Czesc, planuje zabrac sie za wygluszenie swojego auta (tourer) i zastanawiam sie czy jestem w stanie zrobic to samemu. Wyczytalem ze drzwi jestem w stanie zrobic bez wiekszych problemow, moje pytanie dotyczy nadkoli przod tyl oraz podlogi i bagaznika. Glownie przeszkadza mi szum opon na gorszej jakosci drogach. Czy jest ktos kto robil to samemu? Warto? Moze macie jakies linki do jakichs poradnikow. Z gory dzieki.
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Wygluszanie auta- kilka pytan.
Collapse
X
-
Dzieki, a uwazacie ze warto byloby sie za cos takiego zabrac? Zastanawiam sie jaki bedzie tego efrkt, w takim sensie czy bede w stanie dostrzec satysfakcjonujaca mnie roznice. Nie chodzi mi o kompletne wyciszenie wiadomo, ale wczoraj odkurzajac auto zauwazylem, ze pod tylnymi siedzeniami, po tym cieniutkim dywanikiem na rzep jest gola blacha. Dlatego wydaje mi sie ze gdybym dal tam te mate butylowa + ta druga a la filc jak doradzaja to chcac nie chcac minimalnej poprawymoge sie spodziewac. Przyszlo mi jeszcze do glowy jedno wazne pytanie, jakich narzedzi bede potrzebowal do tego zabiegu, zeby sie nie okazalo, ze w polowie nie bede mial konkretnego klucza by dokonczyc akcje i bede musial wszystkoskladac spowrotemmialem juz taka sytuacje rozbierajac drzwi mojego starego fokusa heh
Comment
-
klucz 10 i krzyżak wkrętak, nożyczki i opalarka jeśli maty butylowe do podgrzania. Kupiłem ostatnio pianki w bitmat i dostałem fajny od nich poradnik.
Pokazują przyrost wyciszenia o około 14dB bar, tylko ,że tam naprawdę to waży w poprzednim aucie miałem prawie 40 kg wszystkiego było ciszej ale największy hałas był z szyb i to na wysokości głowy.
Dlatego przy Tourer nie chciałem już wagi a jak wiele pianki zdziałały nie wiem, jeszcze konserwacja podwozia jest do zrobienia ale z doświadczenia wiem, że ja będę czuł różnicę a dla żony będzie b/z
Comment
-
Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz postaklucz 10 i krzyżak wkrętak, nożyczki i opalarka jeśli maty butylowe do podgrzania.
Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz postaPokazują przyrost wyciszenia o około 14dBJestem w szoku. Ostawiałbym 3-4 dB, w optymistycznej wersji 5dB. To i tak dobry wynik, bo przeliczając db na hałas, to 3db daje dwukrotny spadek głośności.
Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz postaże tam naprawdę to waży w poprzednim aucie miałem prawie 40 kgJa tam wolałbym ciszę
Maty butylowe nie są aż tak tragicznie ciężkie. Może dać te ciut cieńsze i na to piankę. NIe będzie tragedii, a trochę ciszej się zrobi .
Comment
-
W Civic podstawa to nadkola, według mnie od tego należy zacząć zabawę. Osobiście polecam firmę bitmat.
Aby skutecznie wygłuszyć nadkola w aucie, należy zastosować minimum 3 rodzaje materiałów.
1. Warstwa - mata butylowa StP Aero Gold 2,3mm - bezpośrednio na blaszane oraz plastikowe nadkola - tworzy skuteczną barierę dla hałasu, redukuje wibracje, drgania i niskie tony
2. Warstwa - pianka gumowa K6s - jako druga warstwa na plastikowe - skutecznie izoluje szumy pochodzące od kół
2. Warstwa - jako druga warstwa na blaszane nadkola - masa wygłuszająca StP Noise Liquidator - wzmacnia barierę dla hałasu, oraz zabezpiecza nadkola przed korozją
https://www.bitmat.pl/masa-wygluszaj...nadkoli-blachy że
Kolejne etapy to bagażnik, boczki drzwi, podłoga...
Comment
-
Warto pruć bagażnik i "nadkola blaszane" oklejać także od strony bagażnika?
Z drugiej strony rozebranie bagażnika z podłogi w kombi i boczków to 15 minut z manuałem, co już robiłem.
Dzięki bardzo za konkretną wiadomość
P. S ilości na nadkola według schematu podanego przez Ciebie może pamiętasz? Lub masz w zamówieniu?
Comment
-
Warto zrobić bagażnik, po pierwsze tak jak piszesz dla sprawnej osoby rozebranie trwa kwadrans. Po drugie powierzchnia bagażnika jest znacząca i jest ona źródłem hałasu szczególnie dla osób siedzących na tylnej kanapie. Nie pamiętam dokładnie ile potrzeba materiału. Przedstawione ilości dotyczyły zamówienia do Accorda i zostało około 25% materiału.
Comment
-
"Przedstawione ilości dotyczyły zamówienia do Accorda i zostało około 25% materiału."
Kurde, a gdzie podałeś te ilości? Lepiej więcej, zawsze coś się znajdzie do wyklejenia, także się nie zmarnuje materiał
P. S
Jeszcze grubość potrzebuje i będzie wszystko :PLast edited by slepak; 15-11-2022, 10:00.
Comment
-
pomagałem ostatnio znajomemu wygłuszyć Mustanga z lat poczatku lat '10 to na całe auto zamówiliśmy 9 m2 mat StP i 3 m2 pianki akustycznej/Noisebloq Isolator 4.
Pod kątem powierzchni blaszanej auta są dość przybliżone.
Mierzyłem wszystko 2x przed zakupem i po robocie zostało raptem po jednym krótkim skrawku z każdego materiału.
Wszystko zależy ile da się położyć by później złożyć plastiki oraz jakiego efektu oczekujemy.
Robiliśmy kompleksowo, tj. drzwi, podłoga, nadkola przód i tył, boczki z tyłu i bagażnik, podłoga.
Nie ruszaliśmy tylko maski i dachu.
Zamieszczone przez slepak Zobacz postaA K6s jaka grubość?
I ostatnie pytanie czym wykleić bagażnik od strony kabiny??
Rozumiem że StP Aero Gold i na to Noise Liquidator?? Pomyślał bym raczej o odwrotnej kolejności :P
Z grubością mat bym nie szalał, tj. zaczął cienko i najwyżej jeżeli się da to dołożył drugą warstwę, bo czasami może być problem później wszystko poskładać, bo spinki nie łapią.Last edited by maniaco; 15-11-2022, 16:21.
Comment
-
" Z grubością mat bym nie szalał, tj. zaczął cienko i najwyżej jeżeli się da to dołożył drugą warstwę, bo czasami może być problem później wszystko poskładać, bo spinki nie łapią."
Dzięki za wskazówki.
edit:
najpierw mata StP, a na nią Noise Liquidator/pianka.Last edited by slepak; 15-11-2022, 20:25.
Comment
Comment