Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spalanie w modelu IX- dyskusje na temat ekonomiki jazdy, ekodrajwingu itp.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
    Lepiej wrzuć fotki bo nie uwierzę.. ale to chyba będzie rekord tutaj w spalaniu silnika 1,8 przy tej prędkości średniej na takich odcinkach.. [emoji14] czyżby ten Mobil tak pomógł ?
    Były lepsze wyniki chyba .

    Nie bez znaczenia był fakt, że drogi były puste, miałem tylko jeden samochód do wyprzedzenia na całej trasie, płynna jazda przede wszystkim . Nie wiem czy to zasługa oleju czy może tego, że zmieniłem koła na zimowe, ale stwierdziłem, że przejadę się eko, bo dawno tego nie robiłem . Taka jazda to męczarnia, nie wiem czy będzie mi się chciało powtarzać. Jak w piątek będę miał dogodne warunki to spróbuję wykręcić dobry wynik przy około 250 km trasie.

    Comment


    • Zamieszczone przez falqn Zobacz posta
      nie cytujemy całości wypowiedzi
      Niezle, ja jeżdżąc po Wawie odcinki 3-4 km zazwyczaj mam 12-14, w mieście nie da się oszczędnie.. Chociaż są tu osoby mające 8-9. No chyba, że nocą to i ja daję radę pod 8 zejść.. Ostatnio w środę np. miałem 17, bo 4 km jechałem 30 min, więc wynik z trasy 5.7 automatycznie wszedł na średnie z baku pod 8, ale trasa 200 km na wyniku 5.5 zrzucila srednie do 6.3 . Nigdy całego baku po Wawie nie przejechalem..
      Last edited by rambo7; 14-12-2017, 07:25. Powód: Regulamin pkt 5.

      Comment


      • Dlatego ze masz tylko 7-8km.
        Ja mam do pracy 16-17km, auto ma czas się nagrzać.
        W mega korku na Toruńskiej jadę ze średnią prędkością też około 20-25km/h. Powrotna nieco szybsza.
        Raz jeden miałem niemal cały bak z takiej "jazdy" w zimie. Średnie spalanie 8,5.
        Jadę łagodnie, bo silnik dopiero na mecie jest wg mnie nagrzany. Generalnie unikam takiej "jazdy". Szkoda mi nerwów i silnika.
        Wybieram rower albo komunikację miejską.
        Ty masz krótsze = gorsze, po prostu ciężkie warunki pracy silnika stąd i spalanie wyższe.
        Wystarczy że zimą odpalisz silnik, ruszysz po 5-10 sekundach, zaraz masz światła minutowe w 2-3 miejscach i średnie możesz mieć gdzieś pod 50l/100km jak trasę skończysz za 3-4km
        O ile pamiętam to z raz pokazywało 90+, szkoda że nie zrobiłem fotki.
        No ale trzymajmy się szablonu.

        Przeniosłem kilka wpisów komentujących #125 / #126 Tylko wyniki spalania 9-gen
        Last edited by rambo7; 14-12-2017, 07:30. Powód: edit. r7.

        Comment


        • Zamieszczone przez Skija Zobacz posta
          Zapytam trochę przewrotnie.
          Ktoś z Was ma doświadczenia ze spalaniem w 1.8 podczas jazdy autostradowej (+/- 140km/h) z:

          - rowerami na dachu ?
          - rowerami na haku ?
          - boxem dachowym ?
          Zaktualizuję odrobinę.
          Trasa: Wrocław - Kraków A4, tempomat ustawiony na 145, box na dachu, trzy osoby i pełny bagażnik - 8,7l/100.
          Przyznam że zaskoczony byłem że nawet podczas podjazdu (na tempomacie) pod górę Św. Anny nic nie zwolnił

          Comment


          • Zamieszczone przez Skija Zobacz posta
            Zaktualizuję odrobinę.
            Trasa: Wrocław - Kraków A4, tempomat ustawiony na 145, box na dachu, trzy osoby i pełny bagażnik - 8,7l/100.
            Przyznam że zaskoczony byłem że nawet podczas podjazdu (na tempomacie) pod górę Św. Anny nic nie zwolnił
            Nie zwolnił, bo jechałeś z wyłączonym EKO, gdybyś go włączył to na pewno by zwolnił.

            Comment


            • Zamieszczone przez rob1_s Zobacz posta
              Nie zwolnił, bo jechałeś z wyłączonym EKO, gdybyś go włączył to na pewno by zwolnił.
              A spalanie chwilowe wzrosłoby zupełnie nie EKO. Dlatego Econ + tempomat nadaje się tylko na płaski teren. Inaczej każdy podjazd pod górkę potwornie muli a do tego spalanie leci w kosmos żeby utrzymać zadaną prędkość przy włączonym Econie.

              Comment


              • Zamieszczone przez Skija Zobacz posta
                Zaktualizuję odrobinę.
                Trasa: Wrocław - Kraków A4, tempomat ustawiony na 145, box na dachu, trzy osoby i pełny bagażnik - 8,7l/100.
                Przyznam że zaskoczony byłem że nawet podczas podjazdu (na tempomacie) pod górę Św. Anny nic nie zwolnił
                ... ECO nie używam Dodam jeszcze że klima również załączona.

                Comment


                • załączona A/C... bo przy -1stC za ciepło jest?
                  Kierownik Działu Diesla

                  Comment


                  • Zamieszczone przez rambo7 Zobacz posta
                    załączona A/C... bo przy -1stC za ciepło jest?
                    Ja tam mam cały czas na auto, od tego jest, żeby działała...a jak tylko wezmę AC off w taką pogodę to od razu szyby z tyłu parują mimo, że filtr kabinowy nie tak dawno wymieniany i non stop w aucie jest pochłaniacz wilgoci . To się nazywa komfort, po prostu.

                    Comment


                    • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                      Ja tam mam cały czas na auto, od tego jest, żeby działała...
                      No właśnie... Tyle, że w trybie "auto" przy tej temp. otocznia sprężarka nie pracuje. "Auto" nie oznacza, że sprężarka pracuje cały czas. Jak naciśniesz przycisk "AC on" to wtedy włączasz sprężarkę. "AC off" wyłączysz.
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                        No właśnie... Tyle, że w trybie "auto" przy tej temp. otocznia sprężarka nie pracuje. "Auto" nie oznacza, że sprężarka pracuje. Jak naciśniesz przycisk "AC on" to wtedy włączasz sprężarkę. "AC off" wyłączysz.
                        Doskonale zdaję sobie z tego sprawę. Załącza się tylko czasami, o czym świadczy to, że szyby nie parują, tak jak przy AC off .

                        Comment


                        • Pytanie tylko, czy przy tej temp. otoczenia w trybie "Auto" ta sprężarka w ogóle się załącza ? Bo przy naciśnięciu "AC on" lub przy włączeniu nawiewu na przednią szybę sprężarka na pewno się włącza, bo widać po obrotach biegu jałowego, przynajmniej tak u siebie przyuważyłem...

                          Komentarze do wpisu #132.
                          Last edited by rambo7; 05-04-2018, 08:08. Powód: edit.
                          Moja łódka Civic..
                          Mój "klekocik" Ceed..
                          New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                          Coś na temat olejów..

                          Comment


                          • Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                            Pytanie tylko, czy przy tej temp. otoczenia w trybie "Auto" ta sprężarka w ogóle się załącza ? Bo przy naciśnięciu "AC on" lub przy włączeniu nawiewu na przednią szybę sprężarka na pewno się włącza, bo widać po obrotach biegu jałowego, przynajmniej tak u siebie przyuważyłem...
                            Tak w ogóle czy IX gen ma zabezpieczenie przed oblodzeniem parownika?

                            Wiem, że gdy auto się rozgrzeje na pewno się włącza. Czuć właśnie po obrotach i po szybkim odparowaniu szyb. Jeżdżę 90% czasu na auto i takie mam spostrzeżenia, że co jakiś czasu czuć obciążenie w postaci klimy, nawet zimą.

                            Comment


                            • Ładne spalanie. Nie za duże trochę to ciśnienie w kołach ? U mnie na tabliczce np. jest 2,1. I nie pompuję więcej niż 2,2 bara, bo Honda robi się twarda jak taczka, no i elementy zawieszenia bardziej obrywają na dziurach..
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment


                              • U mnie na tabliczce 2,2, wersja Tourer Lifestyle, więc cięższa.
                                Zazwyczaj jeżdżę na 2,3 przód (lekko ugięte) tył 2,4 i jest bardzo ok. Opony 205/55 16 Continental
                                W weekend czeka mnie trasa na południe, a że będzie zimno to dałem na obu osiach 2,4.
                                Dokładnie na połowie baku zrobiłem 435km, a kolejne tankowanie to okolice Bielsko-Bialej, więc pewnie nieźle powinno wyjść na całym baku.

                                Comment

                                Working...
                                X