam nadzieje, że nie będzie mowy już o zapowietrzeniu przy dalszym pompowaniu Dzięki Panowie za rady, nie ma jak to pogadać z "mądrymi głowami" Nie wiem kiedy za to się zabiorę, być może dopiero za tydzień, ale na pewno dam znać jak to poszło w moim aucie, oby dobrze hehe
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #12
                        Jest zawsze i nie spieraj się zanim nie zajrzysz. Ona nie podnosi pedału,tylko utrzymuje go w górze jak jest podniesiony,bo inaczej codziennie rano leżał by na dole. Toyka (i to stara) to nieliczny wyjątek że cięgnie od dołu,bo przeważnie jest to od 1/3 w zwyż.

                        Comment


                        • #13
                          Jeszcze pociągnę temat Ciągle mnie zastanawia jedna rzecz... jak nie zakręcę odpowietrznika z wężykiem który będzie do góry i podniosę pedał do góry (wcześniej nacisnąłem w dół przy odkręconym odpowietrzniku ) to nie pociągnie mi tego płynu z wężyka z powrotem do układu ? Bo ciągnąc do góry pedał, pompa powinna pobrać płyn ze zbiorniczka.. nie mogę tego ogarnąć.. czy może pompka będzie ciągnęła płyn jednocześnie trochę z wężyka i ze zbiorniczka ? PS. patrząc na schemat w VIII jest jakaś mała cylindryczna sprężynka która chyba podnosi pedał do góry.. bo w sumie co innego powoduje, że pedał odbija przy codziennej pracy układu ?
                          Last edited by Grzechu; 22-10-2017, 21:44.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #14
                            ależ mylisz się, to Ty się nie spieraj, to nie sprężyna utrzymuje pedał w górze, jak mówię że jej nie ma, to znaczy że jej nie ma i nic prócz ciśnienia nie trzyma pedału w górze. W Tojce sprężyna ciągnie do położenia normalnego jak nie ma ciśnienia hydraulicznego, w hondzie pedał jest jak kapeć.

                            Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            jak nie zakręcę odpowietrznika z wężykiem który będzie do góry i podniosę pedał do góry (wcześniej nacisnąłem w dół przy odkręconym odpowietrzniku ) to nie pociągnie mi tego płynu z wężyka z powrotem do układu ?
                            jak ja Prezes mówię że nie zaciągnie to nie zaciągnie, po polsku "nie za cią gnie" robię tak zawsze w Hondach i jeszcze w żadnej mi nie zaciągło. A=Skoro rozwiązanie hydrauliczne stosowane jest nadal, to czemu w 9 gen ma być inaczej? (może lekko opaść o 2cm ale przy wężyku 30cm słupa cieczy nie ma bata by zaciągło. No jeszcze przez 15 lat mi się nie zdarzyło.
                            Grzechu sprawdź co piszę i się sam przekonasz i napiszesz jak jest / było. Robię to zawsze sam i jakoś nigdy niczego nie skopałem.
                            Last edited by rambo7; 22-10-2017, 21:46.
                            Kierownik Działu Diesla

                            Comment


                            • #15
                              A to nie jest ta sprężyna ?

                              sprzeglo.jpg
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X