Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Filtr paliwa do 1.8 benzyna

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Ja zmieniłem ten filtr w R18A2 przy stanie licznika 108 kkm. Zapłaciłem w ASO Świdnica ok. 350 PLN za tą akcje dwa lata temu. Filtr był brudny, sam go oglądałem, ale mechanik ASO, który zrobił tę robotę, stwierdził że szkoda było kasy na to, że lepiej przy tym przebiegu sprawdzić zawory/ew. wyregulować je, wymienić olej w skrzyni czy świece iskrowe. Stwierdził że widział dużo brudniejsze filtry paliwa, które nie generowały żadnych błędów o zbyt niskim ciśnieniu paliwa etc., a samochody dojeżdżały spokojnie 300 kkm,. Innymi słowy, dziś bym tego nie robił jeśli nie byłoby sygnału z listwy wtryskowej o słabym ciśnieniu, ale wtedy byłem nadgorliwy, a instrukcja mówiła "wymień" a ja się posłuchałem
    pozdr
    dareq

    Comment


    • #32
      Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
      Zwracam tylko uwagę że są 2 szkoły, jedna mówi że wymiana tak czy siak po upływie określonego interwału (nie pamiętam 120tys km), druga nie wymienia się w cale lub chyba że będzie zbyt małe ciśnienie w listwie wtryskowej. Takie podejście stosują inni np. Toyota
      Zgoda - jest dużo producentów, którzy nie przewidują wymiany filtra paliwa w zbiorniku, ale wtedy cały układ zasilania w zbiorniku zbudowany jest inaczej (tak aby właśnie nie wymagał wymiany). Skoro "konstruktory" Hondy przewidzieli filtr wymienny, będzie on sprawiał problemy przy braku wymiany i tyle... Tym bardziej że paliwo w Polsce jest złej jakości i na pewno zawiera więcej zanieczyszczeń niż w krajach rozwiniętych.

      Comment


      • #33
        Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
        Tym bardziej że paliwo w Polsce jest złej jakości i na pewno zawiera więcej zanieczyszczeń niż w krajach rozwiniętych.
        Warto by czymś poprzeć tą tezę.. Jakoś paliwa w Polsce przez ostatnie lata sporo się polepszyła, ale zawsze znajdzie się jakaś stacja zbita dechami gdzie leją brudną wodę...
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #34
          Niestety nie posiadam "twardych" dowodów (badań chemicznych itp), ale często bywam w Szwajcarii i Niemczech i dziwnym trafem auto zawsze mi przejedzie więcej na jednym tankowaniu na tamtejszym paliwie (na dwóch różnych autach, różnica spalania rzędu 1-2 litrów na 100 mniej na korzyść paliwa z tamtych krajów). Moje wytłumaczenie jest takie, że Orlen produkuje po prostu słabe paliwo jako monopolista (Lotos jest małym procentem w sprzedaży całkowitej).

          Comment


          • #35
            Coś w tym jest co napisałeś, tak może być, większość paliwa, to faktycznie z Orlenu biorą.. ciekawe czy paliwo Lotosu jest lepsze?
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #36
              Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
              bywam w Szwajcarii i Niemczech i dziwnym trafem auto zawsze mi przejedzie więcej na jednym tankowaniu na tamtejszym paliwie (na dwóch różnych autach, różnica spalania rzędu 1-2 litrów na 100 mniej na korzyść paliwa z tamtych krajów
              ja też bywam w tych krajach do tego w kraju który ma wszystkie Koncerny mają swoje stacje na jednej ulicy.(kilka set m tak się ciągnie i po obu str ulicy) (jak widać nawet Niemcy wolą tankować o 30% taniej same rej z Trewiru)
              Stations in Wasserbillig, Luxembourg

              i tamte paliwo bynajmniej diesel jest przeźroczysty, jak kolor wody, nie żółty jak u nas. Te paliwa nie są z Rosji jak nasze z a Norwegii. Więc jakieś różnice są. ale ... na żadnym z nich nie robię aż różnicy 1L, wielokrotnie tankowane Zgorzelec (do Full) -Wasaerbilig i tyle samo przejeżdżam.
              Jak dla mnie nie czują żadnej różnicy, wg mojej oceny skończyły się czasy różnic 1-2L. na 100km.
              Last edited by rambo7; 10-06-2019, 08:55.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • #37
                Ponieważ zrobiłem już 120 tys. wymieniłem filtr paliwa w zbiorniku, zgodnie ze wskazaniami przeglądów. Zeszło mi na to dobre 6 godzin, należy niestety zdemontować konsolę centralną (tę pomiędzy fotelami), wyjąć zespół pompy paliwa i przełożyć pompę (i kilka innych elementów) do nowego filtra. Następnie montaż w odwotnej kolejności. Zespół pompa-filtr jest dość skomplikowany, teraz już wiem czemu mechanicy nie za bardzo chcą robić tę wymianę. Dla "Januszy mechaniki", którzy myślą że wymiana jest niepotrzebna (Japończycy wymyślili wymianę z czystej złośliwości i głupoty) mam złą wiadomość - mój filtr po 120 tys. był w środku cały czarny (widać dobrze, bo obudowa jest jasna). A tankuję wyłącznie na "dobrych" stacjach: CircleK, Shell itp.

                Dla wymieniających samodzielnie tak jak ja, mam parę rad:
                1. Oczywiście zbiornik paliwa lepiej żeby był prawie pusty, mniej się ochlapiecie paliwem Tak czy inaczej garaż musi być porządnie wentylowany, nie unikniecie drobnych wycieków paliwa z filtra.
                2. Przy przekładaniu pompy paliwa, trzeba zwrócić dokładnie uwagę na zatrzaski, mocowania - jest ich trochę i są nieco niestandardowe (uwaga, żeby czegoś nie połamać).
                3. Do odręcania pierścienia mocującego należy zaopatrzyć się w specjalne narzędzie, ręką na pewno nie odkręcicie (gdzieś na sieci widzałem radę żeby zrobić to za pomocą młotka i śrubokręta, ale oczywiście nie robimy takich rzeczy!). Zamieszczam poniżej zdjęcie narzędzia.

                narzędzie.jpg

                A tak wygląda cały filtr z pompą:

                fitlr.jpg
                Last edited by bonito; 02-11-2019, 19:05.

                Comment


                • #38
                  Cena - niecałe 400pln
                  Trudność wymiany - 4/5
                  Mnóstwo ludzi marzy o sukcesie. Według mnie, sukces można osiągnąć tylko dzięki powtarzającym się porażkom, które ciągle należy analizować.
                  Tak naprawdę sukces to 1% pracy wykonanej w 99% dzięki niepowodzeniom.
                  Soichiro Honda - Honda Corporation

                  Comment


                  • #39
                    Zamieszczone przez gruberto Zobacz posta
                    Cena - niecałe 400pln
                    Trudność wymiany - 4/5
                    https://haparts.pl/17048-tv1-e00.html
                    Plus okolo 60 pln za narzędzie, którego użyjemy prawdopodobnie tylko raz.

                    Wysłane przy użyciu Tapatalka
                    Last edited by Pi69; 10-11-2019, 12:24.

                    Comment


                    • #40

                      to będzie to ?,ewentualnie taniej ale z 8mki,powinien też pasować -?

                      Comment


                      • #41
                        Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                        Japończycy wymyślili wymianę z czystej złośliwości i głupoty
                        i utrudnianie wymiany.
                        Też tak uważam , kiedyś w hondach filtr był pod maską z dobrym dostępem [puszkowy metalowy]. Na pewno koszta filtra w baku są wyższe ale jest dążenie że niedługo nic przy aucie nie zrobimy , kupisz auto , drugie tyle zostawisz za servisie.
                        Last edited by rambo7; 23-02-2022, 07:50.

                        Comment


                        • #42
                          Zamieszczone przez Ahc9 Zobacz posta
                          https://allegro.pl/oferta/oryginalny...016-6936818479
                          to będzie to ?,ewentualnie taniej ale z 8mki,powinien też pasować -?
                          https://allegro.pl/oferta/oe-honda-f...e-r-7531849362
                          Numer katalogowy jest inny, a roznica w cenie znikoma. Ja bym nie ryzykowal.
                          O tym drugim pisze, oczywiscie.

                          Wysłane przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • #43
                            Hej, czy uważacie za zasadną wymianę filtra paliwa po 120k w przypadku gdy auto zrobiło 100k na LPG?
                            Last edited by Carlito_1981; 22-02-2022, 10:58.

                            Comment


                            • #44
                              napisz to jeszcze raz ...
                              Kierownik Działu Diesla

                              Comment


                              • #45
                                Jeżeli w twoim aucie filtr paliwa jest oznaczony znakiem nieskończoności to bym nie zmieniał. Mając auto od nowości z LPG wydłużyłbym interwał wymiany filtra paliwa, ale bez przesady powiedzmy do max 200000 km. Ale z drugiej strony mamy starsze paliwo z którego odkłada się bród w baku w większej ilości, niż w przypadku spalania tylko PB, gdzie mamy częstsze dolewki świeżego paliwa, więc dla spokoju bym wymienił tak jak zaleca IO.
                                Mój accord CU1 za poprzedniego właściciela miał wymieniony filtr paliwa zgodnie z IO. Auto odkupiłem z przebiegiem 178 tyś km, zagazowałem, obecny przebieg 220 tyś km i filtra nie wymieniłem.

                                Mam też EU7 2001 rok i też filtra paliwa(znaczek nieskończoności) nigdy nie miał wymienianego, ale kilka lat temu kontrolowałem jego stan i był czyściutki, może przez to, że jeździ na lpg.
                                A więc to co w drugiej linijce napisałem ma się ni jak i na to wynika, że ilość zabrudzeń zależy od jakości i ilości paliwa, jakie przepłyną przez filtr a nie, że paliwo praktycznie stoi w baku bo silnik spala praktycznie tylko LPG.
                                Last edited by gkill; 22-02-2022, 11:01.

                                Comment

                                Working...
                                X