Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spalanie w modelu IX- dyskusje na temat ekonomiki jazdy, ekodrajwingu itp.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez arkan Zobacz posta
    Duże to ciśnienie w oponach. Na wyjazd tylko tak miałeś, czy na co dzień również takie jest ?
    Przy pełnym załadunku tabliczka znamionowa poleca 2,6 na przód i 2,7 na tył, więc prawie zgodnie z zaleceniami producenta.

    Comment


    • Strasznie duże to ciśnienie , nie wiem jak ten tourer się prowadzi ale u mnie w sedanie po przekroczeniu 2,2 auto prowadzi się fatalnie jak ping pong, zero amortyzacji. Najlepiej się jeździ na 2,1, ale to inny wóz.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Ja na wakacje jechałem na ciśnieniu 2,7 i 2,9 z full zapakowanym autem i na autostrady było spoko ;p później po zejściu do 2,1-2,2 wydawało mi się, że auto wręcz pływa na oponach...

        Comment


        • Na autostradach, przy kołach 17" z pełnym obciążeniem ciśnienie 2,7 jest ok. Samochód jest mega stabilny. Ponieważ drogi są równiejsze, to nie odczuwa się nadmiernej twardości, a w nagrodę mamy super prowadzenie w zakrętach.
          Niemniej jazda samochodem na pusto (bez bagaży) i na dodatek na śliskim (deszcz) już nie jest komfortowa - samochód zdecydowanie gorzej hamuje. Testowałem na lokalnej trasie jak nie zmieniłem ciśnienia po wypakowaniu bagaży. W normalnej jeździe (1 lub 2 osoby) ciśnienie 2,3 daje zdecydowanie lepszą przyczepność i komfort tłumienia nierówności.

          Comment


          • Ja też jak jechałem z HR to nie pomyślałem dlaczego auto tak pływa szczególnie na małych uskokach, a teraz jak czytam to pamiętam, że od nowości nie zmieniałem ciśnienia w kołach, a civic był zapakowany "równo".
            Civic 1.5T

            Varadero

            Comment


            • do wpisu #120 https://www.civicforum.pl/showthread...210#post359210
              Zamieszczone przez roar Zobacz posta
              Ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): Przód 2.5, Tył 2.6 zostało po jeździe w 5 osób i ciężki bagażnik
              dlatego że dopakowane auto? czy tak w miarę utrzymujesz?
              Pytam bo ja pompując na przód 2,4kpa tył 2,3kPa wydaje się dużo, nie ślizga się na łukach? lub przy gwałtownym hamowaniu?
              Czy po prostu jak masz mniej to reagują czujniki ciśnienia? Bo w Hujdaju I30 Vagon czy i40 krzyczą czujniki jak jest poniżej 2,5kPa co mnie bardzo irytuje - tak duże ciśnienie? no moim zdaniem za duże, no ale pompuję by to gówno znikło.
              Last edited by rambo7; 15-09-2017, 07:30. Powód: poprawka.
              Kierownik Działu Diesla

              Comment


              • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                do wpisu #120 https://www.civicforum.pl/showthread...210#post359210

                dlatego że dopakowane auto? czy tak w miarę utrzymujesz?
                Pytam bo ja pompując na przód 2,4Mpa tył 2,3MPa wydaje się dużo, nie ślizga się na łukach? lub przy gwałtownym hamowaniu?
                Czy po prostu jak masz mniej to reagują czujniki ciśnienia? Bo w Hujdaju I30 Vagon czy i40 krzyczą czujniki jak jest poniżej 2,5MPa co mnie bardzo irytuje - tak duże ciśnienie? no moim zdaniem za duże, no ale pompuję by to gówno znikło.
                To normalne, tak się pompuje w Tourerze przy pełnym obciążeniu:

                Comment


                • Dokładnie tak.
                  Ponadto ja to robię też na oko. Tzn tył ma być napompowany a bieżnik na idealnie przylegać zaś przód minimalne ugięcie.
                  Gdy jadę na lekko 1-3 osoby to moje optimum to 2,4 na obu osiach. Gdy na ciężko to tył zawsze 2,7 a przód zwykle 2,5.
                  Dużo zależy od gumy, Continentale są dość sztywne, nawet V-ki.
                  2,2 to wg mnie za mało. Mam wrażenie że jadę na felgach
                  Prowadzenie było ok, ale wczoraj miałem za duże ciśnienie, bo zostało z trasy z zeszłego tygodnia.
                  A hamowanie... Staram się nie hamować a utrzymywać pęd.
                  Generalnie jeżdżę defensywnie i lubię płynną jazdę, szczególnie jak jest tak długą jak Wawa - okolice Szczecina - Wawa w 14 godzin.

                  Z samymi czujnikami nie mam problemu, raz na rok system zapiszczy, korekta ciśnienia najlepiej na BP, bo mają cyfrowe manometry, reset i jazda dalej.
                  Last edited by roar; 15-09-2017, 09:28.

                  Comment


                  • Zamieszczone przez Lukas Zobacz posta
                    To normalne, tak się pompuje w Tourerze przy pełnym obciążeniu:

                    U mnie jeszcze większe ciśnienie jest zalecane
                    image.jpg


                    EDIT: Wygląda na to, że polifty mają wyższe zalecane ciśnienie na przednie koła
                    Last edited by Cojakco; 15-09-2017, 13:56. Powód: odp. na post poniżej

                    Comment


                    • Zaraz zaraz... jako to? Co się zmieniło w międzyczasie? Wersja przed i po - lift?

                      Comment


                      • Może, zależy od wersji wyposażenia a tym samym od masy własnej danego modelu.. Generalnie za duże ciśnienie dobrze nie służy dla zawieszenia oraz przyczepności auta.. tak więc nie przesadzajcie z pompowaniem kół na zapas, szczególnie gdy jeździ 1-3 osoby w aucie..
                        Moja łódka Civic..
                        Mój "klekocik" Ceed..
                        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                        Coś na temat olejów..

                        Comment


                        • Dokładnie. Właśnie wróciłem z wyjazdu Warszawa - Radom - Warszawa. Na pokładzie 4 dorosłe osoby (z czego dwóch [panów zdecydowanie puszystych))) za to w zasadzie bez bagaży (instrumenty i fraki. Napompowałem się na 2,3 (HB) i jechało się super. Wszystkie związane z remontem trasy "szykany" pokonane na przyzwoitej prędkości, ślimaki itd jak przyklejony. Kolega posiadający Grand Scenica mocno protestował przeciwko wchodzeniu z "takimi" prędkościami w szykany
                          Trochę OT: przy okazji okazało się że auto wyjechało z przeglądu B w ASO napompowane na 2,0. Nie czułem tego specjalnie, ale też i mało zrobiłem rzez te kilka dni.

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Lukas
                            średnia prędkość: 112 km/h
                            średnie spalanie: 6.1 L/100km
                            No ładnie spalanie przy tej prędkości.. aż nie chce się wierzyć ! Może jakiegoś Photoshopa zrobiłeś... :P Jestem w szoku, tak niskie spalanie w 1,8. Może to zasługa naszego super oleju ? Ja też cały czas klepię 5,2-5,6l/100km w trasie, ale prędkość średnia mniejsza
                            Last edited by Lukas; 30-10-2017, 10:46. Powód: Posty przeniesione z wątku z wynikami spalania
                            Moja łódka Civic..
                            Mój "klekocik" Ceed..
                            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                            Coś na temat olejów..

                            Comment


                            • Gdzieś się przewijało, że Tourer ma świetny współczynnik aero i pomimo większej niż hb masy spalanie wychodzi świetne.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                                No ładnie spalanie przy tej prędkości.. aż nie chce się wierzyć ! Może jakiegoś Photoshopa zrobiłeś... :P Jestem w szoku, tak niskie spalanie w 1,8. Może to zasługa naszego super oleju ? Ja też cały czas klepię 5,2-5,6l/100km w trasie, ale prędkość średnia mniejsza
                                Dzięki.
                                Nie bawię się Photoshopem
                                Taki wynik to w jakiejś części na pewno zasługa oleju oraz trybu ECON czy też wyłączonej klimy, jednak zdecydowanie większe znaczenie ma płynna jazda. Czasem ruch na trasie pozwoli i wtedy wrzucam tutaj fotki

                                Zamieszczone przez roar Zobacz posta
                                Gdzieś się przewijało, że Tourer ma świetny współczynnik aero i pomimo większej niż hb masy spalanie wychodzi świetne.
                                Prawda, do tego ja mam jeszcze małe modyfikacje aero w podwoziu, właśnie w celu zmniejszenia spalania na długich trasach. W wątku dotyczącym mojego auta jest o tym wzmianka.
                                Last edited by Lukas; 25-10-2017, 13:53.

                                Comment

                                Working...
                                X