Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Osiągi silnika 1.8 i-vtec

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Jak ktoś chce jeździć bardzo dynamicznie i zgodnie z przepisami to pierwszy bieg wystarczy w terenie zabudowanym, drugi bieg włączamy poza terenem zabudowanym, a trzeci bieg na drogach ekspresowych i autostradach . Trzy biegi wystarczają w zupełności. Czwórka,piątka i szóstka to wymysł ,,ekologów".

    Comment


    • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
      ja się dziwiłem że mam takie słabe przyspieszenie na 6tce powyżej 130kmh
      Akurat od 130 VI bieg, przynajmniej w moim odczuciu, pozwala na całkiem sprawnie przyspieszanie. To już są okolice, w których zbliża się do 3500 obr/min.
      Często zdarza mi się na autostradzie przyspieszać od tej prędkości i w 99% przypadków idzie to sprawnie bez konieczności redukcji.
      Zapewne właściciele X 1.5T czy CTR uśmieją się pod nosem, ale mnie ten silnik zaskoczył pozytywnie pod względem dynamiki. Kupując IX z 1.8 obawiałem się trochę, że będzie to muł, który poniżej 5 na obrotomierzu nie pojedzie, a tak naprawdę to całkiem sprawne auto, z bardzo rozsądnym spalaniem - nawet ta często krytykowana elastyczność też nie jest taka zła.

      Comment


      • Elastyczność jest bardzo dobra. Wykresy z hamowni to potwierdzają. Trochę brakuje ostrej góry która miałem w poprzednim Japończyku. Ale coś kosztem czegoś. W poprzednim aucie elastyczność była średnia i max. do 3 biegu. W Civicu częstokroć nie redukuję do 3ki i wyprzedzam na 4rce, bo wiem że auto da radę dynamicznie przyspieszyć.

        Comment


        • Zamieszczone przez piter77 Zobacz posta
          Jak ktoś chce jeździć bardzo dynamicznie i zgodnie z przepisami to pierwszy bieg wystarczy w terenie zabudowanym, drugi bieg włączamy poza terenem zabudowanym, a trzeci bieg na drogach ekspresowych i autostradach . Trzy biegi wystarczają w zupełności. Czwórka,piątka i szóstka to wymysł ,,ekologów".
          Ale na jedynce z zatyczkami w uszach

          Comment


          • Zamieszczone przez hondamanone Zobacz posta
            Kurcze a ja się dziwiłem że mam takie słabe przyspieszenie na 6tce powyżej 130kmh
            6tka jest tu typowym ekonadbiegiem do płynnej jazdy po autostradzie, ale tak naprawdę zbędnym z punktu widzenia osiągów - Vmax i tak jest większe na 5tce. Niestety z uwagi na ubogi moment obrotowy (jak na obecną erę turbo, bo w swojej klasie N/A to jest dobrze jak pisano powyżej) - jak chcesz dynamicznie jechać, jednak zwykle musisz redukować, chociaż o 1-2 biegi. Polecam też temat z 8gen, poza szczczegółami technicznymi to w końcu ten sam silnik i to samo auto użytkowo:

            Dla równowagi - bo większość opinii o 1.8 możemy znaleźć w podobnie brzmiącym temacie o 1.4 (https://www.civicforum.pl/showthread.php/10283-Silnik-1-4-100-KM-jaki-jest) a debata jest mocno polityczna... Jestem ciekawy co o nim sądzicie :D Jak dla mnie R18A2: Pozytywy - pełna kultura pracy w całym zakresie obrotów, natychmiastowa reakcja na gaz (bez laga jak np. w dieslu 2.2) - stosunkowo cichy na niskich obrotach - sprawnie daje sobie radę z autem, zapewnia niezłą dynamikę -


            Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
            Ale na jedynce z zatyczkami w uszach
            Jeżeli tak to odbierasz, prawdopodobnie kupiłeś nieodpowiednie auto dla siebie. Stety niestety, to auto jest tak stworzone. W obecnej generacji wszyscy nagle narzekają, że chociaż 1.0T jedzie tak samo, to się tak fajnie nie kręci...
            ............................C I V I C
            .. generacje . wersje usportowione ..silniki
            . .
            Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

            Comment


            • Pokusiłem się kiedyś o przeliczenie jaki moment idzie na koła przy poszczególnych biegach.
              Zaznaczone są również miejsca "optymalnej" zmiany poszczególnych biegów oraz teoretyczny moment na kołach potrzebny do pokonania oporów toczenia i oporu powietrza.

              Dane, które wykorzystałem do obliczeń pochodzą z tej strony: http://www.automobile-catalog.com/ca...tec_sport.html

              Untitled.jpg

              Jak widać dla każdego biegu opłaca się "ciągnąć do końca".
              Odcinka na 6 powinna nastąpić przy około 260km/h ale nie starczy momentu na taką prędkość. Generowany moment przecina się z potrzebnym do utrzymania danej prędkości przy około 220km/h (moje obliczenia nie uwzględniają wszystkich strat energi więc prędkość max będzie mniejsza).

              Zmiany biegów przy:
              shift km/h rpm
              1 to 2 60 6771
              2 to 3 101 6779
              3 to 4 145 6785
              4 to 5 179 6776
              5 to 6 221 6770

              Są to oczywiście wskazania rzeczywiste a nie licznikowe w moim przypadku licznik dodaje 5%
              Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

              Comment


              • Wszystko sie zgadza, jak ma byc efektywnie to "kiss the wall" z odcinką na każdym biegu, a na 5tce wiekszosc aut z 1.8 dojezdza do Vmax 215-220 i dalej nie a na 6tce kapituluje wczesniej nawet o 10+km/h. Fajne wyliczenie.

                Po zaturbieniu 6tka przy zachowanej odcince konczy sie przy 266km/h i do tylu da sie jechac... te pare razy dopóki to nie padnie
                Last edited by Alix; 14-10-2019, 15:36.
                ............................C I V I C
                .. generacje . wersje usportowione ..silniki
                . .
                Autka: 4gen żelazko ED7 / 8gen ufo FK2 / 9gen Type R / Jaguar XJ-SC / Jaguar F-Type R / Mini F56 JCW / Nasz kanał LEGO

                Comment


                • Zamieszczone przez Alix Zobacz posta
                  Jeżeli tak to odbierasz, prawdopodobnie kupiłeś nieodpowiednie auto dla siebie. Stety niestety, to auto jest tak stworzone. W obecnej generacji wszyscy nagle narzekają, że chociaż 1.0T jedzie tak samo, to się tak fajnie nie kręci...
                  Lubię brzmienie silnika, ale na wyższych biegach niż jedynka.

                  Comment

                  Working...
                  X