Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Remont silnika tłoki R1A_R3A rocznik 2012 - Zbiórka

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Też jestem właścicielem Civica z 2012 palącego olej (0,5l na 1000km). Aktualny stan licznika 122 tys., samochód mam od 1,5 roku. Czytałem poprzednie wątki, kupiłem narzędzia i kamerę. Właśnie sprawdziłem te tłoki i niestety też mam R3A. Do tego dużo nagaru i widać dużo drobnych rys na cylindrach. Macie jakieś sugestie, co z tym dalej robić?
    Załączone pliki

    Comment


    • #62
      A ja próbowałem płukanek, raz LM i raz Millersa, i nie przyniosło to u mnie żadnego efektu. Przy okazji zauważyłem, że po dodaniu płukanki po chwili pracy z wydechu zaczęło wydobywać się dużo cieczy (raczej o konsystencji wody, niż oleju) - czy to normalne?
      Last edited by MiCyran; 15-09-2019, 23:20.

      Comment


      • #63
        Jakie rysy, przecież to ślady honowania, cylindry w idealnym stanie, szukaj tłoków R1a kup pierścienie i pozostałe rzeczy niezbędne do naprawy i wymieniaj a silnik będzie jak nowy. Ja prawie przy 200 tyś km taką naprawę przeprowadziłem. Zawory zostają, dobrze byłoby tylko zawory wydechowe dotrzeć, kupić uszczelkę pod głowicę i uszczelniacze zaworów, uszczelki kolektora ssącego i wydechowego mogą zostać te same, rozrząd na łańcuch i pompę lepiej zostawić, nie być nadgorliwym.

        Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
        po dodaniu płukanki po chwili pracy z wydechu zaczęło wydobywać się dużo cieczy (raczej o konsystencji wody, niż oleju)
        para wodna
        Last edited by Grzechu; 16-09-2019, 07:08.

        Comment


        • #64
          Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
          Też jestem właścicielem Civica z 2012 palącego olej (0,5l na 1000km). Aktualny stan licznika 122 tys., samochód mam od 1,5 roku. Czytałem poprzednie wątki, kupiłem narzędzia i kamerę. Właśnie sprawdziłem te tłoki i niestety też mam R3A. Do tego dużo nagaru i widać dużo drobnych rys na cylindrach. Macie jakieś sugestie, co z tym dalej robić?
          Mój silnik wyglądał podobnie (dobrze zachowane ślady honowania na całej powierzchni cylindrów i brak jakichkolwiek rantów) i diagnoza mechanika była taka, jak powiedział @gkill. Tylko nie wiedział, co zrobić z pierścieniami (1,2x1,2x2,0 mm), które czekały na założenie, a nie pasowały do tłoków... Ścieżka jest już jednak przetarta. Z drugiej strony, jeszcze kilka takich diagnoz w innych autach i możemy uderzać do Hondy. Możesz podzielić się informacją, jaką kamerkę kupiłeś. Może to będzie podpowiedź dla pozostałych Forumowiczów pretendujących do "Klubu R3A".

          Zamieszczone przez gkill
          para wodna
          Tak myślałem, ale czy taka jej ilość powinna znaleźć się w komorze spalania przy szczelnych pierścieniach zgarniających (bo chyba nie przez odmę...)? Podczas normalnej pracy nigdy nie zauwazyłem, aby wydech "wypluwał z siebie" jakiekolwiek płyny.
          Last edited by MiCyran; 15-09-2019, 22:14.

          Comment


          • #65
            Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
            Tak myślałem, ale czy taka jej ilość powinna znaleźć się w komorze spalania przy szczelnych pierścieniach zgarniających (bo chyba nie przez odmę...)? Podczas normalnej pracy nigdy nie zauwazyłem, aby wydech "wypluwał z siebie" jakiekolwiek płyny.
            Jest to normalne, podczas jazdy masz większe ciśnienie w wydechu i wywala cały czas na bieżąco parę wodną.

            Comment


            • #66
              Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
              Jest to normalne, podczas jazdy masz większe ciśnienie w wydechu i wywala cały czas na bieżąco parę wodną.
              Myślałem o dłuższej pracy na biegu jałowym (bez płukanki), np. u mechanika.
              Last edited by MiCyran; 15-09-2019, 22:23.

              Comment


              • #67
                Dzięki za wyjaśnienie o honowaniu. Jestem nowy w temacie, pierwszy raz wykręcałem świece.

                Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                Z drugiej strony, jeszcze kilka takich diagnoz w innych autach i możemy uderzać do Hondy.
                W ASO nawet dostałem wycenę wymiany pierścieni. Ciekawe co by zrobili po rozkręceniu silnika. Pytałeś może, czy wiedzą o różnych tłokach? Może w ASO da się kupić pierścienie do R3A?

                Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                Możesz podzielić się informacją, jaką kamerkę kupiłeś. Może to będzie podpowiedź dla pozostałych Forumowiczów pretendujących do "Klubu R3A".
                Kupiłem taką kamerę: https://allegro.pl/oferta/endoskop-k...wny-7807664688. Kabel ma micro-USB, ale działa z przejściówką na USB-C. Jedyny większy minus, to że w niektórych położeniach kabel nie kontaktuje, ale może to kwestia przejściówki. Ogólnie używalne i jakość obrazu wystarczająca.

                Comment


                • #68
                  Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
                  Dzięki za wyjaśnienie o honowaniu.
                  Gwoli ścisłości, ślady po honowaniu to te skośne, krzyżujące się rysy - mają za zadanie stabilizować film olejowy.

                  Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
                  Jestem nowy w temacie, pierwszy raz wykręcałem świece.
                  Tym większy mój szacunek i wdzięczność za to, co zrobiłeś

                  Zamieszczone przez mj008 Zobacz posta
                  W ASO nawet dostałem wycenę wymiany pierścieni. Ciekawe co by zrobili po rozkręceniu silnika. Pytałeś może, czy wiedzą o różnych tłokach? Może w ASO da się kupić pierścienie do R3A?
                  Z pewnością zdębieliby bardziej niż mój mechanik... Wysłałem Tobie kilka informacji na priva, a o tłoki R3A i pierścienie do nich chciałem zapytać, gdy takich diagnoz (jak moja i Twoja) będzie chociaż kilka... Tłoki R3A figurują (jako niedostępne) w tym katalogu https://www.lingshondaparts.com/part...=13010-r3A-G00, ale pierścieni do nich nie ma nigdzie.

                  Super, że kamerka za grosze też okazała się być przydatna, w co nie bardzo chciałem wierzyć, tym bardziej dziękuję, ze się odważyłeś.

                  P.S. Czy wycena ASO dotyczyła tylko pierścieni, czy również tłoków. Bo w Bydgoszczy rozważali tylko łączną wymianę tłoków i pierścieni (w dodatku nadwymiarowych), a tak naprawdę sugerowali naprawę poza ASO (z uwagi na koszt)...
                  Last edited by MiCyran; 15-09-2019, 23:51.

                  Comment


                  • #69
                    Zamieszczone przez MiCyran Zobacz posta
                    P.S. Czy wycena ASO dotyczyła tylko pierścieni, czy również tłoków. Bo w Bydgoszczy rozważali tylko łączną wymianę tłoków i pierścieni (w dodatku nadwymiarowych), a tak naprawdę sugerowali naprawę poza ASO (z uwagi na koszt)...
                    Tylko wymiana pierścieni + uszczelki głowicy i pokrywy głowicy, o-ring pompy olejowej, uszczelniacz olejowy. Ze stawką warsztatową 7422,30.

                    Comment


                    • #70
                      To obawiam się, że w trakcie remontu dodaliby jeszcze kilka "drobiazgów" i miałbyś problem, aby zmieścić się w 9 tys. PLN (nie licząc tłoków za niecałe 2000 PLN)...
                      Last edited by MiCyran; 16-09-2019, 01:25.

                      Comment


                      • #71
                        Poprzedni właściciel mojego R20A3 chciał w aso silnik naprawić ale jak usłyszał wycenę 12 tyś zł to stwierdził że zostawi w rozliczeniu i weźmie nowy(CRV). Było to aso w Bydgoszczy.

                        Comment


                        • #72
                          Czytam, czytam i zastanawiam się czy dałoby się w jakiś sposób uniknąć tej "awarii" -pierścieni olejowych... czy po prostu jest to wada fabryczna i żaden magiczny olej, czy nawet częsta jego wymiana i tak by od tego nie uchroniła... a czy mamy info, czy ktoś pamięta - czy wszyscy użytkownicy, których dotknął ten problem, jeździli na olejach np. 5W30 ACEA A3, czy C3, czy może jest ktoś, u kogo również jest ten problem, ale np. jeździł cały czas na oleju OEM 0W20...
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • #73
                            Mój R20A3 przez cały okres serwisu w ASO Bydgoszcz aż do 180 tyś km miał zalewany Shell aml 5w30 acea C3 dopiero jak właściciel zostawił auto w rozliczeniu aso zalało hondowski beczkowy 5w30, niezależny serwis hondy w Elblągu udzielił mi informacji że ten olej to Acea A5 B5.

                            Comment


                            • #74
                              Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                              Czytam, czytam i zastanawiam się czy dałoby się w jakiś sposób uniknąć tej "awarii" -pierścieni olejowych... czy po prostu jest to wada fabryczna i żaden magiczny olej, czy nawet częsta jego wymiana i tak by od tego nie uchroniła... a czy mamy info, czy ktoś pamięta - czy wszyscy użytkownicy, których dotknął ten problem, jeździli na olejach np. 5W30 ACEA A3, czy C3, czy może jest ktoś, u kogo również jest ten problem, ale np. jeździł cały czas na oleju OEM 0W20...
                              No i może czasem okazałoby się, że najlżejsze oleje 0W20 to jedyne, które dobrze sprawdzają się w naszych autach... A poza tym, to dziwi mnie, co takiego wyróżnia kierowców i właścicieli Civic-ów z 2012, że leją kiepskie oleje i jeżdżą cały czas do odcinki, albo wręcz przeciwnie - skrajnie emerycko - zabijając w ten sposób silniki. Czy w 2013 roku, a samochody z tego rocznika maja, statystycznie rzecz ujmując, niewiele mniejsze przebiegi, tak nagle zmieniła się mentalność kierowców?

                              Z góry przepraszam za ten komentarz...

                              P.S. Wszystko wskazuje na to, że u mnie od ok. 5 kkm Civic był zalewany ACEA 0W30 A3, natomiast od stanu 85 kkm 5W30 A3 i z takim olejem w silniku go kupiłem - wiedząc od poprzedniego właściciela, że lubi trochę popić (do ok. 0,5l/1000 km). A potem robiłem różne eksperymenty olejowe (z 0W20 włącznie), ale nigdy nie stosowałem olejów niskopopiołowych.
                              Last edited by MiCyran; 16-09-2019, 12:11.

                              Comment


                              • #75
                                Grzechu ciekawa uwaga odnośnie stosowanych oleji.
                                Zapytam w ASO ile powiedzą sobie za zerknięcie do cylindra. Mój samochód z wyjątkiem fabrycznego 0w20 i potem jedna wymiana w ASO castrol 5w30 ale jaki dokładnie nie wiadomo. Był zalewany shell 5w40 acea a3.
                                Teraz dwie wymiany ravenol 0w40 acea a3.
                                Zużycie jak dla mnie akceptowalne około 1l na 10kkm.
                                Z lpg.
                                Ps. Następna wymiana będzie przetestowany ravenol 5w40 acea a3
                                Last edited by luzny41; 16-09-2019, 11:28.

                                Comment

                                Working...
                                X