Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #91
    1.6 i-dtec

    1. typ/oznaczenie silnika (N16A1)
    2. aktualnie zalewam olej (Valvoline Synpower Xtreme ENV C2 5W30)
    3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)? ostatnia zmiana przy 48 000 km / przejechane jak dotąd 11500 km od wymiany
    4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? Ostatni interwał 11,5 tys km, za około tysiąc km muszę go zmienić
    5. jaki olej stosowany był wcześniej ? OEM'owy olej Hondy 0w20
    6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ? serwis
    7. gdzie wymieniam olej ? serwis
    8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju

    Komentarz:
    * styl jazdy:
    - spokojny, normalny
    * warunki użytkowania auta:
    - 80% miasto, 20% trasa ok. 1500 km miesięcznie.
    * pobór oleju/wycieki
    Ubytki oleju niestwierdzone. Silnik pracuje cicho i dobrze wkręca się na obroty.

    * w wyborze oleju kieruję się:
    - zastanawiam się nad wyborem Valvoline 0W20 tylko nie jestem pewien czy mogę wrócić teraz z 5W30 na ten o niższych parametrach. Druga sprawa zastanawiam się czy to dobry wybór. Olej jest ok. 70zł droższy ale czy taka zmiana na lepsze nie jest bez sensu?

    Z pewnością nie chcem żadnego Castrola ani Shella w swoim aucie. Ewentualnie zaleję olej oemowy Hondy.


    "Klasyfikacja jakościowa olejów silnikowych ACEA przewiduje obecnie osobną kategorię olejów przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Jest to kategoria „C”, a oleje kompatybilne z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin podzielono na cztery specyfikacje: C1, C2, C3 i C4. Oleje spełniające wymagania norm C1 i C4 to oleje „low SAPS” (pozostawiają najmniej osadów w filtrach), natomiast C2 i C3 to oleje „mid SAPS”." wzięte z https://www.auto-swiat.pl/eksploatac...-dpf-em/cqlhnv

    W takim razie dlaczego producenti zalecają oleje o średniej zawartości popiołów siarki i innych dodatków skracających prawidłowe działanie naszego filrta DPF w autach??
    Last edited by hama; 30-06-2018, 20:22.

    Comment


    • #92
      1. typ/oznaczenie silnika: K20C1
      2. aktualnie zalewam olej: RAVENOL HCL SAE 5W-30 CleanSynto®
      3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km: od 20661
      4. co jaki interwał [km] wymieniam olej: przy okazji przeglądu oraz gdy uważam to za stosowne.
      - 0-3416 - Honda typ 2.0
      - 3416-7830 - Honda typ 2.0
      - 7830 - 18560 - Shell Helix Ultra 5W-30
      - 18560 - 20661 - Castrol Edge Professional h 0w20
      5. jaki olej stosowany był wcześniej: Castrol Edge Professional h 0w20
      6. gdzie kupiony / orientacyjna cena: sklep internetowy Petrostar , bańka 5l 159,50 zł, bańka 1l 33,50 zł
      7. gdzie wymieniam olej: ASO
      8. uwagi:

      Na markę Ravenol nawet nie zwróciłbym uwagi, gdyby nie wpisy Roar oraz Lukas. Olej o bardzo dobrych parametrach i w świetnej cenie.

      Ja zdecydowałem się na 5W30 HCL. Zastanawiałem się jeszcze nad 0W30 SSO. Te były akurat dostępne w naszych sklepach. Zrobiłem małe porównanie parametrów obu typów:

      Porównanie Ravenol.jpg

      Większość parametrów jest bardzo zbliżona. SSO jest bardziej płynny w ekstremalnie niskich temperaturach. Dlaczego HCL?
      - producent bardziej podkreśla parametry ochronne silnika, w wypadku SSO producent bardziej w opisie skupił się na ekologii. Co nie znaczy, że jakoś super gorzej chroni.... może następnym razem
      - autem praktycznie nie jeżdżę zimą więc zimne starty raczej mi nie grożą.
      - samochód używany głównie na dłuższych odcinka 100km + (95%), miasto i odcinki do 20km (5%)
      - jeżdżę raczej spokojnie, ale nie mam oporów, aby wcisnąć pedał w podłogę i podkręcić silnik pod czerwone pole.... od oleju oczekuję ochrony w takiej sytuacji.

      --------
      MOD: Dyskusję o olejach Ravenol przeniosłem do https://www.civicforum.pl/showthread...ach-w-Civic-IX
      Last edited by Lukas; 10-07-2018, 07:53.
      Pozdrawiam Czarodziej
      Mój Szogun

      Comment


      • #93
        1. Silnik: R18Z4
        2. Aktualnie zalewam olej: Mobil-1 FS 0W-40, ACEA: A3/B3, A3/B4, API: SN, SM, SL, SJ
        3. Od jakiego przebiegu używam w/w olej: Pierwsza rejestracja marzec 2014 r. Obecny przebieg 58 kkm, wymiana wczoraj. Przejechane na oleju 100 km.
        4. Co jaki interwał [km] wymieniam olej: Ja wymieniam co 10 - 12 kkm. Jestem użytkownikiem tego Civic'a dopiero 2 tygodnie i poprzedni właściciel miał inne priorytety/wskazówki przy wymianach.
        5. Jaki olej stosowany był wcześniej: Według książki serwisowej (zawieszek przy silniku) zalewany był Shell Helix 5W-30 i innej informacji nie znajduję. Wymiany oleju Shell odbywały się przy 15 kkm, 31 kkm i 47 kkm w ASO Honda AutoWitolin i obecna wymiana osobiście przy 58 kkm.
        6. Gdzie kupiony / orientacyjna cena: Stacjonarny specjalistyczny sklep motoryzacyjny. Cena 139 zł. (... i to z obniżką dla stałego klienta)
        7. Gdzie wymieniam olej: Olej i filtr wymieniam najczęściej osobiście. Mam do tego warunki. W dwóch garażach mam kanały, a że Civic to nowy nabytek, więc na początku nie oddam go w ręce nawet zaprzyjaźnionym mechanikom.

        8. Uwagi: Nie zauważyłem żadnych różnic w pracy silnika po wymianie. Silnik zarówno przed wymianą jak i po wymianie pracuje cichutko i równo. Po raz pierwszy byłem pod spodem Civic'a. Jestem zaskoczony. Tam nic nie widać. Całość podwozia zakryta. Przód - osłona z tworzywa z aluminiową odkręcaną pokrywą umożliwiającą dostęp do korka spustowego i filtra oleju dopiero po jej demontażu i dalej czarna wykładzina wytłumiająca. Wygląda to naprawdę dobrze.
        Samochodem jeździ córka i będzie to raczej spokojna jazda zgodna z przepisami. Mój styl dość znacznie odbiega od tego powyżej i lubię dynamiczną, szybką jazdę jak warunki drogowe pozwalają. Auto będzie użytkowane w północnej części woj. podlaskiego, więc to nasz biegun zimna. Najczęściej są to dojazdy z pracy - do pracy na odcinkach 5-10 km i w 80% w warunkach miejskich. Dwa trzy razy w miesiącu trasa po ok. 200 km.

        Wybieram olej bez kompromisów. Ma chronić silnik, a różnice w wielkości spalania takiego niewielkiego silnika przy innych olejach są mało istotne. Wymogi ekologii to wymysł urzędników i niewiele ma to wspólnego z ochroną środowiska. Przy wyborze oleju kieruję się własnym doświadczeniem, ale w tym przypadku skorzystałem z wiedzy publikowanej na CivicForum.pl. Dziękuję. Korzystając z Waszej wiedzy zmieniłem olej na 0W40 A3 i taki będzie zalewany przy kolejnych wymianach.

        Pod uwagę brałem Motul 8100 X-Max 0W-40, Castrol EDGE Titanium FST 0W-40 i Mobil-1 FS 0W40. Mobil wygrał tylko dzięki dostępności na półce sklepowej.

        Zapomniałem dopisać, że przy wymianie oleju poszedł cały 4l kanister. Nic nie zostało, a poziom na bagnecie sięga do ostatnich od góry wygrawerowanych krzyżyków, więc jest wszystko w porządku. Olej spuszczałem na ciepłym silniku. Zakręciłem korek i odkręciłem filtr oleju, a następnie ponownie korek spustowy. Wyciekło jeszcze co najmniej 200ml. Świeży olej zalewałem po ok. 30 minutach, więc zużyty olej spłynął całkowicie. Pojemność skrzyni olejowej to jednak pełne 4l.

        edit.
        moja sugestia w takim silniku nawet przy jeździe z przewagą dynamicznej taki olej który zalałeś teraz spokojnie, bez najmniejszych problemów i uszczerbku dla silnika zrobisz 15tys km. nie warto go wylewać za wcześnie. Po to wydałeś kasę na taki olej aby korzystać z jego zalet.
        r7.
        Last edited by rambo7; 15-10-2018, 11:18. Powód: edit.

        Comment


        • #94
          1. Silnik: R18Z4
          2. Aktualnie zalewam olej: SHELL HELIX ULTRA EXTRA ECT 5W30
          3. Od jakiego przebiegu używam w/w olej: Od nowości zalewany przez ASO - 53.000 km
          4. Co jaki interwał [km] wymieniam olej: 12-15 tys km
          5. Jaki olej stosowany był wcześniej: W książce jest napisane, że shell 5w30 więc zakładam, że ten sam co jest zalany aktualnie
          6. Gdzie kupiony / orientacyjna cena: Petrostar 95zł za 4L
          7. Gdzie wymieniam olej: ASO (olej kupiłem "swój", filtr z aso)
          8. Nie mam żadnych zastrzeżeń. Silnik pracuje cicho, równo. Nie zauważyłem żadnego zużycia oleju między wymianami.

          Comment


          • #95
            Kolejna wymiana.
            1. Silnik R18 w HB
            2. Wymiana z Motula X-maxa 0/40 A3 na ten sam
            3. A wymiana na ten sam, bo jest bardzo dobrym olejem, dobrze się na nim jeździ no i z poprzedniej wymiany zostało mi w bańce 1,2. Dokupiłem trzy maluchy po literku i jeszcze zostało 0,4 na dolewki (których się nie spodziewam)
            4. Interwał wymian: 0/20 wylany przy 3600, potem LM Synthoil HighTech 5/40 A3, potem przy 13600 Motul Xmax 0/40 A3 po raz pierwszy i teraz przy 26800 ten sam Motul repeta.
            5. Olej kupiony tak jak poprzedni baniak w gdyńskim filtrytotu.pl
            6. Wymiana w Aries, filtr z ASO, muszą z czegoś żyć, bo inaczej się zwiną i co wtedy zrobimy? Koszt 162 zł
            7. Silnik pracuje super, warczy jak trzeba albo go w ogóle nie słychać jak się chce. Zero dolewek.

            Comment


            • #96
              1. R18Z4
              2. aktualnie olej Liqui Moly Toptec 4200 5w30 ACEA: C3 plus rekomendacje też A3/A5/B4/B5 API: SN zalany przez poprzedniego właściciela 2 tysiące kilometrów temu
              3. wlany przy 70 tysięcy
              4. Co jaki interwał: wg książki serwisowej: po 18tyś, przy 27tyś, przy 32 tyś, przy 43, przy 52, przy 62 i teraz przy 70tyś.

              uwagi: silnik pracuje jak należy, jednak po lekturze drugiego tematu z olejami (tego na 70 postów) mam wątpliwości czy nie byłoby lepiej zmienić oleju na inny. I czy robić to od razu, poczekać do tych 10k kilometrów?

              W karcie specyfikacyjnej LM tak wyglądają jego parametry:

              Density at 15 °C 0,855 g/cm³

              Viscosity at 40 °C 70,0 mm²/s

              Viscosity at 100 °C 12,2 mm²/s

              Viskosität bei -35°C (MRV) < 60000 mPas

              Viscosity at -30°C (CCS) <= 6600 mPas

              Viscosity index 173

              HTHS at 150°C >= 3,5 mPas

              Pour point -42 °C

              Evaporation loss (Noack) 10,5 %

              Flash point 232 °C

              Total base number 6,5 mg KOH/g

              Sulfate ash <= 0,8 g/100g

              Color number (ASTM) L 3,0


              Tutaj tylko sucha informacja zgodnie ze schematem wpis 1. (spokojnie w zimę i wiosnę da radę, jak zacznie się lato rozważ wymianę).
              r7.
              Last edited by rambo7; 26-01-2019, 16:15. Powód: edit r7

              Comment


              • #97
                1. typ/oznaczenie silnika R18
                2. aktualnie zalewam olej Castrol Edge 0W30 A5
                3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)? od 28 500km, przejechanz dystans ok 300km
                4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? Pierwsza wymiana byla zrobiona po wskazaniu komputera, ok 20 000km, a ze wzgledu nagwarancje, zrobilem to w serwisie (Niemcy), ale byl ostatni raz, Nizej opisze cala sytuację. Obecnie bede to robil co 10 000km, tak jak teraz.
                5. jaki olej stosowany był wcześniej ? 1. Honda (Castrol 0W20) jako fabryczny. 2 wymiana w serwisie, zaplacilem za 0W20, a zalali cos, co zwiekszylo spalanie... 3 wymiana Castrol Edge 0W30.
                6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ? Olej kupilem u autoryzowanego dilera Castrola, Filtr oleju w serwisie, czyli Honda. Cena ok. 12.50 €/l
                7. gdzie wymieniam olej ? Pierwsza wymina w serwisie, reszte robie sam.
                8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju (wycieki, dolewki, praca silnika, etc, itp.) Wiec tak, pierwszy olej 0W20, wszystko ok, spalanie na poziomie 6,2-6,5 l /100km. 2 wymiana na fakturze 0W20, a co w rzeczywistosi? tego nie wiem. Silnik nie reagowal tak dynamicznie jak na pierwszym oleju, spalanie wzroslo do 7,2 /100km brak slow. 3 wymiana Castrol 0W30 A5. Silnik znacznie dynamiczniej reaguje na dodawanie gazu, spalanie wrocilo do normy, to znaczy 6,1-6,4 /100km

                Comment


                • #98
                  Silnik 1.8 z LPG
                  1. Typ/oznaczenie silnika: R18
                  2. Aktualnie zalewam olej: Motul 8100 5W30 Eco-nergy A5/B5
                  3. Ile na nim przejechałem km: ok. 2000 km
                  4. Co jaki interwał [km] wymieniam olej: zgodnie z wyświetlaniem A na i-MID minus 1500 km. Ostatnio było to po 23 tys. km, wcześniej ok. 15000 km.
                  Przez dwie ostatnie wymiany stosowałem poniższy olej LM
                  5. Jaki olej stosowany był wcześniej: Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 ACEA A3/B3
                  6. Gdzie kupiony / orientacyjna cena: Allegro 149 zł za 5 L
                  7. Gdzie wymieniam olej: zaprzyjaźniony serwis
                  8. Uwagi: Na olej LM nie dam złego słowa powiedzieć, dolewka od wymiany do wymiany wynosiła max 100 ml. Teraz porównując LM do Motula mam wrażenie, że silnik chodzi jakby lżej: teraz 6 bieg na mieście zapinam czasem już przy 45 km/h i bez dławienia rozpędzam auto. Jedyną potwierdzoną namacalnie rzeczą na nowym oleju jest spadek spalania paliwa o ok. 1,3-1,5 litra LPG na 100 km. Zaznaczę, że pokonywane trasy są takie same jak wcześniej, czyli 60% miasto, 40% trasa. Jeżdżę normalnie, rzadko zmieniając biegi pow. 3 tys. obr. Na trasie przelotowa licznikowa ok. 110 km/h, ekspresówka i autostrada licznikowe 130-140 km/h.
                  P.S. Z każdą wymianą wchodzi 3,8 L do max na bagnecie sprawdzanym na drugi dzień po wymianie. Motula wybrałem trochę z sentymentu (zawsze lałem go do motocykli i 300V do drugiego auta) oraz żeby sprawdzić, czy spalanie faktycznie będzie niższe.

                  Comment


                  • #99
                    1. Silnik L13Z4
                    2.Aktualnie zalany TOTAL QUARTZ ENERGY 5W40(zawieszka na silniku)ACEA 2007 A3/B4 API SL/CF ( z tego co wyczytałem na internecie)
                    3. Od jakiego przebiegu: nie wiem ponieważ auto kupiłem 2 miesiące temu
                    4. Interwał wymiany z tego co wyczytałem z faktur co rok
                    5. Stosowany olej wcześniej : nie wiem brak wpisów
                    6. Aktualnie olej kupiony w sklepie CZARNE PALIWO 200PLN z przesyłką AMSOIL 5W30 ACEA A5/B5 ,A1/B1 API SN (RESOURCE CONSERVING) ,SM
                    7. Olej wymieniam samodzielnie
                    8. Uwagi: brak zrobione 500km po wymianie zobaczymy

                    Komentarz
                    styl jazdy: z racji silnika dynamiczny
                    warunki użytkowania: 90% miasto 10% trasa
                    Ubytków nie stwierdziłem
                    W wyborze kieruję się: dzięki forum dowiedziałem się o normach ACEA ,API i wielu innych rzeczach których wcześniej nie byłem świadomy.
                    I teraz pytanie do fachowców czy wybór oleju AMSOIL jest dobrym wyborem w stosunku do TOTAL QUARTZ

                    Swoje pytanie przekieruj do wątku olejowego. Tutaj piszemy tylko na jakim oleju jeździmy. PS. Była już dyskusja na temat używania oleju Amsoil, poszukaj.
                    Last edited by Grzechu; 22-02-2019, 21:22.

                    Comment


                    • 1. Silnik 1.8 benzyna Hatchback
                      2. Aktualny przebieg 100 tys.
                      3. Stosowane oleje: Honda OEM 0W20 oraz Amsoil 0W20 (jedna wymiana Amsoil 0W30).
                      4. Wymiana oleju: co 10 tys. (w serwisie na przeglądach oraz samemu pomiędzy).
                      5. Ubytki - na początku niezauważalnie, teraz jakieś 0,2-0,4 litra na 10 tys.
                      6. Styl jazdy - autostrada 150-160, drogi krajowe hmm..., nieco wolniej dynamicznie ale bez szaleństw
                      7. Używam auto jesień-wiosna (na lato mam coś fajniejszego).
                      8. Spalanie średnie: w przedziale 7-9

                      Z używanych olejów 0W20 jestem super zadowolony, moim zdaniem silnik pracuje ciszej niż np. na 0W30. Przy następnej zmianie wypróbuję Ravenol 0W20.
                      Nie chcąc odgrzebywać dyskusji o wyższości jednych olejów nad drugimi, temperaturach płynięcia oleju i tym podobnych detalach, muszę jednak nadmienić że wbrew opiniom niektórych "profesorów" z forum, na oleju 0W20 można bez problemu jeździć i silnik nie wybucha Za jakieś 2-3 lata zamieszczę raport za 200 tys. przebiegu.

                      Comment


                      • Wymiana w grudniu 2018

                        1. Silnik/ Model R18Z4 Tourer
                        2. Ravenol SSO 0W30 USVO, A3. Zalane dokładnie 3800 ml.
                        4. Olej zmieniam co ok 10tyś. km
                        5. Wcześniej stosowałem:
                        0 - 1950 km OEM 0W20, delikatna jazda z uwagi na docieranie
                        1950 km - LM Synthoil High Tech 5W40 4L, delikatna jazda z uwagi na docieranie, a od 5k km normalna.
                        10950 km - Valvoline SynPower 5W40 4L
                        20210 km - LM Synthoil High Tech 5W40 4L
                        30594 km - Mobil1 0W40 FS
                        38698 km - Ravenol 0W40 SSL
                        48500 km - Ravenol 0W30 SSO USVO
                        Wszystkie oczywiście ACEA A3.
                        6. Olej kupiłem u oficjalnego dystrybutora Galon Oleje, zaś oryginalny japoński filtr wraz z podkładką tradycyjnie w haparts
                        7. Serwis olejowy w ASO Aries w W-wie
                        8. Obserwacje:

                        Brałem pod uwagę wyłącznie dwa Ravenole, tzn. SSL 0W40 i SSO 0W30, oba bardzo dobre i ochronne A3, ale że akurat zmiana przypadła na zimę, a planowałem i zrealizowałem dużo km po krajach i krainach pln.-wsch. to wybór padł na 30kę.
                        Chciałem też porównać (o ile się da) tę 30kę z 40ką poprzednią.
                        Styl jazdy mam spokojny, defensywny, kawa się nie wylewa. Biegi zmieniam przy 2700-3000, a jak trzeba to później, ale rzadko. Preferuję płynną jazdę.

                        Wrażenia olejowe po 6 tyś. km od zalania:
                        - bez różnicy w stosunku do 0W40, więc kierunek kolejnej zmiany na lato oczywisty
                        - spalanie na tym samym poziomie, znacznie większe znaczenie ma wiatr czy nawierzchnia czy humor danego dnia
                        - ubytków oleju nie stwierdzono

                        Comment


                        • 1. Silnik/ Model R18Z4 5D
                          2. NESTE CITY PRO LL 5W30 A3.
                          4. Olej zmieniam co około 10tyś ale po zakupie auta był zlany przy przebiegu 95500 zrobiłem na nim ok 4000 km
                          5. Wcześniej był prawdopodobnie castrol 5w30
                          6. Olej kupiony na zmienolej.pl Serwis olejowy własny + filtr ASO
                          8. Obserwacje:
                          Silnik pracował elegancko ale pobrał mi około 300 ml teraz mam zalany millers xf 0W30 A5 i brak poboru (ale delikatniejsza jazda ). Następny będzie prawdopodobnie Ravenol 0W40 lub Mobil 1 0W40

                          Comment


                          • Kolejna wymiana po ok. 10 tyś. km.

                            1. Silnik/ Model R18Z4 Tourer
                            2. Ravenol SSL 0W40 USVO, A3.
                            4. Olej zmieniam co ok. 10tyś. km
                            5. Wcześniej stosowałem:
                            0 - 1950 km OEM 0W20, delikatna jazda z uwagi na docieranie
                            1950 km - LM Synthoil High Tech 5W40 4L, delikatna jazda z uwagi na docieranie, a od 5k km normalna.
                            10950 km - Valvoline SynPower 5W40 4L
                            20210 km - LM Synthoil High Tech 5W40 4L
                            30594 km - Mobil1 0W40 FS
                            38698 km - Ravenol 0W40 SSL
                            48500 km - Ravenol 0W30 SSO USVO
                            59200 km - Ravenol 0W40 SSL USVO
                            Wszystkie poza OEM oczywiście ACEA A3.
                            6. Olej kupiłem u oficjalnego dystrybutora Galon Oleje, zaś oryginalny japoński filtr wraz z podkładką tradycyjnie w haparts
                            7. Serwis olejowy w ASO Aries w W-wie
                            8. Obserwacje odnośnie SSO 0W30.
                            Dobrze się spisał. Silnik działa od kiedy go wlałem to jeździłem autem łagodniej.
                            Ubytków na tym oleju również nie stwierdzono. Miałem pozostałość ok. 200ml oleju M1 0W40 FS z którejś tam wymiany, więc dolałem go do silnika z miesiąc temu - takie wzmocnienie oleju przed wakacjami i wymianą.
                            Mamy początek lata i powrót do wcześniej sprawdzonej oraz z wyprzedzeniem zakupionej 0W40'ki.
                            Wrażenia są we wcześniejszych wpisach.
                            Reasumując - świetny, uniwersalny i stabilny olej.

                            Edit dla odp Cojakco
                            Wyłączny powód wyboru Ravenola to zdrapki na bańkach, +wiarygodne źródło zakupu=lepszy sen
                            M1 0w40 FS to naprawdę świetny olej, ale ze względu na m.in. weryfikowalne zdrapki wybieram minimalnie droższego Ravenola 0W40 SSL.
                            Last edited by roar; 15-07-2019, 22:16.

                            Comment


                            • Silnik/Model R18Z4 HB
                              Ravenol SSO 0W30 A3/B4- ten olej stosuję w porze letniej
                              Olej zmieniany co 8 do 10 tyś.
                              Millers XF Longlife 0W30 A5/B5- olej stosuję w porze zimowej
                              Wcześniej stosowłem Castrol 5W30 na który zmieniłem zaraz po zakupie z 0W20
                              Oba oleje bardzo dobre, żadnych ubytków, jazda dość spokojna , silnik pracuje bardzo dobrze zrówno na Ravenol jak i na Millers , chociaż na Millers wyraznie mniej pali

                              Comment


                              • 1. Silnik/ Model R18Z4 Tourer
                                2. Mobil 1 FS 0W40 A3
                                4. Olej zmieniam co ok. 12 tys. km
                                5. Wcześniej stosowałem:
                                .... 0 km OEM 0W20, delikatna jazda z uwagi na docieranie, po 2000 km i na rozgrzanym silniku dokręcałem mocniej, by silnik się ułożył
                                .... 4371 km - Shell Helix Ultra A3 5w40
                                .... 18222 km - Shell Helix Ultra A3 5w40
                                .... 28802 km - Shell Helix Ultra A3 5w40
                                .... 41319 km - Mobil1 0W40 FS A3
                                .... 53355 km - Mobil1 0W40 FS A3
                                6. Olej kupiłem w Motochemii - mam punkt sprzedaży blisko
                                7. Serwis olejowy w ASO Arher w Krakowie
                                8. Obserwacje:

                                Początek był trudny - musiałem przeczytać wszystkie wątki olejowe
                                Ogarnąłem, że A3 najlepiej chroni silnik. A5 nie rozważałem.
                                Kolejne dywagacje dotyczyły lepkości. Po przejrzeniu parametrów olejów wyszło, że 0w40 zazwyczaj ma je na dobrym poziomie i odpowiada naszym temperaturom w lecie. Chciałem kupić Shell Helix Ultra A3 0W40 - niestety trudno go dostać. Stąd już w sklepie wybór padł na dostępny na półce Shell Helix Ultra A3 5w40 . Wrażenia pozytywne. Silnik pracował mniej metalicznie w porównaniu do OEM 0W20. Niestety zauważyłem, że silnik pobiera około 0,7 litra na 10 000 km. Trochę dużo jak dla mnie. Szukałem dalej…

                                Na forum ktoś podsunął ( może to Ty @roar???) mi informację o Mobil 1 0W40 FS - HTHS na poziomie 3,6. Zmieniłem i przejechałem na nim pierwsze 12 000 km. Wrażenia jeszcze lepsze. W zimie silnik lżej startuje, a w lecie nie brzmi metalicznie. Pobór oleju spadł do 0,4-0,5 litra na 10 000 km - czyli prawie w normie. Profesor Chris twierdzi, że normalny silnik ma prawo spalić do 0,4 litra na każde 10 000 km. Zalałem więc po raz kolejny i będę obserwował.

                                Porównując wizualnie Shella do Mobila mogę stwierdzić, że po 12 000 km olej Mobila lepiej wygląda. Jest bardziej ciemnobrązowy niż czarny - jak to jest w przypadku Shella.
                                Last edited by Cojakco; 12-08-2019, 22:13.

                                Comment

                                Working...
                                X