Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Na jakich olejach jeździł/jeździ nasz Civic IX.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Drobna poprawka przy okazji moich danych (porypał mi się przebieg z drugim autem ):

    1. typ/oznaczenie silnika: R18Z4, Tourer, przebieg 44 tys km
    2. aktualnie zalewam olej: VALVOLINE SYNPOWER 5W30 API: SM/CF, ACEA: A3/ B3/ B4
    3. od jakiego przebiegu używam dany olej: wlany od przebiegu 42 tys km,
    4. co jaki interwał [km] wymieniam olej: 10 tys km / 12 mies / przypomnienie o przeglądzie
    5. jaki olej stosowany był wcześniej:
    - 0 - 42 tys km - 0w20 OEM
    6. gdzie kupiony / orientacyjna cena: palis.pl/ 87 zł z dostawą
    7. gdzie wymieniam olej: ASO (civic nadal na gwarancji)
    8. uwagi: Jak dotąd super. Po przejechaniu 2 tys na tym oleju nie zauważyłem żadnego ubytku. Silnik pracuje rewelacyjnie, zero wycieków itp.

    Przy okazji ostatniej wymiany postanowiłem zmienić olej na 5w30 ze względu na styl jazdy (if you know what I mean) oraz warunki (głównie miasto).
    Last edited by Thord; 14-03-2018, 10:19.

    Comment


    • #77
      do Specjalista ,zawsze ten sam u tego samego sprzedawcy, niepokoi mnie że ten nasz olej zastąpi mobil 1 FS 0W 40 który ma gorsze parametry, nasz jest jeszcze obecnie aż wysprzedają pozdrawiam.

      Comment


      • #78
        Zamieszczone przez megipan Zobacz posta
        do Specjalista ,zawsze ten sam u tego samego sprzedawcy, niepokoi mnie że ten nasz olej zastąpi mobil 1 FS 0W 40 który ma gorsze parametry, nasz jest jeszcze obecnie aż wysprzedają pozdrawiam.
        Hehe wystarczy PJW Zgadza się, ta sama bańka miała modyfikowane parametry, na pierwszy rzut oka tego nie widać, ale w sieci można znaleźć.
        U mnie zalany już niestety FS od 05.03...

        Comment


        • #79
          PJW to napisz czy czujesz jakąś różnicę na tym FS.

          Comment


          • #80
            Na razie dopiero 200 km przejechane, ale zero odczuwalnej różnicy. Różnice czułem tylko, gdy przechodziłem z 0W20 na 0W30 i później na 0W40, a jak zmieniłem Penrite 0W40 na Mobil 1 0W40 to też różnicy nie poczułem... Może na Penrite delikatnie mniejsze drgania na jałowym były, ale to niemierzalne.

            Comment


            • #81
              A jak ze spalaniem ? Coś odnotowałeś ?
              Moja łódka Civic..
              Mój "klekocik" Ceed..
              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
              Coś na temat olejów..

              Comment


              • #82
                Na 0W40 dużo ciężej wykręcić niskie wyniki, każde wciśnięcie gazu jest o wiele bardziej kosztowne i wydaję mi się, że spalanie chwilowe trochę wolniej spada po odpuszczeniu gazu. Na 0W20 czy 0W30 osiągnięcie wysokiej 4 czy niskiej 5 nie było aż tak trudne, a tutaj ciężko mi osiągnąć mniej niż wysoka 5... Z drugiej strony zacząłem też jeździć bardziej dynamicznie, bo wiem, że mam niezłą ochronę .

                Chociaż ostatnio zrobiłem eko wyzwanie po Warszawie i mam 6.3 po 20 km głównymi arteriami w okolicach 19:30, więc w sumie dość późno. Da się, ale jest trudniej.

                Comment


                • #83
                  Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                  A jak ze spalaniem ? Coś odnotowałeś ?
                  Natomiast ja w 2 dni zrobiłem prawie 700km że średnią 5.9 wg kompa. Średnia prędkość 74km/h.
                  Olej ten sam.
                  Wstawię fotki w temacie o spalaniu, wieczorem.
                  Spalanie jest jednym z najbardziej istotnych czynników jakie wpływają na zakup samochodu (niestety ;D). Podzielcie się z resztą forumowiczów danymi odnośnie spalania. Dla porządku proszę zachować poniższy szablon: model: silnik: skrzynia: styl jazdy: rodzaj trasy: system Econ: średnie spalanie:
                  Last edited by roar; 14-03-2018, 21:11.

                  Comment


                  • #84
                    Proszę zerknąć na wpis nr 1 tego Wątka. Trzymajmy się tej formuły. Dyskusje luźnie w innym temacie. Ostatnie wpisy przeniosłem.
                    Kierownik Działu Diesla

                    Comment


                    • #85
                      Wracając do tematu oleju do 1,6 i-DTEC

                      1. typ/oznaczenie silnika (N16A1)
                      2. aktualnie zalewam olej (Motul 8100 X-CLEAN FE 5W30 5L)
                      3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km (wymian)? ostatnia zmiana przy 31 700 km / przejechane jak dotąd 1200 km od wymiany
                      4. co jaki interwał [km] wymieniam olej ? Ostatni interwał trwał 12 tys km, niestety wcześniej nie udało mi się znaleźć czasu by podjechać na warsztat.
                      5. jaki olej stosowany był wcześniej ? OEM'owy olej Hondy 0w20
                      6. gdzie kupiony / orientacyjna cena ? w strefakierowcy.pl za 119 zł + przesyłka
                      7. gdzie wymieniam olej ? znajomy mechanik
                      8. uwagi - komentarz co do pracy silnika na tym oleju

                      Komentarz:
                      * styl jazdy:
                      - spokojny, normalny
                      * warunki użytkowania auta:
                      - 80% autostrady, 20% miasto, ok. 3200 km miesięcznie.
                      * pobór oleju/wycieki
                      Silnik pracuje o wiele ciszej, zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy autostradowej. Nie ubywa go. Jedyna odnotowana zmiana wzrost spalania o 0,2 litra/100 km co za pewne spowodowane większymi oporami, które tworzy w silniku gęstszy olej.
                      Olej Hondy nie jest wiele gęstszy od wody, więc liczyłem się z taką konsekwencją. Mam nadzieję, że odbija się to za to lepszą ochroną silnika i turbiny.

                      * w wyborze oleju kieruję się:
                      - przy doborze oleju zawsze kieruje się zdrowym rozsądkiem, czyli ponad wszystko ochrona silnika i osprzętu.
                      Olej dla silnika N16A1 nadal jest dla mnie zagadką. Motul zalałem na próbę. Czas pokaże czy to dobry wybór
                      Alternatywnie oprócz oleju z ASO jest w odwodzie olej LIQUI MOLY Top Tec 4200 5W-30, który również spełnia normy C2/C3
                      sigpic
                      FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                      FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                      FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                      Comment


                      • #86
                        1. typ/oznaczenie silnika: R18Z4, Tourer
                        2. Aktualnie zalany Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 SM/CF, A3/B3
                        3. Aktualnie zrobiłem na nim około 1600 km, w tym jedną długą trasę
                        4. Wymiana: według wskazań komputera - teraz była po 16 tys. km (chyba mam lekką nogę )
                        5. Wcześniej OEM 0W20
                        6. Kupiony w: Petrostar, 153 zł za 4 litry
                        7. Wymieniony w ASO Honda Aries
                        8. Nie odczuwam dużej różnicy w jeździe, ze wskazań komputera i mojej kieszeni wynika, że spalanie jest nieco większe (przy przepisowej jeździe drogą ekspresową i autostradą, z włączonym tempomatem na 123 bądź 130 km/h spalanie wg kompa waha się od 7 do 7,5 litra, wcześnie było może jakieś 0,2 litra mniej.
                        Jeżdżę spokojnie, sporadycznie depnę mocniej na gaz. W mieście nie używam trybu Econ.

                        Na ten olej zdecydowałem się po wnikliwym, i nie ukrywam kilkukrotnym, przeczytaniu wątku olejowego.
                        Last edited by maxredaktor; 27-04-2018, 20:35.

                        Comment


                        • #87
                          Kolejna zmiana oleju po ~10 000 km. Tym razem jednak nieco wcześniej, bo przede mną trochę tras, a w zeszłym tygodniu akurat było okienko w ASO.
                          Tak więc po kolei:

                          1. Silnik/ Model R18Z4 Tourer
                          2. Ravenol 0W40 SSL, wersja A3. Zalane dokładnie 3750 ml.
                          4. Olej zmieniam co ok 10tyś. km i dbam by bańka z olejem nie była zimna i przykurzona.
                          5. Wcześniej stosowałem:
                          0 - 1950 km OEM 0W20, delikatna jazda z uwagi na docieranie
                          1950 km - LM Synthoil High Tech 5W40 4L, delikatna jazda z uwagi na docieranie, a od 5k km normalna.
                          10950 km - Valvoline SynPower 5W40 4L
                          20210 km - LM Synthoil High Tech 5W40 4L
                          30594 km - Mobil1 0W40 FS
                          38698 km - Ravenol 0W40 SSL
                          6. Olej kupiłem w lokalnym sklepie stacjonarnym, oryginalny japoński filtr wraz z podkładką tradycyjnie z haparts
                          7. Serwis olejowy w ASO Aries w W-wie
                          8. Obserwacje

                          Czemu Ravenol? Cóż, lubię sobie potestować dobre oleje.
                          Specyfikacja:

                          Olej i w ogóle marka ma świetne opinie. Każda bańka ma unikalny jednorazowy 16 cyfrowy kod zdrapkę, który można zweryfikować na www - raczej nie ma szans na podrobienie.
                          Brałem pod uwagę wyłącznie dwa Ravenole, tzn. SSL 0W40 i SSO 0W30, ale że idzie lato to wybór padł na 40kę, no i chciałem porównać (o ile się da) tę 40kę z 40ką poprzednią.
                          Styl jazdy mam spokojny, defensywny, kawa się nie wylewa. Biegi zmieniam przy 2700-3000, a jak trzeba to później. Unikam krótkich zimnych odcinków, nie kręcę motoru powyżej 3 tyś. do czasu, gdy nie osiągnie temperatury mnie satysfakcjonującej . Lubię zrobić ładny wynik spalania jadąc płynnie i defensywnie. Raz na jakiś czas pojadę dość szybko po autobahnach, ale generalnie 95% to jazda płynna i przepisowa, więc i 0W20/30 bym nie ugotował.

                          Wrażenia olejowe po 500km trasy od zalania jutro , łącznie ze spalaniem. Póki co po 100km po mieście jest tak:
                          - silnik odpala ,pięknie brzmi, auto idzie lekko (subiektywnie)
                          - silnik szybko łapie temp

                          Spalanie (tempomat, każda prędkość na odcinku 20km, klima Off), Zero wiatru, 2 osoby i bardzo ciężkie auto - Tourer zapakowany po dach. Ciśnienie w kołach: przód 2.5, tył 2.7
                          90 km/h 5.1
                          100 km/h 5.4
                          110 km/h 5.9
                          120 km/h 6.4
                          130 km/h 7.0
                          140 km/h 7.7
                          Last edited by Lukas; 26-05-2018, 15:37. Powód: Na prośbę, uzupełnienie wyników spalania.

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                            Styl jazdy mam spokojny, defensywny, kawa się nie wylewa. Biegi zmieniam przy 2700-3000, a jak trzeba to później. Unikam krótkich zimnych odcinków, nie kręcę motoru powyżej 3 tyś. do czasu, gdy nie osiągnie temperatury mnie satysfakcjonującej . Lubię zrobić ładny wynik spalania jadąc płynnie i defensywnie. Raz na jakiś czas pojadę dość szybko po autobahnach, ale generalnie 95% to jazda płynna i przepisowa, więc i 0W20/30 bym nie ugotował.
                            Widzę podobny styl jazdy do mojego. W takim wypadku, stosując nawet 0W30 A3, ochrony będzie aż nadto. 0W40 A3 - to już ultra ochrona silnika przy takim stylu jazdy. Ja będę przechodził na Ravenol SSO 0W30 A3 jak tylko zapasy LM Synthoil 0W30 A3 mi się wyczerpią

                            Comment


                            • #89
                              Moja pierwsza wymiana w Civicu:

                              1. typ/oznaczenie silnika: R18Z4,
                              2. aktualnie zalewam olej: VALVOLINE SynPower 5W40,
                              3. od jakiego przebiegu używam dany olej / ile na nim przejechałem km: od 81170km (na razie 550km),
                              4. co jaki interwał [km] wymieniam olej: do tej pory w poprzednim aucie wymieniałem co roku, teraz w hondzie planuje również co roku lub gdy komputer przypomni szybciej (raczej nie przekraczam 20kkm/rok)
                              5. jaki olej stosowany był wcześniej: Castrol LL 5W30 (nie jestem pewien dokładnie co wlewał poprzedni właściciel),
                              6. gdzie kupiony / orientacyjna cena: sklep internetowy 100zł (z dostawą),
                              7. gdzie wymieniam olej: ASO (53zł usługa + 51zł uszczelka i filtr),
                              8. uwagi:
                              • stylu jazdy - raczej spokojny, ekodriving w rozsądnym stopniu stosuje na codzień,
                              • warunki - 80% to trasy powyżej 20km poza miastem, reszt to krótkie trasy po mieście,
                              • czym się kierowałem - zależało mi na dobrej ochronie silnika w rozsądnej cenie,
                              • nie zauważyłem różnicy w pracy silnika lub spalaniu na trasie po wymianie oleju.
                              • na poprzednim oleju przez 11kkm nic nie musiałem dolać do samej wymiany olej był w okolicach MAX.
                              Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

                              Comment


                              • #90
                                1. typ/oznaczenie silnika: R18Z4, Tourer, przebieg 63 tys km
                                2. aktualnie zalewam olej: VALVOLINE SYNPOWER 5W30 API: SM/CF, ACEA: A3/ B3/ B4
                                3. od jakiego przebiegu używam dany olej: wlewanyny od przebiegu 37 tys km,
                                4. co jaki interwał [km] wymieniam olej: co 10~12 tys km / rok
                                5. jaki olej stosowany był wcześniejrzez 37tys km OEM-owy 0w20
                                - od 37 tys km - 5w30 valvoline synpower
                                6. gdzie kupiony / orientacyjna cenarzez internet / 87zł
                                7. gdzie wymieniam olej: wymieniam w ASO
                                8. uwagi: co wymianę brakuje średnio około 100ml ( na bagnecie nie zakrywa ostatnich kropek na miarce). Jazda tam gdzie się da to średnio 120-130km/h. Ale potrafię też jeździć ze średnie z całego baku pokazuje 6,6l/100km a ostatnio trafiło mi się podróż autostradami polskim 270km to pokazało 8,5l/100km.(ale też potrafie na ECO terroryście zejść ze spalaniem do 5,6l/100km) Głownie jeżdżę po za miastem jeden strzałl minimum 50-100km. a za 2500km czeka mnie następna zmiana oleju(czyli za niecały miesiąc) i dalej będę lał ten sam.
                                PS. Czy nie zauważyliście ze w ostatnim czasie oleje zdrożały o jakieś 20-30 pln? przynajmniej valvoine którego używam to cena skoczyła do góry.
                                Last edited by Krokiew; 26-06-2018, 13:15.
                                MOJA HONDA http://www.autowcentrum.pl/samochod/1999836993/

                                Comment

                                Working...
                                X