Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

1.8 v-tec wyciek po regulacji zaworów?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • 1.8 v-tec wyciek po regulacji zaworów?

    Dzień dobry, wczoraj regulowałem zawory, a dziś taki wyciek nad paskiem. Co to może być?
    Załączone pliki

  • #2
    Zapewne wystąpił u Ciebie wyciek z pokrywy odmy.. zerknij ten wątek, "ale to już było", trzeba tylko dobrze szukać.
    Moja łódka Civic..
    Mój "klekocik" Ceed..
    New... "Japończyk" e:Hev 2.0
    Coś na temat olejów..

    Comment


    • #3
      Rowniez wczoraj regulowałem zawory w Civicu Czy jak zakładałeś pokrywe zaworowa dales na łączeniu rozrzadu i głowicy trochę silikonu??? Ewentualnie za mocno odkręciłeś pokrywe?
      Last edited by MW80; 16-01-2022, 14:53.

      Comment


      • #4
        Ten wyciek nie powstał w ciągu 1 dnia...
        Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
        Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

        Comment


        • #5
          Zamieszczone przez tymateusz Zobacz posta
          wczoraj regulowałem zawory, a dziś taki wyciek nad paskiem
          jak zauważył Lcfr, to nie powstało 1 dnia .
          Kolego to jest zaciek z błotem i kurzem co najmniej od roku jak nie dłużej .

          jest to zbyt stare by powiedzieć teraz skąd to cieknie, kolor z brudem raczej sugeruje że to olej silnikowy.
          Może on się tu wziąć np. z nieszczelnej uszczelki pokrywy zaworów.
          Skoro regulowane były zawory to wymieniana była uszczelka pokrywy zaworów?
          - czy jest ta sama ?
          Generalnie nie ma obowiązku wymiany tej uszczelki przy okazji regulacji, ale po 120tys km to ona czasem może już nie być tak gumowa jak nowa.

          Na teraz to umyj to środkami do mycia silników i obserwuj.
          ufok 2.jpg

          S1 ufok.jpg

          jeśli uszczelka jest twarda to obserwuj czy będzie to ściekać od góry.
          Last edited by rambo7; 17-01-2022, 10:50.
          Kierownik Działu Diesla

          Comment


          • #6
            Uszczelka zaworu i-VTEC. Na drugim foto zaznaczony zawór czerwoną kreską.
            Auto kierownika: Honda Civic VIII gen (FD7) Comfort, R18A2, 2011r. Był Civic VI 1.4 MB2 1995r., Accord VI 1.8 CH6 2001r.
            Auto kierowniczki: Honda Civic VII gen (EU8) LS, Hatchback 5d, D16V1 2004r.

            Comment


            • #7
              Jeszcze chwila cierpliwości i napiszę dokładnie co to było. Jutro jadę tam, gdzie regulowałem zawory, będą badać czy dobrze wszystko dokręcili i uszczelnili (tak, wymieniłem uszczelkę, przebieg 180k). Mam nadzieję, że to to, i cieknie jak po czerwonej kresce.
              Dzień przed regulacją wymieniłem jeszcze olej, gwarantuję, że wtedy silnik był suchy (oczywiście też stary, zaschnięty brud), oglądałem z każdej strony. Jutro napiszę co tu się wydarzyło.

              Comment


              • #8
                chyba jednak jest wyciek wokoło czarnej pokrywki vtec'a, czyli z uszczelnienia zaworu. Bo spójrz na swoje foto i na foto które zamieściłem. Powyżej pokrywki jest papierowa kwadratowa nalepka, jak by ciekło wzdłóż kreski albo z klawiatury to by ta ścianka i ta nalepka była też mokra. A jest u ciebie sucha.
                Wydaje mi się że tego starego zapocenia nie zauważyłeś bo skupiałeś się na pokrywie silnika, i tam było sucho, foto na to wskazuje.
                Niech obejrzą, sam już wiesz co i jak, tu sądzę że pablo-se ma rację. na szczęście jest to niewielki koszt.

                Jednak jak się popatrzy jeszcze wyżej ponad naklejkę papierową to korpus nad nalepką jest też zapocony i brudny, więc i mogło i spod klawiatury też się pocić - obok tego czarnego korka, widać to wyraźnie.
                Last edited by rambo7; 17-01-2022, 14:23.
                Kierownik Działu Diesla

                Comment


                • #9
                  Głupia sprawa, ale chyba mamy finał tego problemu.
                  Silnik został umyty z zacieku, wszystkie łączenia sprawdzone, przejechałem od tego czasu z 300 km i do tej pory ani kropelki - tak jak miałem zawsze w tym silniku.
                  Całkowite podejrzenie to rozlanie tych kilku widocznych mililitrów podczas wymiany oleju (dzień przed wymianą zaworów).


                  *cały temat można skasować żeby nie brudzić wątkiem, który nie dotyczy awarii

                  Comment


                  • #10
                    kluczowe że napisałeś co się stało. Ktoś kto będzie szukał czegoś podobnego dowiedział się od Ciebie co się stało. Jest kilka tez fotek i informacji widać coś więcej a czasem to się przydaje.
                    Najważniejsze że udzieliłeś informacji - rozwiązanie problemu . (ja bym zostawił ).
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #11
                      Czesc podłacze sie do tematu bo mam podobny problem. Otóz kupilem turera z dobrych rak serwisowany w ASO, ostatni serwis 151 tys km (5W-30 HFS-E HONDA) etc. przy 152 tys km zalozylem instalacje LPG i zaczely sie pojawiac komunikaty sprawdz poziom oleju , Pan od gazu zapewniał ze to nie ma nic wspolnego z jego pracą, ze to LPG jest suchy i ma wyzsza temp spalania co moglo wypalic 'nagar' i to moze wplynac na pobor oleju-zgoda , ale po pewnym czasie ilosc komunikatow "sprawdz olej" nasilila sie oraz zaobserwowałem znaczny ubytek oleju na bagnecie.
                      Doszlo do tego ze po przejechaniu 8 tys km od wymiany zostalo ok. 1/3 stanu na bagnecie.
                      Dzisiaj zajrzalem na parkingu i zlokalizowalem chyba winnowajce. Czy ktos moglby pomóc i podpowiedzieć czy to mozliwe zeby z pod tej pokrywki wyciekało ? a moze to ten wężyk? Mam zamiar wyczyscic/odtluscic na tyle na ile to bedzie mozliwe i obserwowac stan oleju oraz miejsce. Czy jesli to jest wina "pokrywki inspektu" to jest to bardzo skomplikowane?, i z czym wymaga np wymiany oleju albo specjalistycznych urzadzeń?
                      WhatsApp Unknown 2023-10-16 at 22.32.40.zipWhatsApp Image 2023-10-16 at 22.17.51 (2).jpgWhatsApp Image 2023-10-16 at 22.17.51 (3).jpgWhatsApp Image 2023-10-16 at 22.17.51.jpg

                      Bardzo prosze o pomoc i naprowadzenie mnie na odpowiedni trop.

                      Z gory Dzieki Lukasz.
                      Last edited by Lukasz JB; 17-10-2023, 08:24.

                      Comment


                      • #12
                        skorzystam ze zdjecia ..
                        Czy znacie może nr zaslepki którą zaznaczyłem?
                        Troszkę mi się spod niej poci, wymienilbym przy okazji regulacji zaworów.
                        Pewnie w ASO dostanę ale może byłoby gdzieś taniej i szybciej?
                        To samo dotyczy uszczelki v-tec. Czy są dostępne zamienniki? czy warto bawić się w zamienniki?
                        Uszczelka po pokrywą będzie z ASO, o resztę również zapytam.

                        O kurczaki!!!
                        Nie dostrzegłem, że temat dotyczy dużo młodszego auta..
                        Jakby co, to pytałem o sedana VIII ..
                        Załączone pliki
                        Last edited by zadra; 16-10-2023, 23:35.

                        Comment


                        • #13
                          Zamieszczone przez Lukasz JB Zobacz posta
                          zalozylem instalacje LPG i zaczely sie pojawiac komunikaty sprawdz poziom oleju
                          Doszlo do tego ze po przejechaniu 8 tys km od wymiany zostalo ok. 1/3 stanu na bagnecie.
                          Bardzo prosze o pomoc i naprowadzenie mnie na odpowiedni trop.

                          Z gory Dzieki Lukasz.
                          Pobór oleju to w autach z gazem raczej normalna rzecz. 2/3 miarki przy 8 tysiącach - to żaden ubytek.
                          Swoją drogą bardzo dobry czujnik, bo są przypadki że sygnalizuje dopiero poniżej minimum.

                          Tam masz informacje że dekiel jest na masie uszczelniającej, bo chyba z niego się poci.

                          Comment


                          • #14
                            Zamieszczone przez zadra Zobacz posta
                            Czy znacie może nr zaslepki którą zaznaczyłem?
                            jej nr to 12513-p72-003

                            a uszczelka vtec to:
                            15826-RNAA-01
                            Last edited by Paluch; 17-10-2023, 13:52.

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez Waflo Zobacz posta
                              Pobór oleju to w autach z gazem raczej normalna rzecz. 2/3 miarki przy 8 tysiącach - to żaden ubytek.
                              Swoją drogą bardzo dobry czujnik, bo są przypadki że sygnalizuje dopiero poniżej minimum.

                              Tam masz informacje że dekiel jest na masie uszczelniającej, bo chyba z niego się poci.
                              Pobór oleju przy LPG nie jest normalną rzeczą. Sam jeżdżę na LPG (zrobione na tym paliwie ok 100k) i nigdy nie dolewałem oleju. Co do zapoconego miejsca - spróbuj to doczyścić, odtłuścić i za jakiś czas sprawdź, czy są ślady wycieku, bo to co widać, niekoniecznie musi być świeże. A może kręcisz go długo i wysoko i nie ma wycieku, tylko go spalasz? Tym bardziej, że 2/3 miarki to nie jest duża ilość. Nie wiem, czy to będzie miało znaczenie, ale ważny jest moment kiedy sprawdzasz (te same warunki) - wg instrukcji poziom oleju powinno się sprawdzać na rozgrzanym silniku, ok. 2-3 min po jego wyłączeniu.

                              Comment

                              Working...
                              X