Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

50 tys minęło - miniraport Civic IX

Collapse
X
 
  • Filter
  • Czas
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Wracajac jeszcze do uchwytu na telefon ktorego uzywam od samego poczatku i bez niego nie moge sie obejsc. Ja mam uchwyt zamontowany na kratce nawiewu. Nic mi nie zaslania, trzyma sie moze nie tak sztywno jak na przyssawce ale wystarczajaco. Jesli ktos chce moge zrobic fotke.

    Comment


    • #17
      A bądź tak dobry, i wklej.

      Comment


      • #18
        No ale zasłania Ci nawiew...

        @Tapatalk

        Comment


        • #19
          Ja też zawsze używam uchwytu na telefon. U mnie trafił on na szybę zaraz przy słupku. Trochę trwało zanim się przyzwyczaiłem do obsługi lewą ręką ale teraz już nie stanowi to problemu.
          Telefon nie zasłania nawiewów ani żadnych przycisków czy kontrolek. Nie przeszkadza też zbytnio w widoczności.
          20180805_142058-1.jpg
          Mój C I V I C --> Szara myszka - Civic 1,8 Sport 2013

          Comment


          • #20
            Ja swojego Tourera kupiłem we wrześniu 2016 i niedawno minęło 53 tyś. Jak na niecałe dwa lata niezły wynik. Skoro powstał ten wątek to może ja też napiszę parę słów od siebie.


            1. Silnik/Osiągi/Spalania i skrzynia biegów
            Nie mam się do czego przyczepić jeżeli chodzi o kulturę pracy. Na postoju zero drgań i odgłosów, nie słychać że silnik pracuje. Z jednej strony podoba mi się wysokoobrotowy charakter pracy silnika, bardzo przyjemnie silnik wchodzi na obroty, im wyższa prędkość obrotowa tym lepiej samochód jedzie. Z drugiej strony przeszkadza mi brak elastyczności, na niskich obrotach Civic nie jedzie, nie da się żwawo wyprzedzić bez redukcji biegu. Dodatkowo to co niektórzy uznają za zaletę ja uznaję za największą wadę. Nie podoba mi się dźwięk silnika, jest bardzo głośno i nieprzyjemnie, dźwięk jest chropowaty. Ostatnio trochę jeździłem Audi A4 B5 1.9 TDI 115KM i byłem w szoku jak tym samochodem się łatwo wyprzedza w porównaniu do Hondy. Wiem, porównywanie wolnossącej benzyny do diesla turbo według niektórych nie ma sensu ale różnica w KM na korzyść Hondy jest znacząca i nie powinno być aż takiej dysproporcji.
            Skrzynia bardzo precyzyjna, nie ma problemów z wbijaniem biegów. Według mnie powinna być trochę inaczej zestopniowana, na szóstym biegu trochę za wysokie obroty przy jeździe autostradowej. Wydaje mi się że skrzynia trochę wyje.
            Spalanie uznaję za spory plus - niecałe 8 litrów na 100 km to moja średnia z tego dystansu. Na trasie można zejść do 6 litrów. W mieście, zimą wychodzi około 8 l.

            2. Zawieszenie, układ kierowniczy
            O zawieszeniu i układzie mogę napisać więcej plusów niż minusów. Na plus na pewno precyzja prowadzenia, samochód błyskawicznie reaguje na ruchy kierownicy, jazda po zakrętach to przyjemność. Zawieszenie jest sprężyste, samochód nie buja się na wybojach, na zakrętach nie ma uczucia jakbyśmy mięli wypaść z toru jazdy. Komfort jest niezły, aczkolwiek siedemnastocalowe felgi z niskoprofilowymi oponami powodują że czuć każde wyboje. Nie traktuję tego do końca jako wadę ponieważ na 16 komfort jest o niebo lepszy. Czyli jak ktoś stawia komfort ponad wygląd i prowadzenie to radzę kupić szesnastki. Kolejny raz muszę się przyczepić do hałasu. Słychać wyraźnie odgłosy z podwozia, każda zmiana nawierzchni jest słyszalna. Chyba wina opon bo na zimowych nie ma tak dużych różnic.

            3. Układ hamulcowy
            Auto hamuje bardzo dobrze, nie mam uwag. ABS reaguje bardzo dobrze, kontrola trakcji też.
            4. Ogrzewanie/wentylacja
            Klima sprawna, bez problemów. Szybko chłodzi, szybko nagrzewa. Podgrzewanie foteli dosyć wolne, pierwsze ustawienie w zasadzie nieprzydatne, mała różnica względem wyłączonego podgrzewania.

            5. Wnętrze
            Projekt deski rozdzielczej bardzo mi się podoba wizualnie a jednocześnie układ zegarów i wyświetlaczy jest bardzo czytelny. Jedynie tunel środkowy mógłby być bardziej przemyślany. Ja odkładam telefon w miejsce na napoje, gorzej jak mam dwa kubki i ładuję telefon, nie mam go gdzie odłożyć. Schowek w podłokietniku genialny, ogromny, z portami usb i gniazdem zapalniczki, jest nawet szczelina żeby nie przyciąć kabla.
            W bocznych kieszeniach drzwi nie zmieścimy większych butelek. Schowek przed pasażerem nie jest podświetlany. Fotele dobrze trzymają, ale nie są zbyt wygodne na dłuższe trasy ze względu na brak możliwości regulacji podparcia lędźwiowego. Magic seats bardzo przemyślane, tak samo bagażnik. Pod tym względem rewelacja.Jedynie lampa w bagażniku mogłaby lepiej świecić. Jakość spasowania niezła ale czasami na wybojach coś słychać. Plastiki niezłe, chociaż dużo twardych.

            6. Z zewnątrz
            Samochód cały czas mi się bardzo podoba. Najbardziej chyba przód auta oraz boczna linia, z tyłu światła trochę mniej. Według mnie to najlepiej wyglądające kombi na rynku. Jak kolega wyżej wspomniał bardzo słabe jest spasowanie tylnej klapy, już kilka osób pytało się czy mój samochód był bity. Tyne drzwi trochę różnią się między sobą, mają trochę inne wyprofilowanie dołu. Mój dostawczy Citroen Jumper nie miał takich wad. Jak każdy wie lakier jest słaby. Mam kilka odprysków na masce i drzwiach.

            7. elektronika
            Układ ostrzegający przed kolizją raz mnie uratował jak się zagapiłem w korku. Kilka razy fałszywie ostrzegał co chyba powodowało jeszcze większe zagrożenie bo nagłe przyhamowanie samochodu i dźwięk alarmu potrafiły mnie zaskoczyć i spowodować dezorientację. System ruszania pod górkę przydatny, kamera cofania też ale obraz ma trochę zaburzone proporcje i trzeba się do niego przyzwyczaić. Światła mam ustawione na auto, jeżeli chodzi o zmrok to system bardzo dobrze reaguje ale niejeden raz zdarzyło mi się że przy dobrej pogodzie w środku dnia włączały się światła mijania. Automatyczne wycieraczki to nieprzydatny gadżet. Nie reagują idealnie. Nawigacja to syf, zawiesza się i słabo reaguje na dynamicznie zmieniającą się sytuację. Jak ominiemy miejsce które ona ustaliła jak punkt do zmiany kierunku to ciągle nas później wraca do tego miejsca. Używałem jej kilka razy. Audio średnie, dla mnie wystarcza ale słychać że nie jest to produkt wyższej klasy.

            8. Największa zaleta i wada
            Zaleta - samochód zdecydowanie nie jest nijaki, ma swój unikatowy charakter niepodobny do rywali z segmentu
            Wada - hałas, jest strasznie głośno

            9. Podsumowanie

            Jak widać samochód ma sporo zalet ale i równie dużo wad.
            Czy Civic jest lepszy od konkurentów pod względem komfortu? - Na pewno nie.
            Czy Civic jest lepszy od konkurentów pod względem jazdy? - Civic to taka średnia w tym segmencie, średnie osiągi, nadrabia prowadzeniem.
            Czy Civic jest lepszy od konkurencji pod względem wykończenia? - Średnia w segmencie, spasowanie niektórych elementów słabe, ale środek ok.
            Czy Civic jest lepszy od konkurencji pod względem systemów wspomagających? - Nie, ale uważam to za zaletę
            Czy Civic jest lepszy od konkurencji pod względem niezawodności? - Nie wiem bo 50 tyś. km to za mało żeby się o tym przekonać ale sądząc po opiniach to jest to największa przewaga nad konkurencją.

            Comment


            • #21
              Zamieszczone przez tjaworski Zobacz posta
              ale różnica w KM na korzyść Hondy jest znacząca i nie powinno być aż takiej dysproporcji.
              Tu nie chodzi o konie ale o wysoki moment obrotowy dostępny w zakresie obrotów, których na codzień się używa.
              Czyli w dieslu 1600-3000 rpm.

              Zobacz na porównanie 1.8i z 1.6D w Civicu:


              Elastyczność, pomimo 22 koni mniej, jest o ok. 20% lepsza w dieslu.
              Last edited by Glosima; 13-08-2018, 09:32.
              Civic 8 2.2D -> Civic 8 1.8 -> Civic 9 1.6D -> Golf 7 2.0 TDI -> C 220d 4MATIC -> Lexus GS-F

              Comment

              Working...
              X