Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Oszustwo Honda - czy coś z tym robić dalej

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • Oszustwo Honda - czy coś z tym robić dalej

    Witam,

    Kupiłem nowe auto z salonu. Honda Ciic Tourer 2017 wersja SPORT. W katalogu tego auta na stronie 16 jest informacja iż auto ma wgraną aplikację Android Auto. Spójrzcie poniżej
    Strona 16.jpg

    Auto kupiłem, zapłaciłem, odbieram w następnym tygodniu. Ale..., czerpiąc z mądrości forumowiczów przestudiowałem w międzyczasie 182 strony na forum temat "Działanie Systemu Honda Connect", i wtedy coś mnie tknęło.
    Zapytałem sprzedawcę czy auto ma wgraną aplikację android auto - no bo w katalogu jest opis że niby jest - błądził, szukał odpowiedzi, kręcił jak to w polityce - w końcu stwierdził że trzeba by zapytać się gdzieś wyżej.
    Zatelefonowałem pod infolinię w Polsce - powiedzieli że jest, ale żeby tak na piśmie dostać to trzeba wysłać zapytanie. Wysłałem dostałem następującą odpowiedź od Honda Motor Europe oddział w Polsce:
    Szanowny Panie,
    Dziękujemy za kontakt z firmą Honda.
    "Urządzenie Honda Connect w modelu Civic Tourer nie posiada funkcjonalności Android Auto. Przypominamy, że detale specyfikacji wyposażeniowej zawarte w katalogu modelu nie odnoszą się do konkretnego produktu, który jest dostarczany lub sprzedawany przez firmę Honda. Przepraszamy z pomyłkę w katalogu i jednocześnie informujemy, że nieścisłość zostanie niezwłocznie poprawiona."
    Z poważaniem,
    Honda Motor Europe Limited (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce"

    Czytaj dosłownie: bujaj się drogi kliencie. W sumie kasę już zapłaciłeś
    Chciałbym się Was drodzy forumowicze podpytać: czy coś z tym robić dalej czy też dać sobie spokój ( mam wgraną wersję oprogramowania 6.0). Korci mnie aby pociągnąć to gdzieś dalej bo to jest najprostsze w życiu oszustwo - firma reklamuje produkt a później ten produkt nie ma reklamowanych cech. I to jaka firma HONDA, ze standardami, certyfikatami
    Jeśli coś z tym działać dalej to co można - podpowiedzcie...Pozdrawiam,

  • #2
    Nie pytaj się Honda Polska tylko Honda Japan.

    Kiedyś był przypadek że gość miał Nissana i pojechał na akcję serwisową. ASO oraz Nissan Polska kazał mu zapłacić bo jego wersja wyposażenia nie była kierowana w danym roku modelowym na polski rynek. Napisał do Nissan USA z kopią do Japan. Dostał certyfikat że ma zgłosić się do ASO w Polsce a obciążyć mają Nissan Polska.
    Jak widać czasem trzeba uderzyć wyżej. Napisz tam i powiedz w czym rzecz i że czujesz się oszukany już na początku przygody z Honda.... Nie zaszkodzi a może coś z tego wyjdzie.
    Ja bym tak zrobił.....
    Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
    Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
    Ale o Hanie trzeba dbać
    Moje maleństwo: ES7

    Comment


    • #3
      Dziękuję Wojciechu

      Comment


      • #4
        Zamieszczone przez przemyslaw1972 Zobacz posta
        Dziękuję Wojciechu
        Daj znać co postanowiłeś i czy jest jakiś rezultat. 3mam kciuki.
        Pozdrawiam
        Civic VI - DEACTIVED, CIVIC VII D16V1 ES7 - ACTIVE, CIVIC VIII L13A7 FK1 - SOLD, TOYOTA COROLLA E182 - ACTIVE
        Tylko z Hanią dobrze się wiedzie....
        Ale o Hanie trzeba dbać
        Moje maleństwo: ES7

        Comment


        • #5
          Postanowiłem że gdzieś napiszę, Honda Japan lub US lub UK.
          Wertowałem przez weekend strony internetowe i te możliwości kontaktu wcale nie są jednoznacznie wskazane. To znaczy kontakt niby jest wszystko oprócz adresu email jest wskazane.
          Może macie gdzieś tam zachomikowane jakieś adresy gdzieby można napisać w tej sprawie....

          Comment


          • #6
            https://automobiles.honda.com/inform...omer-relations - Honda USA

            Comment


            • #7
              Tylko pytanie czy Honda USA będzie w stanie Ci odpowiedzieć zważywszy na to, że generacja IX w USA była kompletnie inna.

              Ma ktoś może taką specyfikację odnośnie Civica IX z 2015 roku i wersji Sport w Hatchbacku?

              To co przykuło moją uwagę : wykończenia deski rozdzielczej z włókna węglowego?

              Comment


              • #8
                Taka tylko uwaga ode mnie (pracuję w dziale marketingu i poniekąd zajmuję się katalogami) - poszukaj na końcu katalogu tekstu "katalog pełni jedynie funkcję informacyjną i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu kodeksu cywilnego". Jeżeli znajdziesz ten tekst, albo coś podobnego to spuszczą Cię i wszelkie Twoje uwagi na drzewo. Dodatkowo dorzucą tekst " pomyłka w katalogu" - tak jak już to zrobili.

                Jak będziesz bardzo uparty, to może dorzucą Ci w gratisie gadżety do samochodu, żebyś im "smrodu" na fejsbusiach i internetach nie narobił. Coś ala "tak, popełniliśmy błąd, przepraszamy, w ramach rekompensaty damy Ci (powiedzmy) zestaw opon letnich"
                Last edited by Gdanny0; 16-01-2018, 11:49.
                Milano Red by Gdanny0

                Comment


                • #9
                  Ja też mam Tourer Sport z 2017 i mam wykończenia z "włókna węglowego". Z tego co mi się wydaje, mój to jeden z ostatnich Sportów jakie zeszły z linii produkcyjnej i chyba mam adnroid auto, ale dla pewności dzisiaj sprawdzę.

                  Comment


                  • #10
                    Zamieszczone przez mcprzemek Zobacz posta
                    Ja też mam Tourer Sport z 2017 i mam wykończenia z "włókna węglowego". Z tego co mi się wydaje, mój to jeden z ostatnich Sportów jakie zeszły z linii produkcyjnej i chyba mam adnroid auto, ale dla pewności dzisiaj sprawdzę.
                    To tak z ciekawości, jak to wygląda?

                    Comment


                    • #11
                      Sprawa wygląda tak:
                      1) Katalog nie może być podstawą roszczeń. Należy doczytać dopisek drobnym drukiem:

                      "Szczegóły specyfikacji wyposażeniowej zawarte w tym katalogu nie odnoszą się do konkretnego produktu, który jest dostarczany lub sprzedawany przez firmę. Producent zastrzega sobie prawo do zmiany specyfikacji łącznie z kolorami z uprzedzeniem lub bez uprzedzenia w dogodnym dla siebie terminie. Zmiany te mogą być niewielkie, jak również znaczące. Honda dołożyła jednak wszelkich starań, aby treści prezentowane w tym katalogu były prawdziwe. Katalog jest publikowany jedynie w celach informacyjnych i nie stanowi oferty handlowej. Sprzedaż samochodów odbywa się za pośrednictwem Dystrybutora lub Dealera z uwzględnieniem standardowych Warunków Sprzedaży i Gwarancji przedstawianych przez Dystrybutora lub Dealera, których kopie dostępne są na życzenie przy zakupie samochodu. Mimo wszelkich starań mających na celu przedstawienie specyfikacji zgodnych ze stanem faktycznym, katalog ten jest przygotowywany i drukowany kilka miesięcy przed dystrybucją pojazdu i dlatego nie zawsze uwzględnia zmiany w specyfikacji wyposażeniowej, a w niektórych odosobnionych przypadkach dostępność poszczególnych elementów wyposażenia. Informacji na temat dostępności prezentowanych modeli prosimy zasięgać u najbliższego Dealera Hondy, szczególnie w przypadku wyposażenia opisywanego w niniejszym katalogu."

                      (wytłuszczenia moje)

                      2) Obowiązującą informacją o wyposażeniu powinna być Specyfikacja, dostępna jako oddzielny dokument. Nie wiem czy brakujący wg ciebie element jest wyszczególniony w specyfikacji, jeśli tak to jest to podstawa do roszczenia.

                      3) Pisanie do Hondy USA itp mija się z celem. I tak odeślą do Honda Polska.

                      Teraz jest pytanie, co chcesz uzyskać? Rozumiem, że czujesz się wprowadzony w błąd, ale nie dostaniesz przecież innego systemu audio niż przewidziany do tego modelu... Chcesz zwrócić auto? Nie widzę szans. Być może uzyskasz jakiś gest handlowy. Czy finansowy - bardzo wątpię. Może jakiś zestaw gadgetów?
                      Last edited by Arpuc; 16-01-2018, 12:01.
                      Czerwony Civic UFO 1,8 FK2 MY2007 -> http://www.civicforum.pl/showthread....ack-FK2-by-Pik
                      Czerwony Leon Cupra 2.0 5F MY2016 -> http://www.civicforum.pl/showthread....-Leon-Cupra-5F

                      Comment


                      • #12
                        Czyli jeśli dobrze rozumiem tak naprawdę taka Honda może sobie napisać w katalogu to co jej się żywnie podoba - czytaj nakłamać ile wlezie, a później podczas zakupu samochodu dealer/sprzedawca i tak ma przedstawić własne specyfikacje, które mogą się znacząco różnić od tego co w katalogu. A jeśli sprzedawca nie przedstawił takiej specyfikacji? Czy ma obowiązek powiedzieć że w tym i w tym punkcie samochód jest inny niż w katalogu.....? Bo równie dobrze można napisać że samochód ma ABS, lub poduszki powietrzne - a później sorry, ale się nie zapytałeś, my tu drobnym druczkiem napisaliśmy , a właściwie to nie ma. TAK BYĆ NIE POWINNO , TO JEST OSZUSTWO. Może zrobiłem błąd bo powinienem wydrukować katalog, usiąść ze sprzedawcą i punkt po punkcie pytać się czy samochód posiada to co napisane. Czy ktoś z Was przy zakupie auta tak poczynił?
                        Nie kupiłem Hondy dla Android Auto - chociaż zadowolenie było że będzie to w samochodzie. Teraz muszę kombinować jak reszta forumowiczów z Connect. A na przykład u konkurencji jest...
                        W tej sprawie bardziej chodzi o prostą sprawiedliwość, o wielki koncern i małego człowieczka. Na takim poziomie firma globalna której podobno celem do osiągnięcia jest maksymalna satysfakcja klienta zawodzi. Zachowuje się jak prostaczek któremu udało się oszukać naiwnego człowieka.
                        To jest poważna sprawa - Honda powinna dać coś tutaj od siebie -pokazać żę jak już taki błąd popełnili to potrafią wyjść z tego z honorem. A czasami wystarczy drobiazg, albo poważne potraktowanie tematu. Na razie Lipa.
                        Mam plan co zrobię: spróbujemy media społecznościowe, internet, napiszę do czasopism motoryzacyjnych w Polsce. Zatelefonuję do Honda Europe w UK - zobaczymy. Powoli.
                        Mam w sobie trochę jeszcze siły aby nie odpuszczać tego tematu - bo jeśli machnę ręką to będzie znaczyło że wielka korporacja zawsze może coś drobnym druczkiem napisać a później śmiać się z oszukanego człowieka.
                        Znacie może jakąś dobrą kancelarię prawniczą w Wa-wie która mogłaby się przyjrzeć tematowi?

                        Comment


                        • #13
                          Przemysław, jeśli masz udokumentowaną sprawę, tj. katalog, który otrzymałeś od Hondy i na podstawie którego wybrałeś specyfikację auta oraz masz tę specyfikację dla swojego samochodu, to moim zdaniem możesz sporo ugrać.

                          Miałem podobną sytuację, tylko że w GM. Insignia miała mieć super system multimedialny obsługiwany głosem i pozwalający na instalowanie aplikacji, ale w momencie odbioru auta tych funkcji nie było. Oficjalna informacja: będą dodane przy aktualizacji softu. Po pół roku nadal nie działały, więc zgłosiłem reklamację.

                          Mimo że w specyfikacji miałem tylko podaną nazwę urządzenia bez wzmianki o funkcjonalności, dostałem rekompensatę pieniężną. Co ciekawe, podobno GM wypłacał wszystkim, którzy się zgłosili, ale nie nagłaśniał sprawy i zastrzegał, że nie można informować innych o wielkości rekompensaty. Także da się.

                          Natomiast nie ma sensu pisać za granicę tylko do oficjalnego przedstawiciela Hondy. Najlepiej przygotuj formalne pismo i punkt po punkcie wypisz swoje roszczenia i ich podstawę. I staraj się trzymać nerwy na wodzy, w przypadku formalnych spraw to nie pomaga. Moim zdaniem szkoda kasy na kancelarię, wystarczy trochę czasu i samozaparcia...
                          Mój czarny 8gen

                          Comment


                          • #14
                            Przepraszam za może głupie pytanie - ale na jakim etapie zakupu powinienem dostać pełną specyfikację samochodu?

                            Comment


                            • #15
                              Zamieszczone przez przemyslaw1972 Zobacz posta
                              na jakim etapie zakupu powinienem dostać pełną specyfikację samochodu?
                              U mnie proces zakupu wyglądał tak- obejrzałem katalog i specyfikację w necie, wiedziałem już, że chcę kupić wersję Comfort ( pod względem wyposażenia i cenowo mi pasowało), potem wziąłem jeszcze specyfikację wersji Comfort którą posiadał wydrukowaną mój salon, tam również było napisane co dana wersja auta zawiera.. i to tyle. Masz specyfikację którą drukował twój salon i jest tam jakaś wzmianka o tym czego nie masz w wyposażeniu ?
                              Moja łódka Civic..
                              Mój "klekocik" Ceed..
                              New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                              Coś na temat olejów..

                              Comment

                              Working...
                              X