Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Spalanie w modelu IX- dyskusje na temat ekonomiki jazdy, ekodrajwingu itp.

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zamieszczone przez Lysek_81 Zobacz posta
    Trasa Przeźmierowo-Kołobrzeg 250 km,bez korków, ale dynamicznie 2,40h, spalanie 8,5 l/100km. (Wynik z komputera)
    Trasa Kołobrzeg-Przeźmierowo z małymi korkami, ale do 130km/h 3,5h, spalanie 8,2 l/100km. (Wynik z komputera).
    Jak na automat mam wrażenie, że wynik kiepski.
    Mam podobne wyniki w Tourer. Nigdy nie miałem poniżej 6 spalania, żeby uzyskać 6-7 to wolę w ogóle nie jechać .
    7,5 - 9 w trasie to standard. Po mieście jak w 10 się zmieszczę to jest sukces :-). Chociaż powoli zaczynam się przyzwyczajać do tego samochodu i stosować pewne triki eko i spalanie faktycznie spada.

    Comment


    • "OEM"owy to 0W20, a lato idzie.
      rozumiem, że w upał silnik grzeje się bardziej, ale bez przesady, on ma swoją temperaturę roboczą ~90 stopni i ją trzyma, jest chłodnica i termostat, czemu wszyscy powtarzają jak mantrę, jakby to silnik wygrzewał się na słońcu i od tego się przegrzewał, przy sprawnym układzie chłodzenia nie ma takiej możliwości a i gdy stoimy w korku to pomaga nam w tym i wiatrak. Jedynie zasadnym tłumaczeniem dla zła jakie czyni "wodny" 0W20 to jego odporność na zrywanie filmu olejowego (około 2,7) w wysokich temperaturach HTHS ale za to ma lepszą pompowalność i nie stawia dużego oporu podzespołom.
      4gen D15B2/VW Polo AKV/8gen R18A2/407 9HZ/8gen L13A7
      Mój samochód: http://www.civicforum.pl/showthread....AN-Civic-R18A2
      https://www.civicforum.pl/showthread...L13A7-Wiferide

      Comment


      • Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
        rozumiem, że w upał silnik grzeje się bardziej, ale bez przesady, on ma swoją temperaturę roboczą ~90 stopni i ją trzyma, jest chłodnica i termostat, czemu wszyscy powtarzają jak mantrę, jakby to silnik wygrzewał się na słońcu i od tego się przegrzewał, przy sprawnym układzie chłodzenia nie ma takiej możliwości a i gdy stoimy w korku to pomaga nam w tym i wiatrak. Jedynie zasadnym tłumaczeniem dla zła jakie czyni "wodny" 0W20 to jego odporność na zrywanie filmu olejowego w wysokich temperaturach HTHS ale za to ma lepszą pompowalność i nie stawia dużego oporu podzespołom.
        Wszystko prawda. Jedynie, teoretycznie jeżdżąc na 0W20 jest większe ryzyko zerwania filmu w warunkach dużego obciążenia, czyli jadąc np. 200km/h non stop.. No i np. robiąc przebiegi roczne rzędu 15tys.km i więcej - np. w większości w mieście, istnieje ryzyko większego rozwodnienia a więc sporego obniżenia HTHS jeszcze bardziej ( dla 0W20 i tak jest niskie 2,5-2,6) niż w przypadku olejów klasy A3 o lepkości 5W30 czy 5W40 których HTHS min. wynosi 3,5

        Zamieszczone przez rat4 Zobacz posta
        lepszą pompowalność i nie stawia dużego oporu podzespołom.
        W przypadku dobrego 0W30 czy 5W30 nie jest to praktycznie odczuwalne... Sprawdzone w praktyce
        Last edited by Grzechu; 21-04-2017, 14:58.
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • Gdzieś było już zamieszczone.. otóż był taki ładny screen z instrukcji chyba toyoty, gdzie było napisane wprost, iż 0W20 nie nadaje się do szybkiej jazdy autostradowej przez dłuższy czas. Dosyć uczciwe postawienie sprawy.
          To olej do eco jazdy, oszczędzania paliwa, na chłodniejszy klimat i raczej nie do pałowania. No ale każdy pije co lubi


          Temat nie jest o oleju błagam . 2 wpisy przeniosłem.
          Last edited by rambo7; 23-04-2017, 21:15. Powód: edit

          Comment


          • CIVIC TOURER 1.6 i-dtec 120KM
            skrzynia 6st.
            Głównie miasto, jazda w miarę dynamiczna (nie zamulam).
            miasto jazda spokojna ok 4,5l-4.8l/100km / jazda dynamiczna ok 5.5-6l/100km
            19578588_1390345711083485_1693400276_o.jpg19619537_1390345904416799_1636961410_o.jpg
            średnia z ponad 700km jak widać (miasto)
            Ps. Myślę, że z ECON da się zrobić 4,2l/100km jak zapewnia producent... trasa... w weekend się przejadę (choć u mnie dużo górek) i sprawdzę w trasie czy wycisnę z econ 3.2l/100 :P
            Ps2. Dodam jesczę, że gdyby warunki były idealne typu płaska droga to 3.2l dla tej hondy to bez problemowa sprawa z tego co widzę po spalaniu na pewnych odcinkach drogi.
            Playstation3. Mało tego, tankując te 50l (full tank) pokazuję iż można ujechać 1000km. (średnia 5/100) Myślałem, że to i tak nie do wykonania, ale nawet jak deptać jej to do osiągnięcia spokojnie.
            Podsumowując, jestem zadowolony z takich wyników.
            Last edited by ZAWA; 29-06-2017, 14:40.

            Comment


            • Spójrz na Penrite 10 Tenths Premium 0W40, używam i moim zdaniem idealny na Polskie warunki . W Warszawie bywa często ponad 30 stopni, a przy asfalcie i po 40, więc jednak warto mieć ochronę.

              Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

              Comment


              • Po co czekać na zakończenie gwarancji ?

                Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                Comment


                • Zamieszczone przez ASz
                  A jak coś nawali? To ASO zegna na olej. Na bank. Choć masz rację?

                  Jak Ci się silnik sprawuje na tym Penrite i jakie masz spalanie.
                  W moim przypadku to stara sprawdzona jednostka 1.8 w IX gen, więc raczej nie obawiam się awarii i od razu przyjechałem do ASO ze swoim olejem . Przy nowych silnikach trochę niewiadoma, bo brak wielu lat testów na użytkownikach, ale z drugiej strony ludzie robią bardziej integrujące rzeczy...wydechy, chłodnice, mapy silnika, nagłośnienia, sportowe sprężyny czy amorki i jakoś żyją nawet na gwarancji . Z doświadczenia z kilkoma nowymi autami to gwarancja przydała się dwa razy... Raz na akumulator, a drugi na czujnik oleju, bo padł po 15 tyś km. Reszta to około 200 tyś km kilkoma autami i zero problemów. Chociaż, jeśli masz wolę czekać to czekaj, to też dobre podejście.

                  Comment


                  • Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji. Tuż przed wyjazdem zmiana oleju na LM 5W40. Auto dosyć mocno załadowane ( 5 dorosłych osób - około 430 kg łącznie + bagaże ). Cała trasa + zwiedzanie na miejscu to 2960 km. Na autostradzie tempomat na 130 km/h. Średnie spalanie z całej trasy 7,0 l /100 km. Jestem zadowolony

                    Comment


                    • Bardzo ładnie. Tym bardziej, że klima pewnie chodziła na full.
                      Zadowolony jesteś z oleju LM? Masz jakieś spostrzeżenia w porównaniu do wcześniej stosowanego?

                      U mnie ostatnio trasa Wwa-Kazimierz-Wawa całość to średnie spalanie 5,8, a sam powrót 5,4, ale jechałem sobie leniwie wsiami, a nie główną drogą.

                      Comment


                      • Zamieszczone przez login_87 Zobacz posta
                        5 dorosłych osób - około 430 kg łącznie
                        Dość okazałe te osoby
                        bonito

                        Comment


                        • Zamieszczone przez login_87 Zobacz posta
                          Właśnie wróciłem z wakacji w Chorwacji. Tuż przed wyjazdem zmiana oleju na LM 5W40. Auto dosyć mocno załadowane ( 5 dorosłych osób - około 430 kg łącznie + bagaże ). Cała trasa + zwiedzanie na miejscu to 2960 km. Na autostradzie tempomat na 130 km/h. Średnie spalanie z całej trasy 7,0 l /100 km. Jestem zadowolony
                          Ja z 3700 km po Chorwacji, Czarnogórze itp. również miałem średnia 7 . Ale w 4 osoby, współczuję tej piątej, bo środkowe miejsce w IX gen jest mega niewygodne!

                          Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

                          Comment


                          • Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                            Ja z 3700 km po Chorwacji, Czarnogórze itp. również miałem średnia 7 . Ale w 4 osoby, współczuję tej piątej, bo środkowe miejsce w IX gen jest mega niewygodne!
                            Ja z tyłu przesiedziałem może ze 300 km ale paradoksalnie na środku siedziało mi się lepiej.... z boku brakowało mi miejsca na głowę :/

                            Zamieszczone przez bonito Zobacz posta
                            Dość okazałe te osoby
                            bonito
                            Dwóch chłopa słusznych rozmiarów ( razem koło 230 ) + ja 85 + 2 niewiasty....

                            Jeśli chodzi o spalanie to moi rodzice byli na Chorwacji w podobnej lokalizacji jakieś 2 tyg wcześniej ( passat b6 2.0 TDI 140 km ) i średnia spalania wyszło im 7,3... ( 4 osoby ) Natomiast prędkość autostradowa około 160-170. Ciekawe ile by wyszło w hondzie przy takiej prędkości....

                            Comment


                            • Zamieszczone przez login_87 Zobacz posta
                              Ja z tyłu przesiedziałem może ze 300 km ale paradoksalnie na środku siedziało mi się lepiej.... z boku brakowało mi miejsca na głowę :/

                              Jeśli chodzi o spalanie to moi rodzice byli na Chorwacji w podobnej lokalizacji jakieś 2 tyg wcześniej ( passat b6 2.0 TDI 140 km ) i średnia spalania wyszło im 7,3... ( 4 osoby ) Natomiast prędkość autostradowa około 160-170. Ciekawe ile by wyszło w hondzie przy takiej prędkości....
                              Dziwne, bo na środku siedzenie jest wyżej, ale cóż, nigdy nie siedziałem na miejscu pasażera w swojej Hani, a co dopiero z tyłu znam tylko opinie ludzi, których wiozłem.

                              Mi towarzyszył Passat 2.0 TDI 150 KM i średnia wyszła niewiele niższa od mojej, ale tam kierownik nie za bardzo potrafił jechać eco . W Hondzie przy 160-170 wyszłoby pewnie około 8,5-9 l moooze na tak długiej trasie coś pod 8, ale zależy od wiatru.

                              Comment


                              • Zamieszczone przez Cojakco Zobacz posta
                                rodzaj opony - (szerokość): 225/45/R17
                                ciśnienie w oponach: (dokładnie lub nie badano): 2,6 na wszystkich kołach
                                ciężar auta (osoby + bagaż): 2 dorosłe + 2 dzieci i bagaże - około 300kg
                                Duże to ciśnienie w oponach. Na wyjazd tylko tak miałeś, czy na co dzień również takie jest ?

                                Comment

                                Working...
                                X