Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Automat w 5D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Automat w 5D

    Witam w tym Dziale
    Bardzo proszę użytkowników Civiców 5D w automacie o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami, jakie jest spalanie w różnych warunkach, zwłaszcza w miejskich. Mój obecny VIII gen (też automat) po mieście średnio zatłoczonym pali 11 litrów i więcej, wg wskaźnika, w rzeczywistości sądząc po tankowaniu 11,5. Powiedzcie czy w obecnym IX gen. działa system Eco i czy na pewno nie ma Start/Stop. Jak się sprawuje skrzynia biegów, ewentualnie inne uwagi.
    Pozdrawiam

  • #2
    Temat jest o 5d ale mogę podzielić się wrażeniami z jazdy automatem w 4d.
    Spalanie w trybie mieszanym, lecz z przewagą trasy w miarę spokojnie jeżdżąc, między 7-8l. Bardzo spokojna jazda trybem pozamiejskim (nie autostradą) daje wyniki poniżej 6l (w moim przypadku – rekord 5,7l). Econ działa ale najlepsze efekty są przy umiarkowanej jeździe bez ciągłego zwalniania i przyspieszania. Skrzynia chodzi dobrze, manetki przy kierownicy fajna sprawa.
    To takie szybkie przemyślenia po przejechaniu nie całego 1000 km.

    Comment


    • #3
      Zamieszczone przez Joe_79 Zobacz posta
      Temat jest o 5d ale mogę podzielić się wrażeniami z jazdy automatem w 4d.
      Spalanie w trybie mieszanym, lecz z przewagą trasy w miarę spokojnie jeżdżąc, między 7-8l. Bardzo spokojna jazda trybem pozamiejskim (nie autostradą) daje wyniki poniżej 6l (w moim przypadku – rekord 5,7l). Econ działa ale najlepsze efekty są przy umiarkowanej jeździe bez ciągłego zwalniania i przyspieszania. Skrzynia chodzi dobrze, manetki przy kierownicy fajna sprawa.
      To takie szybkie przemyślenia po przejechaniu nie całego 1000 km.

      Dziękuję, powiedz jeszcze czy masz w swoim samochodzie system start/stop, jeżeli tak to jak to działa?

      Comment


      • #4
        system start/stop jest coraz bardziej popularny działa to tak ze np jak stoimy na światłach to silnik wyłącza sie a jak chcemy ruszyć wciskamy sprzęgło i silmi zapala się nie wiem jak sprawa wygląda w automacie czy trzeba dać na pozycję N ale raczej nie bo to byłoby głupotą

        Comment


        • #5
          U mnie niema start/stop. Jakoś mnie taki wynalazek nie przekonuje.

          Comment


          • #6
            U mnie (HC IX, 5D) jest Start-Stop i czasem o wyłączam - też jakoś nie mogę się przekonać, że Start-Stop co chwila w korku to takie dobrodziejstwo dla silnika/akumulatora.
            Może ktoś ma jakieś sposoby na racjonalne i przekonujące wytłumaczenie tego systemu tzn. wiem jak to działa ale czy faktycznie jest takie OK???

            Comment


            • #7
              Zamieszczone przez Tomasz Frontczak Zobacz posta
              U mnie (HC IX, 5D) jest Start-Stop i czasem o wyłączam - też jakoś nie mogę się przekonać, że Start-Stop co chwila w korku to takie dobrodziejstwo dla silnika/akumulatora.
              Może ktoś ma jakieś sposoby na racjonalne i przekonujące wytłumaczenie tego systemu tzn. wiem jak to działa ale czy faktycznie jest takie OK???
              Spokojnie, wszystko wytrzyma, chyba że zamierzasz przejechać więcej niż 500 tyś. km. Fakt, że w korku, w którym co chwilę ruszamy i stajemy żal nam silnika i sens jest wyłączać ten system. Ale przydaje się on niewątpliwe podczas postojów na światłach w większych miastach, gdzie czerwone długo się świeci.

              Comment


              • #8
                Czy start/stop powinien działac przy włączonej klimatyzacji?
                Czy w tych warunkach automatycznie jest wyłączony?

                Comment


                • #9
                  Dzisiaj miałem nietypową sytuację w moim AT. Jadąc w trybie "S" nie mogłem zmienić biegu łopatkami. Ruszyłem z 1, i chciałem zmienić na 2. Obroty poszły do odcinki. Odpuściłem gazu, dodałem i znowu nie udało się zmienić. Dopiero po przejechaniu kawałka bieg zaskoczył.. Dziwna sprawa. Dodatkowo dzisiaj samochód odpalił za 2 razem dopiero, już nie wiem co bardziej mnie zdziwiło :/

                  Co sądzicie o problemie ze zmianą biegu? Przywiesił się czy co?

                  Comment


                  • #10
                    Jedź do serwisu i niech sprawdzą czy sypnęło jakimś błędem.

                    Comment


                    • #11
                      Joe_79 a powiedz mi tak z ciekawości, miałeś*jakieś przejścia ze swoim Civic? Byłeś już w ASO na jakiś korektach? :]

                      Comment


                      • #12
                        Jak na razie jest grzeczna (ponad 3k nalatane) ;D. Jedyne co to robiłem olej po 1,5k przebiegu. Jak Ci nie chciała zmienić biegu to może jakiś błąd wyskoczył i na diagnostyce mogą to wychwycić. To są nowe automaty (nieużywane) także powinny śmigać aż miło przez dłuższy czas.

                        Comment


                        • #13
                          Witam,

                          Byłem w serwisie, błędów brak. Mam nadzieje że to tylko chwilowa słabość. W razie czego mam 3 lata jeszcze gwarancję, to jak coś ma się wysypać, to zakładam że zdąży
                          Czasy się zmieniają - kiedyś tylko w serwisie telefonów usłyszałbym że wymienili oprogramowanie na nowe, a dzisiaj Pan uraczył mnie tekstem "wgraliśmy Panu nowe oprogramowanie silnika i skrzyni" :] Nowoczesne te samochody

                          Pozdrawiam!

                          Comment


                          • #14
                            Znowu pojawia mi się problem ze skrzynią. Ostatnio wystąpił 3x. Czy komuś coś takiego się przytrafiło? Jutro planuje podjechać z tym do ASO.

                            Proszę nie sugerować się zapaloną lampką kontroli trakcji - to z powodu warunków atmosferycznych.

                            Comment


                            • #15
                              A na "D" chodzi normalnie?

                              Comment

                              Working...
                              X