Witam,
zauważyłem w swoim Civicu IX 1.8 bardzo dziwny objaw. Po włączeniu klimatyzacji (tryb ECON wyłączony) silnik jest mocno słabszy. Wiem, że kompresor klimatyzacji obciąża silnik, natomiast w tym modelu jest to mocno odczuwalne. Choćby przy ruszaniu, nie ma możliwości ruszyć z ok. 1800 obr. bo obroty momentalnie spadają w momencie zasprzęglania i trzeba podbijać je gazem. To samo tyczy się zmiany biegów - obroty spadają po wysprzęgleniu bardzo szybko, takiego efektu przy wyłączonej klimatyzacji nie ma.
Wiem, że ten silnik ma lekkie koło zamachowe stąd ma niedobór momentu obr. na niskich obrotach, ale chciałem Was zapytać czy też macie takie same odczucia?
Po prostu może przy włączonej klimie ruszać z jeszcze wyższych (tzn. wyższych od 2000 obr.) obrotów? Tylko, że wtedy silnik wyje..
Pozdrawiam!
zauważyłem w swoim Civicu IX 1.8 bardzo dziwny objaw. Po włączeniu klimatyzacji (tryb ECON wyłączony) silnik jest mocno słabszy. Wiem, że kompresor klimatyzacji obciąża silnik, natomiast w tym modelu jest to mocno odczuwalne. Choćby przy ruszaniu, nie ma możliwości ruszyć z ok. 1800 obr. bo obroty momentalnie spadają w momencie zasprzęglania i trzeba podbijać je gazem. To samo tyczy się zmiany biegów - obroty spadają po wysprzęgleniu bardzo szybko, takiego efektu przy wyłączonej klimatyzacji nie ma.
Wiem, że ten silnik ma lekkie koło zamachowe stąd ma niedobór momentu obr. na niskich obrotach, ale chciałem Was zapytać czy też macie takie same odczucia?
Po prostu może przy włączonej klimie ruszać z jeszcze wyższych (tzn. wyższych od 2000 obr.) obrotów? Tylko, że wtedy silnik wyje..
Pozdrawiam!

Comment