Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Koła w IX gen - Kompendium

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    @konradszt
    Ja przejeździłem na nich ok 6k km, głównie w mieście. Złego słowa nie mogę powiedzieć. Pewne prowadzenie na suchym jak i mokrym, brak uślizgów, efektu pływania czy jakiś innych defektów. Spisywały się bardzo dobrze.

    Comment


    • #77
      Cześć, czy dojazdowka 15 cali podejdzie do tourera polift wersja lifstyle?
      Obawiam się trochę czy wejdą na tarcze.
      Standard dojazdowki to chyba 16.

      Comment


      • #78

        Comment


        • #79
          Poszukuję zdjęcia naklejki z ciśnieniami dla Tourera 16". Najlepiej 1.8. Czy mógłby ktoś wrzucić fotkę z takiego samochodu?

          Comment


          • #80
            Zamieszczone przez Marcin737 Zobacz posta
            Poszukuję zdjęcia naklejki z ciśnieniami dla Tourera 16". Najlepiej 1.8. Czy mógłby ktoś wrzucić fotkę z takiego samochodu?
            Chyba ciężko będzie, w ogóle Tourier występował w wersji 16' ? Na forum chyba nie ma takiego.. generalnie, 16' w rozmiarze 205mm pompujesz od 2,1 bez obciążenia i 2,3 z obciążeniem. Tutaj raczej nie będzie innej opcji.
            Moja łódka Civic..
            Mój "klekocik" Ceed..
            New... "Japończyk" e:Hev 2.0
            Coś na temat olejów..

            Comment


            • #81
              Zamieszczone przez Marcin737 Zobacz posta
              Poszukuję zdjęcia naklejki z ciśnieniami dla Tourera 16". Najlepiej 1.8. Czy mógłby ktoś wrzucić fotkę z takiego samochodu?
              Ja kiedyś złapałem taką nalepkę, ale nie wiem od jakiego modelu jest tmp_8034-IMG_20161114_184630-1229646576.jpeg
              Last edited by Cojakco; 29-12-2023, 12:46.

              Comment


              • #82
                Ktoś jeszcze ma jakąś fotkę naklejki z ciśnieniami? Szukam dla Tourera z felgami 16" (wersja wyposażenia S lub Comfort)

                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                Chyba ciężko będzie, w ogóle Tourier występował w wersji 16' ? Na forum chyba nie ma takiego..
                Tak. Wg katalogu 16" były w wersjach S i Comfort. Takiego golasa jak S pewnie ciężko będzie tu znaleźć ale zakładam że jakiś Comfort powinien się znaleźć.

                Zamieszczone przez Grzechu Zobacz posta
                2,3 z obciążeniem. Tutaj raczej nie będzie innej opcji.
                Trochę ciężko mi w to uwierzyć dopóki nie zobaczę... Albo przynajmniej ktoś kto widział naklejkę potwierdzi. Jednak Tourer ma wydłużony zad, większy bagaż łyka do bagażnika więc sądzę, że powinno być większe ciśnienie niż w hatchbacku. U mnie dla 17" wymagane jest 2,6 albo 2,7 (nie pamiętam dokładnie). Wobec tego w te 2,3 na 16" ciężko mi uwierzyć.

                Comment


                • #83
                  Ludzie ....ale wydziwjacie .....Mateńko ....naklejki... cuda na kiju itp....Proste jak drut ....pompujesz tyle ile jest Ci wygodne i czujesz ze jest ok i amen.......I co tu wydziwjac????????? Toz do Hondy dzwońcie .....do Tokyo......

                  Comment


                  • #84
                    Ale wiesz, że wraz ze wzrostem temperatury opony rośnie też ciśnienie?
                    Jak sobie nadmuchasz za dużo, potem zapakujesz Turasa pod dach (a jest gdzie pakować) i w upalny dzień śmigniesz sobie kilkusetkilometrową trasę to może być niefajnie.
                    Nawet nie chodzi o ekstremalną sytuację (pęknięcie opony) a o szybsze jej zużycie, nieregularne odkształcenia itd. O upośledzeniu właściwości jezdnych w takich warunkach nawet nie wspominam.
                    Zbyt niskie ciśnienie też nic dobrego nie przyniesie, nawet jeśli subiektywnie jest "dobrze".

                    Na ustalanie właściwego ciśnienia w oponach na podstawie odczuć odbieranych dupskiem to mógł sobie pozwolić Niki Lauda, i to też tylko w filmie.

                    Comment


                    • #85
                      Jest co wydziwiać tak na prawdę. Osobiście nauczyłem się sprawdzać raz na miesiąc, no i wyczaiłem jedną stację z dobrze ustawionym kompresorem. Zwykle okazuje się, że jest coś do poprawki przynajmniej na jednym z kół. Generalnie mam stałą drogę do pracy i po jakimś czasie jadąc po tych samych nierównościach zacząłem już zauważać po głośności pracy zawieszenia, że czas sprawdzić ciśnienie A jeżdżąc z za dużym robi się krzywdę zawieszeniu - ostatnio odzywała mi się poduszka w lewym przednim kole. Po skorygowaniu ciśnienia do "naklejkowej" wartości już tak nie trzeszczy. Odzywa się jak jest zimno i wilgotno, ja też nie lubię takich warunków

                      Comment


                      • #86
                        Przy za dużej różnicy w ciśnieniu między osiami wywali błąd "sprawdź ciśnienie w kołach"

                        Było to oczywiście latem i po dłuższej jeździe autostradą.
                        Przed trasą ustawiłem przód 2.35 / tył 2.45.
                        Po 300 kilometrach i 30 stopniach, pełne auto i ciśnienie z tyłu 2.95 bara, przód 2.5.

                        Opuściłem 0,3 bara na tylnej osi i błąd zniknął. Gdy opony wystygły wróciłem do wartości 2.3 na tyle i po problemie (koła 17)

                        Comment


                        • #87
                          Jakie dystanse polecacie aby "wypchnąć" koła tak aby zrównały się z karoserią? Mam koła 225/45R17.

                          Comment


                          • #88
                            Zamieszczone przez Jacek1968 Zobacz posta
                            Ludzie ....ale wydziwjacie .....Mateńko ....naklejki... cuda na kiju itp....Proste jak drut ....pompujesz tyle ile jest Ci wygodne i czujesz ze jest ok i amen.......I co tu wydziwjac????????? Toz do Hondy dzwońcie .....do Tokyo......
                            tyle wyrazów i ani jednego sensownego argumentu oraz brak rozwiązania problemu
                            to jest sztuka, że faktycznie nie każdy potrafi tak
                            Zamieszczone przez Jacek1968 Zobacz posta
                            wydziwjac


                            Zamieszczone przez DaN995 Zobacz posta
                            Jakie dystanse polecacie aby "wypchnąć" koła tak aby zrównały się z karoserią? Mam koła 225/45R17.
                            to co podajesz jest mało istotne - potrzebne jest info jakie masz felgi czyli ich ET i szerokość
                            Last edited by Lcfr; 20-02-2024, 14:39.
                            Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                            Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                            Comment


                            • #89
                              Zamieszczone przez Lcfr Zobacz posta
                              to co podajesz jest mało istotne - potrzebne jest info jakie masz felgi czyli ich ET i szerokość
                              ET50, szerokość 17. Felgi oryginał Honda do Civica IX. Identyczne jak na zdjęciu.Screenshot_20240220_153754_Allegro.jpg

                              Comment


                              • #90
                                Zamieszczone przez DaN995 Zobacz posta
                                ET50, szerokość 17.
                                szerokość nie jest 17 - bedzie 7J albo 7,5J albo 8J
                                podstawiasz to tu https://www.ladnefelgi.pl/Kalkulator...s&gad_source=1 i wiesz prawie dokładnie, pozostaje się upewnić tylko co do Hondy
                                Story:Civic: SL-> ED4 D15B2-> EG4 D15B3-> EJ2 D15B7-140KM-> Integra TypeR DC2 B18C6-214KM-> Si FG2 K20Z3-223KM->VolvoC30/SuzukiSS/FiestaST2->FK7 L15B7+
                                Now: FL1 Boost Blue L15B7+Honda Forza 125 2023 +Honda HR-V 4x4 1.8 2021+FIT 2012

                                Comment

                                Working...
                                X