Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.8 v-tec wyciek po regulacji zaworów?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
    Pobór oleju przy LPG nie jest normalną rzeczą. Sam jeżdżę na LPG (zrobione na tym paliwie ok 100k) i nigdy nie dolewałem oleju. Co do zapoconego miejsca - spróbuj to doczyścić, odtłuścić i za jakiś czas sprawdź, czy są ślady wycieku, bo to co widać, niekoniecznie musi być świeże. A może kręcisz go długo i wysoko i nie ma wycieku, tylko go spalasz? Tym bardziej, że 2/3 miarki to nie jest duża ilość. Nie wiem, czy to będzie miało znaczenie, ale ważny jest moment kiedy sprawdzasz (te same warunki) - wg instrukcji poziom oleju powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku, ok. 2-3 min po jego wyłączeniu.
    Dzieki za rozwianie paru wątpliwosci.
    Krece go wysko bo przeciez lubi, nie mialem pojecia ze wysokie obroty maja wpływ na zuzycie (spalanie) oleju , na PB nic nie znikało.
    A ile to jest 2/3 miark i? ja dolalem narazie 500ml i jest tym razem 3/4 "na plusie ". Gdzies slyszalem ze od min do max na bagnecie to jest 1L/1.5L
    co do zapocenia to bede obserwowac.
    dzieki

    Comment


    • #17
      Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
      Pobór oleju to w autach z gazem raczej normalna rzecz. 2/3 miarki przy 8 tysiącach - to żaden ubytek.
      Swoją drogą bardzo dobry czujnik, bo są przypadki że sygnalizuje dopiero poniżej minimum.

      Tam masz informacje że dekiel jest na masie uszczelniającej, bo chyba z niego się poci.
      Dziekuje
      Mam nadzieje ze nie trzeba bedzie tam grzebac.
      Swoja droga widze ze zdania na temat konsumpcji oleju na LPG sa podzielone.
      Sam nie wiem co bylo by lepsze czy wyciek ktory mozna wyeliminowac za pomoca dobrego mechanika czy stałą swiadomosc ze oleju bedzie ubywac.
      Dzieki

      Comment


      • #18
        Wyciek jest z pod zaworu ivtec.

        Comment


        • #19
          Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
          Pobór oleju przy LPG nie jest normalną rzeczą
          Mam takie samo zdanie.
          Hondą zrobiłem już ponad 90tys km w gazie.
          Przy przebiegu 258000 nie muszę uzupełniać dużych ilości oleju.
          Oczywiście gdy przeciągnę wymianę na 12tys km, to po 10tys uzupelniam, żeby był stan maksymalny, ale dolewki nie są częste.
          Na pewno warto zaglądać i kontrolować stan oleju..
          Ja szacuję iż moja hondzinka spala ok 0,5... 0,7 l8tra oleju na 10tys km.
          Wymiany robię 2x w roku, bo dużo jeżdżę..
          Również wszystkie poprzednie auta w gazie (te które sam gazowałem) nie wykazywały podwyższonej konsumpcji oleju w stosunku do pracy na Pb.

          Tu ważna uwaga ode mnie.
          Jeżdżąc tylko na Pb część niespalonego paliwa trafia do miski olejowej mieszając się z olejem i "sztucznie utrzymując" jego normalny poziom.
          Olej jest spalany, ale tego nie widać bo mamy mieszankę oleju z Pb.
          Podczas jazdy na lpg nic z olejem się nie miesza a olej jest spalany podobnie jak przy Pb.
          Tym razem ubytki są widoczne..

          Dodatkowo każdy olej ma parametr odparowalności.
          Dobry olej traci 5..7% objętości poprzez odparowanie.
          Zakładając 10% przy ilości 3,9litra (U mnie tyle oleju wchodzi podczas wymiany) to na przebiegu 10tys km 0,4 litra oleju "ucieka" tym parametrem odparowalności a ilość ta nie jest przepalona.

          Dodatkowo wysokie obroty powodują większy ubytek oleju a dodatkowo hamowanie silnikem również swoje dodaje.
          Sumując wychodzi to co mamy w swoich autach.

          Jeszcze można wspomnieć, że przy konwersji na LPG i byle jak zakładanej instalacji może się wiele w silniku popsuć.
          Tu należy nalegać aby do wiercenia kolektory był zdjęty, żeby jakiegoś wióra do silnika nie zassało w czasie pracy, bo może narysować gładzie, odłożyć się jako pozostałość na tłoku, czy przyblokować pierścień tłoka a później słyszymy , że każdy z LPG musi palić olej..
          Last edited by zadra; 18-10-2023, 03:42.

          Comment


          • #20
            Zamieszczone przez Stelmi Zobacz posta
            Wyciek jest z pod zaworu ivtec.
            Hej
            Dzieki za diagnoze.
            Wiesz moze czy jest to bardzo kosztowna naprawa i z czym się wiąże, tzn.czy trzeba np. wyjać pół albo cały silnik itp.?
            Leczyć od razu czy moze chwilę obserwować?

            Comment


            • #21
              Uszczelka 50 złoty, odkręcić 3 śruby mocowania zawór ivtec , godzina roboty.

              Comment


              • #22
                Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
                Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

                Comment

                Working...
                X