Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Siłowniki bagażnika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Siłowniki bagażnika

    Witam,
    czy u was w ufo siłowniki bagażnika też nie wypychają klapy do góry tylko trzeba ją ręcznie pchać do końca? Zadzwoniłem przed chwilą do serwisu bo gwarancja kończy mi się w grudniu, ale gościu powiedział, że siłownik ma za zadanie zapobiec opadaniu klapy a nie ją podnosić. Z tego co pamiętam to w większości samochodów jednak te siłowniki wypychały klapę. Jak jest u was?

  • #2
    U mnie siłowniki działają na dokładnie takiej samej zasadzie jak u Ciebie. Myślę, że jest to normalne, przynajmniej u Hondy i działa tak jak producent przewidział. Dodam, że poprzednia VIII generacja ma również takie samo rozwiązanie.
    Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

    Comment


    • #3
      Trzeba założyć inne siłowniki żeby mieć podnoszeną klapę. Poszukaj na YT lub w jednym z odcinków 101 napraw.

      Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

      Comment


      • #4
        U mnie trzeba podnieść klapę ręcznie tak gdzieś do połowy zakresu jej wychyłu, potem siłowniki same ja wypychają do góry. Od samego dołu to chyba w żadnym aucie siłowniki nie ciągną klapy do góry.. bo byś się siłował z jej zamknięciem
        Moja łódka Civic..
        Mój "klekocik" Ceed..
        New... "Japończyk" e:Hev 2.0
        Coś na temat olejów..

        Comment


        • #5
          Ok dzięki za odpowiedzi. Czyli jest wszystko ok

          Comment


          • #6
            Ja w swoim viii gen wstawiłem mocniejsze, wg tabeli ze strony TRAFO. Teraz wystarczy, że wcisnę przycisk na klapie i 1 palcem podniosę 3-4 cm, dalej leci samo
            Milano Red by Gdanny0

            Comment


            • #7
              No i trzeba dodać, że przy obecnych temperaturach olej w siłownikach wyraźnie gęstnieje i stawiają one większy opór.
              Był: Honda Civic Tourer 2015 FL 1.8
              Jest: Toyota Corolla 1.8 Hybrid 2023

              Comment


              • #8
                Dzisiaj jest 21 listopada,a nie 1 kwietnia, więc nie pisz takich bzdur
                Potocznie ,,siłownik'',a poprawna nazwa to sprężyna gazowa. Składa się ona z cylindra i tłoka, pod tłokiem jest sprężony pod wysokim ciśnieniem azot,a nad tłokiem jest kilka mililitrów oleju. Azot gdy ,,zamykamy klapę'' spręża się (kumulując energię) i zostaje w takim stanie aż do ,,otwarcia klapy'',gdzie oddając energię pomaga w podniesieniu ,,klapy''. Azot stosuje się dlatego że jak wiadomo jest to gaz którego zmiana objętości na skutek zmian temperatury jest mała (masło maślane ) I właśnie w niskich temperaturach pomimo swoich właściwości i tak maleje jego objętość,a przez to ciśnienie ,co skutkuje pogorszeniem działania sprężyn gazowych w niskich temperaturach. A wspomniany olej służy głównie do tłumienia uderzenia tłoka w pozycji otwartej . Ciśnienie w sprężynach gazowych jest ściśle wyliczone do wagi klapy i punktów podparcia sprężyny względem zawiasów. Gdy zamontujemy sprężyny gazowe o znacznie większym ciśnieniu (o większej sile odbicia - podaje się ją w Nm) , to w niskich temperaturach będzie lepiej,ale w lecie gdy postawimy auto tyłem do słońca,możemy stracić zęby przy otwieraniu bagażnika,i będziemy mieli trudności z ponownym zamknięciem klapy i to nie ze względu na wybite zęby,ale przez wielką siłę,jaką będziemy musieli przyłożyć do zamknięcia klapy .
                Last edited by piter77; 21-11-2018, 21:42.

                Comment


                • #9
                  Zamieszczone przez Gdanny0 Zobacz posta
                  Ja w swoim viii gen wstawiłem mocniejsze, wg tabeli ze strony TRAFO. Teraz wystarczy, że wcisnę przycisk na klapie i 1 palcem podniosę 3-4 cm, dalej leci samo
                  Tylko to do poprzedniej generacji. Da się jakoś wyszukać siłowniki po długości i skoku, żeby dopasować do tych co są OEM?

                  Comment


                  • #10
                    Odkopię trochę temat, bo jestem po szukaniu mocniejszych siłowników.

                    W Civicu IX są siłowniki o długości 596,5 mm i sile 465 N.

                    Pasują z FORD S-MAX 05.2006-12.2015; Długość [mm]: 605; Siła wyrzutu [N]: 655 -> Nr. porównawcze: 8127564 LESJOFORS; 430719083600 MAGNETI MARELLI; 24546 KROSNO.
                    Teraz tylko sprężyny i działa! Automatyczne otwieranie bagażnika u mnie

                    Comment


                    • #11
                      W kontekście tego co pisał piter77, dodam jeszcze - nie próbujcie otwierać klapy w samochodzie który leży na boku, stojąc przed nią!
                      Byłem świadkiem takiego zdarzenia - klapa walnęła faceta tak, że odleciał ze 2 metry do tyłu...

                      Comment


                      • #12
                        Zastanawiam się czy są jakieś różnice w konstrukcji klapy bagażnika między przedliftem a poliftem, nie mówię tutaj o wyglądzie zewnętrznym, a konkretnie o kształcie pod względem siłowników. Przedstawiany przez Krzuchup zestaw ( Sprężyny 1S19050 - 19x51mm, siłowniki klapy bagażnika firmy KROSNO z FORD S-MAX) u niego do przedlifta pasuje bez problemu, natomiast do polifta nie. Owszem same siłowniki działają, ale siłowniki plus sprężyny już nie, nie da się w tym połączeniu domknąć klapy, nie ma szans. Końcówki na siłownikach odkręcają się z obu stron i sprężynę można dać albo z jednej albo z drugiej strony, ale sprężyna jest tak mocna, że prędzej się coś połamie, niż klapa się domknie. Co do samych siłowników to faktycznie fajnie to chodzi. Naciskam przycisk na klapie, delikatnie palcem podbiję klapę i sama unosi się na maksymalną wysokość, gorzej z zamknięciem, jest ciężej, ale mam skrzydło, które swoje waży, więc tragedii nie ma, bo jedną ręką mogę ją zamknąć, natomiast zapewne bez skrzydła już tak łatwo nie pójdzie, o czym wspominał "tgrzebien". Ze starymi siłownikami miałem odwrotnie, klapa ciężej się podnosiła, a fajnie opadała, jednak ważniejsze jest dla mnie, aby do góry szła sama, bo jednak trochę waży z dodatkowym obciążeniem. Natomiast dokładając sprężyny to już niewypał, a skoro u mnie nie dało rady, to we wszystkich poliftach będzie tak samo. Krzychup polecał mocniejsze sprężyny koloru niebieskiego, są również słabsze zielone, mimo wszystko wg mnie również słabsze nic tutaj nie pomogą, a nawet jakby zadziałały, to klapa będzie się mega ciężko domykać, więc nie ma to sensu. Suma sumarum założenie mocniejszych siłowników wyszło na plus, bo klapa idzie ładnie do góry, więc to działa, natomiast sprężyny to zły pomysł w poliftach.
                        Moja Hondzia http://www.civicforum.pl/showthread....-Blue-Metallic

                        Comment


                        • #13
                          Ktoś wymieniał i na jakie już siłowniki klapy bagażnika (sprężyny gazowe ) w 5d ? Czy te z Krosna ktoś montował ?

                          Comment


                          • #14
                            Wymieniałem na te z Krosna w VIII gen. Słabe niestety. Po 2 latach nie mają już siły trzymać klapy. Odradzam

                            Comment


                            • #15
                              To jakie inne zamienniki ? Oryginały kosztują ponad 200 zł/szt.

                              Comment

                              Working...
                              X