Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Klimatyzacja mocno obiąża silnik - czy to normalne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    ta sytuacja jest jakby nie klarowna ...same poszlaki . Ktoś poczyta, nie będzie wiedział o co chodzi i znowu...olej stał się zbawcą sytuacji. Nie, to nie prawda . Olej tu nie ma nic do rzeczy.
    Zamieszczone przez Malefic Zobacz posta
    w serwisie przeprowadzili
    warto tu dopisać: czy to mówisz o ASO? czy jakimś servisie od klimy?

    Zamieszczone przez Malefic Zobacz posta
    Poprzednio był sprawdzany tylko poziom czynnika
    nie ma takiej opcji, tutaj ktoś Cię ściemniał .
    Zamieszczone przez Malefic Zobacz posta
    Jestem właścicielem auta od niedawna i w serwisie stwierdzili,
    ASO? ...brakuje tu precyzji bo nie wiadomo czy to spece specjalizujący się w układach klimatyzacji? czy ASO?
    Zamieszczone przez Malefic Zobacz posta
    że do oleju nikt nie zaglądał
    ktoś był na tyle bezczelny by Ci wciskać taki kit to się dziewę , no ale nie każdy użytkownik się orientuje co jest możliwe a co nie. (oczywiście to nie twoja wina).
    Zamieszczone przez Malefic Zobacz posta
    Teraz, po zmianie oleju i czynnika w kompresorze klimatyzacji można bez problemu ruszyć i czuć, że silnik jest zauważalnie mocniejszy
    nie, to nieprawda, nie rozumiesz jak działa klimatyzacja.
    To że czujesz że teraz auto jest "mocniejsze" dlatego że klima nie ma nic do roboty - mówiąc krótko - sprężarka pracuje z 5% wydajnością. Czyli jest to co czujesz, czyli mniejsze obciążenie dla silnika.
    Kiedy będzie pracować ze 100% wydajnością? no kiedy? ...tak, zgadza się , ...w lato jak będzie +36stC na polu .
    No, to już wiesz, że sprężarka nie będzie napieprzać z pełną mocą gdy na polu jest +7stC ...a na nastawach ile tam możesz nastać najmniej ??? +16stC? ...no... to ona "głupia nie jest" Czujniki nie pozwolą jej pracować z pełnym obciążeniem. (czytają/wiedzą że jest +7stC). Sprężarka ma zdolność max +16stC. więc jak jest darmo +7stC na polu, to ona nie działa . Stąd czujesz że nie obciąża układu .
    Swoją droga to bardzo dobrze , bo jak byś teraz czuł (+7stC) że układ jest obciążony no to na pewno coś jest niesprawne.
    Im goręcej na polu a mniejsze zakresy nastaw temperatury - tym większa wydajność sprężarki.
    Im zimniej na polu tym mniejsza wydajność sprężarki.

    Rozumiem że teraz nie nastawiasz Hi "Lo" ? jest listopad +7stC i chcesz się mocniej dochłodzić? jest za ciepło w kabinie?... nie wierzę . Więc jeśli teraz przy +7stC uruchamiasz (A/C On) to w jakim celu? Jak chcesz schłodzić wnętrze gdy na polu jest zimniej niż fizyczne możliwości sprężarki?
    Przemyśl to i nie daj sobie wciskać kitu Mateusz.
    Last edited by rambo7; 17-11-2023, 08:28.
    Kierownik Działu Diesla

    Comment


    • #17
      Doprecyzuje tylko to co rambo7 napisał. W IX sprężarka działa ON/OFF, nie jest "inwertorowa" (zmienna obciążalność) jak w kolejnej generacji X. Więc po prostu włącza się rzadziej jeśli temperatura nie jest wymagająca do ciągłej pracy.
      4SALE: Bluespark Pro+Boost-Pigyback/chip

      If u want 2 play u got 2 pay, performance doesn't come cheap.
      Its better to have it and not need it, then need it and not have it.


      Chcesz podłączyć wideorejestrator w 8/9gen Civic? Nie wiesz gdzie się wpiąć? potrzebujesz wtyczkę akcesoryjną info TUTAJ

      Comment

      Working...
      X