Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wygluszanie auta- kilka pytan.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Wygluszanie auta- kilka pytan.

    Czesc, planuje zabrac sie za wygluszenie swojego auta (tourer) i zastanawiam sie czy jestem w stanie zrobic to samemu. Wyczytalem ze drzwi jestem w stanie zrobic bez wiekszych problemow, moje pytanie dotyczy nadkoli przod tyl oraz podlogi i bagaznika. Glownie przeszkadza mi szum opon na gorszej jakosci drogach. Czy jest ktos kto robil to samemu? Warto? Moze macie jakies linki do jakichs poradnikow. Z gory dzieki.

  • #2
    Sporo już było na ten temat. W zasadzie chyba wszystko. Jak użyjesz wyszukiwarki, to na pewno znajdziesz odpowiedź. Kilka osób już to robiło, opinie nie są jednoznaczne. Pamiętaj, że to wszystko waży i to niemało a FK2 demonem dynamiki nie jest

    Comment


    • #3
      Wcale nie musi dużo ważyć. Jeśli zastosuje się maty wygłuszające piankowe i takowe idealnie się sprawdzą w tylnym wygłuszeniu .
      W nadkola Tourera wchodzą 25 mm w podłogę 6mm-9mm. Jednakże to taki pół środek +waga -wytłumienie

      Comment


      • #4
        Dzieki, a uwazacie ze warto byloby sie za cos takiego zabrac? Zastanawiam sie jaki bedzie tego efrkt, w takim sensie czy bede w stanie dostrzec satysfakcjonujaca mnie roznice. Nie chodzi mi o kompletne wyciszenie wiadomo, ale wczoraj odkurzajac auto zauwazylem, ze pod tylnymi siedzeniami, po tym cieniutkim dywanikiem na rzep jest gola blacha. Dlatego wydaje mi sie ze gdybym dal tam te mate butylowa + ta druga a la filc jak doradzaja to chcac nie chcac minimalnej poprawymoge sie spodziewac. Przyszlo mi jeszcze do glowy jedno wazne pytanie, jakich narzedzi bede potrzebowal do tego zabiegu, zeby sie nie okazalo, ze w polowie nie bede mial konkretnego klucza by dokonczyc akcje i bede musial wszystkoskladac spowrotem mialem juz taka sytuacje rozbierajac drzwi mojego starego fokusa heh

        Comment


        • #5
          klucz 10 i krzyżak wkrętak, nożyczki i opalarka jeśli maty butylowe do podgrzania. Kupiłem ostatnio pianki w bitmat i dostałem fajny od nich poradnik.



          Pokazują przyrost wyciszenia o około 14dB bar, tylko ,że tam naprawdę to waży w poprzednim aucie miałem prawie 40 kg wszystkiego było ciszej ale największy hałas był z szyb i to na wysokości głowy.

          Dlatego przy Tourer nie chciałem już wagi a jak wiele pianki zdziałały nie wiem, jeszcze konserwacja podwozia jest do zrobienia ale z doświadczenia wiem, że ja będę czuł różnicę a dla żony będzie b/z

          Comment


          • #6
            Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
            klucz 10 i krzyżak wkrętak, nożyczki i opalarka jeśli maty butylowe do podgrzania.
            Do tego dodałbym jeszcze wałek do dociskania. Coś takiego. Do kupienia w każdym markecie budowlanym, za kilka zł.


            Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
            Pokazują przyrost wyciszenia o około 14dB
            Jestem w szoku. Ostawiałbym 3-4 dB, w optymistycznej wersji 5dB. To i tak dobry wynik, bo przeliczając db na hałas, to 3db daje dwukrotny spadek głośności.


            Zamieszczone przez maciej_mariusz Zobacz posta
            że tam naprawdę to waży w poprzednim aucie miałem prawie 40 kg
            Jak się dobrze posprząta auto, to gratów jakie się na co dzień wozi bez sensu wyjdzie prawie tyle Ja tam wolałbym ciszę Maty butylowe nie są aż tak tragicznie ciężkie. Może dać te ciut cieńsze i na to piankę. NIe będzie tragedii, a trochę ciszej się zrobi .
            Pozdrawiam Czarodziej
            Mój Szogun

            Comment


            • #7
              Jakie polecacie maty butylowe? od jakich miejsc zacząć zabawę? :P

              Nadkola plastikowe od wewnątrz, a czy nadkola "blaszane"/ wnęki nadkoli za amorkami też jak i od strony kabiny?
              bagażnik też widziałem goły w całości...

              Comment


              • #8
                W Civic podstawa to nadkola, według mnie od tego należy zacząć zabawę. Osobiście polecam firmę bitmat.
                Aby skutecznie wygłuszyć nadkola w aucie, należy zastosować minimum 3 rodzaje materiałów.

                1. Warstwa - mata butylowa StP Aero Gold 2,3mm - bezpośrednio na blaszane oraz plastikowe nadkola - tworzy skuteczną barierę dla hałasu, redukuje wibracje, drgania i niskie tony


                2. Warstwa - pianka gumowa K6s - jako druga warstwa na plastikowe - skutecznie izoluje szumy pochodzące od kół
                kauczukowe, pianki kauczukowe, maty kauczkowe, 665, m2, id 665, wygłuszanie ścian, wyciszanie


                2. Warstwa - jako druga warstwa na blaszane nadkola - masa wygłuszająca StP Noise Liquidator - wzmacnia barierę dla hałasu, oraz zabezpiecza nadkola przed korozją
                https://www.bitmat.pl/masa-wygluszaj...nadkoli-blachy że
                Kolejne etapy to bagażnik, boczki drzwi, podłoga...

                Comment


                • #9
                  Warto pruć bagażnik i "nadkola blaszane" oklejać także od strony bagażnika?

                  Z drugiej strony rozebranie bagażnika z podłogi w kombi i boczków to 15 minut z manuałem, co już robiłem.

                  Dzięki bardzo za konkretną wiadomość

                  P. S ilości na nadkola według schematu podanego przez Ciebie może pamiętasz? Lub masz w zamówieniu?

                  Comment


                  • #10
                    Warto zrobić bagażnik, po pierwsze tak jak piszesz dla sprawnej osoby rozebranie trwa kwadrans. Po drugie powierzchnia bagażnika jest znacząca i jest ona źródłem hałasu szczególnie dla osób siedzących na tylnej kanapie. Nie pamiętam dokładnie ile potrzeba materiału. Przedstawione ilości dotyczyły zamówienia do Accorda i zostało około 25% materiału.

                    Comment


                    • #11
                      "Przedstawione ilości dotyczyły zamówienia do Accorda i zostało około 25% materiału."

                      Kurde, a gdzie podałeś te ilości? Lepiej więcej, zawsze coś się znajdzie do wyklejenia, także się nie zmarnuje materiał

                      P. S

                      Jeszcze grubość potrzebuje i będzie wszystko :P
                      Last edited by slepak; 15-11-2022, 10:00.

                      Comment


                      • #12
                        Tak wyglądało zamówienie, które daje efekt:
                        10x StP Aero Gold 2,3 mm
                        2m2 K6s
                        2x Noise Liquidator
                        Tak jak pisałem, z zamówienia zosto materiału.
                        Według mnie jeśli auto było konserwowane noise liquidator można odpuścić...

                        Comment


                        • #13
                          A K6s jaka grubość?

                          I ostatnie pytanie czym wykleić bagażnik od strony kabiny??

                          Rozumiem że StP Aero Gold i na to Noise Liquidator?? Pomyślał bym raczej o odwrotnej kolejności :P

                          Comment


                          • #14
                            pomagałem ostatnio znajomemu wygłuszyć Mustanga z lat poczatku lat '10 to na całe auto zamówiliśmy 9 m2 mat StP i 3 m2 pianki akustycznej/Noisebloq Isolator 4.
                            Pod kątem powierzchni blaszanej auta są dość przybliżone.
                            Mierzyłem wszystko 2x przed zakupem i po robocie zostało raptem po jednym krótkim skrawku z każdego materiału.
                            Wszystko zależy ile da się położyć by później złożyć plastiki oraz jakiego efektu oczekujemy.

                            Robiliśmy kompleksowo, tj. drzwi, podłoga, nadkola przód i tył, boczki z tyłu i bagażnik, podłoga.
                            Nie ruszaliśmy tylko maski i dachu.

                            Zamieszczone przez slepak Zobacz posta
                            A K6s jaka grubość?

                            I ostatnie pytanie czym wykleić bagażnik od strony kabiny??

                            Rozumiem że StP Aero Gold i na to Noise Liquidator?? Pomyślał bym raczej o odwrotnej kolejności :P
                            najpierw mata StP, a na nią Noise Liquidator/pianka.
                            Z grubością mat bym nie szalał, tj. zaczął cienko i najwyżej jeżeli się da to dołożył drugą warstwę, bo czasami może być problem później wszystko poskładać, bo spinki nie łapią.
                            Last edited by maniaco; 15-11-2022, 16:21.
                            sigpic
                            FK2 http://www.civicforum.pl/showthread....FK2-by-maniaco
                            FK3 http://www.civicforum.pl/showthread....al-Black-Pearl
                            FK9 http://www.civicforum.pl/showthread....ec-AT-Prestige

                            Comment


                            • #15
                              " Z grubością mat bym nie szalał, tj. zaczął cienko i najwyżej jeżeli się da to dołożył drugą warstwę, bo czasami może być problem później wszystko poskładać, bo spinki nie łapią."
                              To jaką proponujesz grubość? Żeby kleić raz a dobrze, oraz co z w/w mat do samego bagaja?

                              Dzięki za wskazówki.

                              edit:

                              najpierw mata StP, a na nią Noise Liquidator/pianka.
                              kurde sugerujesz trzy warstwy przy nadkolach? mata/noise/ pianka?:P
                              Last edited by slepak; 15-11-2022, 20:25.

                              Comment

                              Working...
                              X