Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Przeglądy okresowe - czynności serwisowe

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    No jakoś dziwnie. Ja miałem olej wymieniany pierwszy raz po roku (15.000). Potem 2x miałem B z czego ostatni przy 28000 i od tego czasu zostało ok 6tys do A...

    Comment


    • #32
      image.jpgA czy ktos wie co to jest przegląd 2 ?
      Taki mi sie wyświetla

      Comment


      • #33
        Z 30 dni filtr przeciwpyłkowy do wymiany.

        Comment


        • #34
          A jest gdzieś dostępna lista tych wszystkich oznaczeń ?

          Comment


          • #35
            Pierwszy post w tym wątku, instrukcja auta lub książka gwarancyjna.

            Comment


            • #36
              Możesz zresetować ten komunikat - to tylko przypomnienie, nie musi być kasowane komputerem tak jak przegląd olejowy. Ustawiasz sobie kolejne przypomnienie np. za rok. Filtr kabinowy jest za schowkiem pasażera, wymiana zajmuje maksymalnie 2 minuty.

              Comment


              • #37
                Dziękuje za odpowiedzi

                Comment


                • #38
                  Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                  po 7 miesiącach użytkowania autka przebieg 19292 km przegląd A+B.
                  Honda Aries Motor

                  - 197,78 zł - mój olej LIQUI MOLY SYNTHOIL LONGTIME 0W30 5L
                  - 99,9 zł na własne życzenie wymieniłem filtr powietrza, bo po wyjęciu nie wyglądał już za ciekawie przez wspaniałą Warszawkę...
                  Nie za szybko na wymianę filtra ? jak ktoś ciągle jeździ po piaskowych drogach to rozumiem... ale po asfalcie ? Rzeczywiście był taki zabrudzony ?


                  Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                  - 85,5 zł filtr przeciwpyłkowy, również poprosiłem o wymianę, niestety strasznie się wkur....zyłem, że włożyli mi zwykły, a nie węglowy
                  A to są do wyboru dwa rodzaje w ASO ?
                  Moja łódka Civic..
                  Mój "klekocik" Ceed..
                  New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                  Coś na temat olejów..

                  Comment


                  • #39
                    Poprosiłem o wyjęcie, obejrzałem go i był bardziej zabrudzony niż w moim poprzednim aucie po 40 tyś km we wschodniej Polsce (tam niby były i piaskowe drogi etc, a wszystko wymieniałem sam, bo nie było już gwarancji), więc zdecydowałem się na wymianę. Był po prostu czarny w miejscu głównego ciągu powietrza. Może mam zły próg psychiczny wymiany i powinienem był jeszcze zaczekać, ale po prostu gdy zobaczyłem ten filtr to trochę się przeraziłem tego jakie powietrze ma Warszawa. W każdym razie na pewno nie zaszkodziłem autku. Jak coś to mam ten filtr u siebie i w razie gdyby rzeczywiście był w dobrym stanie to sobie go jeszcze kiedyś założę [podpytam paru znajomych, bo może rzeczywiście coś jest ze mną nie tak :P].

                    Nie wiem czy są dwa rodzaje przeciwpyłkowego w ASO, ale wg mnie logiczne jest, że jeżeli w oryginale siedzi węglowy i się coś wymienia to na takie same, a nie na inne bez poinformowania właściciela.

                    Comment


                    • #40
                      Muszę zobaczyć u siebie ten wkład powietrza, niedługo stuknie 2 lata autku..

                      Zamieszczone przez PJW Zobacz posta
                      Nie wiem czy są dwa rodzaje przeciwpyłkowego w ASO, ale wg mnie logiczne jest, że jeżeli w oryginale siedzi węglowy i się coś wymienia to na takie same, a nie na inne bez poinformowania właściciela.
                      Rzeczywiście dziwne posunięcie ASO.. W tym roku też muszę wymienić filtr, ale zrobię to sam, kupię w ASO oryginał, oczywiście węglowy
                      Moja łódka Civic..
                      Mój "klekocik" Ceed..
                      New... "Japończyk" e:Hev 2.0
                      Coś na temat olejów..

                      Comment


                      • #41
                        Aż popatrzyłem u siebie, kiedy miałem wymieniany i po raz pierwszy był jak drugi raz robiłem przegląd A,B coś ok. 33 tyś. km.
                        Teraz komp. pokazuje mi wymianę przy 60 tyś. km.
                        Czyli wychodzi prawie zgodnie z instrukcją, co 30 tyś. , tylko to dotyczy używania samochodu w terenie o wysokim zapyleniu, a ja śmigam głównie w trasie
                        Najlepiej to wyjąć ten filtr i ocenić, co też przy pierwszej wymianie mechanik przy mnie uczynił.
                        A wymiana na pewno nie zaszkodziła Twojej Hance.
                        Powietrze świszcze pod uszczelkami szyb przy 330 km/h, czy to normalne?!
                        Była: Honda CIVIC IX 1.8 2013, Jest: Mazda CX-5 2.0 2017

                        Comment


                        • #42
                          Wiem, że nie zaszkodziłem Hance. Oceniłem filtr na podstawie własnych doświadczeń z poprzednich wymian i uważam, że zrobiłem dobrze wymieniając go .

                          Comment


                          • #43
                            Panie/Panowie - mam takie pytanie - czy ASO nie chce mnie wydymać na kasę? Po krótce historia:

                            13.03.2015 - zakup auta w salonie przy stanie 12 km - auto z rocznika 2014
                            08.01.2016 - zapala się inspekcja B (serwis twierdzi, że nie robi B - tylko A+B) - zrobiony serwis A+B przy przebiegu 6500 km

                            02.08.2016 - przypomnienie o inspekcji A (wymiana oleju) za 1050km - na budziku przebieg 11917 km

                            Od przeglądu A+B nie minął ani rok ani 10000 km. W karcie gwarancyjnej jest napisane, że wymiana oleju jest co pół roku lub co 10000 km - możecie mi powiedzieć czy to nie próba naciągnięcia klienta ???

                            Może przy przeglądzie A+B (przypomnę - komputer pokazywał tylko B ) - skasowano tylko inspekcję B ???

                            Co o tym sądzicie i po jakim czasie mieliście pierwsza wymianę oleju - ilość km i czas ?

                            Comment


                            • #44
                              ASO ma zrobić to, czego życzy sobie komputer (B) z ewentualnym rozszerzeniem usługi o A tylko na wyraźne życzenie użytkownika (i skasować wtedy B i pokazujący się po tej czynności A).

                              U Ciebie prawdopodobnie:
                              1. przy zakupie nie wyzerowano czasu przeglądu - stąd wezwanie na B dwa miesiące przed terminem
                              2. przy serwisie AB wyzerowali tylko B i na A teraz zaprasza Cię zgodnie z przebiegiem, czyli po ok. 11-12kkm - ale dlaczego dopiero po 17 miesiącach??? (nie zaglądałeś w info o pojeździe, czy zaraz po serwisie nie pokazał A za 8-10kkm?)

                              tylko... jeśli nie wyzerowaliby A przy przeglądzie w styczniu to i tak na A powinien wezwać max po 12 miesiącach. Skąd masz zapis, że olej co 6 miesięcy lub 10kkm jeśli masz system przypominania o przeglądzie?

                              Prawdopodobne też jest, że jeździsz tak (ilość rozruchów, krótkie trasy itp.) że komp życzy sobie wymiany oleju co ok 6,5kkm - wtedy ASO niewinne, poza tym, że nie wyzerowało kompa przy sprzedaży. Tylko dlaczego w styczniu nie pokazało Ci się A+B? Zmieniłeś aż tak bardzo styl jazdy?

                              Trochę to pokręcone i chyba nikt nie pisał, że komp życzy sobie A po 6,5kkm albo, że potrafi "przeciągnąć" A aż do 17 miesięcy (jeśli ASO w styczniu go nie skasowało)...
                              był: Accord CL7 2004 Royal Ruby Red Pearl
                              jest: Civic FK2 Sport 2015 Brilliant Sporty Blue Metallic
                              sigpic
                              http://www.civicforum.pl/showthread....y-Blue-Metalic

                              Comment


                              • #45
                                Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                                Skąd masz zapis, że olej co 6 miesięcy lub 10kkm jeśli masz system przypominania o przeglądzie?
                                Tak jest w Książce Gwarancyjnej jak są te tabele.


                                Zamieszczone przez ZbyszekS Zobacz posta
                                Prawdopodobne też jest, że jeździsz tak (ilość rozruchów, krótkie trasy itp.) że komp życzy sobie wymiany oleju co ok 6,5kkm - wtedy ASO niewinne,
                                Jeżdżę raczej na krótkich odcinkach - średnia z miesiąca to 300-500km + wiadomo Wakacje większe przebiegi. Teraz Info o zbliżającym serwisie A - wyskoczyło mi po powrocie z urlopu gdzie w 2 tyg zrobiłem 2500 km. Głównie autostrady i prędkości w okolicach 130km/h

                                Muszę chyba podjechać do Krężla i o tym pogadać. Bo wydaje się to podejrzane.

                                Zobaczymy jak wyszły podobne pierwsze A i B - u innych.

                                Wymiana oleju po 6400 km i kolejna po podobnym przebiegu... to jakaś porażka...

                                Comment

                                Working...
                                X