Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Świece zapłonowe w IX gen 1,8

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez trykacz Zobacz posta
    Każda świeca do LPG może być taka sama jak do benzyny. Ważne jest, aby zmniejszyć przerwę między elektrodami do ok. 0,8 mm (+/-0,1 mm) bo różne źródła różnie mówią. Przejeździłem na świecach oryginalnych NGK 20 tys. km po czym za sugestią kolegi z forum m26 zmniejszyłem odstęp do 0,9 mm - efekt był taki, że auto przy nagłym dodawaniu gazu nie szarpało tak, jak wcześniej. Po 110 tys. km wymieniłem świece znowu na NGK DILZKR7B11GS i zmniejszyłem przerwę do 0,9 mm, przejeżdżając kolejne 35 tys. Niedawno mój mechanik obsługujący instalację LPG wymieniał mi uszczelki i membranę w reduktorze (to było powodem trudności z odpalaniem na zimnym) i zmniejszył mi odstęp do 0,7 mm między elektrodami. Po 2000 km od tego zabiegu stwierdzam, że auto przestało w jakikolwiek sposób szarpać/przytykać się i jeździ tak, jak na benzynie, czyli bardzo płynnie.
    Tyle tytułem osobistego doświadczenia.
    W jaki sposób zmniejszałeś Ty i mechanik przerwę między elektrodami ?

    Comment


    • Wtrącę się, regulujesz przerwę kombinerkami lub młoteczkiem, sprawdzasz szczelinomierzem.
      1.jpg
      2.jpg
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Niklowe wymieniam na lpg co 50 tyś km, reguluję przerwę na kowadle kowalskim i walę młotem 10 kilowym

        Comment


        • Zamieszczone przez luzny41 Zobacz posta
          U mnie na lpg nalatane 140kkm.
          Nigdy przerwa nie była zmniejszana.
          Teraz drugi komplet świec już świeci
          Nigdy żadnego szarpania nie było,nawet przy ostrym traktowaniu. Nawet podczas gnania 210 km/h, na niemieckim autobahnie. Instalacja regularnie serwisowania plus ori.filtry do lpg.
          Do samego końca idzie na gazie,bez podpierania się benzyną.
          Mam pytanko. Zmieniałem świece przy przebiegu 120k. Gaz mam od przebiegu 94k.
          Aktualne nalatane 145k czyli 25k na świecach. Kiedy spodziewać się wymiany? Jak to u Ciebie wyglądało?

          Comment


          • O ile pamiętam świece wymieniłem około 92kkm.przebiegu.
            Wtedy na lpg było przejechane około 85kkm.
            Świece wygładały bardzo dobrze.
            Znajomy mechanik stwierdził że szkoda ich wymieniać.
            Ale weszły nowe OEM NGK.
            Wychodzi że od poprzedniej wymiany zrobiłem około 55kkm. Żadnych niepokojących objawów nie stwierdzam.
            Planuję zmienić po przejechaniu na nich 90-95kkm.
            Oczywiście mowa tutaj o irydowych świecach tylko OEM takie jak zaleca honda.

            Ważne aby instalacja była serwisowana.
            Bo inaczej uwalisz świece a potem cewki i koszty się zrobią już znaczne.
            Last edited by luzny41; 06-03-2020, 20:45.

            Comment


            • Właśnie dobrze jest jednak profilaktycznie pilnować właściwej przerwy między elektrodami, najlepiej 0,9 mm w przypadku LPG by nie przeciążać cewek zaplonpwych. Zwróćcie uwagę na to, że jak założycie nowe świece z fabryczną przerwa 1,1 po przejechaniu np około 10 tys km to przerwa już nie będzie 1,1 tylko np 1,15 oczywiście na LPG.

              Comment




              • Ja się nie znam, więc wolę zapytać . Co myślicie? Sprzedający napisał, że będą pasowały i są wymiennie stosowane z oryginalnym modelem.

                Comment


                • Raczej odpadają, pasują do k24.

                  Comment


                  • Właśnie pytanie, dlaczego? W nazwie brakuje tylko D z przodu i sprzedający mówi, że to nie ma znaczenia... Tylko wiadomo, próbuje sprzedać, a ja nie chcę kupić czegoś co nie pasuje. Na ebay teraz też ciężko mi jakoś znaleźć takie oznaczenia, o których była mowa w tym wątku. Czyżby zostało zapłacenie w ASO 150 za sztukę?

                    Comment


                    • Comment


                      • Dzięki, ale również nie widzę żadnego z oznaczeń podanych przez rat4, więc skąd pewność, że są odpowiednie?

                        NGK: DILZKR7B11GS, DXU22HCR-D11S, SILZKR7C11DS, DILZKR7A11G, DILZKR7A11GS, DILZKR7B11GS, NGK 5787 ILZKR7B-11S

                        Comment


                        • Zgadza się nie ma, ale Ty widzę że nie szukasz dedykowanych tylko takie co mogą pasować a te mogą pasować ale oczywiście nie musą, kieruje się tym że to są bardzo podobne silniki tj. R18A2 i R18Z4.

                          Comment


                          • Idealnie byłoby znaleźć OEM, ale to chyba aktualnie niemożliwe, tak samo jak z tarczami na przód . Nie szukam takich co mogą pasować, chcę po prostu NGK, takie jak montowane oryginalnie. Tu po prostu chciałem się zorientować czy ktoś wie czy literka 'D' na początku ma znaczenie, bądź może ostatnio dokonywał zakupu i ma sprawdzone źródło.

                            Comment


                            • Zamieszczone przez gkill Zobacz posta
                              kieruje się tym że to są bardzo podobne silniki tj. R18A2 i R18Z4.
                              R18A2 ma średnicę gwintu 14mm, a R18Z4 ma średnicę gwintu 12mm.
                              Last edited by piter77; 23-03-2020, 13:29.

                              Comment


                              • W R20A3 mam zamontowane platynowe beru Z354 od 15 tyś km na lpg i mogę je polecić.

                                Comment

                                Working...
                                X