1.6 i-dtec
1. typ/oznaczenie silnika (N16A1)
2. aktualnie zalewam olej (Valvoline Synpower Xtreme ENV C2 5W30)
3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)? ostatnia zmiana przy 48 000 km / przejechane jak dotąd 11500 km od wymiany
4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? Ostatni interwał 11,5 tys km, za około tysiąc km muszę go zmienić
5. jaki olej stosowany był wcześniej ? OEM'owy olej Hondy 0w20
6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ? serwis
7. gdzie wymieniam olej ? serwis
8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju
Komentarz:
* styl jazdy:
- spokojny, normalny
* warunki użytkowania auta:
- 80% miasto, 20% trasa ok. 1500 km miesięcznie.
* pobór oleju/wycieki
Ubytki oleju niestwierdzone. Silnik pracuje cicho i dobrze wkręca się na obroty.
* w wyborze oleju kieruję się:
- zastanawiam się nad wyborem Valvoline 0W20 tylko nie jestem pewien czy mogę wrócić teraz z 5W30 na ten o niższych parametrach. Druga sprawa zastanawiam się czy to dobry wybór. Olej jest ok. 70zł droższy ale czy taka zmiana na lepsze nie jest bez sensu
?
Z pewnością nie chcem żadnego Castrola ani Shella w swoim aucie. Ewentualnie zaleję olej oemowy Hondy.
"Klasyfikacja jakościowa olejów silnikowych ACEA przewiduje obecnie osobną kategorię olejów przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Jest to kategoria „C”, a oleje kompatybilne z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin podzielono na cztery specyfikacje: C1, C2, C3 i C4. Oleje spełniające wymagania norm C1 i C4 to oleje „low SAPS” (pozostawiają najmniej osadów w filtrach), natomiast C2 i C3 to oleje „mid SAPS”." wzięte z https://www.auto-swiat.pl/eksploatac...-dpf-em/cqlhnv
W takim razie dlaczego producenti zalecają oleje o średniej zawartości popiołów siarki i innych dodatków skracających prawidłowe działanie naszego filrta DPF w autach??
1. typ/oznaczenie silnika (N16A1)
2. aktualnie zalewam olej (Valvoline Synpower Xtreme ENV C2 5W30)
3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)? ostatnia zmiana przy 48 000 km / przejechane jak dotąd 11500 km od wymiany
4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? Ostatni interwał 11,5 tys km, za około tysiąc km muszę go zmienić
5. jaki olej stosowany był wcześniej ? OEM'owy olej Hondy 0w20
6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ? serwis
7. gdzie wymieniam olej ? serwis
8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju
Komentarz:
* styl jazdy:
- spokojny, normalny
* warunki użytkowania auta:
- 80% miasto, 20% trasa ok. 1500 km miesięcznie.
* pobór oleju/wycieki
Ubytki oleju niestwierdzone. Silnik pracuje cicho i dobrze wkręca się na obroty.
* w wyborze oleju kieruję się:
- zastanawiam się nad wyborem Valvoline 0W20 tylko nie jestem pewien czy mogę wrócić teraz z 5W30 na ten o niższych parametrach. Druga sprawa zastanawiam się czy to dobry wybór. Olej jest ok. 70zł droższy ale czy taka zmiana na lepsze nie jest bez sensu

Z pewnością nie chcem żadnego Castrola ani Shella w swoim aucie. Ewentualnie zaleję olej oemowy Hondy.
"Klasyfikacja jakościowa olejów silnikowych ACEA przewiduje obecnie osobną kategorię olejów przeznaczonych do samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w filtry cząstek stałych i katalizatory trójdrożne. Jest to kategoria „C”, a oleje kompatybilne z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin podzielono na cztery specyfikacje: C1, C2, C3 i C4. Oleje spełniające wymagania norm C1 i C4 to oleje „low SAPS” (pozostawiają najmniej osadów w filtrach), natomiast C2 i C3 to oleje „mid SAPS”." wzięte z https://www.auto-swiat.pl/eksploatac...-dpf-em/cqlhnv
W takim razie dlaczego producenti zalecają oleje o średniej zawartości popiołów siarki i innych dodatków skracających prawidłowe działanie naszego filrta DPF w autach??
Comment