Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Biegi wchodza z oporem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Biegi wchodza z oporem

    Witajcie. od samego poczatku gdy kupilem nowego Civica zauwazylem ze gorne biegi 1.3 i 5 nie raz trzeba mocniej wcisnac.czuje ze cos jest nie tak i staram sie nie robic tego na sile. Nieraz wchodza idealnie ale niestety nie zawsze.wspomnialem to juz na serwisie ale powiedzieli zebym pojezdzil i ze sie ułożą a jak nie to jade atakowac. Z dolnymi biegmi nie ma problemu.mam przejechane zaledwie 400km;p

  • #2
    Myślę, że pojeździj jeszcze trochę. Generalnie te skrzynie są bardzo udane i raczej nie spotyka się z nimi większych problemów (no chyba, że Ci biegi nie wchodzą z tego powodu to inna kwestia...). Nie wiem czym jeździłeś wcześniej, ale ja to traktuję w kategoriach "miły opór pozwalający mieć 100% pewności że bieg jest zapięty " i wolę to od "patyka w budyniu" niektórych innych marek
    ............................C I V I C
    .. generacje . wersje usportowione ..silniki
    . .
    Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

    Comment


    • #3
      Może i się ułoży, ale bardziej Ty się musisz ułożyć do skrzyni. U mnie większego przyzwyczajenia wymagała jedynka - jest bardzo krótka, lekko pyk i już, żadne pchanie na lewo i do góry. Dwójkę też trzeba leciutko. Ogólnie biegi wchodzą precyzyjnie i sa krótkie. Jedynie szóstkę trzeba dalej "odepchnąć". Obecnie używam tylko dwóch, trzech palców do zmiany biegów (Civic 5d, 2012).

      Comment


      • #4
        Nieukrywam ze jest coraz lepiej takze moze faktycznie zemna jest cos nie tak jezdzilem wczesniej niemieckimi i francuskimi samochodami, japonia jest mi obca jeszcze takze trzeba sie uczyc...

        Comment


        • #5
          Ja od początku miałem czasem powtarzający się problem z włączeniem jedynki - reszta biegów ok. (a mam już ok 4tyś)

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez Michu Zobacz posta
            Ja od początku miałem czasem powtarzający się problem z włączeniem jedynki - reszta biegów ok. (a mam już ok 4tyś)
            Fakt, że jedynkę i dwójkę trzeba trochę wyczuć. Ja stwierdziłem, że po prostu trzeba je wrzucać bardzo lekko, bez siły i nacisków - wtedy jest dobrze.

            Comment


            • #7
              Też mam problemy i czasami zamiast trojki wchodzi mi 5 a wsteczny tez ciężko się zapina ale muszę powiedzieć ze w porównaniu z VIII generacja jest inaczej - tamte przyzwyczajenia do "szerszego traktowani w lewarka w przestrzeni" to w przypadku nowego civica są problemy - tu biegi są jakby bliżej siebie i tylko trzeb sie przyzwyczaić a tak to wchodzą bardzo precyzyjnie.

              Comment


              • #8
                Nie zauważyłem takich problemów u siebie. Skrzynia chodzi precyzyjnie.
                Honda Civic IX HB 1.8, Ford Focus MK4 ST

                Comment


                • #9
                  U mnie dwójka też fiksuje. Bez żadnej konsekwencji. Na zimnym odpala, a na ciepłym potrafi przyciąć. Muszę ją wrzucać jeszcze raz. Ze dwa razy robiłem już dentystę. Denerwuje mnie to na maksa. W hondzie po jeździe z serwisantem usłyszałem ,,ale o co chodzi, ,,fabryka''. Pozostałe biegi idealnie. Te kaprysy dwójki są rzadkie, ale są i mnie doprowadzają do szału.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez himi Zobacz posta
                    U mnie dwójka też fiksuje.
                    A to Ty też masz IX gena o którym mowa ?

                    Comment


                    • #11
                      O szlag, mam VIII....

                      Comment


                      • #12
                        Mam małe problemy z wrzuceniem 6-ego biegu. Często zapominam, że trzeba dosyć mocno przesunąć dźwignię w prawo i potem do tyłu. Zdarza mi się, że zamiast "6" wchodzi mi "4". Czy też musicie dosyć mocno dźwignię utrzymywać w maksymalnym prawym położeniu ( mam na myśli zmianę biegu z "5" na "6")? Mam takie odczucie jakby dźwignia trochę "sprężynowała" i stawiała mały opór. Jakbym chciał zmienić bieg z "5" na "6" przemieszczając tylko dźwignię do tyłu, to wskoczy mi 4 bieg. Muszę trochę wymusić jej przemieszczanie po linii prostej do tyłu odpychają ją w prawo. Czy uważacie że to jest normalna praca skrzyni, czy wymaga jakiejś regulacji (jeżeli w ogóle ten mój opis problemu jest zrozumiały). Dotychczas jeździłem Civiciem VI ze skrzynią 5-biegową, więc nie mam doświadczenia z tym 6 biegiem.

                        Comment


                        • #13
                          Wsiadz do innego Civica i sprawdz.
                          Skrzynia w Civach chodzi IMHO bardzo dobrze i nigdy nie miałem w zadnej 8 ani 9 gen problemu z wrzuceniem 6 biegu.
                          Wsteczny jak w 90% innych aut czasem zgrzytnął ale wszystkie biegi do przodu bez problemu z charakterystycznym mini klikiem.

                          ps. czasem pomaga lekkie przekrzywienie górnej czesci lewarka zmiany biegu.
                          Moja żona tak ma, że zawsze mi trochę gałkę obraca w stronę analogiczną do ruchu wskazówek zegara - twierdzi, że tak jej sie łatwiej w samochodach zmienia biegi (głównie 5 i 6). I zrozum tu kobiety
                          Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

                          Comment


                          • #14
                            Ja po 9tys km stwierdzam ze skrzyniach chodzi coraz lepiej aczkowiek trojka nadal haczy,nie zawsze oczywscie. a wsteczny, fakt nie raz nie wchodzi do konca tylko do polowy i boje sie ze wyskoczy i ponawiam probe..

                            Comment


                            • #15
                              U mnie zdarza się przyhaczyć na 1 i 2. 1 wkurza, bo oczywiście musi się akurat dziać jak mam ruszać spod świateł Ale zdaje się nie jestem jedyny z tym problemem.... Wymiana oleju w skrzyni nic nie zmieniła, od czasu do czasu musi przyhaczyć i już.

                              Comment

                              Working...
                              X