Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Automat w 5D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Wysłałem maila do mojego serwisu dzisiaj - nie ma mnie w Warszawie a chciałem się czegoś dowiedzieć. Oddzwonili do mnie i powiedzieli że porównywali to z samochodem, który mają u siebie. Pan powiedział mi że zrobimy test i zobaczymy o co chodzi.
    Mam do Was pytanie, jak sprawdzaliście to w swoich samochodach, to były już "rozgrzane" czy "zimne"? Pan postawił hipotezę że to może być tym spowodowane.

    Mi się coś wydaje że i na zimnym silniku to występuje i na gorącym.. A jak u Was?

    Comment


    • #32
      Ja na ciepłym sprawdzałem.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez Tommaszzo Zobacz posta

        Mi się coś wydaje że i na zimnym silniku to występuje i na gorącym.. A jak u Was?
        Na ciepłym...
        Na zimnym nie sprawdzałem

        Comment


        • #34
          Ciepły czy zimny, problem występuje.

          Jutro na 11 się wybieram to zobaczymy.

          Comment


          • #35
            Byłem dzisiaj w serwisie. Generalnie rzecz ujmując, to jeździłem zrobiliśmy test na 2 samochody - moim i identycznym demo z automatem. Wyniki są takie, że oba samochody zachowują się tak samo, co oznacza że ten typ tak ma Ogólnie zobaczymy w przyszłości, jak coś się będzie krzaczyć to są ślady w systemie po moich wizytach. Jestem dobrej myśli i dalej rozkoszuje się jazdą

            Comment


            • #36
              Hmm, wychodzi na to że kiepsko żeśmy to sprawdzali. Mimo tego jak czegoś takiego u siebie nie zauważyłem.

              Comment


              • #37
                No nie wiem, może tak, a może 5d tak ma a 4d nie. Nie wiem. Myślę że jak coś mnie wkurzy z tą skrzynią, to znowu pojadę Nie będę chyba ich ulubionym klientem

                Comment


                • #38
                  Wracając do tematu mojej cudownej skrzyni.


                  Mam do Was wszystkich pytanie - z racji że jestem wyczulony na tego typu historie, chciałbym sobie najpierw to z Wami przekonsultować a potem robić dym w ASO, jeśli będzie potrzeba

                  Czy w Waszych samochodach, skrzynia czasem szarpie przy ruszaniu i dodawaniu gazu?

                  Opiszę Wam dwie przykładowe sytuacje:

                  1. Dojeżdżam do skrzyżowania, hamuje, zatrzymuje się. Ruszam - wtedy słyszę takie głuche stuknięcie połączone z szarpnięciem. Miałem tak w poprzednim samochodzie, ale to było przy przebiegu 260 000 km.. więc ciut ciut więcej.

                  2. Jadę z równą prędkością - wszystko pięknie i płynnie. Utrzymuję jakąś prędkość i powiedzmy że trochę ona zaczyna spadać. Dodaję gazu i też jest coś takiego.

                  Dodam że nie występuje to zawsze, tylko czasami - ale codziennie kilka razy spokojnie.

                  Może się czepiam.

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez Tommaszzo Zobacz posta
                    Kamil, wszystko wtedy jest ok.

                    Teraz jeszcze sprawdziłem i podobnie jest jadąc na "D" z wyłączoną trakcją. W tedy także nie chce zmieniać przy mocniejszym przyśpieszaniu z 1 na 2.
                    mnie to wyglada na zabezpieczenie sprzegla, czyli nie poszalejesz w wielu automatach, jadac na biegu ,,x,, w trybie manual, na za wysokich obrotach i tak automat, sam przelaczy na wyzszy bieg. byc moze nie mam racji, tak sobie gdybam. chodzi mi o to ze z 1ki na 2ke przy wysokich obrotach zdzierasz sprzeglo, moze Hania zabezpieczyla to?

                    Comment


                    • #40
                      Hmm wiesz tak może być, byłem z tym w ASO i jeździłem drugim samochodem - miała tak samo.. Trochę szkoda, czasem fajnie sobie porajdowac w świeżym śniegu
                      Ale cóż, nie ma tragedi :]

                      A co sądzisz o tym stukaniu? Masz jakaś teorie?

                      Comment


                      • #41
                        Hmm wiesz tak może być, byłem z tym w ASO i jeździłem drugim samochodem - miała tak samo.. Trochę szkoda, czasem fajnie sobie porajdowac w świeżym śniegu
                        Ale cóż, nie ma tragedi :]

                        A co sądzisz o tym stukaniu? Masz jakaś teorie?

                        Comment


                        • #42
                          Ja mam teorie, która spędzała mi sen z powiek w poprzednim aucie gdzie mimo przejechanych ponad 40k (przeze mnie bo całego przebiegu to nawet nie znam - szacuję że było ponad 400k) skrzynia z opisanym przez Ciebie „tym czymś” się nie zepsuła do momentu sprzedaży auta (dalej nie wiem bo kupujący się nie odezwał więc zakładam że jest ok). Mianowicie skrzynia wyrzuca "na luz" (to teoria ) i w momencie dodania gazu "zasprzęgla" i stąd to uderzenie/szarpnięcie. U mnie też takie coś wyczuwam ale jest to nowe auto i jest to bardzo delikatne. To samo może się dziać przy kulaniu się na ostatnim biegu i dodaniu gazu, też może szarpnąć. Teoria moja opiera się na obserwacjach dwóch skrzyń automatycznych w różnych markach i przejechani łącznie około 50k. Słyszałem też opinie że niby to tak ma być ale nie jestem do niej przekonany.
                          Ponadto są takie rzeczy jak kolega powyżej wspomina, czyli kontrola obrotów (żeby na za niskim biegu nie haratać). Jest też coś takiego jak Shiftlock, czyli blokada najwyższego biegu podczas jazdy na trasie żeby przy dodawaniu gazu nie redukowało się od razu. Czy jest to w IX genie to nie wiem.
                          Last edited by Gość; 18-02-2013, 23:20.

                          Comment


                          • #43
                            Mhm, czyli mówisz ze to jest coś normalnego - nie przejmować się, łac paliwo i jeździć

                            To mój pierwszy automat, więc czasem mnie coś w nim zdziwi.. Ale powiem szczerze, daje mnóstwo radości z jazdy

                            Dzięki wielkie Joe!

                            Comment


                            • #44
                              Ja mam drugi automat i to jest moja prywatna teoria ;D. Możesz poczytać co napisałem i odnieść to do swojego doświadczenia. Jeszcze jedna z moich obserwacji to taka aby nie kopać po automacie to znaczy jak dodajesz gazu przy tych zatrzymaniach to robić to delikatnie a jak już zacznie jechać to wtedy wdepnąć jak trzeba. Takie moje osobiste widzimisię. Eliminuje to do minimum te stuknięcie/szarpnięcie nawet w starym automacie. Podkreślam to moja prywatna teoria ;D.

                              Comment


                              • #45
                                Joe dobrze prawi!

                                Comment

                                Working...
                                X