Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • "A Ślepaka trochę poniosło, na pewno chciał dobrze."

    W którym momencie mnie poniosło?

    Koledze przeszkadza słowo "ĆWOK" , a drugiemu słowo "SYF", A jak będę marudą to się doczepię do słowa ćwok które kto inny napisał i jest wielce wulgarne, a to że piszę kolega syf jest mało istotne już w tym momencie....
    Oceniajmy sprawiedliwie, a nie tak żeby do kogo innego się doczepić....

    Comment


    • Chopy, po co się kłócić jak można się bić?

      Honda ewidentnie dała dupy w pędzie do bycia eko i tyle.

      Problem został rozpoznany i opisany, ostateczne rozwiązanie zostało zdefiniowane. Kropka.

      Lanie grubasów pokroju 5W-50 to pudrowanie g...a, działanie podobne do robienia głośnej radia gdy buczy łożysko. Albo zbicie termometru żeby nie mieć temperatury.

      Jedyny "syf" w tej sytuacji to postawa Hondy, która powinna wziąć na siebie całkowity koszt wymiany wadliwych komponentów na takie, które zastosowała w następnych latach.

      Stać ich, dobrze wiedzą, że zamiast chować się za asekuranckie zapisy (zużycie oleju 1l/1000km=OK) powinni naprawić swój błąd. Choćby po to, żeby utrzymać opinię o produkowaniu najbardziej niezawodnych i bezproblemowych silników.

      No ale ich prawnicy zdecydowali inaczej...
      Last edited by Pete; 09-07-2023, 00:52.

      Comment


      • Planuje zakup IX. I przeczytałem prawie cały temat i nie rzuciło mi się w oczy. Czy jest możliwość sprawdzenia przed kupnem jakie są tłoki nie zaglądając do środka, tylko po jakiś oznaczeniach?

        Comment


        • Jak chcesz być pewien, to celuj w roczniki 2014+

          Comment


          • Są podane na forum numery silników z wadliwymi tłokami i tych się trzeba wystrzegać lub ogólnie civiców z 2012.

            Comment


            • Zamieszczone przez fotok1 Zobacz posta
              Są podane na forum numery silników z wadliwymi tłokami i tych się trzeba wystrzegać lub ogólnie civiców z 2012.
              Ok dzięki, będę szukać
              Edit: znalazłem że do numeru 1030320. Mam nadzieje że dobrze szukałem
              Last edited by rafin; 17-07-2023, 16:52.

              Comment


              • Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
                Jak chcesz być pewien, to celuj w roczniki 2014+
                Akurat mam do kupienia 2013. A widzę że dużo ludzi sprzedaje właśnie roczniki 2012


                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                Comment


                • Zamieszczone przez rafin Zobacz posta
                  Ok dzięki, będę szukać
                  Edit: znalazłem że do numeru 1030320. Mam nadzieje że dobrze szukałem
                  Ja mam hondę z początku 2013 roku( pierwsza rejestracja marzec 2013) Polski salon numer silnika 2xxxxxx przebieg 137.000 km i zero problemów z poborem oleju ( 5w30).

                  Comment


                  • Czytałem że 2012 miały tylko ten problem, dlatego szukałem czy są jakieś numery żeby sprawdzić przed zakupem. Też chciałem 2013 ale właśnie się jedna sprzedała i w okolicy same 2012 może podjadę i sprawdzę numery, ale raczej poczekam na 2013-14

                    Comment


                    • Ja trochę inaczej patrzę na zmiany wprowadzone w 2012r.
                      Biorąc pod uwagę, że tylko dość niska partia silników była zmodernizowana na lekkobieżne zestawy tłokowe z innymi pierścieniami, to ja myślę, że to nie był "błąd w sztuce" tylko zamierzona modernizacja związana z dążeniami ekologicznymi.
                      Producent świadomie dokonał modyfikacji i ma świadomość od samego początku, że niekoniecznie był to dobry (pod względem trwałości) krok czego dowodem jest wycofanie sięz tego projektu już w 2013r.
                      Być może były wykonywane jakieś próby testowe w celu zdobycia certyfikatów a po ich otrzymaniu po cichutku wrócili do "dobrych silników" i sprawdzonych pomysłów.
                      Jak widać, po 10-u latach w nosie mają właścicieli aut bo i tak nikt producentowi nie podskoczy..
                      Ten kto kupił nowe auto w 2012r, pojeździł te 3...5 lat mógł nawet nie widzieć problemu.
                      Działa tu prawo silniejszego a właściciel auta nie jest znaczącą siłą i musi płacić za to, że został oszukany przez producenta.

                      Comment


                      • Właśnie trwa u mnie remont silnika - przymusowy, skończyło się utratą kompresji w jednym cylindrze przy przebiegu prawie 190 tys. Głowica już po regeneracji i mam do Was dwa pytania:
                        1. Czy przy okazji wymienić rozrząd?
                        2. Tłoki 06131-R1A-305 z oficjalnej dystrybucji z gwarancją kosztują ponad 3 tys. Zestawy z Allegro itp. podobno pochodzą z USA i nie mają gwarancji. Nie znam tych sprzedawców, czy można być pewnym jakości?

                        Comment


                        • Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
                          Właśnie trwa u mnie remont silnika - przymusowy, skończyło się utratą kompresji w jednym cylindrze przy przebiegu prawie 190 tys. Głowica już po regeneracji i mam do Was dwa pytania:
                          1. Czy przy okazji wymienić rozrząd?
                          Po złożeniu rozrządu zmierzyć wysunięcie napinacza, jeżeli wartość nie przekracza 14,5mm to nie wymieniać, tak jest w service manual. U mnie przebieg 240 tyś km i wartość ta wynosi 8mm.

                          Comment


                          • Witam
                            tak jak już wcześniej pisałem, jestem posiadaczem wadliwych tłoków. Honda mam już od 4 lat. Próbowałem różnych sposób na ograniczenie poboru oleju, głownie bawiłem się z olejami. Natomiast od ostatnich dwóch lat pobór oleju zmniejszył się radykalnie. wcześniej na 10 tyś km dolewałem jakieś 1.5 L, Natomas od ostatnich dwóch wymian, silnik praktycznie nie pobiera oleju. Nawet wczoraj patrzyłem na bagnet i poziom jest praktycznie identyczny jak wcześniej, a juz przejechałem prawie 5 tyś km. Pamiętam po zakupie przejechałem 2.7 tyś km i zaświeciła się kontrolka Mom zdaniem silnikowi "pomogła" płukanka Tec-2000 którą używałem kilka razy , praktycznie co wymianę oleju, myśle, że pozytywny wpływ ma także sam olej RAVENOL TURBO VST USVO SAE 5W40.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez delpiero02 Zobacz posta
                              Witam
                              tak jak już wcześniej pisałem, jestem posiadaczem wadliwych tłoków. Honda mam już od 4 lat. Próbowałem różnych sposób na ograniczenie poboru oleju, głownie bawiłem się z olejami. Natomiast od ostatnich dwóch lat pobór oleju zmniejszył się radykalnie. wcześniej na 10 tyś km dolewałem jakieś 1.5 L, Natomas od ostatnich dwóch wymian, silnik praktycznie nie pobiera oleju. Nawet wczoraj patrzyłem na bagnet i poziom jest praktycznie identyczny jak wcześniej, a juz przejechałem prawie 5 tyś km. Pamiętam po zakupie przejechałem 2.7 tyś km i zaświeciła się kontrolka Mom zdaniem silnikowi "pomogła" płukanka Tec-2000 którą używałem kilka razy , praktycznie co wymianę oleju, myśle, że pozytywny wpływ ma także sam olej RAVENOL TURBO VST USVO SAE 5W40.
                              A to ciekawe, jak przeprowadzałeś płukankę? ja jestem przed 2 płukaniem, z niecałego litra spalanie przez okres roku spadło do ok 500ml na 1k, spróbuję użyć twojej płukanki tym razem.

                              Comment


                              • uzywałem tej plukanki tak jak zaleca producent

                                Comment

                                Working...
                                X